Valsts sekretāru 2004.gada 22.jūlija sanāksmē
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus likumā
“Par pievienotās vērtības nodokli”, kas paredz noteikt samazinātu
pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi sabiedriskā transporta
pakalpojumiem. Likme paredzēta 5% apmērā, lai padarītu
pievilcīgākus sabiedriskā transporta pakalpojumus iedzīvotājiem,
kā arī samazinātu tiešo dotāciju nepieciešamības
apjomu.
Pašlaik iekšzemes sabiedriskā transporta
pakalpojumiem tiek piemērota 18% PVN likme. Sabiedriskais
transports, neskatoties uz tā lielo tautsaimniecisko un sociālo
nozīmi, no valsts kopumā vēl nesaņem pietiekamu atbalstu.
Piešķirtās dotācijas nespēj pilnībā segt zaudējumus pakalpojuma
sniedzējiem (par braukšanas maksas atvieglojumiem u.c.
dotācijas).
Kā norāda Satiksmes ministrija, pēdējā gada laikā ir krasi
pieaugusi degvielas, it īpaši dīzeļdegvielas cena, tāpēc būtiski
pieaug pakalpojuma pašizmaksa. Pārvadājumu pašizmaksas pieaugumu
izraisa arī izmaiņas darba likumdošanā jautājumā par summēto
darba laika uzskaiti un minimālās darba algas apmēra izmaiņas.
Kopumā pašizmaksas pieaugums ir mērāms vidēji pat virs 10%. Kā
kompensējošs pasākums varētu būt tarifa palielināšana, bet, ņemot
vērā iedzīvotāju pirktspēju, to iespējams veikt tikai atsevišķos
maršrutos vai reisos. Alternatīvi risinājumi varētu būt dotāciju
palielināšana vai nodokļu samazināšana sabiedriskā transporta
pakalpojumiem.
Satiksmes ministrija atbalsta samazinātas – 5% – PVN likmes
noteikšanu sabiedriskā transporta pakalpojumiem, līdzīgi, kā tas
ir praktiski visās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Tādējādi
varētu saglabāt sabiedrisko transporta pakalpojumus izmantojušo
pasažieru skaita pieauguma tempus un iedzīvotāji saņemtu
pakalpojumus iepriekšējā cenu līmenī vai ar nebūtisku
pieaugumu.
Likuma grozījumi nodoti saskaņošanai ar Finanšu, Tieslietu,
Ārlietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu un Veselības ministriju, Latvijas Pašvaldību
savienību, Nacionālo trīspusējās sadarbības padomi, Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisiju un Valsts kanceleju.
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus likumā
“Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju”.
Likumprojekts izstrādāts, lai paātrinātu
un padarītu efektīvāku maksātnespējas procesa norisi. Ar
likumprojekta pieņemšanu tiktu nodrošināta maksātnespējas procesu
administratoru darbības uzraudzība visos maksātnespējas procesos
neatkarīgi no konkrētā maksātnespējas procesa uzsākšanas termiņa.
Likumprojektā ir iestrādāti maksātnespējas lietu tiesu prakses
analīzes rezultātā iegūtie priekšlikumi saistībā ar
administratoru darbības uzraudzību.
Lai nodrošinātu likuma normu vienveidīgu piemērošanu un
efektīvāku maksātnespējas procesa gaitu, likumprojektā paredzēts:
ja līdz 2005.gada 1.jūlijam maksātnespējas process netiek
pabeigts, pēc Maksātnespējas administrācijas pieteikuma tiesa
atceļ administratoru. Paredzēti izņēmumu gadījumi – tie
maksātnespējas procesi, kuros kā maksātnespējas stāvokļa
risinājums noteikta sanācija vai mierizlīgums, ja attiecīgajos
procesos persona, kas pilda administratora pienākumus, ir
sertificēta.
Tāpat ar grozījumiem tiks precizēti jautājumi, kas saistīti ar
administratoru sertifikāciju un ar to saistītajiem ierobežojumiem
pildīt maksātnespējas procesa administratora pienākumus.
Lai noteiktu kārtību, kādā tiek izvērtēts un ieteikts tiesai
administratora kandidāts konkrētam maksātnespējas procesam,
likumprojektā iestrādāta norma, kas paredz noteikt pilnvarojumu
Ministru kabinetam izdot attiecīgus noteikumus.
Likuma grozījumi nodoti saskaņošanai ar Finanšu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu, Satiksmes un Vides ministriju, kā arī Īpašu
uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu,
Nacionālo trīspusējās sadarbības padomi un Valsts
kanceleju.
Vides ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Prasības elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
apsaimniekošanai”.
Noteikumi paredz prasības šādu
atkritumu savākšanai un apstrādei, nosaka apjomus un termiņus
atkritumu atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un reģenerācijai.
Noteiktas prasības elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
savākšanas un apstrādes vietu tehniskajam aprīkojumam, kā arī
noteiktas vielas un sastāvdaļas, kuras ir jāatdala no atkritumiem
un jāap-strādā atsevišķi.
Tāpat noteikumu projektā ir noteikti pārstrādes mērķi dažādu
kategoriju elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem, kā arī
ir noteikti mājsaimniecībās izmantojamo elektrisko un
elektronisko iekārtu savākšanas mērķis – 4 kg uz iedzīvotāju
gadā, nosakot, ka šie mērķi ir jāsasniedz 2009.gada
1.janvārī.
Normatīvais akts ir nepieciešams, lai varētu veikt ES direktīvas
2002/96/EK par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem
iestrādāšanu Latvijas normatīvajos aktos. Pašlaik Latvijas
normatīvie akti ir attiecināmi tikai uz atsevišķām elektrisko un
elektronisko iekārtu atkritumu apsaimniekošanas prasībām,
piemēram, prasības elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu
apstrādes iekārtu notekūdeņu novadīšanas un attīrīšanas sistēmām,
prasības atsevišķu minēto iekārtu sastāvā esošo ķīmisko vielu un
produktu apsaimniekošanai.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai ar Finanšu, Ārlietu,
Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu, Satiksmes, Veselības un Zemkopības ministriju, Latvijas
Pašvaldību savienību, Nacionālo trīspusējās sadarbības padomi un
Valsts kanceleju.
Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru
kabineta 2001.gada 28.februāra rīkojumā Nr.117 “Par koku ciršanas
maksimālo apjomu 2001.–2005.gadam”. Grozījumi precizē koku
ciršanas apjomu sadalījumu pa valdošajām koku sugām galvenajā
cirtē valsts mežos, VAS “Latvijas valsts meži” valdījumā esošajos
valsts mežos un zinātniskās izpētes mežos.
Zinātniskās
izpētes mežos Saldus rajonā ir konstatētas mežaudzes, kuras to
sanitārā stāvokļa dēļ būtu jānocērt galvenajā cirtē pēc Valsts
meža dienesta sanitārā atzinuma, lai samazinātu meža bojājumu
iespējamību un ierobežotu to izplatību. Konstatētā nocērtamā
platība un apjoms pārsniedz atlikušo atļauto maksimālo ciršanas
apjomu Saldus rajonā. Lai atrisinātu situāciju, nepieciešams
mainīt maksimālo koku ciršanas apjomu galvenajā cirtē zinātniskās
izpētes mežos, samazinot to Jelgavas rajonā, bet palielinot
Saldus rajonā.
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts meži” valdījumā
esošajos mežos no 2000. līdz 2004.gadam ir veikta īpaši
aizsargājamo meža iecirkņu inventarizācija, izveidoti
mikroliegumi un jaunas īpaši aizsargājamas dabas teritorijas un
paplašinātas esošās. Ir mainījies ciršanai pakļauto mežaudžu
īpat-svars un valdošo koku sugu struktūra, tāpēc ir nepieciešams
mainīt koku ciršanas maksimālo apjomu sadalījumā pa
administratīvajiem rajoniem, nemainot kopējo apjomu.
Rīkojuma grozījumu projekts nodots saskaņošanai ar Finanšu,
Tieslietu un Vides ministriju.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments