Ministru kabineta 2004.gada 27.jūlija sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi likumā “Par bīstamo iekārtu tehnisko
uzraudzību””.
Šobrīd bīstamo iekārtu jomu Latvijā
reglamentē likums “Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību”.
2004.gada 1.janvārī Valsts darba inspekcijā uzskaitē bija 23 288
bīstamās iekārtas.
Pašreiz likums nosaka, ka bīstamo iekārtu pārbaudi veic uzņēmēji
(uzņēmējsabiedrības), kuri normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
ir atzīti par kompetentām inspicēšanas institūcijām un kurus
Ministru kabinets ir pilnvarojis veikt bīstamo iekārtu pārbaudi.
Šāda pilnvarošanas sistēma rada problēmas uzņēmējiem, jo parasti
process no institūcijas kompetences atzīšanas līdz pilnvarojuma
iegūšanai ilgst vairākus mēnešus. Līdz ar to uzņēmēji, kuri ir
pierādījuši savu kompetenci un izpildījuši prasības, zaudē
iespējamos ienākumus, jo viņiem nav tiesību šajā starplaikā veikt
iekārtu inspicēšanu. Arī bīstamo iekārtu valdītāji nevar izpildīt
likumdošanā noteiktās prasības.
Likumprojekts ir izstrādāts, lai noteiktu, ka bīstamo iekārtu
pārbaudi veic uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kurus normatīvo aktu
noteiktajā kārtībā ir akreditējusi valsts aģentūra “Latvijas
Nacionālais akreditācijas birojs” un kurus Ekonomikas ministrija
ir publicējusi laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Tiks nodrošināta
vienota atbilstības novērtēšanas sistēma, saskaņojot likuma “Par
bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību” prasības ar grozījumiem
likumā “Par atbilstības novērtēšanu”. Uzņēmējiem, kas veic
bīstamo iekārtu tehnisko inspicēšanu, samazinātas administratīvās
procedūras, sekmējot ātrāku normatīvo aktu ieviešanu
valstī.
Likumprojektā ir paredzēts arī izslēgt likuma VI nodaļu, kas
nosaka vispārējo kārtību, kādā apmāca un atestē personas, kuras
veic darbus ar bīstamajām iekārtām. Līdz ar to atrisinot formālo
prasību par darbinieku apmācību. Ikviens darba devējs ir
ieinteresēts apmācīt savus darbiniekus atbilstoši piemērojamos
standartos noteiktajām kvalifikācijas prasībām, lai tie savus
pienākumus veiktu godprātīgi un ar augstu kvalitāti, tā
paaugstinot sava uzņēmuma konkurētspēju.
Pieņemts rīkojums “Par valsts aģentūras “Lauksaimniecības datu
centrs” izveidi”.
Saskaņā ar Publisko aģentūru likumu
paredzēts sākt Zemkopības ministrijas pārziņā esošās valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Valsts ciltsdarba
informācijas datu apstrādes centrs” reorganizāciju un līdz
2004.gada 31.oktobrim izveidot valsts aģentūru “Lauksaimniecības
datu centrs”.
Aģentūra ir datu centra tiesību, pienākumu, funkciju, mantas,
finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva dokumentu pārņēmēja.
Aģentūra ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša tiešās
pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis ir nodrošināt valstī
vienotas lopkopības informācijas datu bāzes uzturēšanu, lai
pārtikas apritē nonāktu patērētāju veselībai droša, nekaitīga un
kvalitatīva pārtika.
Aģentūras galvenās funkcijas ir: izveidot un uzturēt ganāmpulku,
to novietņu, ganāmpulka turētāju un dzīvnieku reģistru; piešķirt
identitātes numurus reģistrētu ganāmpulku dzīvniekiem; izveidot
un uzturēt piena ražotāju reģistru; izveidot un uzturēt piena
informācijas datu bāzi; uzturēt ciltsdarba un pārraudzības
informācijas datu bāzi; apstrādāt un uzturēt piena
pārraudzības datus saskaņā ar starptautiskiem
noteikumiem; ieviest valstī vienotu informācijas sistēmu
ciltsdarbam, piena pārraudzībai un lauksaimniecības dzīvnieku
ciltsvērtības noteikšanai; nodrošināt informāciju citiem valsts
reģistriem un datu bāzēm, kā arī nacionālā un Eiropas Savienības
atbalsta saņemšanai.
Pieņemts rīkojums “Par valsts aģentūras “Latvijas Zivju
resursu aģentūra” izveidi “.
Saskaņā ar Publisko
aģentūru likumu paredzēts uzsākt Zemkopības ministrijas Valsts
zivsaimniecības pārvaldes pārziņā esošo valsts uzņēmumu “Latvijas
Zivsaimniecības pētniecības institūts” un “Dole”, valsts uzņēmumu
zivju audzētavu “Tome”, “Sērene”, “Brasla”, “Pelči”, “Kārļi” un
“Ķegums” reorganizāciju un līdz 2004.gada 31.oktobrim izveidot
valsts aģentūru “Latvijas Zivju resursu aģentūra”.
Aģentūra ir valsts uzņēmumu “Latvijas Zivsaimniecības pētniecības
institūts” un “Dole”, valsts uzņēmumu zivju audzētavu “Tome”,
“Sērene”, “Brasla”, “Pelči”, “Kārļi” un “Ķegums” tiesību,
pienākumu, mantas, finanšu līdzekļu, lietvedības un arhīva
dokumentu pārņēmēja. Aģentūra ir Zemkopības ministrijas
pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kuras darbības mērķis
ir nodrošināt Latvijā ilgtspējīgu darbību zvejas un makšķerēšanas
jomā atbilstoši Baltijas jūras, Rīgas līča un iekšējo ūdeņu zivju
resursiem un vispārējam vides stāvoklim.
Aģentūras galvenās funkcijas ir – nodrošināt valsts politikas
īstenošanu zivju krājumu atražošanas jomā un realizēt valdības
apstiprinātās Zivju resursu atražošanas valsts programmas
pasākumus zivju resursu papildināšanai dabiskajās ūdenstilpēs;
nodrošināt zinātnisko pamatojumu zivju resursu racionālai
apsaimniekošanai Latvijas jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos. Kā
arī, līdzdarbojoties Eiropas Savienības institūcijās un
zivsaimniecības starptautiskajās organizācijās, nodrošināt
zinātnisko pamatojumu jautājumos, kas saistīti ar zivju resursu
novērtēšanu, racionālu izmantošanu, akvakultūru un bioloģiskās
daudzveidības saglabāšanu, un atbilstoši kompetencei pārstāvēt
Latvijas intereses; atbilstoši kompetencei sniegt publiskus
pakalpojumus, arī izstrādāt ūdenstilpju zivsaimnieciskās
ekspluatācijas noteikumus, veikt saimnieciskās darbības rezultātā
zivju resursiem nodarītā zaudējuma ekspertīzes, nodrošināt
informāciju un apmācību zivju resursu racionālas un ilgtspējīgas
apsaimniekošanas jautājumos, kā arī audzēt zivju mazuļus zivju
resursu papildināšanai apsaimniekotās ūdenstilpēs.
Pieņemts rīkojums “Par valsts akciju sabiedrības “Lauku
attīstības fonds” izveidi”.
Saskaņā ar likumu “Par
bezpeļņas organizāciju” un likumu “Par valsts un pašvaldību
kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” paredzēts uzsākt Zemkopības
ministrijas pārziņā esošās bezpeļņas organizācijas valsts akciju
sabiedrības “Lauku attīstības fonds” reorganizāciju un ar
2004.gada 1.oktobri izveidot valsts kapitālsabiedrību – akciju
sabiedrību “Lauku attīstības fonds”.
Sabiedrība ir organizācijas tiesību, pienākumu, mantas, finanšu
līdzekļu, lietvedības un arhīva dokumentu pārņēmēja un izveidota,
lai garantētu banku, kredītiestāžu un citu specializēto
organizāciju izsniegtos īstermiņa un ilgtermiņa kredītus.
Valsts kapitālsabiedrības – akciju sabiedrības “Lauku attīstības
fonds” pamatkapitāls ir 3 000 000 latu, par sabiedrības valsts
kapitāla daļu turētāju ir noteikta Zemkopības ministrija.
Pieņemti “Noteikumi par elektrisko un elektronisko iekārtu
kategorijām”.
Noteikumi nosaka elektrisko un
elektronisko iekārtu kategoriju veidus, uz kuriem attieksies
īpašas prasības šo iekārtu atkritumu apsaimniekošanai. Noteikumu
pielikumā minētas elektrisko un elektronisko iekārtu kategorijas
un tajās ietilpstošie elektrisko un elektronisko iekārtu veidi.
Normatīvais akts ir nepieciešams, lai varētu uzsākt ES direktīvas
2002/96/EK par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem
iestrādāšanu Latvijas normatīvajos aktos. Pašlaik Latvijā šis
jautājums netiek reglamentēts, izņemot dienasgaismas spuldžu
apsaimniekošanu atbilstoši likumā “Par dabas resursu nodokli”
noteiktajā kārtībā.
Noteikumi neattiecas uz elektriskām un elektroniskām iekārtām:
kuras tieši tiek izmantotas valsts drošības interešu aizsardzībai
un militāriem nolūkiem, uz ieročiem, munīciju un citām
specifiskām militārām iekārtām; ja minētās iekārtas ir tādu
iekārtu sastāvdaļa, kuras neietilpst šo noteikumu pielikumā
minētajās kategorijās.
Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.augustu.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Darba aizsardzības
likumā”.
No 2002.gada 1.janvāra ir stājies spēkā Darba
aizsardzības likums, kas nosaka prasības darba devēju,
nodarbināto un viņu pārstāvju, kā arī valsts institūciju
pienākumus, tiesības un savstarpējās attiecības darba
aizsardzībā.
Uz likuma pamata jau ir izdoti 17 Ministru kabineta noteikumi un
šobrīd ir sagatavoti vairāki noteikumu projekti, kurus paredzēts
izdot uz likuma pamata, tostarp Ministru kabineta noteikumu
projekti “Noteikumi par komercdarbības veidiem, kuros darba
devējs iesaista kompetentu institūciju un šīs iesaistīšanas
kārtību” un “Prasības kompetentām institūcijām un kompetentajiem
speciālistiem darba aizsardzības jautājumos”.
Darba aizsardzības likuma 9.panta pašreizējās redakcijas dēļ ir
apgrūtināta iepriekšminēto noteikumu projektu izstrāde un
saskaņošana.
Likuma 9.panta piektā daļa nosaka tos komercdarbības veidus,
kuros darba devējs iesaista kompetentu institūciju un šīs
institūcijas iesaistīšanas kārtību, bet nedod deleģējumu
noteikumu projektā “Noteikumi par komercdarbības veidiem, kuros
darba devējs iesaista kompetentu institūciju un šīs iesaistīšanas
kārtību” noteikt izņēmumus, kad darba devējs var arī neiesaistīt
kompetentu institūciju.
Savukārt likuma 9.panta sestā daļa nosaka, ka Ministru kabinets
ir tiesīgs noteikt prasības kompetentām institūcijām un
kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos.
Noteikumu projekts “Prasības kompetentām institūcijām un
kompetentajiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos”
nosaka prasības kompetentām institūcijām, kompetentiem
speciālistiem, kā arī to, kas šīs prasības un kādā kārtībā
pārbaudīs un kontrolēs, jo nevar noteikt prasības, nenosakot
kontroles un uzraudzības mehānismu. Šīs nepieciešamās pārbaudes
un kontroles regulējumu nevar noteikt uz esošā Darba aizsardzības
likuma 9.pantā dotā deleģējuma pamata, jo tādējādi tas tiek
pārkāpts, un, lai novērstu radušos problēmu, nepieciešams veikt
grozījumus Darba aizsardzības likuma 9.pantā.
Likumprojektā noteiktā likuma redakcija nodrošinās atbilstošu
juridisko pamatu noteikumu projektiem “Noteikumi par
komercdarbības veidiem, kuros darba devējs iesaista kompetentu
institūciju un šīs iesaistīšanas kārtību” un “Prasības
kompetentām institūcijām un kompetentajiem speciālistiem darba
aizsardzības jautājumos”.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Militārpersonu izdienas
pensiju likumā”.
Grozījumi likumā izstrādāti, lai
saskaņotu Militārpersonu izdienas pensiju likumu ar Valsts
pārvaldes iekārtas likumu. Ņemot vērā to, ka Militārpersonu
izdienas pensiju likums pēc savas būtības ir attiecināms uz
karavīriem, bet Nacionālie bruņotie spēki nav Aizsardzības
ministrijas padotībā esoša iestāde, likumprojekts paredz mainīt
piesaisti Aizsardzības ministrijas struktūrvienībām, paplašinot
termina “militārpersona” nozīmi, nemainot arī to personu loku, uz
kurām attiecināms likums. Piesaiste Aizsardzības ministrijas
pakļautībā un pārziņā esošajām iestādēm Militārpersonu izdienas
pensiju likumā ir saglabāta vēsturiski, jo, aprēķinot
militārpersonu izdienas stāžu tiks ņemts vērā arī tas laika
periods, kad militārpersonas bija dienējušas Aizsardzības
ministrijas pakļautībā un pārziņā bijušajās militārajās
struktūrvienībās.
Lai saskaņotu Militārpersonu izdienas pensiju likumu ar Militārā
dienesta likumu, papildus likumprojekts paredz grozīt arī
Militārpersonu izdienas pensiju likuma 2.panta pirmās daļas 2.
punkta apakšpunktus.
Grozījumi precizē militārpersonu izdienas stāža aprēķināšanu,
nosakot, ka izdienas stāžā, kas dod tiesības uz izdienas pensiju,
ieskaita: ierindas dienesta laiku Zemessardzē līdz 2002.gada
30.jūnijam, profesionālā dienesta laiku, aktīvā militārā dienesta
laiku Aizsardzības ministrijas pakļautībā un pārziņā bijušajās
militārajās struktūrvienībās un Saeimas un Valsts prezidenta
drošības dienestā (Latvijas Republikas Augstākās padomes
apsardzes dienestā, Latvijas Republikas Drošības dienestā), kā
arī mācību laiku militārajās izglītības iestādēs un militārajam
dienestam pakļauto personu militāro mācību laiku.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Civilās aizsardzības
likumā”.
Šobrīd Civilās aizsardzības likumā Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestam uzdots pienākums izveidot
apziņošanas un trauksmes sistēmu un nodrošināt tās darbību,
nenosakot apziņošanas un trauksmes sistēmas izveidošanas,
izmantošanas un finansēšanas kārtību, kas ietilpst Ministru
kabineta kompetencē. Apziņošanas un trauksmes sistēmas
izveidošanu, izmantošanu un finansēšanu regulējošo tiesību normu
trūkums ievērojami sarežģī un apgrūtina šīs sistēmas ierīkošanu
un perspektīvā arī ekspluatāciju.
Informācijas un skaitļošanas centra izveidošana, kā arī sakaru
sistēmas veidošana ir ārpus Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta kompetences.
Saeimā pieņemts likums “Par konvenciju par rūpniecisko avāriju
pārrobežu iedarbību”, ar kuru Latvijas Republika pievienojas
1992. gada 17. marta Konvencijai par rūpniecisko avāriju
pārrobežu iedarbību. Konvencija nosaka, ka puse (valsts) gādā,
lai sabiedrībai rajonos, kurus var skart bīstamas darbības
rezultātā notikusi avārija, tiktu sniegta attiecīga informācija
pa tādiem kanāliem, kurus puse (valsts) uzskata par
piemērotākiem, un puse nodrošina efektīvu avāriju izziņošanas
sistēmu izveidošanu un izmantošanu. Nacionālās tiesību normas ir
pakārtotas minētās konvencijas normām.
Civilās aizsardzības likums nosaka, ka riska grupas objekti
izdara apdrošināšanas maksājumus Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā, bet jebkurš uzņēmums, komercsabiedrība vai individuālais
komersants bīstamā objekta risku var apdrošināt brīvprātīgi,
savukārt, obligātu bīstama objekta riska apdrošināšanu, ņemot
vērā tiesību aktu hierarhiju, var regulēt tikai likums, nevis
Ministru kabineta normatīvais akts.
Likumprojektā paredzēts deleģēt Ministru kabinetam tiesības
noteikt apziņošanas un trauksmes sistēmas izveidošanas,
izmantošanas un finansēšanas kārtību un izslēgt normu, kas deleģē
Ministru kabinetam tiesības noteikt riska grupas objektu
apdrošināšanas maksājumu kārtību.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Profesionālās izglītības
likumā”.
Profesionālās izglītības likums ir pieņemts
1999.gada 10.jūnijā. Stājoties spēkā Valsts pārvaldes iekārtas
likumam un attīstoties profesionālajai izglītībai, tajā ir
nepieciešami grozījumi.
Attīstoties ražošanai un paplašinoties darba tirgum, uzņēmumi
izvirza augstākas prasības profesionālās izglītības iestāžu
absolventu profesionālajai sagatavotībai, it īpaši – spējai
iespējami īsākā laika posmā iekļauties uzņēmuma darbā. Uzņēmumi
izsaka gatavību piedalīties audzēkņu zināšanu un prasmju
novērtēšanā – kvalifikācijas eksāmenu organizēšanā. Grozījums
nosaka, ka eksaminācijas centrs ir Latvijas darba devēju
organizāciju apvienības pilnvarota komercsabiedrība vai
korporācija (profesionāla biedrība), kura neīsteno izglītības
programmas, bet kurā atbilstoši tās darbībai noteiktā preču
ražošanas, sadales vai pakalpojumu jomā kārtojami profesionālie
kvalifikācijas ek-sāmeni otrā vai trešā līmeņa profesionālās
kvalifikācijas ieguvei.
Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam ir precizēta
Izglītības un zinātnes ministrijas kompetence, konsultatīvo
padomju loma lēmumu pieņemšanā. Noteikts, ka ministrija: organizē
valsts atzītu profesionālo izglītību un profesionālo
kvalifikāciju apliecinošo dokumentu veidlapu iepirkumu, kā arī
nosaka to centralizētas saņemšanas un uzskaites kārtību un
ierakstu izdarīšanas kārtību minētajos dokumentos; apstiprina
profesionālās izglītības iestāžu obligātās dokumentācijas
sarakstu.
Izglītības iestādēs tiek īstenotas
profesionālās izglītības programmas, kurās audzēkņus uzņem pēc
vidējās vispārējās vai vidējās profesionālās izglītības ieguves.
Nereti rodas pārpratumi un neizpratne, jo pēc vienas vidusskolas
absolvēšanas izglītības ieguve tiek turpināta citā vidusskolā –
profesionālā vidusskolā. Grozījumi precizē izglītības iestāžu
nosaukumu veidošanas pamatprincipus.
Pamatizglītības iestādēs palielinās 9.klašu beidzēju skaits. Šai
mērķa grupai likumā noteiktā mācību ilguma dēļ (ne vairāk kā trīs
gadi) ir pieejams ierobežots apgūstamo profesiju klāsts.
Grozījumi paredz, ka izglītojamajiem ar nepabeigtu pamatizglītību
tiek paplašināta otrā kvalifikācijas līmeņa profesiju
pieejamība.
Izglītības likuma 30.panta 4.daļā ir noteikts, ka valsts vai
pašvaldību pamatizglītības vai vidējās izglītības iestādes
vadītājs kārto atestāciju Ministru kabineta noteiktajā kārtībā,
un tā var notikt vienlaikus ar izglītības iestādes akreditāciju.
2004.gadā ir jāsāk profesionālās izglītības iestāžu direktoru
atkārtota atestācija (atestācijas otrā kārta). Grozījumi likumā
dod iespēju tuvināt izglītības iestāžu akreditācijas un direktoru
atestācijas procesus un paaugstināt direktoru atbildību par
izglītības iestādes darbību kopumā.
Pieņemts rīkojums “Par papildu finansējumu Latvijas olimpiādes
organizēšanai”.
Rīkojums paredz piešķirt papildu
finansējumu Latvijas olimpiādes organizēšanai 76 980 latu apmērā.
Izglītības un zinātnes ministrijai, sagatavojot priekšlikumus
grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2004.gadam”, programmā
“Sports” ir jāparedz finanšu līdzekļi faktiski veikto izdevumu
apjomā, nepārsniedzot 76 980 latus.
Minēto papildu finanšu piešķiršanu un tās apmēru ir izvērtējusi
un akceptējusi Latvijas Nacionālā sporta padome.
Akceptēts likumprojekts “Invalīdu biedrību uzņēmumi, kuriem
nepiemēro likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”
noteiktās iepirkuma procedūras”.
Likumprojekts nosaka, ka saskaņā
ar likuma “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”
4.panta pirmās daļas 19.punktu pasūtītājs nepiemēro likumā “Par
iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām” noteiktās iepirkuma
procedūras, ja iepirkuma paredzamā vērtība nepārsniedz 10 000
latu un preces vai pakalpojumus iepērk no šādiem invalīdu
biedrību uzņēmumiem:
1) bezpeļņas organizācija Latvijas Nedzirdīgo savienības
sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Zīmju valodas centrs”;
2) bezpeļņas organizācija sabiedrība ar ierobežotu atbildību
“Latvijas Neredzīgo biedrības rehabilitācijas centrs”;
3) bezpeļņas organizācija sabiedrība ar ierobežotu atbildību
“LNS Komunikāciju centrs”;
4) Latvijas Neredzīgo biedrības bezpeļņas organizācija sabiedrība
ar ierobežotu atbildību informācijas dienests
“Brailinform”;
5) Latvijas Neredzīgo biedrības sabiedrība ar ierobežotu
atbildību “Daugavpils uzņēmums”;
6) Latvijas Neredzīgo biedrības sabiedrība ar ierobežotu
atbildību “LNB Jugla”;
7) Latvijas Nedzirdīgo savienības bezpeļņas organizācija
“Surdotehnikas palīdzības centrs”;
8) Latvijas Nedzirdīgo savienības Daugavpils mācību un
ražošanas uzņēmums “Dana”;
9) Latvijas Nedzirdīgo savienības Rīgas mācību un ražošanas
uzņēmums “Auseklis”;
10) sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Neredzīgo biedrības
Liepājas uzņēmums”;
11) sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Rīgas psihoneiroloģisko
slimnieku rehabilitācija”;
12) sabiedrība ar ierobežotu atbildību bezpeļņas
organizācija “Maltas ordeņa palīdzības dienests”;
13) sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Neredzīgo
biedrības Cēsu mācību un ražošanas uzņēmums”.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 391 pilsonības
pretendents, tostarp 48 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 74 656
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 5368 personas.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā ierobežo piesārņojošas
darbības izraisīto smaku izplatīšanos, un šo smaku noteikšanas
metodes”.
Pilsētu, rajonu un vietējās pašvaldības, kā
arī reģionālās vides pārvaldes bieži saņem sūdzības par smaku
traucējumiem, ko visbiežāk izraisa specifiskas ražotnes, kurās
strādā ar organiskajām izejvielām, kurināmā degvielas
sagatavošanas un glabāšanas noliktavas, dabas gāzes uzpildes un
sadales vietas, ūdens attīrīšanas iekārtas, cūku nobarošanas
kompleksi, putnu fabrikas, darbības, kas saistītas ar lauku
mēslošanu, gāzes odoranta un citu smakojošu ķīmisko vielu
pārkraušanu. Tā kā, piemērojot esošos normatīvos aktus, nav
iespējams novērst smaku negatīvo ietekmi uz iedzīvotāju
labsajūtu, tad likumā “Par piesārņojumu” tika izsludināti
grozījumi, kas noteica Ministru kabinetam reglamentēt kārtību,
kādā ierobežojama piesārņojošas darbības izraisīto smaku
izplatīšanās, un šo smaku noteikšanas metodes.
Noteikumi nosaka: smakas noteikšanas metodes; kārtību, kādā
ierobežo piesārņojošas darbības izraisīto smaku izplatīšanos, kā
arī atbildīgās institūcijas par smaku traucējumu novērtēšanu.
Noteikumi nodrošinās smaku traucējumu samazināšanu un
novēršanu.
Pieņemti noteikumi “Īpašās
vides prasības piesārņojošo darbību veikšanai dzīvnieku
novietnēs”.
Noteikumi nosaka īpašās vides prasības
piesārņojošo darbību veikšanai dzīvnieku novietnēs. Noteikumi
attiecas uz C kategorijas piesārņojošām darbībām, ja tās veic
dzīvnieku novietnēs, kurās audzē: 10 un vairāk dzīvnieku; piecus
dzīvniekus un vairāk, ja novietne atrodas īpaši jutīgā
teritorijā, uz kuru attiecas paaugstinātas prasības ūdens un
augsnes aizsardzībai no lauksaimnieciskas darbības izraisītā
piesārņojuma ar nitrātiem.
Dzīvnieku novietnes, uz kurām attiecas šie noteikumi, atbilst C
kategorijas punkta 5.1. piesārņojošām darbībām saskaņā ar
Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumiem Nr.294 “Kārtība,
kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un
izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību
veikšanai”. Tas nozīmē, ka dzīvnieku novietnēm pirms darbības
uzsākšanas vai būtiskām izmaiņām ir tikai jāiesniedz pieteikums
reģionālajai vides pārvaldei, t.i., tām nav nepieciešama nekāda
atļauja (izņemot gadījumus, kad uzņēmums veic arī kādas citas
piesārņojošas darbības, kurām vajadzīga atļauja). Līdz ar šo
noteikumu stāšanos spēkā dzīvnieku novietnēm tiks noteiktas
vienotas vides prasības, tādējādi vienkāršojot administratīvo
procedūru un vienlaikus nodrošinot vides aizsardzību.
Noteikumi nosaka – ja dzīvnieku novietne nodota ekspluatācijā
līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai un neatbilst šo noteikumu
prasībām, operators 12 mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā
stāšanās iesniedz reģionālajā vides pārvaldē pasākumu plānu, lai
nodrošinātu atbilstību šo noteikumu prasībām (turpmāk –
uzlabojumu plāns). Ja dzīvnieku novietnei saskaņā ar uzlabojumu
plānu nepieciešama rekonstrukcija, tā jāveic ne ilgāk kā 10 gadu
laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās.
Reģionālā vides pārvalde mēneša laikā pēc uzlabojumu plāna
saņemšanas pieņem lēmumu par uzlabojumu plāna akceptēšanu un par
to rakstiski informē dzīvnieku novietnes operatoru. Ja uzlabojumu
plāns nenodrošina šajos noteikumos noteikto prasību izpildi,
reģionālā vides pārvalde pieņem pamatotu lēmumu par atteikumu
apstiprināt plānu. Minēto lēmumu mēneša laikā var apstrīdēt
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā.
Projektējot jaunas dzīvnieku novietnes, būvprojektā paredz
izbūvēt kūtsmēslu krātuvi.
Pieņemti noteikumi “Meliorācijas kadastra
noteikumi”.
Noteikumi nosaka meliorācijas kadastra
saturu un izveides kārtību, kā arī valsts nozīmes meliorācijas
sistēmas, koplietošanas meliorācijas sistēmas un viena īpašuma
meliorācijas sistēmas statusu.
Meliorācijas kadastrs ir datu bāze, kas satur sistematizētu
informāciju par meliorētās zemes izvietojumu, meliorācijas
sistēmu kvantitatīvo un kvalitatīvo stāvokli, kā arī norāda šīs
zemes īpašniekus vai tiesiskos valdītājus un nodrošina valsts un
pašvaldību funkciju izpildei un citu fizisko un juridisko personu
darbībai nepieciešamo informāciju.
Lauku atbalsta dienests veido meliorācijas kadastru – iegūst,
sistematizē, precizē, glabā datus un veic to apmaiņu, kā arī
nosaka meliorācijas sistēmas statusu. Dienests piešķir
meliorācijas sistēmu ūdensnoteku sateces baseiniem ūdens
saimniecisko kodu saskaņā ar Vides ministrijas apstiprināto ūdens
saimniecisko iecirkņu un ūdenstilpju klasifikatoru.
Pieņemti noteikumi “Zinātniskās izpētes mežu apsaimniekošanas
kārtība”.
Noteikumi nosaka zinātniskās izpētes mežu
apsaimniekošanas kārtību. Zinātniskās izpētes meži ir šādi Valsts
meža dienesta Meža pētīšanas stacijas apsaimniekošanā esošie
valsts meži: mežu teritorijas, kurās dažādos laikposmos ierīkoti
ilglaicīgas zinātniskās izpētes objekti – mežkopības, meža
selekcijas un ģenētikas, integrālā meža monitoringa parauglaukumi
vai citi zinātniskās izpētes objekti, kurus izmanto izpētē,
mācībās un demonstrējumos; mežu teritorijas, kuras paredzētas
jaunu izpētes objektu ierīkošanai vai koksnes resursu un
nekoksnes materiālo vērtību ieguvei.
Mežos, kur ierīkoti izpētes objekti: aizliegts organizēt jebkādus
pasākumus, ja tie nav saistīti ar šo mežu apsaimniekošanas
mērķiem; aizliegts iekārtot atkritumu izgāztuves un atkritumu
uzglabāšanas poligonus; atsevišķos izpētes objektos, kuru
saglabāšanai vai uzturēšanai nepieciešama papildu aizsardzība,
tos iežogojot, atļauts ierobežot fizisko personu uzturēšanos un
brīvu pārvietošanos.
Noteikts, ka mežus apsaimnieko saskaņā ar plānu, kurā nosaka
pasākumus, kas veicami, lai atbalstītu izpētes objektu
ierīkošanu, kā arī lai apsaimniekotu pā- rējās meža
platības.
Plāns ietver šādas sadaļas: zinātniskās izpētes atbalsts; mācību
un izglītības atbalsts; integrālā meža monitoringa atbalsts; meža
apsaimniekošana. Plāna zinātniskās izpētes atbalsta sadaļa ietver
zinātniskās izpētes objektu ierīkošanas un apsaimniekošanas
pasākumus. Plāna mācību un izglītības atbalsta sadaļa ietver
pasākumus mežu izmantošanai praktiskajās mācībās. Plāna integrālā
meža monitoringa atbalsta sadaļa ietver integrālā meža
monitoringa objektu ierīkošanas un apsaimniekošanas
pasākumus.
Lai saskaņotu Meža pētīšanas stacijas, izglītības un zinātnes
iestāžu un sabiedrības viedokļus par šajos noteikumos minētajiem
pasākumiem, izveido padomi. Noteikts, ka pārstāvi darbam padomē
pilnvaro šādas institūcijas: Zemkopības ministrija; Valsts meža
dienests; valsts akciju sabiedrība “Latvijas valsts meži”;
Latvijas Lauksaimniecības universitāte; Latvijas Universitāte;
Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūts; Latvijas valsts
mežzinātnes institūts “Silava”; Latvijas Vides aģentūra; Pasaules
dabas fonds; Latvijas Dabas fonds.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par ātrās reaģēšanas sistēmas
darbību pārtikas apritē”.
Noteikumi nosaka ātrās
reaģēšanas sistēmas darbību pārtikas apritē atbilstoši Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 28.janvāra Regulas (EK)
Nr.178/2002, ar ko paredz vispārīgus pārtikas aprites tiesību
aktu principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma
iestādi un paredz procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu, IV
nodaļas 1.iedaļai, kā arī atbilstoši normatīvajiem aktiem par
pārtikas apriti.
Par ātrās reaģēšanas sistēmas darbību atbildīgā institūcija ir
Pārtikas un veterinārais dienests. Pārtikas un veterinārais
dienests izveido Latvijas Nacionālo kontaktpunktu, kas ir
atbildīgs par informācijas saņemšanu un izplatīšanu attiecībā uz
pārtikas radīto risku cilvēku veselībai vai dzīvībai.
Pārtika rada vai var radīt tiešu vai netiešu risku cilvēku
veselībai vai dzīvībai šādos gadījumos: pārtikā ir neatļautas
vielas vai sastāvdaļas vai neatļauto vielu vai sastāvdaļu
daudzums pārsniedz normatīvajos aktos par pārtikas apriti un
normatīvajos aktos veterinārajā jomā noteikto daudzumu. Neatļauto
vielu vai sastāvdaļu klātbūtni var izraisīt: mikrobioloģiskais
vai cits bioloģiskais piesārņojums; lauksaimniecības, apkārtējās
vides vai rūpniecības piesārņojums; fizikālais piesārņojums;
radioaktīvais piesārņojums; neatļauta vai neatbilstoša
pārtikas apstarošana ar jonizējošo starojumu; pārtikas piedevas;
ķīmiskas reakcijas; ar pārtiku saskarē nonākušo materiālu
neatbilstība; pārtikas uzglabāšanai neatbilstošs temperatūras
režīms; pesticīdu atliekas; veterināro zāļu
atliekas; fosfororganiskie vai hlororganiskie savienojumi
dzīvnieku izcelsmes pārtikā. Kā arī jaunā pārtika un pārtika, kas
satur ģenētiski modificētus organismus, sastāv no tiem vai iegūta
no tiem, tiek izplatīta bez atļaujas; pārtikai ir neatbilstošs
vai maldinošs marķējums, un šādas pārtikas lietošana var radīt
risku konkrētām patērētāju grupām; pārtikas organoleptiskās
īpašības (izskats, smarža, garša, konsistence) ir neraksturīgas
vai neatbilstošas; pārtika ir saindēta vai ir informācija par
mēģinājumu saindēt pārtiku.
Noteikumi nosaka, ka pārtikas apritē iesaistītā persona
nekavējoties ziņo Pārtikas un veterinārajam dienestam, ja tā
saskaņā ar šiem noteikumiem uzskata vai tai ir iemesls uzskatīt,
ka pārtika rada vai var radīt tiešu vai netiešu risku cilvēku
veselībai vai dzīvībai, ja konkrētā pārtikas partija (vai
partijas) vairs neatrodas attiecīgās pārtikas apritē iesaistītās
personas tiešā kontrolē vai tās kontrolē ir tikai partijas daļa,
jo konkrētā partija ir izplatīta arī citur. Nekavējoties veic
pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par pārtikas apriti,
lai novērstu vai mazinātu pārtikas radīto risku cilvēku veselībai
vai dzīvībai, un informē Pārtikas un veterināro dienestu par
veiktajiem pasākumiem.
Pieņemti noteikumi “Dzīvnieku kapsētu iekārtošanas un
uzturēšanas kārtība”.
Noteikumi nosaka dzīvnieku
kapsētas iekārtošanas, uzturēšanas un ekspluatācijas prasības,
dzīvnieku kapsētas īpašnieka pienākumus, dzīvnieku līķu
aprakšanas kārtību un prasības dzīvnieku kapsētas
dokumentācijai. Dzīvnieku kapsēta atrodas Pārtikas un
veterinārā dienesta uzraudzībā un kontrolē.
Pašvaldība iekārto un uztur dzīvnieku kapsētu vai slēdz līgumu ar
fizisku vai juridisku personu par dzīvnieku kapsētas iekārtošanu
un uzturēšanu. Dzīvnieku kapsētu iekārto saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par teritorijas plānojumu un aizsargjoslu
noteikšanu ap dzīvnieku kapsētām.
Pašvaldības institūcija, fiziska vai juridiska persona, kura
iekārto un uztur dzīvnieku kapsētu, pirms dzīvnieku kapsētas
iekārtošanas saņem: tehniskos noteikumus reģionālajā vides
pārvaldē; būvatļauju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par
būvniecību; zemes transformācijas atļauju, ja tas ir
nepieciešams saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zemes
transformāciju; valsts aģentūras “Sabiedrības veselības
aģentūra” atzinumu par vietas izvēli būvniecībai.
Dzīvnieku kapsēta uzsāk darbību pēc tās nodošanas ekspluatācijā
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un reģistrēšanas Pārtikas
un veterinārajā dienestā. Pārtikas un veterinārais dienests,
reģistrējot dzīvnieku kapsētu, piešķir tai veterinārās
uzraudzības numuru.
Maksu par pakalpojumu sniegšanu nosaka kapsētas valdītājs.
Pie dzīvnieku kapsētas ir norāde “Dzīvnieku kapsēta”, tās darba
laiks un kapsētas valdītāja tālruņa numurs. No dzīvnieku kapsētas
nav atļauts ņemt smiltis vai zemi. Dzīvnieku kapsētas valdītāja
pienākumi: pēc pieprasījuma izsniegt dzīvnieku īpašniekam
vai turētājam izziņu par to, ka dzīvnieka līķis ir aprakts
attiecīgajā dzīvnieku kapsētā; izveidot dzīvnieku līķu bedres un
tranšejas; uzturēt un sakopt kapsētas teritoriju; uzturēt
piebraucamos ceļus un nožogojumu tehniskā kārtībā; papildināt
zemes kārtu, ja tā virs dzīvnieku līķu bedrēm iebrukusi; ārpus
dzīvnieku kapsētas darba laika turēt aizslēgtus tās vārtus;
uzturēt kārtībā dzīvnieku kapsētas aizsargjoslu; apbērt
dzīvnieku līķus ar zemes kārtu, ja līķu bedres piepilda
pakāpeniski; aizpildīt uzskaites žurnālu, kurā norāda datus
par mājas (istabas) dzīvnieku vai dzīvnieku izcelsmes
blakusproduktu (kuri nav paredzēti cilvēku uzturam) īpašnieku vai
turētāju (vārds, uzvārds/nosaukums, adrese), blakusproduktu
daudzumu un kategoriju, dzīvnieku sugu, apglabāšanas datumu un
apglabāšanas vietu; uzglabāt dzīvnieku līķa vai
blakusproduktu pavaddokumentu, kas noteikts Parlamenta un Padomes
2002.gada 3.oktobra Regulas (EK) Nr.1774/2002, ar ko nosaka
veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku
izcelsmes blakusproduktiem, kuri nav paredzēti cilvēku uzturam,
II pielikuma 3.nodaļā; aizpildīt dzīvnieku kapsētas
izmantošanas shēmu, norādot uzskaitē iekļautā mājas (istabas)
dzīvnieka līķa vai blakusprodukta apglabāšanas vietu.
Dzīvnieku kapsētā aprok: mājas (istabas) dzīvnieku
līķus; blakusproduktus Pārtikas un veterinārā dienesta
noteiktajās un Eiropas Komisijas apstiprinātajās vietās.
Dzīvnieku kapsētā nedrīkst aprakt ar Sibīrijas mēri, transmisīvo
sūkļveida encefalopātiju mirušus dzīvniekus vai dzīvnieku līķus,
ja ir aizdomas, ka nāves cēlonis ir saslimšana ar transmisīvo
sūkļveida encefalopātiju.
Kapsētas valdītājs par dzīvnieku kapsētas darbības izbeigšanu
rakstiski informē attiecīgo pašvaldību, reģionālo vides pārvaldi,
valsts aģentūru “Sabiedrības veselības aģentūra” un Pārtikas un
veterinārā dienesta teritoriālo struktūrvienību, kuras
administratīvajā teritorijā atrodas attiecīgā dzīvnieku
kapsēta.
Dzīvnieku kapsētu, kura vairs netiek izmantota dzīvnieku līķu vai
blakusproduktu aprakšanai, uztur attiecīgās zemes īpašnieks, un
tā ir pašvaldības un Pārtikas un veterinārā dienesta
uzraudzībā.
Slēgtas dzīvnieku kapsētas teritorijā
(izņemot dzīvnieku kapsētas, kurās apglabāti ar Sibīrijas mēri
nobeigušies dzīvnieki) saimniecisku darbību var veikt ne agrāk kā
25 gadus pēc pēdējās dzīvnieku līķu bedres aizbēršanas,
pirms tam veicot attiecīgus augsnes mikrobioloģiskos
izmeklējumus.
Dzīvnieku kapsētas dokumentāciju pēc kapsētas darbības
izbeigšanas kapsētas valdītājs normatīvajos aktos par arhīviem
noteiktajā kārtībā uzglabā 25 gadus.
Dzīvnieku kapsētas, kuras darbību uzsākušas pirms šo noteikumu
spēkā stāšanās, to valdītāji reģistrē Pārtikas un veterinārajā
dienestā līdz 2004.gada 1.septembrim.
Pieņemti noteikumi “Traktortehnikas vadītāja kvalifikācijas
iegūšanas un traktortehnikas vadītāja apliecības izsniegšanas
kārtība”.
Noteikumi nosaka traktortehnikas vadītāja
kvalifikācijas iegūšanas kārtību un traktortehnikas vadītāja
apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas
kārtību.Latvijas Republikā pastāv divu veidu traktortehnikas
vadītāja apliecības: vispārējās traktortehnikas vadītāja
apliecība; speciālās traktortehnikas vadītāja apliecība.
Traktortehnikas vadītāja apliecības priekšpusē latviešu un angļu
valodā izvietota šāda informācija: par traktortehnikas vadītāja
apliecības īpašnieku: vārds, uzvārds, personas kods, īpašnieka
fotokartīte; traktortehnikas vadītāja apliecības kārtas numurs,
īpašnieka personīgais paraksts; traktortehnikas vadītāja
apliecības izsniedzējas organizācijas nosaukums, zīmogs,
izsniedzēja paraksts. Traktortehnikas vadītāja apliecības otrā
pusē latviešu un angļu valodā izvietota informācija par tiesībām
vadīt attiecīgas kategorijas traktortehniku un vadītāja
apliecības derīguma termiņš.
Vienam cilvēkam var būt tikai viena derīga vispārējās
traktortehnikas vadītāja apliecība un tikai viena derīga
speciālās traktortehnikas vadītāja apliecība.
Vispārējās traktortehnikas vadītāja apliecībā norādītas šādas
kategorijas, kas dod tiesības vadīt noteikta veida
traktortehniku: A kategorija – riteņtraktorus ar motora jaudu
līdz 150 zirgspēkiem; B kategorija – visus riteņtraktorus; C
kategorija – visus kāpurķēžu traktorus;. D kategorija –
graudaugu, tehnisko kultūru, zāles novākšanas kompleksa
pašgājējmašīnas; E kategorija – autogreiderus. Tās
traktortehnikas kategorijas un speciālās traktortehnikas grupas,
kādas nav tiesīgs vadīt vadītāja apliecības īpašnieks, ir dzēstas
(kompostrētas).
Speciālās traktortehnikas vadītāja apliecībā ir norādītas
speciālās traktortehnikas grupas, kādas ir tiesīgs vadīt
apliecības īpašnieks.
Traktortehnikas vadītāja kvalifikāciju var iegūt jebkura Latvijas
Republikā pastāvīgi dzīvojoša persona vai persona, kurai ir
tiesības uzturēties Latvijā ilgāk par trim mēnešiem un personas
veselības pārbaudē nav konstatētas medicīniskas pretindikācijas
traktortehnikas vadīšanai. Traktortehnikas vadītāja zināšanu un
prasmju pārbaudi (eksamināciju), kvalifikācijas piešķiršanu,
vadītāja apliecības izsniegšanu, apmaiņu un atjaunošanu veic
Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas reģionu vai rajonu daļas
pēc personas dzīves (deklarācijas) vietas vai izglītības iestādes
atrašanās vietas. Personai, kura vēlas iegūt traktortehnikas
vadītāja kvalifikāciju, jābūt sasniegušai šādu vecumu: 16 gadus –
riteņtraktoru ar motora jaudu līdz 150 Zirgspēkiem un kāpurķēžu
traktoru vadītāja apliecības iegūšanai (A, C kategorijas); 17
gadus – visu veidu (arī speciālās) traktortehnikas vadītāja
apliecības iegūšanai.
Pieņemts rīkojums “Par līdzekļu piešķiršanu atceres pasākumu
organizēšanai saistībā ar akcijas “Baltijas ceļš” 15.gadadienu un
Ribentropa–Molotova pakta parakstīšanas
65.gadadienu”.
Finanšu ministram uzdots no līdzekļiem
neparedzētiem gadījumiem piešķirt Kultūras ministrijai 19
200 latu pārskaitīšanai Tautas frontes muzejam, lai
organizētu atceres pasākumus, kas saistīti ar akcijas “Baltijas
ceļš” 15.gadadienu un Ribentropa–Molotova pakta parakstīšanas
65.gadadienu.
Pieņemts rīkojums “Par valsts nozīmes pasākumiem
starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā”.
Pamatojoties
uz likumu “Par starptautiskas nozīmes svētvietu Aglonā”, noteikt
Vissvētākās Jaunavas Marijas Debesīs uzņemšanas svētkus, kas
norisināsies starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā no 2004.gada
13.augusta līdz 15.augustam, par valsts nozīmes pasākumiem.
Par pasākumu tiešo organizatoru noteikt Aglonas svētvietas
apsaimniekotāju – reliģisko organizāciju “Aglonas bazilikas
draudze”, kas līdz 2004.gada 1.oktobrim iesniedz tieslietu
ministram pārskatu par pasākumiem.
Pasākumu norises laikā Valsts policijai un Zemessardzei
nodrošināt ēku apsargāšanu, kā arī sabiedrisko kārtību un
satiksmes drošību.
Finanšu ministrijai uzdots: pasākumu norises nodrošināšanai no
līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt Tieslietu
ministrijai 33 684,77 latu pārskaitīšanai Reliģisko lietu
pārvaldei.
Tieslietu ministrijai līdz 2004.gada 1.novembrim iesniegt
Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu, kurā apkopota informācija
par pasākumu norises nodrošināšanu.
Pieņemts rīkojums “Par bezpeļņas organizācijas valsts akciju
sabiedrības “Ceļu satiksmes drošības direkcija” pārveidošanu par
valsts akciju sabiedrību “Ceļu satiksmes drošības
direkcija””.
Saskaņā ar likumu “Par bezpeļņas
organizāciju”, likumu “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām” un Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likumu līdz 2004.gada 1.novembrim paredzēts pārveidot bezpeļņas
organizāciju valsts akciju sabiedrību “Ceļu satiksmes drošības
direkcija”, kurā Satiksmes ministrija ir valsts kapitāla daļu
turētāja, par valsts akciju sabiedrību “Ceļu satiksmes drošības
direkcija”.
Sabiedrība ir organizācijas tiesību, saistību, funkciju, mantas
un finanšu līdzekļu pārņēmēja, tās pamatkapitāls ir 2 352 097
lati.
Noteikts, ka valsts akciju sabiedrības “Ceļu satiksmes drošības
direkcija” valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes
ministrija.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments