Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Radošā foto konfrontācija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.08.2004., Nr. 131 (3079) https://vestnesis.lv/ta/id/92555

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 19. augustā

Vēl šajā numurā

19.08.2004., Nr. 131 (3079)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Radošā foto konfrontācija

Vidusjūras fotomākslinieki Latvijā

Jau vairāk nekā desmit gadu turpinās Latvijas un Francijas kultūras sadarbības projekts “Interpretācija & Konfrontācija” – Latvijas un Provansas reģiona fotomākslinieku izstāžu apmaiņa. Tomēr nekad vēl Latvijā nav bijis tik daudz franču fotogrāfu kā pašlaik. Viņi atveduši uz Latviju darbus sešām izstādēm. Tie ir gan vairāk vai mazāk dokumentāli, gan mākslas foto žanram piederīgi.

1.PNG (33831 bytes) 2.PNG (56467 bytes)
Franču fotomāksliniece Žoela Elīza Kornu; Franču mākslinieks Klods Anjēzs un Latvijas Fotogrāfijas muzeja direktors Vilnis Auziņš
Foto: Evelīna Salceviča

Mencendorfa namā skatāmās izstādes tēma ir “Pilsēta. Laika arheoloģija” kur redzami atpazīstamu pilsētu vaibsti un portreti – Brīvības statuja, vēl nesagrautie Dvīņu torņi un citi debesskrāpji Ņujorkā, Ņevas krasti Sanktpēterburgā, Vīnes ielas un pilis. Taču ir arī lielu un mazu pilsētu vīzijas, arī “Lidojoša pilsēta”. Kloda Anjēza Venēcijas atspīdumi ūdeņos, stiklā un spoguļos fascinē ar maskām, statujām, bet visvairāk – ar piesātinātajām krāsām.
Vecrīgas galerijā “Carousell” izstādē “Uzplaiksnījumi” atkal valdzina Kloda Anjēza pasteļtoņu “Venēcija”, Marka Selerjē Marseļa un fotogrāfijai neraksturīgā faktūra Žerāra Berna darbā “Jūtīgās virsmas”.

Franču fotomāksliniece Žoela Elīza Kornu rādās apmulsusi daudzpusīgās realitātes priekšā. Viņa cenšas pārvarēt mirkļa un skatpunkta nejaušību, tvert mainību, un viņas ainavas iznāk daudzplākšņainas un daudzšķautņainas. Vienā attēlā ieraugāmas divu, triju, pat piecu, sešu ainavu aprises. Varbūt vēl vairāk – tas jau atkarīgs no skatītāja. Šie atspulgi ar nosaukumu “Ainavu ēnas” eksponēti Latvijas Fotogrāfijas muzeja salonā.
Šā paša muzeja fotogalerijā ieraugām Rīgu franču fotomākslinieku skatījumā. Tie ir franču mākslinieku iespaidi pirmajā Rīgas apmeklējumā 1996. gadā. Attēli ir kontrastaini, izteikti melnbalti, bez pelēkām pārejām, grafiski. Trotuāri, bruģis, žogi, durvis, logu rāmji un tilti veido ritmus un akcentus, debesis un ūdeņi – noskaņas.
Pilsētu portretos ir arī cilvēki – parasti kā neliels akcents lielā laukumā – mazas figūriņas līdzās milzīgām kolonnām, mazs bērns pie platas upes vai arī kā krāsaini vai lineāri akcenti un sabalsojumi.
13. augustā franču fotogrāfi devās uz Pedvāli, lai piedalītos radošajā darbnīcā “Slēpti attēli”, kur, cerams, radīsies pirmās iestrādes nākotnes fotoprojektiem, bet Sabiles sinagogā tajā pašā dienā atklāja Dienvidfrancijas fotomākslinieku izstādi “Zeme. Skats no Provansas puses”. Kultūras sadarbības projekta 2004. gada pēdējais pasākums notiks Viesītes kultūras pilī 27. augustā, kur tiks atklāta izstāde “Atkailināšana”.

Evelīna Salceviča

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!