• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2004. gada 11. augusta lēmums Nr. 208 "Par Strīdu izšķiršanas kārtību elektronisko sakaru nozarē". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.08.2004., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92398

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.1263

Par muitas parāda un citu muitas iestāžu administrēto nodokļu parādu samaksas sadalīšanu termiņos vai atlikšanu

Vēl šajā numurā

17.08.2004., Nr. 129

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 208

Pieņemts: 11.08.2004.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.208

Rīgā 2004.gada 11.augustā (prot.Nr.35(190), 8.p.)

Par Strīdu izšķiršanas kārtību elektronisko sakaru nozarē

Pamatojoties uz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta otro daļu un Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa noteikumu “Elektronisko sakaru likums” 8.panta pirmās daļas 3.punktu un otro daļu, padome nolemj:
1. Apstiprināt Strīdu izšķiršanas kārtību elektronisko sakaru nozarē (pielikumā).
2. Publicēt Strīdu izšķiršanas kārtību elektronisko sakaru nozarē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
3. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā minētā kārtība stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

 

Strīdu izšķiršanas kārtība elektronisko sakaru nozarē

Izdota saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa noteikumu Nr.304 “Elektronisko sakaru likums” 8.panta pirmās daļas 3.punktu

I. Vispārējie noteikumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk tekstā – komisija) kā obligāta iepriekšēja ārpustiesas instance izšķir strīdus elektronisko sakaru nozarē.
2. Strīdu izšķiršana komisijā notiek Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lietas dalībniekiem ir tiesības izklāstīt savu viedokli un aizstāvēt savas tiesības.
3. Komisija izšķir strīdus starp:
3.1. elektronisko sakaru komersantiem starpsavienojumu, piekļuves, iekārtu kopīgas izmantošanas un nomāto līniju jautājumos;
3.2. elektronisko sakaru komersantiem un elektronisko sakaru pakalpojumu lietotājiem, ja strīds saistīts ar elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju pretenzijām.
4. Komisija neizšķir strīdus starp elektronisko sakaru komersantiem un elektronisko sakaru komersantu un elektronisko sakaru lietotāju par parādu piedziņu.
5. Pirms iesnieguma iesniegšanas komisijā strīdā iesaistītajām pusēm ir jāveic līgumā vai normatīvajos aktos noteiktos pasākumus strīda noregulēšanai izlīguma veidā.

II. Iesnieguma izvērtēšana

6. Komisija izskata strīdu uz rakstveida iesnieguma pamata.
7. Rakstveida iesniegumā iesniedzējs norāda šādu informāciju:
7.1. iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, juridiskā adrese un reģistrācijas numurs);
7.2. atbildētājs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, juridiskā adrese un reģistrācijas numurs);
7.3. citi lietas dalībnieki vai ieinteresētās personas;
7.4. iesniedzēja prasījums (strīda priekšmets);
7.5. informācija par pasākumiem strīda atrisināšanai izlīguma veidā vai vienojoties ar atbildētāju.
8. Iesniegumam iesniedzējs pievieno materiālus un dokumentus, kas pamato strīda priekšmetu.
9. Komisija, izvērtējot iesniegumā sniegto informāciju un iesniegumam pievienotos materiālus un dokumentus, konstatē, vai ir pamats ierosināt strīda izskatīšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
10. Ja komisija konstatē, ka nav pamats ierosināt strīda izskatīšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, iesniedzējam tiek sagatavota atbilde likumā “Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldības institūcijās” noteiktajā kārtībā un termiņos.

III. Strīda ierosināšana, izskatīšana un lēmuma pieņemšana

11. Ja ir pamats ierosināt srīda izskatīšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, komisija divu nedēļu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas lemj par strīda izskatīšanas ierosināšanu.
12. Komisijas lēmums par strīda izskatīšanas ierosināšanu tiek izdots atbilstoši Administratīvā procesa likuma prasībām un tajā norāda šādu informāciju:
12.1. iesniedzējs;
12.2. atbildētājs;
12.3. iesniedzēja prasījums (strīda priekšmets);
12.4. iesniedzēja norādītā informācija par pasākumiem strīda atrisināšanai izlīguma veidā vai vienojoties ar atbildētāju;
12.5. faktu konstatējums par to, ka strīds pēc būtības ir izskatāms komisijā;
12.6. termiņš, kādā strīds izskatāms:
12.6.1. mēneša laikā no iesnieguma iesniegšanas dienas, ja strīds nav komplicēts un tā izskatīšana neprasa papildu materiālu vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu apstākļu noskaidrošanu vai ekspertu atzinuma saņemšanu;
12.6.2. četru mēnešu laikā no iesnieguma iesniegšanas dienas, ja strīds ir komplicēts un tā izskatīšana prasa papildu materiālu vai informācijas vākšanu un apkopošanu, papildu apstākļu noskaidrošanu vai ekspertu atzinuma saņemšanu, kā arī citas darbības strīda taisnīgai un objektīvai izskatīšanai;
12.6.3. ja nepieciešama ilgstoša faktu konstatācija un strīdu nav iespējams izšķirt četru mēnešu laikā, lēmuma pieņemšanas termiņu var pagarināt līdz sešiem mēnešiem, pieņemot motivētu lēmumu.
13. Lietā par strīda izskatīšanu komisija var pieaicināt trešo personu, ja tāda ir.
14. Par strīda izskatīšanas ierosināšanu komisija paziņo visiem lietas dalībniekiem triju darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
15. Lietas dalībnieki pēc strīda ierosināšanas ir tiesīgi saņemt komisijā informāciju par ierosināto strīdu, iepazīties ar iesniegumiem, dokumentiem un citiem lietas materiāliem, kas saņemti, kā arī ar ekspertu atzinumiem, ja tādi ir, kā arī sniegt paskaidrojumus un iebildumus, iesniegt informāciju un dokumentus savu interešu aizsardzībai un objektīvai strīda izskatīšanai.
16. Komisija var pieaicināt ekspertus atzinuma sniegšanai vai papildus pieprasīt informācijas no lietas dalībniekiem, citām personām vai institūcijām.
17. Ja kāds no lietas dalībniekiem vēlas uzaicināt ekspertus vai veikt citas darbības, kuru mērķis ir pierādījumu iegūšana, un šādas darbības ir par atlīdzību, pienākums apmaksāt ir tam lietas dalībniekam, kurš šādas darbības vēlējies.
18. Komisija pirms lēmuma pieņemšanas par strīda izšķiršanu piedāvā lietas dalībniekiem vienoties par izlīgumu.
19. Komisija, izšķirot strīdu, uzaicina uz sēdi visus lietas dalībniekus vai to pārstāvjus, lai noklausītos paskaidrojumus un iebildumus, kā arī lai pārbaudītu pierādījumus sēdes laikā.
20. Komisija var izšķirt strīdu bez lietas dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes sēdē, pamatojoties tikai uz iesniegtajiem rakstveida pierādījumiem un materiāliem, ja lietā esošie dokumenti ir pietiekami un ja lietas dalībnieki vai to pārstāvji rakstiski tam ir piekrituši.

21. Komisija var izšķirt strīdu bez lietas dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes sēdē, ja lietas dalībnieki vai to pārstāvji nav ieradušies uz sēdi, trīs darba dienas iepriekš par to nebrīdinot komisiju.
22. Komisijas lēmums par strīda izšķiršanu tiek izdots atbilstoši Administratīvā procesa likuma prasībām un tajā norāda šādu informāciju:

22.1. komisijas nosaukums un adrese;
22.2. iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, juridiskā adrese un reģistrācijas numurs);
22.3. atbildētājs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma) un reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, juridiskā adrese un reģistrācijas numurs);
22.4. iesniedzēja prasījums;
22.5. lietas dalībnieku viedokļi, argumenti, pierādījumi, ja tādi ir izteikti;
22.6. ekspertu atzinumi, ja tādi tika pieprasīti;
22.7. faktu konstatējums;
22.8. lēmuma pamatojums, it sevišķi ietverot lietderības apsvērumus;
22.9. piemēroto tiesību normu uzskaitījums (norādot normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu un apakšpunktu);
22.10. komisijas nolēmums, tai skaitā adresātam uzliktais tiesiskais pienākums, nolēmuma izpildes kārtība un termiņš, un lēmuma spēkā stāšanās kārtība;
22.11. norāde, kur un kādā termiņā lēmumu var pārsūdzēt.
21. Komisijas pilns lēmuma teksts par strīda izšķiršanu tiek nosūtīts strīdā iesai-stītajiem lietas dalībniekiem triju darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
22. Komisijas lēmumu par strīda izšķiršanu var pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.
23. Ja komisijas lēmums par strīda izšķiršanu netiek pārsūdzēts, tā izpilde tiek nodrošināta lēmumā noteiktajā kārtībā un termiņos.

IV. Lēmuma par strīda izšķiršanu izpilde

24. Lietas dalībniekiem ir pienākums informēt komisiju tās noteiktā kārtībā par komisijas lēmuma izpildi.

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Šajā kārtībā ir iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošajiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) // OJL 108, 24.02.2004.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!