Reklāmas tirgum – nepieredzēts pieaugums
Latvijas Reklāmas asociācijas
(LRA) izpilddirektore Laila Ozoliņa uzsvēra, ka pirmo reizi
apkopoti un publicēti dati arī par to naudas līdzekļu apjomu, kas
ieguldīti ārpus masu medijiem izvietotā reklāmā. Runa ir,
piemēram, par pasta kastītēs atrodamajiem reklāmas
materiāliem.
LRA prezidents Henrijs Bukavs norādīja – Latvijas reklāmas tirgus
šā gada pirmajos sešos mēnešos piedzīvojis vēl nepieredzētu
pieaugumu. Tā, piemēram, mediju reklāmās vien pirmajā pusgadā
ieguldīti 23,9 miljoni latu, kas ļauj konstatēt šā tirgus
pieaugumu par 19 procentiem salīdzinājumā ar attiecīgo periodu
2003.gadā. Savukārt nemediju reklāmas tirgus apjoms pirmajā
pusgadā ir 15,2 miljoni latu. Šis tirgus piedzīvojis 10 procentu
pieaugumu. Kā būtiskus faktorus, kas ietekmējuši straujo reklāmas
tirgus attīstību, H. Bukavs minēja augošās summas, ko uzņēmumi,
apzinādamies ilgtermiņa reklāmas lomu biznesā, iegulda savu
zīmolu reklāmā, kā arī mazumtirdzniecības reklāmu intensitātes
kāpināšanu.
LRA Apvienotās industrijas komitejas priekšsēdētājs, mediju
aģentūras “Mediapool Latvia” direktors Valdis Tilgalis
atzīmēja, ka publicētie tirgus izaugsmes rādītāji uzskatāmi par
objektīviem, jo ņemta vērā reklāmā reāli ieguldītā nauda, nevis
pēc cenu lapām aprēķinātās summas – praksē tās bieži vien tiek
samazinātas atlaižu dēļ.
Komunikāciju aģentūru grupas priekšsēdētājs, reklāmas aģentūras
“Metro Leo Burnett” direktors Ģirts Ozols uzsvēra, ka
viena no zīmīgākajām pēdējā laika tendencēm reklāmas biznesā ir
lielveikalu lomas pieaugums. Viņš arī norādīja, ka pieaug
reklāmdevēju konkurence, kas veicina reklāmdevēju darba
kvalitātes paaugstināšanos.
Mediju un reklāmas pētījumu aģentūras “TNS BMF” projekta
direktors iepazīstināja ar mediju reklāmas tirgus sadalījumu.
Pirmā pusgada pārskats liecina, ka visievērojamāko pieaugumu
salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgā perioda rādītājiem
piedzīvojuši interneta mediji – pieauguma apmērs ir 68 procenti.
Vides reklāmu biznesa proporcionālais kāpums atbilst 45
procentiem, bet žurnālu reklāmās investēts par 36 procentiem
vairāk finanšu līdzekļu nekā pērnā gada pirmajos sešos
mēnešos.
Ar reklāmas tirgus pētījumu rezultātiem iespējams iepazīties arī
“TNS BMF” interneta lapā www.tns.lv. Ar turpmākajiem
darbības plāniem un prognozēm LRA sola iepazīstināt septembrī,
kad būs pieņemta asociācijas darbības programma nākamajiem diviem
gadiem.
Juris Bārtulis, “LV”
Reklāmas tirgus medijos 2004.g. 1.pusgadā
milj. |
pret |
daļa |
|
Avīzes |
7,3 |
11% |
30 |
Žurnāli |
3,3 |
36% |
14 |
Prese kopā |
10,6 |
18% |
44 |
Televīzija |
8,7 |
15% |
36 |
Radio |
2,6 |
25% |
11 |
Vide |
1,5 |
45% |
6 |
Kino |
0,2 |
9% |
1 |
Internets |
0,4 |
68% |
2 |
Tirgus |
23,9 |
19% |
100 |