Spriedīs par ostas nākotni
Pašvaldības un uzņēmējdarbības pārstāvji uzsver: nav pieļaujama ogļu pārkraušana Rīgas centrā Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I. |
Šīs vasaras beigās Latvijas galvaspilsētā jau trešo reizi norisināsies ikgadējais Rīgas forums, kura laikā 19. augustā notiks jauniešu konference “Jaunieši pilsētai, Latvijai, Eiropai”, bet 20. augustā – starptautiskā konference “Moderna ostas pilsēta jaunajā Eiropā”.
Konferencē gan Latvijas, gan citu
Eiropas valstu ostu un pilsētvides eksperti dalīsies domās par
ostu attīstību atbilstoši mūsdienu ekonomiskajām un ekoloģiskajām
prasībām. Paredzēts, ka konferenci ievadīs Rīgas domes
priekšsēdētājs Gundars Bojārs, bet par būtiskiem pilsētas un
ostas harmoniskiem līdzāspastāvēšanas un attīstības aspektiem
runās Hamburgas ostas ekonomikas nodaļas vadītājs Mihaels
Heinrihs, Amsterdamas ostas transporta mārketinga direktors
Maness Bolens, Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs,
Sanktpēterburgas gubernatora padomnieks Boriss Usanovs un citi
valsts, pašvaldību un biznesa pārstāvji. Konferenci rīko Rīgas
brīvosta, bet atbalsta Rīgas menedžeru skola un Rīgas dome.
Norādot uz konferences tematikas aktualitāti, Rīgas domes
Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Andris Ameriks
atgādināja, ka Rīgas brīvosta aizņem ap 20 procentiem
galvaspilsētas administratīvās teritorijas un tās turpmākās
attīstības jautājumi nodarbina ne tikai valsts, pašvaldības un
uzņēmumu vadītājus, bet arī kultūras pieminekļu un dabas
aizsardzības institūciju pārstāvjus. Jo svarīga ostas nākotne ir
tāpēc, ka krities kravu apgrozījums Liepājas un Ventspils ostās,
taču Rīgas ostai izdevies saglabāt attīstības tempus 10 procentu
līmenī, sacīja A.Ameriks. Viņš uzsvēra: galvenais diskusiju un
ostas attīstības plānošanas mērķis ir kravu pārkraušanas vietu
pārcelšana no pilsētas centra maksimāli tuvu Daugavas grīvai.
A.Ameriks norādīja, ka ik gadus 4–5 miljoni latu tiek tērēti kuģu
ceļa uzturēšanai Daugavas posmā Rīgas centra tuvumā. Viņš gan arī
uzsvēra, ka netiek plānota Rīgas pasažieru ostas pārcelšana:
“Pasažieru kuģiem jāpienāk pilsētas centrā. Iespējams, nākotnē
tie varēs piestāt arī Andrejsalā.” A.Ameriks paskaidroja, ka
pasažieru kuģu iegrime ir 8–9 metri, taču kravas kuģu kustībai
nepieciešams lielāks dziļums, tāpēc ostas pārcelšana ļautu
ietaupīt prāvus līdzekļus, kurus būtu iespējams investēt dabas un
kultūras pieminekļu aizsardzībā. A.Ameriks arī norādīja uz
nepieciešamību atbrīvot Andrejsalu, kur tādējādi būtu iespējams
būvēt rīdziniekiem tik nepieciešamo koncertzāli. Šobrīd šī vieta
galvenokārt noder kokmateriālu pārkraušanai.
Juris Bārtulis, “LV”