Projekts: Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā
Saeimas dok. Nr.2906; likumprojekts Nr.893
Tieslietu
ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta
2004.gada 10.augusta sēdē akceptēts (prot. Nr.47, 27.§)
un 12.augustā iesniegts Saeimas izskatīšanai
Izdarīt Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 3., 5.nr.; 1996, 23., 24.nr.; 2000, 10.nr.; 2001,
1.nr.; 2002, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 1.pantā vārdu “svētdienā” ar vārdu “sestdienā”.
2. Izteikt 5. un 6.pantu šādā redakcijā:
“5.pants. (1) Latvijas Republikā tiesības vēlēt domi
(padomi) ir:
1) Latvijas pilsonim;
2) Eiropas Savienības pilsonim, kurš nav Latvijas pilsonis, bet
ir reģistrēts Iedzīvotāju reģistrā.
(2) Tiesības vēlēt ir personai, kura vēlēšanu dienā sasniegusi 18
gadu vecumu, ir reģistrēta vēlētāju reģistrā un vismaz 90 dienas
pirms vēlēšanu dienas ir reģistrēta dzīvesvietā attiecīgās
pašvaldības administratīvajā teritorijā vai personai attiecīgās
pašvaldības administratīvajā teritorijā pieder likumā noteiktajā
kārtībā reģistrēts nekustamais īpašums un uz viņu neattiecas kāds
no šā likuma 6.pantā minētajiem ierobežojumiem (turpmāk –
vēlētājs).
6.pants. Latvijas Republikā vēlēt domi (padomi) nav
tiesību personām:
1) kuras likumā noteiktajā kārtībā atzītas par rīcības
nespējīgām;
2) kuras izcieš sodu brīvības atņemšanas vietās.”
3. Izslēgt 7.pantu.
4. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
“8.pants. (1) Latvijas Republikā tiesības kandidēt domes
(padomes) vēlēšanās ir:
1) Latvijas pilsonim;
2) Eiropas Savienības pilsonim, kurš nav Latvijas pilsonis, bet
ir reģistrēts Iedzīvotāju reģistrā.
(2) Tiesības kandidēt ir personai, kura vēlēšanu dienā ir
sasniegusi 21 gada vecumu, ir reģistrēta vēlētāju reģistrā un bez
pārtraukuma ir reģistrēta dzīvesvietā attiecīgās pašvaldības
administratīvajā teritorijā vismaz 12 mēnešus pirms vēlēšanu
dienas vai attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā ir
nostrādājusi vismaz pēdējos sešus mēnešus, vai tai attiecīgās
pašvaldības administratīvajā teritorijā pieder likumā noteiktajā
kārtībā reģistrēts nekustamais īpašums un uz viņu neattiecas kāds
no šā likuma 9.pantā minētajiem ierobežojumiem (turpmāk –
kandidāts).
(3) Kandidāts, ievērojot šā likuma nosacījumus, Latvijas
Republikā var tikt ievēlēts tikai vienā domē (padomē).”
5. Papildināt 9.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Domes (padomes) vēlēšanām Latvijas Republikā nevar pieteikt
par kandidātu un domē (padomē) nevar ievēlēt Eiropas Savienības
pilsoni, kuram tiesības kandidēt un tikt ievēlētam ir liegtas ar
tiesas spriedumu Eiropas Savienības dalībvalstī, kuras pilsonis
viņš ir.”
6. Izteikt 10.panta otro daļu šādā
redakcijā:
“(2) Šā panta pirmajā daļā minētie ierobežojumi attiecas arī uz
Eiropas Savienības pilsoņiem, kuri nav Latvijas pilsoņi.”
7. 15.pantā:
aizstāt sestajā daļā vārdus “pieraksta vieta” ar vārdiem
“reģistrētā dzīvesvieta”;
izteikt septītās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
“Sarakstā pieteikto kandidātu skaits drīkst par trim kandidātiem
pārsniegt attiecīgajā domē (padomē) ievēlējamo deputātu
skaitu.”
8. 16.pantā:
aizstāt otrajā daļā vārdus “kuri pierakstīti” ar vārdiem “kuri
vēlēšanu izsludināšanas dienā ir reģistrēti dzīvesvietā”;
aizstāt ceturtajā daļā vārdus
“pieraksta vietas adrese” ar vārdiem “reģistrētā
dzīvesvieta”.
9. 17.pantā:
izteikt pirmās daļas 1. un 2.punktu šādā redakcijā:
“1) kandidātu sarakstā ietvertā kandidāta parakstīts paziņojums,
ka viņš piekrīt kandidēt attiecīgajās domes (padomes) vēlēšanās
un piekrīt savu personas datu apstrādei, kas veicama saskaņā ar
šajā likumā noteiktajām prasībām;
2) kandidātu sarakstā ietvertā kandidāta parakstīta deklarācija,
ka viņš atbilst šā likuma 8.panta pirmajā un otrajā daļā
minētajām prasībām un uz viņu neattiecas šā likuma 9.pantā
minētie ierobežojumi;”;
izteikt pirmās daļas 3.punkta “d” apakšpunktu šādā
redakcijā:
“d) reģistrētā dzīvesvieta (Eiropas Savienības pilsonim, kurš nav
Latvijas pilsonis, – dzīvesvietas pēdējā adrese Eiropas
Savienības dalībvalstī, kuras pilsonis viņš ir),”;
aizstāt pirmās daļas 3.punkta “f” apakšpunktā vārdus “mācību
iestādes” ar vārdiem “izglītības iestādes”;
izslēgt pirmās daļas 3.punkta “h” apakšpunktā vārdus “ir
vai”;
izteikt pirmās daļas 3.punkta “i” apakšpunktu šādā
redakcijā:
“i) ja kandidāts ir citas Eiropas Savienības dalībvalsts
pilsonis, – kandidāta apliecinājums, ka Eiropas Savienības
dalībvalstī, kuras pilsonis viņš ir, viņam ar tiesas spriedumu
nav liegtas tiesības kandidēt un tikt ievēlētam,”;
izslēgt otro un trešo daļu;
aizstāt astotajā daļā vārdus “bankas kvīts” ar vārdiem “bankas
dokuments”.
10. Aizstāt 18.panta trešās daļas pirmajā teikumā vārdu “kvīti”
ar vārdu “dokumentu”.
11. Papildināt 20.panta trešo daļu aiz vārda “pirmās” ar vārdiem
“un otrās”.
12. 22.pantā:
papildināt otrās daļas 1.punkta “a” apakšpunktu aiz vārda
“pirmās” ar vārdiem “un otrās”;
papildināt otrās daļas “c” apakšpunktu aiz vārda “sarakstos” ar
vārdiem “vai pieteikta kandidātu sarakstā arī citas pašvaldības
domes (padomes) vēlēšanām”;
izteikt trešās daļas ievaddaļas pirmo teikumu šādā
redakcijā:
“Kandidāts svītrojams, pamatojoties uz attiecīgas iestādes izdotu
izziņu vai tiesas spriedumu.”;
izteikt trešās daļas 1. un 2.punktu šādā redakcijā:
“1) neatbilst šā likuma 8.panta pirmās daļas prasībām, –
apliecina Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izziņa;
2) nav bez pārtraukuma reģistrēts dzīvesvietā Latvijā vismaz
pēdējos trīs gadus pirms vēlēšanu izsludināšanas dienas, –
apliecina Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
izziņa;”;
papildināt trešo daļu ar 2.1 un 2.2 punktu
šādā redakcijā:
“21) ir iekļauts kandidātu sarakstā citas domes
vēlēšanām, – apliecina Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldes izziņa;
22) likumā paredzētajā kārtībā atzīts par rīcības
nespējīgu, – apliecina Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldes izziņa;”;
aizstāt trešās daļas 9.punktā vārdus “Dzimtsarakstu nodaļas
izziņa” ar vārdiem “Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
izziņa”;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
“(4) Šā panta trešajā daļā minētās iestādes to rīcībā esošās
ziņas rakstiski bez maksas sniedz vēlēšanu komisijai piecu dienu
laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.”
13. 23.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus “pieraksta vieta” ar vārdiem
“reģistrētā dzīvesvieta”;
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
“(4) Vēlētājiem redzamā vietā
izliekamas priekšvēlēšanu programmas. Katrā vēlēšanu iecirknī
jābūt pieejamām šajā likumā paredzētajām ziņām par ikvienu
kandidātu, izņemot personas kodu vai vēlētāja kodu.”
14. 24.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
“(1) Ja līdz šā likuma 15.pantā noteiktajam termiņam attiecīgās
pašvaldības domes (padomes) vēlēšanām nav reģistrēts neviens
kandidātu saraksts, ir reģistrēts tikai viens kandidātu saraksts
vai reģistrēto kandidātu skaits ir mazāks par attiecīgajā
pašvaldībā ievēlējamo domes (padomes) deputātu skaitu, Centrālā
vēlēšanu komisija triju dienu laikā pieņem lēmumu pagarināt
kandidātu sarakstu iesniegšanas termiņu par 10 dienām. Centrālās
vēlēšanu komisijas lēmums publicējams laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis” un izliekams vēlētājiem redzamā vietā pie attiecīgās
pašvaldības domes (padomes) ēkas. Ja arī pēc termiņa
pagarināšanas kandidātu skaits ir mazāks par ievēlējamo domes
(padomes) deputātu skaitu, Centrālā vēlēšanu komisija divu nedēļu
laikā izsludina attiecīgās domes (padomes) atkārtotas vēlēšanas
šajā likumā noteiktajā kārtībā.”;
izslēgt otro daļu;
papildināt ceturtās daļas 3.punktu aiz vārda “kandidātu” ar
vārdiem “kārtas numuru”.
15. 25.pantā:
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Iecirkņa komisija nodrošina, lai pie ieejas vēlēšanu telpā
tiktu pārbaudīts, vai atnākušie pilsoņi ir šā vēlēšanu iecirkņa
vēlētāji.”;
izslēgt ceturto daļu.
16. Izteikt 26.pantu šādā redakcijā:
“26.pants. (1) Ja vēlētājs vēlēšanu dienā nevarēs
nobalsot, viņš var nobalsot iepriekš – triju dienu laikā
pirms vispārējās vēlēšanu dienas – vēlēšanu iecirknī, kura
sarakstā ir reģistrēts. Vēlēšanu iecirkņu darba laiks šajās
dienās ir ne mazāk par četrām stundām dienā. Šajā laikā vēlēšanu
iecirkņa komisija strādā ne mazāk kā četru cilvēku sastāvā.
Paziņojums par iecirkņa (iecirkņu) atrašanās vietu un darba laiku
izliekams pie pašvaldības ēkas, kā arī visos attiecīgās
pašvaldības administratīvajā teritorijā izveidotajos vēlēšanu
iecirkņos.
(2) Vēlētāji, kuri balso pirms vispārējās vēlēšanu dienas,
vēlēšanu aploksni iemet atsevišķā aizzīmogotā vēlēšanu kastē.
Vēlēšanu iecirkņa komisija vēlētāju sarakstā izdara atzīmi par
to, ka vēlētājs balsojis iepriekš.”
17. Izslēgt 27.panta otro teikumu.
18. 28.pantā:
papildināt pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
“Vēlētājs, uzrādot Latvijas Republikā derīgu personu apliecinošu
dokumentu, balso tajā vēlēšanu iecirknī, kura vēlētāju sarakstā
viņš ir reģistrēts.”;
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
“(2) Vēlēšanu telpās vēlēšanu iecirkņa komisijas loceklis,
iepriekš pārliecinājies, ka ziņas par personu ir iekļautas
vēlētāju sarakstā un tajā
jau nav izdarīta atzīme par šīs personas piedalīšanos
attiecīgajās vēlēšanās, vēlētāju sarakstā izdara atzīmi par
vēlētāja piedalīšanos vēlēšanās. Vēlētājs parakstās vēlētāju
sarakstā.”
19. 32.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
“(4) Balsošana vēlētāja atrašanās
vietā notiek tikai tad, ja vēlētājs atrodas tā vēlēšanu iecirkņa
teritorijā, kura vēlētāju sarakstā par viņu ir iekļautas
ziņas.”;
papildināt pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:
“(8) Aizdomās turētajām, apsūdzētajām vai tiesājamām personām,
kurām kā drošības līdzeklis ir piemērots apcietinājums, balsošana
tiek organizēta to atrašanās vietā šā panta pirmajā un ceturtajā
daļā noteiktajā kārtībā.”
20. Aizstāt 46.panta pirmās daļas pirmajā teikumā vārdus “pēc
vēlēšanu komisijas atrašanās vietas” ar vārdiem “Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā”.
21. Aizstāt 48.pantā vārdus “saskaņā ar Latvijas Kriminālkodeksa
151.3.pantu” ar vārdiem “saskaņā ar Krimināllikuma
272.pantu”.
22. Izslēgt 51.pantu.
23. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvu šādā redakcijā:
“Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes 1994.gada 19.decembra direktīvas 1994/80/EK par Eiropas Savienības pilsoņu, kas pastāvīgi uzturas kādā no Eiropas Savienības dalībvalstīm, bet kuri nav attiecīgās dalībvalsts pilsoņi, tiesībām piedalīties pašvaldību darbībā.”
Tieslietu ministre V.Muižniece
Par likumprojektu
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums.
Pašvaldību vēlēšanu norises kārtību nosaka Pilsētas domes, novada
domes un pagasta padomes vēlēšanu likums (turpmāk
anotācijā – likums).
Ar Ministru kabineta 2003.gada 24.oktobra rīkojumu Nr.658 tika
apstiprināta Latvijas Republikas vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas
koncepcija.
Koncepcijā, izvērtējot izmaiņas spēkā esošajā tiesību normu
sistēmā, tika identificēta nepieciešamība veikt grozījumus
Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu
likumā.
Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 24.oktobra rīkojuma Nr.658
“Par Latvijas Republikas vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas
koncepciju” 5.punktam Tieslietu ministrijai ir jāsagatavo
likumprojekts par grozījumiem Pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanu likumā”.
2. Normatīvā akta projekta būtība.
Likumprojekts ir izstrādāts atbilstoši Latvijas Republikas
vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas koncepcijā izvirzītajiem
problēmas risinājumiem.
Ar likumprojektu paredzēts saskaņot likumā esošo regulējumu ar
citiem spēkā esošajiem likumiem gan sistēmiski, gan
terminoloģiski, kā arī, ievērojot pienākumus, kas Latvijai izriet
no pievienošanās Eiropas Savienībai.
Likumprojekta 1.pants paredz grozījumus likuma 1.pantā, lai
saskaņotu pašvaldību vēlēšanu dienu ar citām vēlēšanām.
Ar likumprojekta 2., 4.-6., 9., 11. un 12.pantu tiek paplašināts
subjektu loks, kam ir tiesības piedalīties pašvaldību vēlēšanās,
kā arī precizēti aktīvo un pasīvo vēlēšanu tiesību
ierobežojumi.
Ar likumprojekta 7., 8. un 13.pantu paredzēti grozījumi likuma
15.,16. 23.pantā, lai saskaņotu likuma normas ar Dzīvesvietas
deklarēšanas likumu.
Lai nodrošinātu iepriekšējās vēlētāju reģistrēšanas principa
ievērošanu pašvaldības domes (padomes) vēlēšanās ar likumprojekta
3., 15.-19.pantu paredzēti grozījumi likuma 7., 25.-28. un
32.pantā.
Likumprojekta 14.panta pirmā daļa, 20.-22.pants ietver likuma
precizējumus atbilstoši spēkā esošajiem likumiem –
Administratīvā procesa likumam, Krimināllikumam, Politisko
organizāciju (partiju) finansēšanas likumam.
Likumprojekta 23.pants paredz papildināt likumu ar informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu, ievērojot to, ka
likumprojektā ir ietvertas Padomes direktīvas prasības par to, kā
tiesības balsot un kandidēt pašvaldību vēlēšanās izmanto
Savienības pilsoņi, kas pastāvīgi uzturas dalībvalstī, kuras
pilsoņi tie nav.
Likumprojekts ietver arī redakcionāla rakstura precizējumus
likumā.
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi.
Likumprojektam nav tiešas ietekmes šajā jomā.
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu.
Likumprojektā ir iekļauta vēlētāju reģistra sistēma, kas būtiski
vienkāršos vēlētāju uzskaiti un reģistrāciju.
3. Sociālo seku izvērtējums.
Likumprojektam nav tiešas ietekmes šajā jomā.
4. Ietekme uz vidi.
Likumprojektam nav tiešas ietekmes šajā jomā.
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
97,5 |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
-97,5 |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
Likumprojekts šo jomu neskar |
97,5 |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde |
|||||
1) Papildu izdevumi Vēlētāju reģistra apakšsistēmas par deputātu kandidātiem izveidei: |
|||||
2005.gada 1.ceturksnī kopā – Ls 97 500. |
|||||
Izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 97 500, t.sk.: |
|||||
– datortehnikas iegāde (5 darba vietas) Ls 900 x 5 = Ls 4500; |
|||||
– middleware servera iegāde – Ls 3000; |
|||||
– datu bāzes servera iegāde – Ls 3500; |
|||||
– programmatūras prasību specifikācijas izstrāde Ls 8 500; |
|||||
– programmatūras izstrāde Vēlētāju reģistra apakšsistēmai par deputātu kandidātiem Ls 78 000. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt.
Nepieciešams pieņemt Satversmes 101.panta grozījumu, kurš paredz
tiesības arī citu Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņiem
piedalīties pašvaldību darbībā.
Satversmes grozījuma projekts 2004.gada 27.maijā ir pieņemts
1.lasījumā.
Nepieciešami grozījumi Vēlētāju reģistra likumā, lai noteiktu
pašvaldību vēlēšanām nepieciešamo ziņu par vēlētājiem un
kandidātiem iekļaušanu vēlētāju reģistrā. Likumprojekts par
grozījumiem Vēlētāju reģistra likumā ir sagatavots.
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
1. Saistības pret Eiropas
Savienību.
Likumprojekts nodrošinās ES pilsoņu tiesības piedalīties Latvijas
pašvaldību darbībā, kā tas ir noteikts Eiropas Kopienu
Dibināšanas līguma 19.pantā. Eiropas Kopienas dibināšanas līguma
19.panta pirmā daļa paredz ikvienam ES pilsonim, kas pastāvīgi
uzturas kādā dalībvalstī, bet nav tās pilsonis, tiesības balsot
un kandidēt pašvaldību vēlēšanās šajā dalībvalstī saskaņā ar
tādiem pašiem nosacījumiem kā šīs valsts pilsoņiem. Arī Eiropas
starpvaldību konferencē apspriežamajā “Konstitucionālā līguma”
projekta 8.pantā ir iekļauta līdzīga norma. Likumprojekts atbilst
arī Eiropas Padomes 1994.gada 19.decembra direktīvai (94/80 EK)
par ES pilsoņu, kas pastāvīgi uzturas kādā no ES dalībvalstīm,
bet kuri nav attiecīgās dalībvalsts pilsoņi, tiesībām piedalīties
pašvaldību darbībā.
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.
Likumprojekts neietekmēs saistības ar citām starptautiskajām
organizācijām.
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.
Likumprojekta noteikumi attiecībā uz citu ES dalībvalstu pilsoņu
tiesībām piedalīties pašvaldību darbībā izriet no Eiropas Kopienu
dibināšanas līguma, kas Latvijas Republikai kļūs saistošs ar
Līguma [..] par [..] Latvijas Republikas [..] pievienošanos
Eiropas Savienībai spēkā stāšanās brīdi.
4. Atbilstības izvērtējums
1.tabula
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts ir saistīts ar Padomes 1994.gada 19.decembra direktīvu Nr.94/80/EK (turpmāk – direktīva) par ES pilsoņu, kas pastāvīgi uzturas kādā no ES dalībvalstīm, bet kuri nav attiecīgās dalībvalsts pilsoņi, tiesībām piedalīties pašvaldību darbībā |
2.tabula
Latvijas normatīvā akta |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. Direktīvas: |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
5.panta pirmās daļas 2.punkts |
3.pants |
atbilst |
Nav komentāru |
5.panta otrā daļa |
4.panta 2.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
8.panta pirmās daļas 2.punkts |
3.pants |
atbilst |
Nav komentāru |
8.panta otrā daļa |
4.panta 2.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
9.pants |
6.panta 1.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
9.panta otrā daļa |
5.panta 1.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
10.pants |
6.panta 2.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
17.pants |
9.panta 1.punkts |
atbilst |
Nav komentāru |
17.panta pirmās daļas 1.punkts |
9.panta 2.punkta (a)apakšpunkts |
atbilst |
Nav komentāru |
17.panta pirmās daļas 3.punkta (d)apakšpunkts |
9.panta 2.punkta (e)apakšpunkts |
atbilst |
Nav komentāru |
17.panta pirmās daļas 3.punkta (i)apakšpunkts |
9.panta 2.punkta (a)apakšpunkts |
atbilst |
Nav komentāru |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas.
Konsultācijas nav notikušas.
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta).
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota.
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti, un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis.
Nav veikti sabiedrības informēšanas pasākumi.
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.
Konsultācijas nav veiktas.
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas.
Normatīvā akta projekta pieņemšanas rezultātā jaunas institūcijas
netiks radītas, bet, pieņemot likumprojektu, paplašināsies
iesaistīto iestāžu darba apjoms.
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu.
Publicējot to oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Citi
informēšanas pasākumi vēl nav zināmi.
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo.
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams
vispārējais administratīvais process.
Tieslietu ministre V.Muižniece