Piedāvātos mācību priekšmetus integrēs esošajos
Izglītības un zinātnes ministrijas
(IZM) un Latvijas Krievu mācībvalodas skolu atbalsta asociācijas
(LAŠOR) darba grupa vakar, 4.augustā, vienojās, ka mazākumtautību
pamatskolās nav nepieciešams ieviest septiņus jaunus mācību
priekšmetus, bet šo LAŠOR piedāvāto mācību saturu iespējams
integrēt jau esošajos priekšmetos. Vairākums priekšlikumu atbilst
pašreizējam pamatizglītības standartam.
IZM un LAŠOR darba grupa izveidota mazākumtautību pamatizglītības
un vispārējās izglītības programmas pilnveidošanai. Programma
tiks izstrādāta nākotnei – tas varētu būt 2005./2006. mācību
gadam. Iepriekšējā sēdē darba grupas pārstāvji vienojās par
četriem vienlīdz svarīgiem principiem mazākumtautību izglītības
mācību programmā. Pirmais princips ir patriotisma audzināšana
mazākumtautību skolās. Otrs princips ir latviešu valodas prasmes
augsta līmeņa nodrošināšana, trešais – dzimtās valodas prasmes
augsta līmeņa nodrošināšana. Ceturtais princips ir multikulturāla
apmācība.
Vakar darba grupai LAŠOR prezentēja savu pamatskolas mācību
programmas variantu. Priekšlikumi paredzēja septiņu jaunu
priekšmetu izveidi, kas dalītos divos blokos – letonika un
etnika. Pirmais domāts latviešu valodas un kultūras apguvei, otrs
– mazākumtautības valodas un kultūras apguvei.
Darba grupa secinājusi, ka saturiski jaunie priekšmeti
atbalstāmi, taču nolemts, ka tos labāk integrēt jau esošajos
priekšmetos. Kā vakar žurnālistiem skaidroja IZM Vispārējās
izglītības departamenta Integrācijas nodaļas vadītāja Evija
Papule, darba grupa secināja, ka LAŠOR piedāvājums atbilst
pašreizējam pamatizglītības standartam. Arī izglītības un
zinātnes ministra padomnieks mazākumtautību jautājumos Sergejs
Ancupovs atzina, ka vairāk nekā 95% no LAŠOR piedāvājuma pēc sava
satura atbilst esošajam pamatizglītības standartam. Tāpēc IZM un
LAŠOR darba grupa turpmāk varēšot spriest par detalizētu mācību
priekšmetu programmu un veidot darba grupas, kas ar to tieši
nodarbojas.
Arī vakar IZM un LAŠOR pārstāvji vairākkārt atzina, ka abām pusēm
ir atšķirīgi viedokļi daudzos jautājumos, tostarp par izglītības
reformu vidusskolās. Par to šajā darba grupā pagaidām netiek
spriests, lai gan darba grupas pārstāvji apgalvoja, ka par vidējo
izglītību tiks runāts vēlāk.
Pēc “LV” un LETA informācijas