• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu un muitas kontroli. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.08.2004., Nr. 124 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92072

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja dienesta informācija Nr.1/4968

Par politisko organizāciju priekšvēlēšanu perioda izdevumu deklarācijām

Vēl šajā numurā

06.08.2004., Nr. 124

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts ieņēmumu dienests

Veids: rīkojums

Numurs: 1162

Pieņemts: 30.07.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.1162

Rīgā 2004.gada 30.jūlijā

Par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu un muitas kontroli

1. Saskaņā ar Eiropas Komisijas 1993.gada 2.jūlija regulas (EEK) Nr.2454/93, kas nosaka izpildes kārtību Padomes 1992.gada 12.oktobra regulai (EEK) Nr.2913/92 par Kopienu Muitas kodeksa izveidi, 308a., 308b. un 308c.panta prasībām apstiprinu “Metodiskos norādījumus par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu un muitas kontroli”.
2. Atzīt par spēku zaudējušu Valsts ieņēmumu dienesta 2004.gada 5.marta rīkojumu Nr.310 “Par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu un muitas kontroli”.
3. Ar šo rīkojumu apstiprinātie metodiskie norādījumi stājas spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors Dz.Jakāns

 

Metodiskie norādījumi par Eiropas Savienības tarifu kvotu pieteikšanu un muitas kontroli

I. Vispārīgie jautājumi

1. Metodiskie norādījumi nosaka kārtību, kādā piesaka Eiropas Savienības tarifu kvotas un veic to administrēšanu Latvijas muitas iestādēs.
2. Norādījumi izdoti saskaņā ar Eiropas Komisijas 1993.gada 2.jūlija regulas (EEK) Nr.2454/93, kas nosaka izpildes kārtību Padomes 1992.gada 12.oktobra regulai (EEK) Nr.2913/92 par Kopienu Muitas kodeksa izveidi (turpmāk – Eiropas Komisijas regula Nr.2454/93) 308a., 308b. un 308c.pantu. Tarifu kvotu administrēšanas kārtību nosaka Eiropas Komisijas Nodokļu un muitas ģenerāldirektorāta norādījumi “Par tarifu kvotu administrēšanu”.
3. Norādījumos lietotie termini un to skaidrojumi:
3.1. tarifu kvota – ierobežots preču daudzums, kuru ar samazinātu vai nulles muitas tarifa likmi attiecīgajā laika posmā atļauts izlaist brīvam apgrozījumam Eiropas Savienības muitas teritorijā;
3.2. muitas iestāde – muitas punkts, kurā precēm piesaka muitas procedūru “izlaišana brīvam apgrozījumam”;
3.3. uzraudzības muitas iestāde – VID Rīgas muitas reģionālā iestāde vai VID reģionālās iestādes Muitas pārvalde, kuras pakļautībā ir attiecīgā muitas iestāde;
3.4. preferenču režīma kods – trīs ciparu kods, kas apzīmē preferenču jeb priekšrocību režīmu, kuru vēlas piemērot deklarētājs;
3.5. “erga omnes” tarifu kvota – Eiropas Savienības noteiktā (autonomā tarifu kvota) vai Pasaules tirdzniecības organizācijas noteiktā tarifu kvota (GATT tarifu kvota), kura var tikt piemērota noteiktām precēm, importējot tās no jebkuras trešās valsts;
3.6. preferenciālā tarifu kvota – tarifu kvota, kas noteikta līgumā, kuru Eiropas Savienība ir noslēgusi ar noteiktu trešo valsti un kura var tikt piemērota noteiktām precēm, iesniedzot attiecīgu preces izcelsmi apliecinošu dokumentu;
3.7. tarifu kvotas kārtas numurs – sešu ciparu kods, kuru nosaka regula par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu;
3.8. tarifu kvotas atlikums – tarifu kvotas atlikušais daudzums, kas ir pieejams izmantošanai;
3.9. kritiska tarifu kvota – tarifu kvota, kuru piesakot pastāv risks, ka tā netiks piešķirta (gadījumi, kad tarifu kvota kļūst kritiska, ir atrunāti Eiropas Komisijas regulas Nr.2454/93 308c.pantā);
3.10. bloķēta tarifu kvota – tarifu kvota, kuras piešķiršana ir atlikta uz noteiktu laiku (Eiropas Komisija pieņem pieprasījumus, bet līdz noteiktajam datumam piešķiršanu neveic);
3.11. tarifu kvotas pieteikums – dokuments, kuru sagatavo muitas amatpersona, pamatojoties uz iesniegtās muitas deklarācijas datiem;
3.12. “zilais ceļš” – viens no Automatizētās muitas datu apstrādes sistēmas (turpmāk – ASYCUDA) selektivitātes ceļiem, kas norāda, ka muitas deklarācija ir pakļauta pēcmuitošanas kontrolei.
4. Norādījumi neattiecas uz tarifu kvotām, kuras administrē un piešķir Eiropas Komisijas Lauksaimniecības ģenerāldirektorāts sadarbībā ar Latvijas Republikas Zemkopības ministrijas Lauku atbalsta dienestu uz importa licenču sistēmas pamata.

II. Tarifu kvotas pieteikšana muitas iestādē

5. Tarifu kvotu pieprasa preču deklarētājs vai deklarētāja pilnvarotais pārstāvis (turpmāk – deklarētājs), noformējot muitas procedūru “izlaišana brīvam apgrozījumam” un iesniedzot muitas iestādē, kurā uzrāda deklarējamās preces, muitas deklarāciju – vienoto administratīvo dokumentu (turpmāk – VAD) izlaišanai brīvam apgrozījumam un attiecīgus pavaddokumentus.
6. Lai pieprasītu tarifu kvotu, deklarētājs norāda VAD šādu informāciju:
6.1. 10 zīmju preces kodu (TARIC kods) (VAD 33.aile);
6.2. preču izcelsmes valsti (VAD 34.aile);
6.3. attiecīgo preferenču režīma kodu (VAD 36.aile);
6.4. preču daudzumu, kas izteikts attiecīgai tarifu kvotai atbilstošās mērvienībās (VAD 35., 38.aile un, ja nepieciešams, 41.aile);
6.5. tarifu kvotas kārtas numuru (VAD 39.aile);
6.6. preču vērtību (VAD 46.aile).
7. “Erga omnes” tarifu kvotām preferenču režīma kods (VAD 36.aile) ir 120, Vispārējās priekšrocību sistēmas preferenciālajām tarifu kvotām – 220 un preferenciālajām tarifu kvotām preferenču režīma kods ir 320. (Eiropas Komisijas regulas Nr.2454/93 38.pielikums).
8. Piesakot tarifu kvotu, VAD 44.ailē deklarētājs izdara ierakstu “TARIFU KVOTA”.
9. Gadījumā, ja tiek deklarētas vairākas preces, deklarētājs norāda ziņas par tarifu kvotām (VAD 36., 39. un 44.aile) katram preču kodam atsevišķi.
10. Ja VAD norādītā tarifu kvota ir preferenciālā, deklarētājs iesniedz kopā ar VAD atbilstošu preču izcelsmi apliecinošu dokumentu (EUR.1 izcelsmes sertifikātu vai izcelsmes deklarāciju uz rēķina–faktūras), kā arī citus tarifu kvotas piešķiršanai nepieciešamos dokumentus, ja tādi ir paredzēti regulā par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu. Lai pieprasītu “erga omnes” tarifu kvotu, preču izcelsmi apliecinošā dokumenta iesniegšana nav obligāta, ja regulā par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu nav noteikts citādi (norādes uz dokumentiem, kas ir nepieciešami tarifu kvotas piešķiršanai, izņemot EUR.1 izcelsmes sertifikātu vai izcelsmes deklarāciju uz rēķina-faktūras, ir atrodamas arī TARIC datu bāzē).
11. Piesakot tarifu kvotu, kas ir kritiska vai bloķēta, deklarētājs kopā ar VAD un pavaddokumentiem iesniedz muitas iestādē iesniegumu par drošības naudas atmaksāšanu, kurā norāda uzņēmuma nosaukumu, reģistrācijas numuru, bankas nosaukumu, kodu un norēķina konta numuru, kā arī iemaksātās drošības naudas summu (1.pielikums). Drošības naudu deklarētājam atmaksā, ja tiek piešķirta nulles vai samazinātā muitas tarifa likme.
12. Ja tiek piemērota vienkāršotās deklarēšanas procedūra, tarifu kvota nevar tikt piemērota, kamēr muitas iestādē nav iesniegts papildu VAD un tarifu kvotas piešķiršanai nepieciešamais preču izcelsmi apliecinošais dokuments, kā arī citi dokumenti, ja tie ir paredzēti regulā par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu. Deklarētājs iesniedz iepriekš minētos dokumentus (papīra formātā), pirms tarifu kvota tiek izsmelta. Vietējās muitošanas gadījumā tarifu kvota var tikt pieprasīta, tikai iesniedzot muitas iestādē VAD, preces izcelsmi apliecinošu dokumentu un citus tarifu kvotas piešķiršanai nepieciešamos dokumentus, ja tādi ir paredzēti regulā par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu (Eiropas Komisijas regulas Nr.2454/93 256.panta 2.punkts un 308.panta 3.punkts).

III. VAD ar tarifu kvotu pieprasījumu apstrāde un tarifu kvotas pieteikuma noformēšana

13. VAD ar tarifu kvotas pieprasījumu muitas iestādes amatpersona noformē tajā pašā dienā, kad tas ir iesniegts muitas iestādē.
14. Pieņemot VAD ar tarifu kvotas pieprasījumu, muitas iestādes amatpersona pārbauda:
14.1. VAD norādīto ziņu pareizību, tajā skaitā:
14.1.1. vai norādītais preču TARIC kods un izcelsmes valsts atbilst pieprasītās tarifu kvotas kārtas numuram, kā arī vai nav noteikti papildus nosacījumi, kas nepieciešami tarifu kvotas piešķiršanai (izmantojot TARIC datu bāzi);
14.1.2. vai mērvienības, kurās ir izteikts VAD norādītais preču daudzums, atbilst mērvienībām, kurās ir izteikts pieprasītās tarifu kvotas apjoms;
14.2. preču izcelsmi apliecinoša dokumenta un citu tarifu kvotas piešķiršanai nepieciešamo dokumentu (ja tādi ir paredzēti) esamību un derīgumu;
14.3. pieprasītās tarifu kvotas statusu, tajā skaitā:
14.3.1. vai tarifu kvota ir spēkā VAD reģistrācijas brīdī (tarifu kvotas spēkā esamības perioda sākuma un beigu datums);
14.3.2. vai tarifu kvota nav izsmelta (atlikums nav nulle);
14.3.3. vai tarifu kvota ir vai nav kritiska, kā arī – ir vai nav bloķēta;
14.4. vai ir iemaksāta drošības nauda (kritiskas un bloķētas tarifu kvotas gadījumā).
15. Šo norādījumu 15.3.apakšpunktā minētās pārbaudes muitas iestādes amatpersona veic, izmantojot Eiropas Komisijas QUOTA datu bāzi, kura ir pieejama Eiropas Komisijas interneta mājaslapā http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/lv/. Gadījumā, ja Eiropas Komisijas interneta mājaslapa nav pieejama sakaru traucējumu vai citu tehnisku iemeslu dēļ, minēto informāciju muitas iestādes amatpersona pieprasa VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļā.
16. Ja muitas iestādes amatpersona konstatē, ka pieprasītā tarifu kvota ir izsmelta (atlikums ir nulle), tā veic VAD labošanu (ASYCUDA), piemērojot importētām precēm muitas tarifa pamatlikmi jeb trešo valstu likmi (ja nav iespējams izmantot citus atvieglojumus), un veic citas muitas procedūras “izlaišana brīvam apgrozījumam” piemērošanas formalitātes.
17. Piemērojot tarifu kvotu, muitas nodokli aprēķina, pamatojoties uz attiecīgās kvotas tarifa likmi (samazināto vai nulles muitas tarifa likmi).
18. Ja pieprasītā tarifu kvota ir kritiska vai bloķēta, kā arī ja ES regula, kura nosaka tarifu kvotu, vēl nav publicēta Eiropas Komisijas oficiālajā žurnālā, deklarētājs iemaksā drošības naudu VID depozītu kontā, kas vienāda ar starpību starp nodokļu (muitas nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa) summu, kas aprēķināta, piemērojot muitas tarifa pamatlikmi, un nodokļu summu, kas aprēķināta, piemērojot samazināto vai nulles muitas tarifa likmi.
19. Lai ASYCUDA noformēta VAD 47.ailē tiktu uzrādīta aprēķinātā drošības naudas summa, VAD 31.ailē (zem preces apraksta) norāda maksājuma koda veidu “31” (drošības nauda ES tarifu kvotai) un maksājumu kārtības kodu (piemēram, &31A&, ja tūlītējā samaksa, vai &31C&, ja maksājumu veic ar bankas pārskaitījumu). Veicot lokālo pārbaudi, parādās tabula, kurā ieraksta aprēķina pamatu, no kura rēķina muitas nodokli un aprēķināto drošības naudas summu.
20. Pēc 15.punktā minēto pārbaužu veikšanas muitas iestādes amatpersona novērtē (piešķir “L” numuru), apstiprina VAD un sagatavo tarifu kvotas pieteikumu (turpmāk – pieteikums). Tarifu kvotas pieteikumu muitas iestādes amatpersona izdrukā no ASYCUDA Lietotāju noteikto izdruku saraksta (veidlapa Nr.221). Pieteikumā norādāmie dati minēti šo norādījumu 2.pielikumā. Izdrukāto pieteikumu muitas iestādes amatpersona paraksta, norādot savu vārdu, uzvārdu, tālruņa un faksa numuru un apzīmogo ar muitas iestādes zīmogu.
21. Ja VAD ir pieprasītas vairākas tarifu kvotas (vairākiem preču kodiem), muitas iestādes amatpersona sagatavo pieteikumu par katru pieprasīto tarifu kvotu (katrai precei).
22. Sagatavotos pieteikumus muitas iestādes amatpersona nekavējoties, bet ne vēlāk kā līdz nākamās darba dienas plkst.10.00 (no attiecīgā VAD reģistrācijas datuma) nosūta pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai.
23. Lai pārliecinātos, ka VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļa ir saņēmusi pieteikumu, muitas iestādes amatpersona izdrukā apstiprinājumu par faksa nosūtīšanu. Ja nepieciešams, muitas iestādes amatpersona var telefoniski pārliecināties par iesniegtā pieteikuma saņemšanu.
24. VAD ar tarifu kvotas pieprasījumu tiek novirzīts uz ASYCUDA “zilo ceļu” līdz brīdim, kad tiek saņemta atbilde par tarifu kvotas piešķiršanu no VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas (pa faksu).
25. Pēc pieteikuma sagatavošanas un nosūtīšanas muitas procedūru “izlaišana brīvam apgrozījumam” noslēdz un preces izlaiž brīvam apgrozījumam.
26. Muitas iestādes amatpersona, kura apstrādā VAD ar tarifu kvotas pieprasījumu, atbild par pieteikuma sagatavošanu un nosūtīšanu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai šo norādījumu 23.punktā noteiktajā laikā, kā arī par pieteikumā sniegtās informācijas atbilstību iesniegtajiem pavaddokumentiem.
27. Gadījumā, ja sakaru traucējumu vai citu tehnisku iemeslu dēļ nav iespējams laikus nosūtīt pieteikumu pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai, muitas iestādes amatpersona informē par to minēto struktūrvienību telefoniski vai, ja nav iespējams, pa elektronisko pastu, un nosūta tarifu kvotas pieteikšanai nepieciešamo informāciju pa elektronisko pastu. Tiklīdz sakaru traucējumi ir novērsti, muitas iestādes amatpersona nosūta pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai attiecīgo pieteikumu ar paskaidrojumu, atbildīgās amatpersonas parakstu un tā atšifrējumu.
28. Ja VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas atbildīgā amatpersona konstatē, ka pieteikumā norādītā informācija nav precīza vai ir nepilnīga, tā pieprasa muitas iestādes atbildīgajai amatpersonai iesniegt papildu informāciju par pieteikumā norādītajiem datiem, attiecīgā VAD un pavaddokumentu kopiju, kā arī veikt papildu pārbaudes.
29. Aizsūtītā pieteikuma oriģinālu kopā ar attiecīgā VAD eksemplāru un pavaddokumentiem muitas iestādes atbildīgā amatpersona uzglabā atsevišķi no pārē-jiem VAD līdz brīdim, kamēr no VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas pa faksu netiek saņemta atbilde par pieprasītās tarifu kvotas piešķiršanu.

IV. Tarifu kvotu piešķiršana un izmantošanas kontrole

30. Iesniegtos pieteikumus VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļa pārbauda, apkopo un nosūta Eiropas Komisijai reizi dienā līdz plkst.15.00, izņemot brīvdienas un svētku dienas. Eiropas Komisija, pamatojoties uz VAD reģistrācijas datumu, piešķir tarifu kvotas, ņemot vērā katrā pieteikumā norādīto daudzumu, un informē VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļu par ikdienas piešķiršanas rezultātiem Eiropas Komisijas Nodokļu un muitas ģenerāldirektorāta norādījumos “Par tarifu kvotu administrēšanu” noteiktajā kārtībā.
31. Pamatojoties uz Eiropas Komisijas atbildi par tarifu kvotu piešķiršanu, VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas amatpersona norāda katrā pieteikumā piešķirtās tarifu kvotas apmēru (procentos no pieteikumā norādītā preču daudzuma), datumu, kad tiek saņemta elektroniskā atbilde no Eiropas Komisijas, parakstās, norādot vārdu un uzvārdu, un pa faksu nosūta to attiecīgajai muitas iestādei.
32. Ja pieteikumā norādītais tarifu kvotas apmērs ir 100%, tarifu kvota ir piešķirta visam pieteikumā norādītajam preču daudzumam. Ja pieteikumā norādītais tarifu kvotas apmērs ir mazāks nekā 100%, tarifu kvotai noteikto samazināto vai nulles likmi var piemērot tikai attiecīgajai daļai no importētajām precēm. Pieteikumā norādītais tarifu kvotas apmērs “0%” nozīmē, ka tarifu kvota netiek piešķirta.
33. Eiropas Komisijas piešķirto tarifu kvotas apjomu nav atļauts piemērot citām precēm, kas nav norādītas attiecīgajā pieteikumā, kā arī piemērot to attiecībā uz citiem VAD.
34. Atbildi uz iesniegto pieteikumu par tarifu kvotas piešķiršanu muitas iestāde saņem pēc trim darba dienām, ieskaitot VAD reģistrācijas dienu. Ja pieprasītā tarifu kvota ir bloķēta, atbilde uz iesniegto pieteikumu tiks saņemta ne ātrāk par datumu, līdz kuram tarifu kvota ir bloķēta (datums, līdz kuram tarifu kvota ir bloķēta, norādīts QUOTA datu bāzē).
35. No VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas pa faksu saņemtās atbildes (ar norādīto Eiropas Komisijas piešķirto tarifu kvotas apmēru) tiek uzglabātas kopā ar VAD un pavaddokumentu oriģināliem attiecīgajā muitas iestādē.
36. Ja atbilde uz tarifu kvotas pieteikumu, kura VAD reģistrācijas brīdī nebija kritiska, ir 100%, atbildīgā muitas iestādes amatpersona pievieno pieteikumu VAD oriģinālam un noņem šo VAD no ASYCUDA “zilā ceļa”.
37. Ja tarifu kvota, kura VAD reģistrācijas brīdī nebija kritiska, tiek piešķirta mazāk nekā 100%, muitas iestādes amatpersona dienas laikā nosūta atbildi par tarifu kvotas piešķiršanu kopā ar VAD un pavaddokumentiem (muitas iestādē paliek dokumentu kopijas) uzraudzības muitas iestādei, kura uz tās pamata 5 darba dienu laikā veic nodokļu pārrēķinu un sagatavo lēmumu par muitas un citu nodokļu parādu.
38. Lēmums par muitas un citu nodokļu parādu tiek sagatavots
2 eksemplāros, no kuriem viens paliek uzraudzības muitas iestādē un otrais kopā ar pavadvēstuli tiek nosūtīts deklarētājam. Papildus aprēķinātās nodokļu summas deklarētājs maksā valsts budžetā lēmumā norādītajā termiņā.
39. Pēc lēmuma par muitas un citu nodokļu parādu pieņemšanas uzraudzības muitas iestādes amatpersona izdara labojumus VAD elektroniskajā versijā (ASYCUDA), pamatojoties uz piešķirtās tarifu kvotas apmēru, un noņem šo VAD no ASYCUDA “zilā ceļa”.
40. Gadījumā, ja tarifu kvota piešķirta 0% apmērā, no attiecīgā VAD izņem tarifu kvotas identificēšanas parametrus (36., 39. un 44.aile) un piemēro precei muitas tarifa pamatlikmi vai preferenciālo likmi, ja tāda ir paredzēta.
41. Gadījumā, ja tarifu kvota piešķirta daļēji (vairāk nekā 0%, bet mazāk nekā 100%), VAD norādīto informāciju par preci sadala divās pozīcijās, izmantojot pēcizlaišanas labojumu funkciju. Pirmajai preces daļai 36., 39. un 44.ailē saglabā tarifu kvotas identificēšanas parametrus, mainot preču daudzumu; otrajai preces daļai ieraksta preču daudzumu, kuram tarifu kvota netiek piešķirta, un piemēro nodokļa pamatlikmi vai preferenciālo likmi, ja tāda ir paredzēta. Preču kods un izcelsme (33. un 34.aile) abās pozīcijās paliek vienādas.
42. Izlaboto VAD versiju uzraudzības muitas iestādes amatpersona izdrukā uz baltas lapas 3 eksemplāros, paraksta un apzīmogo ar personīgo zīmogu. Pirmais labotais VAD eksemplārs paliek uzraudzības muitas iestādē kopā ar sākotnējo VAD un pavaddokumentiem, otrais tiek nosūtīts deklarētājam un trešais – muitas iestādei, kurā tiek noformēts sākotnējais VAD.
43. 14 dienu laikā pēc lēmuma par muitas un citu nodokļu parādu pieņemšanas uzraudzības muitas iestādes atbildīgā amatpersona reģistrē to Centrālajā muitas informāciju sistēmā (CMIS).
44. Saņemto atbildi uz pieteikumu par kritiskas vai bloķētas tarifu kvotas piešķiršanu kopā ar attiecīgo VAD un maksājuma dokumentu, ar kuru tiek samaksāta drošības nauda, kā arī deklarētāja iesniegumu par drošības naudas atmaksāšanu (muitas iestādē paliek dokumentu kopijas) atbildīgā muitas iestādes amatpersona dienas laikā nosūta uzraudzības muitas iestādei, kura uz tās pamata 5 darba dienu laikā veic nodokļu pārrēķinu, kā arī sagatavo lēmumu par iemaksātās drošības naudas ieskatīšanu valsts budžetā un/vai lēmumu par iemaksātās drošības naudas atmaksāšanu.
45. Lēmums par iemaksātās drošības naudas ieskaitīšanu valsts budžetā un/vai lēmums par iemaksātās drošības naudas atmaksāšanu tiek sagatavots
3 eksemplāros, no kuriem viens paliek uzraudzības muitas iestādē, otrais tiek nosūtīts VID GMP Muitas maksājumu uzskaites daļai un trešais kopā ar pavadvēstuli tiek nosūtīts deklarētājam.
46. VID GMP Muitas maksājumu uzskaites daļa, pamatojoties uz pieņemto lēmumu, 15 dienu laikā ieskaita drošības naudu valsts budžetā vai deklarētāja norādītajā bankas kontā.
47. Pēc lēmuma par iemaksātās drošības naudas atmaksāšanu un/vai lēmuma par iemaksātās drošības naudas ieskaitīšanu valsts budžetā uzraudzības iestādes amatpersona noņem attiecīgo VAD no ASYCUDA “zilā ceļa”.
48. Ja tiek pieņemts lēmums par iemaksātās drošības naudas atmaksāšanu un/vai lēmums par iemaksātās drošības naudas ieskaitīšanu valsts budžetā, VAD ASYCUDA nelabo.

V. Tarifu kvotu pieteikšana pēcmuitošanas kārtībā un nodokļu atmaksāšana

49. Deklarētājam ir tiesības trīs gadu laikā, skaitot no VAD reģistrācijas datuma, pieprasīt tarifu kvotu pēc preču izlaišanas, kā arī pēc perioda, kuram šī tarifu kvota tiek noteikta, izbeigšanās, ar nosacījumu, ka:
49.1. attiecīgais VAD tika iesniegts pirms minētā trīs gadu termiņa izbeigšanās;
49.2. tarifu kvota, kuras spēkā esamības periods atbilst VAD reģistrācijas datumam, nav izsmelta (atlikums nav nulle);
49.3. attiecīgais VAD tika reģistrēts pēc 2004.gada 1.maija.
50. Lai pieprasītu tarifu kvotu pēc preču izlaišanas, deklarētājs iesniedz uzraudzības muitas iestādē, kuras pakļautībā esošajā muitas iestādē tika iesniegts un noformēts attiecīgais VAD, iesniegumu par tarifu kvotas pieteikšanu un nodokļu atmaksu, kurā norāda preferenču režīma kodu un attiecīgās tarifu kvotas numuru, VAD datumu un numuru, preču kodu, kuram šī tarifu kvota ir paredzēta, kā arī bankas nosaukumu, kodu un norēķina konta numuru, kurā var tikt ieskaitīta pārmaksātā muitas un pievienotās vērtības nodokļa summa (3.pielikums). Iesniegumam deklarētājs pievieno attiecīgu VAD (oriģinālu), maksājuma dokumenta kopiju, kā arī izcelsmi apliecinošu dokumentu un citus dokumentus, ja tādi paredzēti tarifu kvotas piešķiršanai.
51. Uzraudzības muitas iestādes amatpersona 2 darba dienu laikā izskata deklarētāja iesniegumu, veicot šādas pārbaudes:
51.1. vai attiecīgais VAD ir reģistrēts un nav anulēts;
51.2. vai VAD ir pievienots atbilstošs preču izcelsmi apliecinošs dokuments un citi dokumenti, kas nepieciešami tarifu kvotas piešķiršanai (ja tādi ir paredzēti regulā par attiecīgās tarifu kvotas atvēršanu);
51.3. vai VAD norādītie dati atbilst pieprasītajai tarifu kvotai (sk. šo norādījumu 15.1.apakšpunktu);
51.4. vai tarifu kvota par attiecīgo periodu (kurā iekļaujas VAD reģistrācijas datums) nav izsmelta;
51.5. vai VAD ir reģistrēts pēc 2004.gada 1.maija.
52. Pēc iepriekš minēto pārbaužu veikšanas uzraudzības muitas iestādes amatpersona sagatavo tarifu kvotas pieteikumu, izdrukājot to no ASYCUDA Lietotāju noteikto izdruku saraksta (veidlapas Nr.221). Izdrukātajā pieteikumā uzraudzības muitas iestādes amatpersona ar roku ieraksta tarifu kvotai atbilstošu preferenču režīma kodu un tarifu kvotas kārtas numuru un paraksta to, norādot savu vārdu, uzvārdu, tālruņa un faksa numuru (2.pielikums).
53. Sagatavoto pieteikumu uzraudzības muitas iestādes amatpersona nekavējoties nosūta pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai.
54. Ja atbilde uz pieteikumu ir negatīva (piešķirts 0%), uzraudzības muitas iestādes amatpersona kopā ar pavadvēstuli nosūta deklarētājam viņa iesniegto VAD oriģinālu.
55. Ja atbilde uz pieteikumu ir pozitīva (līdz 100%), uzraudzības muitas iestādes amatpersona uz tās pamata 5 darba dienu laikā veic nodokļu pārrēķinu, kā arī sagatavo lēmumu par muitas un citu nodokļu atmaksāšanu.
56. Lēmums par muitas un citu nodokļu atmaksāšanu tiek sagatavots
3 eksemplāros, no kuriem viens paliek uzraudzības muitas iestādē, otrais tiek nosūtīts VID GMP Muitas maksājumu uzskaites daļai un trešais kopā ar pavadvēstuli tiek nosūtīts deklarētājam.
57. VID GMP Muitas maksājumu uzskaites daļa, pamatojoties uz pieņemto lēmumu, 15 dienu laikā ieskaita pārmaksātos nodokļus deklarētāja norādītajā bankas kontā.
58. Pēc lēmuma par muitas un citu nodokļu atmaksāšanu pieņemšanas uzraudzības muitas iestādes amatpersona izdara labojumus VAD elektroniskajā versijā (ASYCUDA), pamatojoties uz piešķirtās tarifu kvotas apmēru.
59. Gadījumā, ja tarifu kvota ir piešķirta 100% apmērā, attiecīgajā VAD ieraksta tarifu kvotas identificēšanas parametrus (36., 39. un 44.aile) un pārrēķina nodokļus, piemērojot tarifu kvotai noteikto nulles vai samazināto muitas tarifa likmi.
60. Gadījumā, ja tarifu kvota ir piešķirta daļēji, VAD norādītā informācija par preci tiek sadalīta šo norādījumu 42.punktā noteiktajā kārtībā.
61. Izlaboto VAD versiju uzraudzības muitas iestādes amatpersona izdrukā uz baltās lapas 3 eksemplāros, paraksta un apzīmogo ar personīgo zīmogu. Pirmais labotais VAD eksemplārs paliek uzraudzības muitas iestādē kopā ar sākotnējo VAD un pavaddokumentiem, otrais kopā ar lēmumu par muitas un citu nodokļu atmaksāšanu un pavadvēstuli tiek nosūtīts deklarētājam un trešais – muitas iestādei, kurā tiek noformēts sākotnējais VAD.
62. 14 dienu laikā pēc lēmuma par muitas un citu nodokļu atmaksāšanu pieņemšanas uzraudzības muitas iestādes atbildīgā amatpersona reģistrē to Centrālajā muitas informāciju sistēmā (CMIS).

VI. Tarifu kvotu pieteikumu labošana un anulēšana

63. Tarifu kvotas pieteikumos nav pieļaujami labojumi ar roku, izņemot šo norādījumu 53.punktā minēto gadījumu.
64. Veicot jebkādus labojumus VAD, kurā pieprasīta tarifu kvota, atbildīgā muitas iestādes vai uzraudzības muitas iestādes amatpersona nekavējoties informē par to VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļu.
65. Iepriekš saskaņojot to ar VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļu, atbildīgā muitas iestādes amatpersona anulē tarifu kvotas pieteikumu gadījumā, ja:
65.1. VAD, uz kura pamata pieteikums ir iesniegts, tiek anulēts;
65.2. VAD, uz kura pamata pieteikums ir iesniegts, tiek izdarīti labojumi, kas ietekmē tarifu kvotas piemērošanu (VAD 33., 34., 35., 36., 38., 39., 41. un 46.aile; VAD reģistrācijas datums un numurs nemainās).
66. Lai anulētu tarifu kvotas pieteikumu, atbildīgā muitas iestādes amatpersona nosūta pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai sākotnēji iesniegto pieteikumu ar atzīmi “aNULĒT”, norādot anulēšanas iemeslu, savu parakstu, vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru, kā arī dokumentu, uz kura pamata tiek veikti labojumi VAD. Pieteikuma anulēšana ir neatgriezeniska un tās atcelšana nav pieļaujama.
67. Pēc VAD iesniegšanas, kas nomaina sākotnējo (anulēto) VAD, vai labojumu veikšanas sākotnējā VAD, atbildīgā muitas iestādes amatpersona noformē jaunu (laboto) tarifu kvotas pieteikumu (ja tarifu kvota tajā ir paredzēta), norādot:
67.1. gadījumā, ja VAD tiek anulēts – anulētā VAD reģistrācijas numuru un datumu;
67.2. gadījumā, ja VAD tiek izdarīti labojumi, nemainot VAD datumu un numuru (saskaņā ar 66.2.apakšpunktu) – “LABOTS”.
68. Sagatavotos pieteikumus muitas iestādes amatpersona paraksta, norādot vārdu, uzvārdu, tālruņa un faksa numuru, apzīmogo ar muitas iestādes zīmogu un nekavējoties nosūta pa faksu VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļai.
69. Labotais vai no jauna iesniegtais VAD tiek novirzīts uz ASYCUDA “zilo ceļu” līdz brīdim, kad tiek saņemta atbilde par tarifu kvotas piešķiršanu no VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas.
70. No VID GMP ES integrētā tarifa projekta daļas pa faksu saņemtās atbildes uz tarifu kvotas pieteikumiem, kas tiek nosūtīti anulēto pieteikumu vietā, (ar norādīto Eiropas Komisijas piešķirto tarifu kvotas apmēru) tiek uzglabātas kopā ar VAD un pavaddokumentu oriģināliem attiecīgajā muitas iestādē. Gadījumā, ja tarifu kvotas pieteikums ir noformēts uz VAD pamata, kas nomaina anulēto VAD, jaunajam VAD pievieno arī sākotnējā (anulētā) pieteikuma kopiju.

VII. Tarifu kvotu pieteikumu reģistrācijas kārtība

71. Visus iesniegtos pieteikumus atbildīgā muitas amatpersona reģistrē tarifu kvotu pieteikumu reģistrācijas žurnālā atbilstoši šo norādījumu 4.pielikumā norādītajam paraugam. Reģistrācijas žurnāls var būt arī elektroniskā veidā.
72. Ja VAD tiek pieprasītas vairākas tarifu kvotas (vairākiem preču kodiem), reģistrācijas žurnāla 5.ailē “Piezīmes” norāda arī preču kārtas numurus, kurām tarifu kvotas ir pieprasītas.
73. Ja tarifu kvotas pieteikums tiek atsaukts (anulēts), reģistrācijas žurnāla attiecīgajā rindā 5.ailē izdara ierakstu “Anulēts”.
74. Ja anulētā pieteikuma vietā tiek nosūtīts jauns (labots) pieteikums, reģistrācijas žurnāla attiecīgajā rindā 5.ailē norāda jauna pieteikuma nosūtīšanas datumu un laiku.

 

1.pielikums

1162-001.PNG (86405 bytes)

2.pielikums

Tarifu kvotas pieteikumā norādāmie dati

1. Muitas iestādes kods
2. Muitas iestādes nosaukums
3. VAD reģistrācijas numurs
4. VAD reģistrācijas datums
5. Preces kods (TARIC)
6. Preces izcelsmes valsts
7. Preferenču režīma kods
8. Tarifu kvotas kārtas numurs
9. Preču neto svars
10. Preču bruto svars
11. Papildu mērvienība
12. Statistiskā vērtība
13. Atbildīgās muitas iestādes amatpersonas paraksts, tā atšifrējums, tālruņa un faksa numurs

 

3.pielikums

1162-003.PNG (119562 bytes)

 

4.pielikums

1162-004.PNG (31905 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!