• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Reklāmas tirgum - nepieredzēts pieaugums. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.08.2004., Nr. 127 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92314

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 12. augustā

Vēl šajā numurā

12.08.2004., Nr. 127

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Reklāmas tirgum – nepieredzēts pieaugums

Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) izpilddirektore Laila Ozoliņa uzsvēra, ka pirmo reizi apkopoti un publicēti dati arī par to naudas līdzekļu apjomu, kas ieguldīti ārpus masu medijiem izvietotā reklāmā. Runa ir, piemēram, par pasta kastītēs atrodamajiem reklāmas materiāliem.
LRA prezidents Henrijs Bukavs norādīja – Latvijas reklāmas tirgus šā gada pirmajos sešos mēnešos piedzīvojis vēl nepieredzētu pieaugumu. Tā, piemēram, mediju reklāmās vien pirmajā pusgadā ieguldīti 23,9 miljoni latu, kas ļauj konstatēt šā tirgus pieaugumu par 19 procentiem salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2003.gadā. Savukārt nemediju reklāmas tirgus apjoms pirmajā pusgadā ir 15,2 miljoni latu. Šis tirgus piedzīvojis 10 procentu pieaugumu. Kā būtiskus faktorus, kas ietekmējuši straujo reklāmas tirgus attīstību, H. Bukavs minēja augošās summas, ko uzņēmumi, apzinādamies ilgtermiņa reklāmas lomu biznesā, iegulda savu zīmolu reklāmā, kā arī mazumtirdzniecības reklāmu intensitātes kāpināšanu.
LRA Apvienotās industrijas komitejas priekšsēdētājs, mediju aģentūras “Mediapool Latvia” direktors Valdis Tilgalis atzīmēja, ka publicētie tirgus izaugsmes rādītāji uzskatāmi par objektīviem, jo ņemta vērā reklāmā reāli ieguldītā nauda, nevis pēc cenu lapām aprēķinātās summas – praksē tās bieži vien tiek samazinātas atlaižu dēļ.
Komunikāciju aģentūru grupas priekšsēdētājs, reklāmas aģentūras “Metro Leo Burnett” direktors Ģirts Ozols uzsvēra, ka viena no zīmīgākajām pēdējā laika tendencēm reklāmas biznesā ir lielveikalu lomas pieaugums. Viņš arī norādīja, ka pieaug reklāmdevēju konkurence, kas veicina reklāmdevēju darba kvalitātes paaugstināšanos.
Mediju un reklāmas pētījumu aģentūras “TNS BMF” projekta direktors iepazīstināja ar mediju reklāmas tirgus sadalījumu. Pirmā pusgada pārskats liecina, ka visievērojamāko pieaugumu salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgā perioda rādītājiem piedzīvojuši interneta mediji – pieauguma apmērs ir 68 procenti. Vides reklāmu biznesa proporcionālais kāpums atbilst 45 procentiem, bet žurnālu reklāmās investēts par 36 procentiem vairāk finanšu līdzekļu nekā pērnā gada pirmajos sešos mēnešos.
Ar reklāmas tirgus pētījumu rezultātiem iespējams iepazīties arī “TNS BMF” interneta lapā www.tns.lv. Ar turpmākajiem darbības plāniem un prognozēm LRA sola iepazīstināt septembrī, kad būs pieņemta asociācijas darbības programma nākamajiem diviem gadiem.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Reklāmas tirgus medijos 2004.g. 1.pusgadā

milj.
Ls

pret
2003.g.
1.pusg.

daļa
%

Avīzes

7,3

11%

30

Žurnāli

3,3

36%

14

Prese kopā

10,6

18%

44

Televīzija

8,7

15%

36

Radio

2,6

25%

11

Vide

1,5

45%

6

Kino

0,2

9%

1

Internets

0,4

68%

2

Tirgus
kopā

23,9

19%

100

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!