• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 13. jūlija noteikumi Nr. 602 "Noteikumi par traktortehnikas valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.08.2004., Nr. 124 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92017-noteikumi-par-traktortehnikas-valsts-tehnisko-apskati-un-tehnisko-kontroli

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.636

Sociālās aprūpes centra "Litene" nolikums

Vēl šajā numurā

06.08.2004., Nr. 124

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 602

Pieņemts: 13.07.2004.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.602

Rīgā 2004.gada 13.jūlijā (prot. Nr.42 53.§)

Noteikumi par traktortehnikas valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 16.panta septīto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama traktortehnikas un tās piekabju (turpmāk – traktortehnika) valsts tehniskā apskate un tehniskā kontrole.

2. Noteikumu mērķis ir nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un apkārtējai videi nekaitīgas traktortehnikas piedalīšanos ceļu satiksmē.

3. Traktortehnikas valsts tehniskā apskate (turpmāk – tehniskā apskate) veicama ne vēlāk kā piecas dienas pēc traktortehnikas pirmreizējās reģistrācijas un turpmāk atbilstoši termiņam, līdz kuram traktortehnikai ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē, bet ne retāk kā reizi gadā. Datumu, līdz kuram traktortehnikai atļauts piedalīties ceļu satiksmē, norāda tehniskās apskates uzlīmē (talonā).

4. Traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un tehnisko kontroli veic Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas inspektori (turpmāk – inspektori). Tehnisko apskati veic inspektoru norādītā kontroles vietā neatkarīgi no traktortehnikas reģistrācijas un traktortehnikas īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas.

5. Traktortehnikas tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam jāatbilst šo noteikumu 1.pielikumā minētajām prasībām.

6. Veicot traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates ietvaros un tehnisko kontroli, tiek kontrolēta atbilstība šo noteikumu 1.pielikumā minētajām prasībām. Inspektors konstatētos trūkumus un bojājumus atkarībā no to nozīmīguma novērtē ar kādu no šādiem vērtējumiem:

6.1. sīks trūkums vai bojājums, kas tieši neietekmē satiksmes un darba drošību (turpmāk – 1.vērtējums);

6.2. bīstams trūkums vai bojājums, kas apdraud apkārtējo vidi, cilvēku veselību, dzīvību vai satiksmes drošību (turpmāk – 2.vērtējums).

7. Tehniskā apskate ietver traktortehnikas statusa pārbaudi un traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontroli.

8. Traktortehnikas statusa pārbaude ietver traktortehnikas un tās vadītāju informatīvās sistēmas aktualizāciju un īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas kontroli.

9. Traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontrolē izšķir divus pārbaužu veidus:

9.1. pamatpārbaude – obligātā tehniskā pārbaude atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam periodiskumam vai tehniskā pārbaude, kas tiek veikta, ja beidzies atkārtotās pārbaudes veikšanai noteiktais termiņš;

9.2. atkārtotā pārbaude – tehniskā pārbaude, kas tiek veikta 30 dienu laikā pēc pamatpārbaudes, ja pamatpārbaudē konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu.

10. Atkārtotās pārbaudes laikā galvenokārt tiek kontrolēta to trūkumu vai bojājumu novēršana, kas konstatēti pamatpārbaudē. Ja traktortehnikai pēc pamatpārbaudes ir radušies citi acīmredzami trūkumi vai bojājumi, inspektors tos novērtē saskaņā ar šo noteikumu 6.punktu.

11. Veicot traktortehnikas tehnisko kontroli, pārbaudi veic tādā apjomā, kādu atļauj kontroles vietā pieejamās iekārtas, bet ne lielākā kā pamatpārbaudē.

II. Tehniskās apskates veikšanas kārtība

12. Pirms tehniskās apskates traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) kontroles vietā inspektoram uzrāda traktortehnikas reģistrācijas apliecību, traktortehnikas vadītāja apliecību un spēkā esošu transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polisi, kā arī samaksā par tehnisko apskati.

13. Pēc nepieciešamo dokumentu uzrādīšanas un maksājumu veikšanas traktortehnikas īpašniekam (vadītājam) izsniedz tehniskās apskates protokola veidlapu (veidlapas paraugs – 2.pielikumā) un maksājumus apliecinošus dokumentus.

14. Lai veiktu tehniskā stāvokļa kontroli, traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) traktortehniku kopā ar tās reģistrācijas apliecību un tehniskās apskates protokola veidlapu nodod inspektoram.

15. Tehniskā stāvokļa kontroli sāk ar traktortehnikas uzskaites tehnisko datu salīdzināšanu (turpmāk – datu salīdzināšana). Ja traktortehnikas reģistrācijas apliecības ieraksti nav salasāmi vai neatbilst faktiskajam stāvoklim, bet ir iespējams identificēt konkrēto traktortehniku un tai izsniegto reģistrācijas apliecību, inspektors turpina veikt tehniskā stāvokļa kontroli, izdara attiecīgu ierakstu tehniskās apskates protokolā un tehniskās apskates uzlīmi izsniedz tikai pēc neatbilstības novēršanas.

16. Ja nav iespējams identificēt traktortehniku vai ja konstatētas viltojuma pazīmes traktortehnikas agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmē, inspektors sastāda attiecīgu aktu un turpmāk rīkojas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību. Tehniskā stāvokļa kontroli neturpina, tehniskās apskates protokolu anulē un viltoto valsts reģistrācijas numura zīmi atsavina.

17. Pēc datu salīdzināšanas inspektors no traktortehnikas vējstikla noņem iepriekšējās tehniskās apskates uzlīmi.

18. Traktortehnikas tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kontroli inspektors veic, izmantojot Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas rīcībā esošās diagnostikas palīgierīces un instrumentus. Konstatētos trūkumus vai bojājumus inspektors atzīmē tehniskās apskates protokolā.

19. Tehniskā stāvokļa kontroles beigās inspektors, ņemot vērā konstatētos trūkumus vai bojājumus, nosaka traktortehnikas tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kopējo novērtējumu un noformē tehniskās apskates protokolu.

20. Ja traktortehnikai konstatēti trūkumi vai bojājumi, inspektors pamato savu lēmumu un sniedz skaidrojumu par konstatētajiem trūkumiem vai bojājumiem, kā arī norāda uz trūkumiem un bojājumiem, kurus nepieciešams novērst ekspluatācijas gaitā vai kuru dēļ traktortehnikas ekspluatācija ir aizliegta.

21. Ja traktortehnikas tehniskais stāvoklis un aprīkojums atbilst šo noteikumu 1.pielikumā minētajām prasībām un tai nav konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tiek dota atļauja piedalīties ceļu satiksmē un tiek izsniegta tehniskās apskates uzlīme (talons).

22. Tehniskās apskates uzlīmi inspektors pielīmē traktortehnikas priekšējā stikla (vējstikla) iekšpusē labajā augšējā stūrī, bet traktortehnikai, kurai nav kabīnes un traktortehnikas piekabes, īpašniekam (vadītājam) izsniedz tehniskās apskates talonu. Tehniskās apskates uzlīmes un tehniskās apskates talona paraugs norādīts šo noteikumu 3.pielikumā.

23. Ja traktortehnikai konstatēti trūkumi un bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tehniskās apskates uzlīme (talons) netiek izsniegta un traktortehnikas turpmāka ekspluatācija ir aizliegta.

24. Traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) novērš konstatētos trūkumus un bojājumus un uzrāda traktortehniku atkārtotai pārbaudei.

III. Tehniskās apskates uzlīmes (talona) izsniegšana jaunai traktortehnikai, uzlīmes (talona) dublikāta izsniegšana un uzlīmes (talona) apmaiņa

25. Jaunai, iepriekš nereģistrētai traktortehnikai un tās piekabei tehniskās apskates uzlīmi (talonu) pielīmē vai izsniedz bez traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontroles veikšanas.

26. Ja iepriekš izsniegtā, spēkā esošā tehniskās apskates uzlīme (talons) ir nozaudēta vai bojāta vai ja ir mainīts traktortehnikas vējstikls, tehniskās apskates uzlīmes (talona) dublikātu izsniedz bez traktortehnikas tehniskās kontroles veikšanas.

27. Ja ir mainījušies traktortehnikas tehniskās apskates uzlīmē (talonā) norādītie traktortehnikas uzskaites dati, tehniskās apskates uzlīmi (talonu) apmaina bez traktortehnikas tehniskās kontroles veikšanas.

IV. Tehniskā kontrole

28. Pirms tehniskās kontroles traktortehnikas vadītājs inspektoram uzrāda traktortehnikas reģistrācijas apliecību un nodod traktortehniku tehniskās kontroles veikšanai.

29. Tehnisko kontroli sāk ar datu salīdzināšanu. Ja traktortehnikas reģistrācijas apliecības ieraksti nav salasāmi vai neatbilst faktiskajam stāvoklim, bet ir iespējams identificēt konkrēto traktortehniku un tai izsniegto reģistrācijas apliecību, inspekcijas darbinieks turpina veikt tehnisko kontroli un izdara attiecīgu atzīmi tehniskās kontroles protokolā. Ja nav iespējams identificēt konkrēto traktortehniku vai ja konstatētas viltojuma pazīmes traktortehnikas agregātu numerācijā, reģistrācijas dokumentos vai valsts reģistrācijas numura zīmē, inspektors sastāda attiecīgu aktu un turpmāk rīkojas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību. Viltotu valsts reģistrācijas numura zīmi atsavina.

30. Pēc datu salīdzināšanas inspektors veic traktortehnikas tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kontroli.

31. Konstatētos trūkumus vai bojājumus inspektors atzīmē tehniskās kontroles protokolā. Tehniskās kontroles protokolā norāda arī šādu informāciju:

31.1. ziņas par traktortehniku;

31.2. ziņas par traktortehnikas īpašnieku (vadītāju);

31.3. ziņas par traktortehnikas tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kopējo novērtējumu;

31.4. tā inspektora vārdu un uzvārdu, kurš veicis traktortehnikas tehniskā stāvokļa kontroli.

32. Tehniskās kontroles beigās, ņemot vērā konstatēto trūkumu un bojājumu vērtējumus, inspektors nosaka traktortehnikas tehniskā stāvokļa un tā aprīkojuma kopējo novērtējumu, noformē tehniskās kontroles protokolu un izsniedz to traktortehnikas vadītājam.

33. Ja traktortehnikai konstatēti trūkumi vai bojājumi, inspektors sniedz skaidrojumu par:

33.1. trūkumiem vai bojājumiem, kuriem pievēršama uzmanība turpmākajā traktortehnikas ekspluatācijas gaitā;

33.2. trūkumiem vai bojājumiem, kurus nepieciešams novērst;

33.3. bojājumiem, kuru dēļ traktortehnikas turpmāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta.

34. Ja traktortehnikai konstatēti trūkumi un bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu, traktortehnikas turpmāka piedalīšanās ceļu satiksmē ir aizliegta un inspekcijas darbinieks aiztur traktortehnikas valsts reģistrācijas numura zīmi, kā arī izdara par to speciālu ierakstu tehniskās kontroles protokolā.

35. Traktortehnikas vadītājs tiek informēts par kārtību, kādā iespējams atgūt aizturēto valsts reģistrācijas numura zīmi.

36. Lai saņemtu atpakaļ aizturēto traktortehnikas valsts reģistrācijas numura zīmi, traktortehnikai jāveic atkārtota tehniskā stāvokļa kontrole. Ja atkārtotajā tehniskā stāvokļa kontrolē trūkumi vai bojājumi netiek konstatēti, traktortehnikas īpašniekam (vadītājam) atdod aizturēto valsts reģistrācijas numura zīmi.

V. Pielaides ceļu satiksmei un tehniskās apskates uzlīmes (talona) anulēšana un atjaunošana

37. Pielaide ceļu satiksmei un tehniskās apskates uzlīme (talons) tiek anulēta, ja:

37.1. traktortehnikai 30 dienu laikā netiek veikta atkārtota tehniskā stāvokļa kontrole;

37.2. traktortehnikai atkārtotajā tehniskā stāvokļa kontrolē konstatē trūkumus vai bojājumus, kas novērtējami ar 2.vērtējumu.

38. Lai atjaunotu atļauju piedalīties ceļu satiksmē, traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) novērš konstatētos trūkumus vai bojājumus un uzrāda traktortehniku tehniskajai apskatei.

39. Ja, veicot traktortehnikas tehnisko apskati, netiek konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tad pielaidi ceļu satiksmei atjauno un šo noteikumu 34.punktā minētajā kārtībā aizturēto traktortehnikas valsts reģistrācijas numura zīmi atdod traktortehnikas īpašniekam (vadītājam). Atjaunojot atļauju piedalīties ceļu satiksmē, izsniedz jaunu tehniskās apskates uzlīmi (talonu).

VI. Rīcība strīdu gadījumos un lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

40. Ja traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) nepiekrīt traktortehnikas un tā aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējumam, traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) inspektora pieņemto lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu attiecīgās Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas rajona daļas vadītājam.

41. Ja domstarpības nav atrisinātas attiecīgajā Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas rajona daļā, sastāda iesniegumu ar tehniskā rakstura domstarpību detalizētu izklāstu un iesniedz to Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas vadībai. Valsts tehniskās uzraudzības inspekcijas vadība triju darbdienu laikā iesnieguma iesniedzējam rakstiski paziņo par traktortehnikas tehniskā stāvokļa atkārtotās novērtēšanas vietu un laiku.

42. Līdz atkārtotai traktortehnikas tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanai jebkādu remontdarbu vai komplektācijas izmaiņu veikšana attiecīgajai traktortehnikai ir aizliegta.

43. Ja atkārtotajā pārbaudē konstatē, ka ir veikti remontdarbi, vai ja traktortehnikas īpašnieks (vadītājs) atsakās uzrādīt traktortehniku atkārtotai pārbaudei vai neierodas uz atkārtoto pārbaudi, paliek spēkā iepriekš piešķirtais traktortehnikas un tās aprīkojuma tehniskā stāvokļa novērtējums.

44. Traktortehnikas tehniskā stāvokļa atkārtotu novērtēšanu veic zemkopības ministra izveidota komisija. Komisijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministru prezidents I.Emsis

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 13.jūlija
noteikumiem Nr.602

Būtiskās prasības traktortehnikas tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam

1. Aprīkojums

1.1. Traktortehnikas identifikācijas numuriem jābūt tīriem un salasāmiem. Tiem jāatbilst izgatavotāja noteiktajām marķēšanas prasībām un traktortehnikas reģistrācijas dokumentiem.

1.2. Izgatavotāja plāksnītei jābūt rūpnieciski stiprinātai. Ierakstiem plāksnītē jābūt salasāmiem.

1.3. Valsts reģistrācijas numura zīmes tipam jāatbilst valsts standarta LVS 83:1997 “Traktortehnikas un traktoru piekabju valsts reģistrācijas numura zīmes” prasībām.

1.4. Valsts reģistrācijas numura zīmei jābūt piestiprinātai izgatavotāja paredzētajā vietā, horizontāli orientētai. Tās saturam jābūt lasāmam no kreisās uz labo pusi.

1.5. Valsts reģistrācijas numura zīmei jābūt tīrai, salasāmai, bez mehāniskiem vai citādiem bojājumiem.

1.6. Pašgājējai traktortehnikai jābūt nodrošinātai ar konstrukcijā paredzētajiem atpakaļskata spoguļiem.

1.7. Spogulim nedrīkst būt redzamību pasliktinoši bojājumi un pārklājumi. Spogulim jābūt nostiprinātam tā, lai kustības laikā patvaļīgi nemainītos tā stāvoklis.

1.8. Atpakaļskata sānu spoguļiem jābūt regulējamiem.

1.9. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja paredzēto skaņas signālierīci, un tai jādarbojas efektīvi.

1.10. Mēraparātu panelī izvietotajām mērīšanas un indikācijas ierīcēm jāveic tām paredzētās funkcijas. Jādarbojas mēraparātu paneļa apgaismojumam.

1.11. Traktortehnikai jābūt avārijas apstāšanās zīmei. Avārijas apstāšanās zīmei jābūt bez bojājumiem, tās konstrukcijai jānodrošina iespēja zīmi stabili novietot uz brauktuves.

1.12. Latvijā pastāvīgi reģistrētai traktortehnikai, kas šķērso valsts robežu, aizmugurē jābūt piestiprinātai pazīšanas zīmei atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu prasībām.

1.13. Mācību braukšanai paredzētajai traktortehnikai jābūt apzīmētai ar pazīšanas zīmi atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu prasībām. Pazīšanas zīmei jābūt izgaismotai no iekšpuses.

1.14. Uz traktortehnikas nedrīkst atrasties nekāda cita veida informācija vai zīmes, kas nav noteiktas Ceļu satiksmes noteikumos.
1.15. Pazīšanas zīmes nedrīkst būt bojātas (piemēram, saplaisājušas, izbalējušas, salūzušas).

2. Gaismas ierīces

2.1. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja noteikto lukturu skaitu.

2.2. Lukturiem jābūt uzstādītiem priekšā simetriski attiecībā pret traktortehnikas vidējo garenplakni.

2.3. Lukturos atļauts uzstādīt tikai vienāda tipa un tikai izgatavotāja paredzētās jaudas spuldzes.

2.4. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar tuvās un tālās gaismas lukturiem.

2.5. Ieslēdzot tuvās gaismas lukturus, vienlaikus jāieslēdzas visiem tuvās gaismas lukturiem, gabarītlukturiem un numura zīmes apgaismojumam.

2.6. Pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām gaismām, jāpārslēdzas visiem tālās gaismas lukturiem.

2.7. Tālās gaismas lukturi nedrīkst būt ieslēdzami atsevišķi un degt pastāvīgi, ja nav ieslēgti gabarītlukturi un valsts numura zīmes apgaismojums.

2.8. Traktortehnikai drīkst būt uzstādīti divi priekšējie miglas lukturi, kurus uzstāda priekšā simetriski attiecībā pret traktortehnikas vidējo garenplakni.

2.9. Ieslēdzot miglas lukturus, jādeg visiem uzstādītajiem priekšējiem miglas lukturiem. Miglas lukturiem jābūt ieslēdzamiem vienīgi tad, kad jau ieslēgti gabarītlukturi un numura zīmes apgaismojums.

2.10. Traktortehnikai un tās piekabēm jābūt diviem sarkanu gaismu izstarojošiem pakaļējiem gabarītlukturiem.

2.11. Ieslēdzot gabarītlukturus, jāieslēdzas visiem gabarītlukturiem un numura zīmes apgaismojumam.

2.12. Traktortehnikai un tās piekabēm jābūt vienam vai vairākiem baltu gaismu izstarojošiem numura zīmes apgaismojuma lukturiem.

2.13. Numura zīmes apgaismojuma lukturiem jābūt novietotiem tā, lai efektīvi apgaismotu traktortehnikas un tās piekabju numura zīmi.

2.14. Numura zīmes apgaismojumam jāieslēdzas vienlaikus ar visiem gabarītlukturiem.

2.15. Traktortehnikai jābūt diviem priekšējiem un diviem pakaļējiem virzienrādītājiem. Piekabēm jābūt diviem pakaļējiem virzienrādītājiem.

2.16. Visiem virzienrādītājiem jāizstaro dzeltena gaisma.

2.17. Virzienrādītājiem jābūt uzstādītiem simetriski attiecībā pret traktortehnikas un tās piekabju vidējo garenplakni.

2.18. Ieslēdzot labās vai kreisās puses virzienrādītājus, vienlaikus sinhroni jāieslēdzas un jāmirgo visiem labās vai kreisās puses virzienrādītājiem.

2.19. Traktortehnikas konstrukcijā paredzētās avārijas signalizācijas režīmā vienlaikus sinhroni jāmirgo visiem virzienrādītāju lukturiem.

2.20. Traktortehnikai un tās piekabēm jābūt aprīkotām ar diviem sarkanu gaismu izstarojošiem bremzēšanas signāllukturiem.

2.21. Traktortehnikas un tās piekabju bremzēšanas signāllukturus uzstāda aizmugurē, simetriski attiecībā pret vidējo garenplakni.

2.22. Nospiežot bremžu pedāli, jāiedegas visiem bremzēšanas signāllukturiem. Aizliegts uzstādīt bremzēšanas signāllukturus, kas darbojas pārtrauktā režīmā.

2.23. Traktortehnikai jābūt diviem pakaļējiem atstarotājiem sarkanā krāsā. Tiem nedrīkst būt trīsstūra forma.

2.24. Traktortehnikas piekabēm jābūt diviem pakaļējiem trīsstūra atstarotājiem sarkanā krāsā un diviem priekšējiem citas formas atstarotājiem baltā krāsā.

2.25. Traktortehnikas un tās piekabju priekšējiem un pakaļējiem atstarotājiem jābūt uzstādītiem simetriski attiecībā pret vidējo garenplakni.

2.26. Priekšējo vai pakaļējo atstarotāju atstarojošai virsmai drīkst būt kopējas daļas ar jebkuras citas priekšējās vai pakaļējās gaismas ierīces redzamo virsmu.

2.27. Visiem traktortehnikas lukturiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem pie nekustīgām daļām tā, lai braukšanas laikā ceļu nelīdzenumi neizraisītu gaismas kūļa svārstības. Izkliedētājam jābūt tīram, bez plaisām, izlūzumiem vai cita rakstura bojājumiem. Atstarotāja virsmai jābūt bez bojājumiem (piemēram, korozijas). Nav pieļaujama nekāda šķidruma un papildu elementu izmantošana.

3. Stūres iekārta

3.1. Stūres rata izmēram, konstrukcijai un stiprinājumam jāatbilst traktortehnikas izgatavotāja prasībām.

3.2. Stūres rats nedrīkst būt saliekts, saplaisājis. Tam jābūt nekustīgi savienotam ar vārpstu. Apvalks nedrīkst traucēt stūres rata satveramību.

3.3. Stūres rata brīvkustība nedrīkst būt lielāka par izgatavotāja noteikto.

3.4. Stūres ratam abos virzienos jāgriežas viegli, vienmērīgi, bez ieķīlēšanās. Stūres pagrieziena leņķiem no vidējā stāvokļa līdz atdurei jābūt vienādam abos virzienos.

3.5. Stūres mehānismam jābūt atbilstoši nostiprinātam. Stiprinājuma elementiem jābūt attiecīgi nospriegotiem un nodrošinātiem pret atskrūvēšanos.

3.6. Traktortehnikas daļas, pie kurām stiprināms stūres mehānisms, nedrīkst būt salauztas, saliektas, ieplaisājušas vai ievērojami korodējušas.

3.7. Stūres mehānismam jābūt hermētiskam. Putekļu aizsargiem jābūt nostiprinātiem un bez bojājumiem.

3.8. Stūres piedziņas stiprinājuma elementiem jābūt attiecīgi nospriegotiem un nodrošinātiem pret atskrūvēšanos.

3.9. Stūres piedziņas elementiem nav pieļaujama palielināta brīvkustība. Tiem nedrīkst būt bojājumi, deformācijas korozija.

3.10. Aizliegts veikt stūres piedziņas pārbūvi.

3.11. Stūres stiepņu un sviru stiprinājumu elementiem jābūt attiecīgi nospriegotiem un nodrošinātiem pret atskrūvēšanos.

3.12. Stūres stiepņiem un svirām nedrīkst būt bojājumi, deformācijas vai brīvkustības. Remontmetinājumi ir aizliegti (izņemot gadījumus, ja tos paredz traktortehnikas izgatavotājs).

3.13. Stūres stiepņi nekādā stūres rata pagrieziena leņķī nedrīkst pieskarties citām traktortehnikas daļām.

3.14. Aizliegts veikt stūres stiepņu un sviru pārbūvi.

3.15. Stūres šarnīru stiprinājuma elementiem jābūt attiecīgi nospriegotiem un nodrošinātiem pret atskrūvēšanos.

3.16. Nav pieļaujama palielināta brīvkustība šarnīros un šarnīru remontmetinājumi. Neizjaucamiem stūres šarnīriem nav pieļaujami nekāda veida remontdarbi. Putekļu aizsargiem jābūt bez bojājumiem un atbilstoši nostiprinātiem.

3.17. Traktortehnikas izgatavotāja paredzētajam stūres pastiprinājumam jādarbojas un jānodrošina nepieciešamā efektivitāte.

3.18. Visām pastiprinātāja daļām jābūt bez bojājumiem un pienācīgi nostiprinātām. Pastiprinātāja sastāvdaļām jābūt hermētiskām. Pastiprinātāja darba šķidruma līmenis nedrīkst būt zemāks par minimālo.

3.19. Pastiprinātāja sistēmas cauruļvadi un šļūtenes nedrīkst pieskarties traktortehnikas kustīgajām daļām.

4. Bremžu iekārta

4.1. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar darba bremžu iekārtu (izņemot piekabes, kuru pilna masa nepārsniedz 2,5 t un kurām darba bremžu iekārtu nav paredzējis izgatavotājs).

4.2. Traktortehnikas un tās piekabju darba bremzēm jādarbojas uz visiem riteņiem, kas aprīkoti ar bremžu mehānismiem.

4.3. Darba bremzēm jānodrošina traktortehnikas un tās piekabju bremzēšana atbilstoši izgatavotāja tehniskajiem noteikumiem.

4.4. Veicot bremžu iekārtas efektivitātes pārbaudi ceļa apstākļos, traktortehnika nedrīkst būtiski novirzīties no taisnvirziena kustības.

4.5. Bremžu pievadā nav pieļaujama bremžu šķidruma noplūde.

4.6. Bremžu pedāļa nospiešanas spēks nedrīkst pārsniegt 700 N. Pēc pedāļa atslogošanas tam brīvi jāatgriežas izejas stāvoklī.

4.7. Bremžu pedāļa kājas atbalstvirsmai jābūt pārklātai ar rievotu palielinātas berzes materiālu vai citādi nodrošinātai pret slīdēšanu. Bremžu pedālim (svirai) jābūt bez plaisām, bojājumiem.

4.8. Nav pieļaujama bremžu pedāļa sānkustība un remontmetinājumi.

4.9. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar stāvbremzi, kurai jānodrošina pietiekama bremzēšanas efektivitāte.

4.10. Stāvbremzei jāiedarbojas uz ass abu pušu riteņiem.

4.11. Pneimatisko bremžu iekārtas kompresoram pietiekami īsā laikā jānodrošina tāds gaisa spiediens bremžu iekārtā, kāds nepieciešams noteikto bremzēšanas īpašību sasniegšanai un kādu norādījis izgatavotājs.

4.12. Nav pieļaujama eļļas noplūde no kompresora.

4.13. Saspiestā gaisa balonam uz traktortehnikas jābūt nostiprinātam nekustīgi. Tas nedrīkst būt mehāniski bojāts, korodējis, ar remontmetinājumiem. Gaisa noplūde no balona nav pieļaujama. Atūdeņošanas vārstiem jābūt darba kārtībā.

4.14. Gaisa spiediena regulators nedrīkst būt bojāts, tam jābūt atbilstoši nostiprinātam. Savienojumiem jābūt hermētiskiem.

4.15. Noteiktajā režīmā jādarbojas pneimatisko bremžu sistēmas manometram.

4.16. Aizliegts veikt bremžu iekārtas pārbūvi.

5. Riepas, riteņi

5.1. Traktortehnikai atļauts lietot riepas atbilstoši izgatavotāja piemēroto standartu prasībām.

5.2. Riepu izmēram un konstrukcijai jāatbilst traktortehnikas izgatavotāja prasībām. Riepu maksimāli pieļaujamais ātrums un slodze nedrīkst būt mazāki par traktortehnikas tehniskajā raksturojumā noteiktajiem parametriem.

5.3. Aizliegts uzstādīt dažādu izmēru riepas uz traktortehnikas vienas ass riteņiem.

5.4. Riepām nedrīkst būt korda slāni atsedzoši bojājumi, atslāņojies karkass, atdalījies protektors vai sānu aizsargslānis.

5.5. Riteņu riepu un disku kombinācijai jāatbilst traktortehnikas izgatavotāja prasībām.

5.6. Aizliegts uzstādīt riteņu diskus, kuri nav rūpnieciski ražoti vai kuru konstrukcija ir mainīta.

5.7. Visiem uzgriežņiem un skrūvēm jābūt atbilstošas konstrukcijas un nospriegotām.

5.8. Aizliegts uzstādīt citu marku vai modeļu diskus, kuru stiprinājums atšķiras no izgatavotāja paredzētā.

5.9. Traktortehnikas riteņu diskiem nedrīkst būt plaisas, izlūzumi, deformācijas, remontmetinājumi.

6. Rāmis (pusrāmis), kabīne

6.1. Traktortehnikas rāmim (pusrāmim) nedrīkst būt lūzumi, izlūzumi, plaisas, deformācijas un korozijas bojājumi, kas var ietekmēt konstrukcijas izturību.

6.2. Traktortehnikas priekšējā tilta sijai nedrīkst būt plaisas, lūzumi, deformācijas, ievērojami korozijas bojājumi.

6.3. Nav pieļaujama brīvkustība priekšējā tilta sijas nekustīgajos savienojumos.

6.4. Traktortehnikas motoram jābūt atbilstoši nostiprinātam. Stiprinājuma elementiem nav pieļaujami bojājumi. Visiem aizsargapvalkiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem, bez būtiskiem bojājumiem.

6.5. Traktortehnikas sajūgam jānodrošina laidena gaitas uzsākšana un viegla pārnesumu pārslēgšana.

6.6. Sajūga pedāļa kājas atbalsta virsmai jābūt pārklātai ar rievotu palielinātas berzes materiālu vai citādi nodrošinātai pret slīdēšanu.

6.7. Nav pieļaujama sajūga pedāļa ievērojama sānkustība un remontmetinājumi.

6.8. Sajūga hidrauliskajam vai pneimatiskajam pievadam jābūt hermētiskam.

6.9. Sajūgam un spararata aizsargapvalkam jābūt atbilstoši nostiprinātam.

6.10. Traktortehnikas pārnesumu kārbai, sadales kārbai un diferenciāļa bloķētājam jābūt atbilstoši nostiprinātam un jāveic paredzētās funkcijas, viegli jāieslēdzas un jāizslēdzas.

6.11. Nav pieļaujama palielināta brīvkustība kardānpārvada šarnīros un starpbalstā.

6.12. Kardānpārvada elementiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem. Tiem nedrīkst būt lūzumi, plaisas, deformācijas.

6.13. Motora eļļošanas un dzeses sistēmām jābūt hermētiskām. Nav pieļaujama palielināta eļļas noplūde no transmisijas.

6.14. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar konstrukcijā paredzēto sakabes vai uzkares iekārtu.

6.15. Sakabes vai uzkares iekārtā aizliegts izmantot pašizgatavotas sakabes ierīces. Sakabes vai uzkares iekārtas vītņu savienojumiem jābūt atbilstoši nospriegotiem.

6.16. Traktortehnikas sakabes vai uzkares ierīcēs nedrīkst būt palielināta nodiluma izraisīta brīvkustība.

6.17. Sakabes vai uzkares ierīces stiepņiem, stieņiem un citiem elementiem nedrīkst būt lūzumi, plaisas, deformācijas, ievērojami korozijas bojājumi un remontmetinājumi (izņemot gadījumus, ja remontmetinājumus paredzējis izgatavotājs).

6.18. Nav atļauts mainīt traktortehnikas kabīnes konstrukciju.
6.19. Kabīnes stiprinājumu vietās nedrīkst būt stiprību ietekmējoši mehāniski bojājumi, deformācijas vai korozijas bojājumi.

6.20. Traktortehnikas kabīnē (salonā) nedrīkst būt vadīšanu apgrūtinoši elementi. Iekšējam aprīkojumam jābūt pienācīgi nostiprinātam.

6.21. Traktortehnika jānodrošina ar konstrukcijā paredzētajiem dubļusargiem.

6.22. Kabīnes pakāpieniem nedrīkst būt korozijas bojājumi un deformācijas.

6.23. Pakāpieniem jābūt pārklātiem ar speciāliem materiāliem vai izgatavotiem ar rievotu virsmu, kas mazina kājas paslīdēšanas iespēju.

6.24. Traktortehnikas kabīnes durvīm, motora pārsegam jābūt aprīkotam ar izgatavotāja paredzētajiem atvēršanas mehānismiem, rokturiem, fiksatoriem. Durvīm un pārsegiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem, viegli jāatveras un jāaizveras.

6.25. Atļauts lietot izgatavotāja piemēroto standartu prasībām atbilstošus stiklus.

6.26. Traktortehnikas vējstiklam vadītāja pusē nedrīkst būt redzamību traucējoši bojājumi.

6.27. Stiklu tīrītājiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem un jādarbojas visos paredzētajos režīmos.

6.28. Stiklu tīrītāju slotiņas nedrīkst būt bojātas, tām jānodrošina efektīva stikla tīrīšana.

6.29. Jādarbojas konstrukcijā paredzētajiem stiklu apskalotājiem.

6.30. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar konstrukcijā paredzētajiem sēdekļiem. Sēdekļiem jābūt rūpnieciski izgatavotiem un atbilstoši nostiprinātiem. Sēdekļa regulēšanas un fiksācijas ierīcēm jābūt darba kārtībā.

6.31. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar konstrukcijā paredzētajām drošības jostām.

6.32. Drošības jostām jābūt atbilstoši nostiprinātām, bez bojājumiem, plīsumiem, izdilumiem. Fiksācijas iekārtai jābūt darba kārtībā.

6.33. Apsildes (ventilācijas) iekārtai jādarbojas visos paredzētajos režīmos.

6.34. Traktortehnikai jābūt nokomplektētai ar konstrukcijā paredzēto darba iekārtu un palīgiekārtu.

6.35. Traktortehnikas jūgvārpsta un citi rotējošie elementi jānodrošina ar aizsarg-uzmavu vai aizsargiem.

7. Barošanas sistēma, elektroiekārta

7.1. Traktortehnikai jābūt aprīkotai ar izgatavotāja paredzēto degvielas tvertni.

7.2. Degvielas tvertne nedrīkst būt bojāta, deformēta, korodējusi. Degvielas tvertnei jābūt atbilstoši nostiprinātai. Stiprinājuma elementi nedrīkst būt deformēti, korodējuši, vaļīgi. Nav pieļaujama degvielas noplūde.

7.3. Degvielas padeves sistēmas ierīcēm un agregātiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem.

7.4. Akseleratora vadības ierīcei pēc tās atbrīvošanas brīvi jāatgriežas sākotnējā stāvoklī.

7.5. Elektroiekārtas vadiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem un ar nebojātu izolāciju.

7.6. Nav pieļaujama pašizgatavotu, pielāgotu un remontētu drošinātāju izmantošana.

7.7. Traktortehnikas sakabes ierīcei jābūt aprīkotai ar speciālu kontaktligzdu, bet piekabes sakabes ierīcei – ar atbilstošu kontaktdakšu, kas paredzēta piekabes gaismas ierīču darbināšanai. Kontaktligzdai (kontaktdakšai) un tās stiprinājumam jābūt bez bojājumiem un jānodrošina piekabes gaismas ierīču darbība noteiktajā režīmā, kā arī jāfiksējas savienotā stāvoklī. Nav pieļaujama šī savienojuma patvaļīga atvienošanās.

7.8. Akumulatora baterijai jābūt nostiprinātai izgatavotāja paredzētajā vietā. Akumulatora baterijas spailes nedrīkst būt bojātas, to savienojumam ar jaudas vadiem jābūt nekustīgam, bez starpelementiem.

7.9. Noteiktajā režīmā jādarbojas traktortehnikas konstrukcijā paredzētajai dzinēja iedarbināšanas bloķēšanas iekārtai.

8. Atgāzu izplūdes sistēma

8.1. Atgāzu izplūdes sistēmas konstrukcijai jānodrošina pieļaujamā trokšņu līmeņa ievērošana.

8.2. Atgāzu izplūdes sistēmas elementiem jābūt atbilstoši nostiprinātiem. Tie nedrīkst saskarties ar bremžu vai degvielas padeves iekārtu cauruļvadiem, kā arī elektroiekārtas vadiem.

8.3. Nav pieļaujami atgāzu noplūdi izraisoši un atgāzu izplūdes sistēmas stiprību ietekmējoši bojājumi.

8.4. Nav pieļaujama ievērojama motora eļļas sadegšana, ja motors iesildīts līdz darba temperatūrai.

8.5. Traktortehnikas radītais trokšņa līmenis, tai nekustīgi stāvot uz vietas, nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto līmeni vai 80 ± 2 dB.

Zemkopības ministrs M.Roze

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 13.jūlija
noteikumiem Nr.602

Traktortehnikas valsts tehniskās apskates (tehniskās kontroles) protokols

Zemkopības ministrs M.Roze

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2004.gada 13.jūlija
noteikumiem Nr.602

Valsts tehniskās apskates uzlīmes un talona paraugs

Zemkopības ministrs M.Roze

 

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!