Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta noteikumi Nr.3
Rīgā 2004.gada 23.jūlijā
Noteikumi par maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā un VAS “Starptautiskās lidostas “Rīga”” pakalpojumiem
Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 28.panta otro daļu
1. Šie noteikumi nosaka maksu par
aeronavigācijas pakalpojumiem un lidostu pakalpojumiem un to
iekasēšanas kārtību par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas
rajonā (turpmāk – LIR) un VAS “Starptautiskajā lidostā “Rīga””
(turpmāk – lidosta “Rīga”).
2. Maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem maršrutā Rīgas LIR
iekasē, pamatojoties uz gaisa kuģa maksimālo pacelšanās svaru
(MTOW), un to nosaka šādi:
R=P x D x W,
kur:
R – maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas
pakalpojumiem;
P – maksas vienības izcenojums Rīgas LIR. Maksas vienības
izcenojums ir 35 ASV dolāri. Maksas, kuru valsts akciju
sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” uzdevumā iekasē Centrālais
maršrutu maksājumu birojs (CROC), vienības izcenojums
starp-tautiskajos maršrutos ir 35,32 ASV dolāri.
D – 1/100 daļa no visa attāluma, kas veikts Rīgas LIR, kuru
pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros ar
precizitāti divas zīmes aiz komata. Gaisa kuģim nosēžoties
Latvijas Republikas lidlaukos vai paceļoties no tiem, šis
attālums tiek samazināts par nolidoto attālumu lidlauka vadības
zonā (TMA);
W = gaisa kuģa svara faktors, kuru aprēķina šādi:
maksimālais pacelšanās svars
W =
t.i., velkot kvadrātsakni no
dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās
svara metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma
sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā
dokumentā, dalot ar skaitli 50.
3. Par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas
zonā maksu nosaka šādi:
A = PxK,
kur:
A – maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka
pieejas zonā;
P – maksas vienības izcenojums 35 USD;
K – gaisa kuģa svara faktors, kas norādīts šajā punktā iekļautajā
tabulā:
No |
MTOW (tonnās) |
K |
1 |
0 – 5 |
0,5 * |
2 |
5,01 – 10 |
0,8 |
3 |
10,01 – 20 |
1,5 |
4 |
20,01 – 25 |
2,0 |
5 |
25,01 – 30 |
2,7 |
6 |
30,01 – 45 |
3,5 |
7 |
45,01 – 50 |
4,2 |
8 |
50,01 – 60 |
5,0 |
9 |
60,01 – 80 |
5,7 |
10 |
80,01 – 90 |
6,5 |
11 |
90,01 – 110 |
7,5 |
12 |
110,01 – 150 |
9,0 |
13 |
150,01 – 200 |
12,0 |
14 |
200,01 – 300 |
15,0 |
15 |
300,01 –UP |
20 |
* – ja gaisa kuģa svars ir mazāks par 2 t un tas neveic komerciālu lidojumu, K = 0.
Liepājas lidlauka pieejas zonā tiek piemērots koeficients 0,6.
4. Maksa par gaisa kuģu pacelšanos un nosēšanos lidostā “Rīga”:
4.1. pamattarifs lidostā “Rīga”
tiek noteikts 10,0 USD apmērā par katriem 1000 gaisa kuģa
maksimālā pacelšanās svara kg (noapaļojot uz augšu līdz 10
kg);
4.2. no 1.aprīļa līdz 30.septembrim un no 1.oktobra līdz
31.martam no plkst. 22.00 līdz 6.00 pēc vietējā laika tiek
aprēķināta un iekasēta papildu samaksa 20% apmērā no pamattarifa
summas.
5. Treniņu lidojumu stunda tiek pielīdzināta vienai pacelšanās un
nosēšanās reizei, bet katrai nākošajai stundai tiek piemērots
koeficients 0,75.
6. Maksa par perona stāvvietu:
6.1. pirmās 3 stundas bez maksas;
6.2. par katriem gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara
1000 kg un katrām nākamajām 24 stundām – 1,3 USD.
7. Maksa par lidostas “Rīga” drošības pasākumiem ir 15 USD par
katru izlidojošo pasažieri.
8. Jebkurš pārvadātājs, veicot lidojumus uz/no lidostas “Rīga”, ir tiesīgs saņemt atlaides no 4. – 7. punktā minētajiem maksājumiem atkarībā no tā, cik gada laikā virzienā no Rīgas pārvadāts pasažieru:
Izlidojošo pasažieru skaits (tūkst.) |
Atlaide % |
0,0 |
|
25 |
10 |
50 |
20 |
75 |
30 |
100 |
40 |
125 |
50 |
150 |
60 |
200 |
70 |
250 |
80 |
9. Nulles tarifs tiek piemērots:
9.1. attiecībā uz šo noteikumu
1.–7.punktā minētajiem maksājumiem:
9.1.1. speciāliem lidojumiem, kuri tiek veikti, lai pārvadātu
Latvijas valsts vai valdības vadītājus, kuri dodas oficiālās
vizītēs;
9.1.2. lidojumiem, kurus veic valsts lidmašīnas (saskaņā ar ICAO
valsts gaisa kuģa definīciju);
9.1.3. lai veiktu meklēšanas un glābšanas darbus pēc kompetenta
aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma;
9.1.4. lidojumiem, kuri beidzas lidlaukā, no kura gaisa kuģis
pacēlies un nav nosēdies citā lidlaukā (piespiedu
atgriešanās);
9.2. attiecībā uz šo noteikumu 2. un 3.punktā minētajiem
maksājumiem:
9.2.1. lidojumiem, kuri tiek veikti Rīgas LIR atbilstoši Vizuālo
lidojumu noteikumiem (VFR) ārpus kontrolējamās gaisa telpas
robežām;
9.2.2. gaisa kuģiem, kuru svars ir mazāks par 2 tonnām, ja tie
neveic komerciālus lidojumus;
9.3. šo noteikumu 7.punktā minētā nodeva netiek piemērota
pasažieriem, kuri nav sasnieguši divu gadu vecumu.
10. Maksas par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem
iekasēšanas kārtība ir šāda:
10.1. gaisa kuģa īpašnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par
saņemto pakalpojumu apmaksu;
10.2. maksājumus veic 30 dienu laikā no rēķina izrakstīšanas
brīža. Ja maksājumu termiņš sakrīt ar sestdienu, svētdienu vai
Latvijas Republikas oficiālo svētku dienu, maksājumus veic
nākošajā darba dienā. Ja maksājums nav veikts, tad gaisa kuģa
īpašnieks vai lietotājs maksā Latvijas Republikas Civillikumā
noteiktos procentus, ja līgumā nav noteikts citādi.
Par biznesa un čarterreisiem maksājumus veic pēc nolaišanās,
veicot norēķinus attiecīgi Gaisa satiksmes informācijas centrā,
lidostas “Rīga” dispečeru centrā vai tuvākajā bankas nodaļā, ja
līgumā nav noteikts citādi;
10.3. rēķinus par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti
starptautiskajā lidojuma maršrutā Rīgas LIR, Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts
akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” vārdā un uzdevumā
piesūta un maksājumus iekasē EUROCONTROL Centrālais
maršrutu maksājumu birojs (CRCO), ja iekasēšanu neveic minētā
akciju sabiedrība.
11. Šie noteikumi stājas spēkā 2004.gada 1.novembrī.
12. No 2004.gada 1.novembra spēku zaudē Aviācijas departamenta
2004. gada 21.maija noteikumi Nr.2 “Noteikumi par maksu par
aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem”.
Aviācijas departamenta direktors A.Muižnieks
Saskaņots
Satiksmes ministra p.i. A.Šlesers
23.07.2004.