• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Kad mācībās gandrīz tikai teicami. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.08.2004., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92428

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Lai stātos līdzās ārzemniekiem

Vēl šajā numurā

17.08.2004., Nr. 129

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Kad mācībās gandrīz tikai teicami

Zvērināti notāri vērienīgā mācību projektā par klientu kvalitatīvu apkalpošanu

No 12. jūlija līdz 15.augustam Latvijas Zvērinātu notāru padomes telpās Rīgā, Valdemāra ielā 20, bija neierasta rosība. Te ik dienu, arī sestdienās, notāri, viņu palīgi un citi notāru biroju darbinieki nelielās grupās semināra notāru klientu apkalpošanas standarta ekspertes Helmas Purvinskas vadībā praktiski risināja dažādus uzdevumus, dalījās domās par to, kā kvalitatīvāk apkalpot savus klientus, lai apmeklētāji aizietu apmierināti un arī notāri būtu gandarīti par savu darbu.

NOTARI.PNG (86032 bytes)
Zvērināta notāre Gita Anita Šveide, tieslietu ministre Vineta Muižniece, Notāru padomes priekšsēdētāja Inga Muciņa un notāre Sandra Zaķe noslēguma nodarbībā pārrunā aktualitātes notāru darbā
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Zvērinātu notāru padome tika pasūtījusi un Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) Ekonomikas institūts veicis vērienīgu pētījumu “Par Latvijas notariāta sistēmas attīstību valsts un sabiedrības vajadzībām un tās pilnveidošanas iespējām”. Pētījumā apkopota līdz šim neapzināta informācija, kas sniedz ieskatu Latvijas notariāta aktuālajā situācijā, kā arī ekonomiski izstrādātu un zinātniski pamatotu ilgtermiņa metodoloģiju optimāla notāru skaita un adekvātas notāru amata atlīdzības takses aprēķināšanai.
Tieši Latvijas zvērinātu notāru klientu apkalpošanas standarts, kurš izstrādāts un kura zināšanu un prasmju pilnveidošanai tika veltīti iepriekšminētie semināri, līdzko to apstiprinās Notāru padome, kļūs par obligātu uzvedības normu, kas jāievēro visiem Latvijas notariāta sistēmā strādājošajiem. Standarts tapis, notāru biroju darbu nosacīti iedalot septiņās daļās, piemēram, pirmais kontakts ar klientu, darījums, sūdzību pieņemšana, klientu apkalpošanas situācijas nobeigums u.c. Standarta nostiprināšana prasīs gūt pārliecību, ka tajā paustās darbības ikdienā tiek ievērotas un tā organiska iekļaušanās notāru birojos tiks veicināta, arī izplatot pozitīvo pieredzi.
13.augustā semināra nobeiguma daļā piedalījās tieslietu ministre Vineta Muižniece, notika lietderīga domu apmaiņa un preses konference. Gan ministre, gan žurnālisti varēja ne tikai vērot mācību norisi, bet arī pārrunāt aktuālos sadarbības jautājumus ar Latvijas Zvērinātu notāru padomi, kopā ar semināra dalībniekiem diskutēt par Notariāta likuma grozījumiem, kas iesniegti Saeimā, jo, pēc V.Muižnieces vārdiem, “likums atkal ir atvērts priekšlikumiem”.
Ministre uzsvēra, ka ļoti svarīgs jautājums ir ne tikai notāru profesionāla darbība, bet arī iejūtīga attieksme pret klientu, jo notārs ir valsts amatpersona, kas atbildīgs par kārtību savā darbības jomā. Tieslietu ministre pauda gandarījumu par redzēto un dzirdēto mācību projekta nobeigumā un izteica domu, ka par sava darba kvalitāti un attieksmi pret klientiem vairāk vajadzētu padomāt tiesu izpildītājiem, jo par viņiem Tieslietu ministrija saņem diezgan daudz sūdzību. Ļoti svarīgi ir apmeklētājus jeb klientus uzklausīt, paskaidrot un “nenostādīt muļķa lomā”, kā šad un tad ir izskanējis sarunās ar cilvēkiem vai lasīts vēstulēs. Protams, ir būtiski sabiedrību informēt par notāru lomu un tiesībām valstī, panākt tādu situāciju, lai, piemēram, arī Krāslavas vai Gulbenes iedzīvotājiem savā apkaimē būtu pieejams notārs un viņiem kārtot darījuma lietas nevajadzētu doties uz attālu lielāko pilsētu. Ministre ir pārliecināta, ka grozījumi Notariāta likumā arī palīdzēs šo situāciju mainīt, notāru darbs kļūs efektīvāks un arī pašiem interesantāks.
Zvērinātu notāru padomes priekšsēdētāja Inga Muciņa preses konferencē atzīmēja, ka beidzies viens no posmiem kvalitātes standarta mācībās. Viņa pastāstīja par Ekonomikas institūta veikto pētījumu notariāta sistēmas atbilstībai. Tagad pētījuma rezultāti ir arī vairāku Saeimas komisiju, Tieslietu, Finanšu un Ekonomikas ministrijas, Valsts prezidenta kancelejas, kā arī citu kompetentu institūciju rīcībā. Tāpēc ir cerības, ka sadarbībā ar minētajām institūcijām būs iespējams izstrādāt stratēģiju tādas notariāta sistēmas attīstībai Latvijā, kas tiešām būtu orientēta uz valsts iedzīvotāju vajadzību pilnīgāku apmierināšanu.
Inga Muciņa teica, ka pērn izdarītie grozījumi Notariāta likumā nav devuši vēlamo rezultātu. Tuvākajās dienās viņai paredzēta tikšanās ar Saeimas Juridisko komisiju, lai ierosinātu konstruktīvus priekšlikumus Notariāta likumā, kas vērsti uz kvalitatīvāku klientu apkalpošanu un savstarpējas attieksmes pilnveidošanu. Turklāt jādomā par to, ka, esot Eiropas Savienībā, arī notāriem būs jauni uzdevumi, tiks izvirzītas jaunas prasības. Šai sakarībā jau septembrī tiek paredzēta Baltijas valstu zvērinātu notāru kopīga konference par aktuāliem jautājumiem.
Latvijas Zvērinātu notāru padomes rīkotājdirektore Vija Piziča ar gandarījumu atzīmēja, ka sertifikātu par prasmju un zināšanu apguvi seminārā saņēmuši 312 cilvēku un mācību procesu paši dalībnieki pēc piecu baļļu sistēmas novērtējuši ar 4,73. Tas tiešām ir ļoti labs rādītājs, par ko pateicība tika izteikta šā projekta un semināra vadītājai Helmai Purvinskai, mācību centra vadītājai vienā no vadošajām Latvijas bankām. Viņai realizēt šo projektu palīdz ne tikai bagātā praktiskā pieredze, bet arī vispusīgas teorētiskās zināšanas personāla vadības un attīstības jautājumos, kas papildinātas arī ārvalstīs.

Rita Belousova, “LV”

rita.belousova@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!