Uzsākta tiesvedība par “zaļās karotītes” izmantošanu
Preču zīmes “Kvalitatīvs
produkts”, ko tautā dēvē par “zaļo karotīti”, dēvētās īpašniece
sabiedriskā organizācija “Mārketinga padome” vērsusies tiesā,
prasot pārtraukt zīmes izmantošanu gaļas pārstrādātāja akciju
sabiedrības “Talsu gaļa” produktam “Talsu auksti kūpināta
dūmdesa”.
“Mārketinga padome” norāda – kaut arī “Talsu gaļai” zīmes “zaļā
karotīte” izmantošanas tiesības beigušās vairāk nekā pirms gada,
ražotājs turpina ar to marķēt savu produkciju. “Mārketinga
padome” jau lūdza uzņēmumu pārtraukt “zaļās karotītes”
izmantošanu, taču ar to marķētā desa arī pēc tam bija nopērkama
“VP Market” veikalā. “Mārketinga padome” uzsver, ka nevar
uzņemties atbildību par uzņēmuma “Talsu gaļa” produkcijas
atbilstību “zaļās karotītes” lietotajiem noteiktajiem
standartiem.
“Mārketinga padome” savā prasībā par nelikumīgu “zaļās karotītes”
izmantošanu lūdz uzlikt “Talsu gaļai” par pienākumu pārtraukt
preču zīmes izmantošanu, kā arī veikt visas prasītāja tiesību
pārkāpuma novēršanai nepieciešamās darbības, tostarp preču ar
nelikumīgo marķējumu izņemšanu no apgrozības un iznīcināšanu.
Lūgts arī piedzīt no “Talsu gaļas” tiesāšanās izdevumus un
pārstāvja honorāru. Lietā kā līdzatbildētājs piedalās
tirdzniecības uzņēmums “VP Market”. Organizācijas “Mārketinga
padome” direktore Ingūna Gulbe norāda, ka “VP Market” atbildība
beigsies pēc tam, kad tirgotājs apliecinās, ka iepircis ar “zaļo
karotīti” apzīmēto “Talsu gaļas” produkciju.
Šī gada 19.jūlijā Rīgas apgabaltiesa pieņēma izskatīšanai prasību
pret a/s “Talsu gaļa” un SIA “VP Market” pārtraukt preču zīmes
nelikumīgu izmantošanu “Talsu auksti kūpinātās dūmdesas”
marķēšanai. Tiesā pieņemts lēmums ierosināt lietu pēc “Mārketinga
padomes” pieteikuma, un lietas izskatīšanas datums tiks noteikts
augusta beigās.
Preču zīme “Kvalitatīvs Latvijas produkts” tika ieviesta
2001.gadā. Pēc Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai, ņemot
vērā Eiropas Komisijas aizrādījumus, “zaļās karotītes” veidols un
oficiālais apzīmējums ar 1.maiju mainīts, un tagad nosaukuma
“Kvalitatīvs Latvijas produkts” vietā tiek lietots apzīmējums
“Kvalitatīvs produkts”.
Ieva Jaunozola,
“Mārketinga padomes” mārketinga speciāliste