Ministru kabineta 2004.gada 17.augusta sēdē
Noteikumi, kuri pieņemti Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā
Pieņemti noteikumi “Grozījumi
likumā “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām””.
Grozījumi paredz noteikt, ka
valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrības firmā ietver vārdu
“valsts” vai “pašvaldība”. Uz valsts vai pašvaldības
kapitālsabiedrību, kura firmā lieto vārdu “valsts” vai
“pašvaldība”, neattiecas Komerclikuma 27.panta ceturtā
daļa.
Grozījumi paredz, ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām
statūtos, tāpat kā privātajām kapitālsabiedrībām, valdes
locekļiem var noteikt atšķirīgas pārstāvības tiesības. Lai
saskaņotu administratīvo vadību un nodrošinātu attiecīgo lēmumu
izpildi, ievērojot attiecīgās kapitālsabiedrības uzdevumus un
valdes locekļu skaitu, statūtos ir nepieciešams noteikt valdes
priekšsēdētājam, kas pēc būtības ir valdes priekšgalā, tiesības
pārstāvēt sabiedrību atsevišķi.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi likumā “Par valsts un pašvaldību
zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās””.
Likumā “Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatā” noteikts, ka
valstij piederošā un piekrītošā meža zeme tiek ierakstīta
zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā un
izglītības iestāžu aizņemtā valstij piederošā un piekrītošā zeme
– uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, ja Ministru
kabinets nenosaka citādi.
Tas nozīmē, ka citu ministriju padotībā esošajām izglītības
iestādēm pastāvīgā lietošanā nodotā valstij piederošā un
piekrītošā zeme ar Ministru kabineta rīkojumu var tikt ierakstīta
zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas personā, bet
meža zeme atbilstoši likumam ierakstāma zemesgrāmatā uz valsts
vārda Zemkopības ministrijas personā.
Daudzos gadījumos zemes praktiski nav atdalāmas un šādi noteikumi
būtiski apgrūtina izglītības iestāžu padotības maiņu, zemju
ierakstīšanu zemesgrāmatā, kā arī nekustamā īpašuma
apsaimniekošanu.
Grozījumi dos iespēju ierakstīt zemesgrāmatā uz valsts vārda
attiecīgās ministrijas personā visu valstij piederošo un
piekrītošo zemi, tajā skaitā meža zemi, kas nodota pastāvīgā
lietošanā attiecīgās ministrijas padotībā esošajām valsts
koledžām, profesionālās vidējās un arodizglītības iestādēm.
Pieņemti noteikumi “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu
realizācijas, reklāmas un lietošanas
ierobežošanu””.
Likuma “Par tabakas izstrādājumu
realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu” 10. un 11.
pantā ir uzskaitītas vietas, kurās noteikti smēķēšanas
ierobežojumi, bet šajā uzskaitījumā nav minētas pludmales.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, izvērtējot
iespēju sakārtot šo situāciju un apzinot pašvaldību viedokli,
lūdz atbalstīt grozījumu izdarīšanu likumā, papildinot likuma
11.panta pirmo daļu ar 6.punktu, kurā tiktu noteikts, ka
aizliegts smēķēt pludmalēs, ja pašvaldība to ir noteikusi savos
saistošajos noteikumos, izņemot vietas, kas speciāli ierādītas
smēķēšanai.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Teritorijas plānošanas
likumā”.
Saskaņā ar likumu “Par pašvaldībām” pašvaldību
patstāvīgā funkcija ir noteikt zemes izmantošanas un apbūves
kārtību saskaņā ar attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumu.
Atbilstoši likumam, lai pašvaldība izpildītu savas funkcijas, tām
likumā noteiktajā kārtībā ir pienākums izstrādāt pašvaldības
teritorijas plānojumu un nodrošināt tā administratīvo
pārraudzību.
Atbilstoši Teritorijas plānojuma likumam vietējās pašvaldības
detālplānojums attiecas uz vietējās pašvaldības lēmumā noteiktu
plānošanas teritoriju, to izstrādā saskaņā ar vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumu. Pašreiz spēkā esoši
teritorijas plānojumi ir 179 vietējām pašvaldībām. Līdz ar to
rodas situācija, ka tikai 33% pašvaldību ir iespēja izstrādāt
detālplānojumus.
Pēc Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas rīcībā
esošās informācijas, pašvaldībā esošais finansējums ir
nepietiekams teritorijas plānojumu izstrādei. Tā kā šobrīd
privātpersonas ir aktīvi iesaistījušās attīstības projektu
īstenošanā, par kuriem saņemts Eiropas Savienības struktūrfondu
līdzfinansējums un šādu projektu īstenošanai nepieciešama
detālplānojumu izstrāde, tad, lai neradītu privātpersonām
zaudējumus, apgūstot Eiropas Savienības finanšu līdzekļus, ir
nepieciešamība grozījumus izstrādāt jau šobrīd.
Lai atrisinātu radušos situāciju, ka tikai 33% pašvaldību drīkst
uzsākt detālplānojumu izstrādi, likums tiek papildināts ar normu,
kas atļauj uzsākt detālplānojuma izstrādi saskaņā ar spēkā esošu
rajona pašvaldības teritorijas plānojumu. Pašreiz spēkā esoši
rajonu pašvaldību teritoriju plānojumi ir 11 rajonos (42%).
Noteikumos iekļautā norma palielinās to pašvaldību skaitu, kurās
ir iespēja izstrādāt detālplānojumu, neesot spēkā vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumam par 121 vietējo
pašvaldību.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Veterinārmedicīnas
likumā”.
Veterinārmedicīnas likuma mērķis ir regulēt
dzīvnieku infekcijas slimību apkarošanu un profilaksi,
veterinārmedicīnisko praksi, dzīvnieku izcelsmes produktu apriti,
dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu importa un tranzīta
veterināro kontroli un noteikt valsts un pašvaldību institūciju,
kā arī personu tiesības un pienākumus šajā jomā.
Noteikumi “Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” sagatavoti, lai
saskaņotu likumu ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem un
precizētu atsevišķu pantu redakciju.
Pamatojoties uz noteikumiem “Par Ministra kabineta noteikumu vai
atsevišķu tā normu spēkā esību saistībā ar Latvijas pievienošanos
Eiropas Savienībai”, ar 2004.gada 1.maiju spēku zaudēja Ministru
kabineta 2001.gada 13.novembra noteikumi Nr.477 “Dzīvnieku
izcelsmes atkritumproduktu pārstrādes un iznīcināšanas kārtība”,
bet Veterinārmedicīnas likumā nav atcelts pilnvarojums Ministru
kabinetam izdot šos noteikumus.
Sākot ar 2004.gada 1.maiju, veterinārajai kontrolei pakļautās
importa un tranzīta kravas nosaka Eiropas Komisijas 2002.gada
26.aprīļa lēmums 2002/349 un nav nepieciešams pilnvarot Ministru
kabinetu izdot noteikumus, kas nosaka veterinārajai kontrolei
pakļautās importa un tranzīta kravas.
Noteikumos redakcionāli precizēts, kā no valsts budžeta katru
gadu pieprasa valsts uzraudzībā esošo infekcijas slimību
apkarošanai nepieciešamos līdzekļus. Tiek precizēta kārtība, kādā
pasākuma organizētājs informē Pārtikas un veterināro dienestu par
dzīvnieku sacensībām, tirgiem, izsolēm, izstādēm un citiem
pasākumiem ar dzīvnieku piedalīšanos.
Noteikumi, kuri pieņemti parastajā kārtībā
Pieņemti noteikumi “Kārtība,
kādā tiek veikti militāra rakstura preču un pakalpojumu
iepirkumi”.
Noteikumos noteikta kārtība, kādā tiek
iepirktas militāra rakstura preces, un sniegti ar šo preču
piegādi saistītie militāra rakstura pakalpojumi, kas noteikti
pielikumā.
Noteikts, ka pasūtītājs, pērkot militāra rakstura preces un
pakalpojumus, piemēro vienu no šādām procedūrām: ar
Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (NATO) vai Eiropas
Savienības iepirkumu aģentūru (Starptautiskās aģentūras)
starpniecību; kopīgi Baltijas valstīm; no ārvalstu bruņotajiem
spēkiem; atklātu iepirkumu militāra rakstura preču un pakalpojumu
iepirkumam (atklāts iepirkums).
Veicot iepirkumu ar starptautisko aģentūru starpniecību,
pasūtītājs veic tirgus izpēti un konsultējas ar starptautisku
aģentūru par iepirkuma piešķiršanas procedūras nodošanu
starptautiskajai aģentūrai. Pamatojoties uz tirgus izpēti un
konsultācijām, pasūtītājs iepirkuma realizācijai pilnvaro
starptautisku aģentūru. Pasūtītājs lēmumā norāda konkrēto
starptautisko aģentūru un pilnvarojuma apjomu iepirkuma
veikšanai. Ja iepirkuma plānotā vērtība ir virs 500 000 latu,
pasūtītājs pirms iepirkuma nodošanas aģentūrai nosūta Ministru
kabinetam informatīvu ziņojumu par pieņemto lēmumu. Pasūtītājs
informē Ministru kabinetu par tirgus izpētes rezultātiem,
iespējamajiem pretendentiem, plānotajiem izdevumiem iepirkuma
procedūras veikšanai un iepirkumam. Informatīvajam ziņojumam
pievieno vienošanās projektu ar starptautisko aģentūru. Ja
pasūtītājs ir ministrijas padotības iestāde, ziņojumu Ministru
kabinetam iesniedz attiecīgais ministrs. Ministru kabinets
izskata iesniegto informatīvo ziņojumu un apstiprina pasūtītāja
lēmumu. Saskaņā ar apstiprināto lēmumu pasūtītājs nosūta
pieprasījumu veikt iepirkumu un darba uzdevumu vai tehnisko
specifikāciju starptautiskajai aģentūrai. Par katru iepirkumu
pasūtītājs ar starptautisko aģentūru vienojas atsevišķi.
Noslēdzot vienošanos ar starptautisko aģentūru, pasūtītājs un
starptautiskā aģentūra vienojas par: iepirkuma veikšanas izdevumu
apmēru un apmaksas termiņiem un kārtību; iepirkuma veikšanas
termiņiem; informācijas apmaiņas kārtību; pasūtītāja un
starptautiskās aģentūras pienākumiem un tiesībām; iepirkuma
līguma pamatnoteikumiem un noslēgšanas kārtību. Attiecīgais
ministrs informē Ministru kabinetu par starptautiskās aģentūras
veiktās iepirkuma procedūras rezultātiem. Iepirkuma līgumu
pasūtītājs slēdz ar starptautiskās aģentūras noteikto piegādātāju
vai pakalpojumu sniedzēju atbilstoši pasūtītāja iepriekš
noteiktajiem iepirkuma līguma pamatnoteikumiem un uzvarētāja
piedāvājumam.
Veicot iepirkumu kopīgi Baltijas valstīm, pasūtītājs veic
pārrunas ar pasūtītājiem pārējās Baltijas valstīs par militāru
preču vai pakalpojumu kopīgiem iepirkumiem. Pasūtītāji vienojas
par kopīgo iepirkumu un valsti, saskaņā ar kuras likumu veiks
iepirkumu. Pasūtītājs sagatavo ziņojumu atbildīgajai ministrijai
par kopējo iepirkumu, tā izskata pasūtītāja ziņojumu un pieņem
lēmumu par kopīgu iepirkumu. Ja plānots, ka Latvijas nacionālais
finansējums kopīgā iepirkuma realizācijai pārsniedz 500 000 latu,
atbildīgā ministrija iesniedz Ministru kabinetam informatīvo
ziņojumu par kopīgo iepirkumu. Informatīvajā ziņojumā ietver
informāciju par tirgus izpētes rezultātiem, iespējamajiem
pretendentiem, prognozētajiem izdevumiem, iepirkumu veicot
atsevišķi katrai valstij vai kopīgi visām Baltijas valstīm,
informāciju par normatīvajiem aktiem, saskaņā ar kuriem plāno
veikt kopīgo iepirkumu. Ministru kabinets, pamatojoties uz
iesniegto informatīvo ziņojumu, pieņem lēmumu par iepirkuma
veikšanu kopīgi Baltijas valstīm. Pasūtītājs atbilstoši Ministru
kabineta lēmumam turpina iepirkuma procedūru kopīgam iepirkumam.
Valsts, kas nozīmēta par atbildīgo iepirkuma veikšanā, saskaņā ar
pārējo valstu ieteikumiem izveido iepirkumu komisiju, nodrošina
komisijas darba organizāciju un dokumentēšanu.
Militāra rakstura preces pērk vai pakalpojumus saņem no ārvalstu
bruņotajiem spēkiem šādos gadījumos: ārvalstu bruņotie spēki
atsavina savā lietošanā esošos materiāli tehniskos līdzekļus;
militāra rakstura preces vai pakalpojumi ir nepieciešami Latvijas
Nacionālo bruņoto spēku funkciju nodrošināšanai ārvalstīs.
Ārvalstu bruņotie spēki piedāvā Latvijai iegādāties atsavināmos
materiāli tehniskos līdzekļus. Pasūtītājs izvērtē nepieciešamību
iepirkt piedāvātos materiāli tehniskos līdzekļus un pieņem lēmumu
pirkt atsavināmos materiāli tehniskos līdzekļus. Ja iepirkuma
plānotā vērtība pārsniedz 500 000 latu, pasūtītājs sagatavo
informatīvo ziņojumu Ministru kabinetam, kurā norāda iepirkuma
nepieciešamību, kā arī tā tehnisko un finansiālo pamatotību.
Informatīvajam ziņojumam pievieno vienošanās projektu ar ārvalstu
bruņotajiem spēkiem. Ministru kabinets izskata informatīvo
ziņojumu un pieņem lēmumu par iepirkuma veikšanu. Atbilstoši
pieņemtajam lēmumam pasūtītājs slēdz līgumu ar ārvalstu
bruņotajiem spēkiem par materiāli tehnisko līdzekļu
piegādi.
Ja Latvijas Nacionālo bruņoto spēku militārās vienības atrodas
ārvalstīs, pasūtītājs slēdz līgumu ar ārvalstu bruņotajiem
spēkiem par Latvijas Nacionālo bruņoto spēku militāro vienību
apgādi ar militāra rakstura precēm vai pakalpojumiem. Līgumā
puses vienojas par cenu, piegādes un samaksas noteikumiem un
termiņiem.
Ja militāru preču atklāta iepirkuma plānotā vērtība pārsniedz 500
000 latu, pasūtītājs sagatavo informatīvo ziņojumu Ministru
kabinetam, kurā norāda iepirkuma nepieciešamību, kā arī tā
finansiālo pamatotību. Lai nodrošinātu plānoto iepirkumu veikšanu
plānotajā termiņā, iepirkumu komisija rīkojas tā, lai iepirkuma
mērķi sasniegtu ar mazāko finanšu līdzekļu izlietojumu. Iepirkumu
komisija lemj par: nepieciešamību publicēt paziņojumu par atklāta
iepirkuma izsludināšanu; pamatojumu paziņojumu par atklāta
iepirkuma izsludināšanu nosūtīt tikai ierobežotam pretendentu
skaitam. Ierobežotu pretendentu loku var uzaicināt gadījumos, ja
nepieciešams papildu iepirkums, nepieciešams nodrošināt
savietojamību ar ārvalstu bruņoto spēku vienībām, citos
gadījumos, ja par to lēmis Ministru kabinets; nepieciešamību
publicēt paziņojumu par atklāta iepirkuma izsludināšanu un
uzaicināt zināmus pretendentus, kas savu kvalifikāciju militāra
rakstura preču un pakalpojumu izpildē ir jau apliecinājuši,
piedaloties iepriekšējās iepirkuma procedūrās; saprātīgu
piedāvājumu attiecībā uz iesniegšanas termiņu, kas nedrīkst būt
īsāks par 5 darba dienām.
Komisija izstrādā un apstiprina atklātā iepirkuma uzaicinājumu.
Uzaicinājumā tiek noteikts: iepirkuma priekšmets, tā tehniskā
specifikācija vai darba uzdevums un plānotais iepirkuma apjoms;
informācija par piedāvājuma iesniegšanas vietu un termiņu;
informācija par piedāvājumu atvēršanas vietu un laiku un
pretendentu pārstāvju iespējām piedalīties piedāvājumu atvēršanas
sēdē; piedāvājuma izvēles kritēriji; kvalifikācijas prasības
pretendentiem; piedāvājumu vērtēšanas kārtība; aritmētisko kļūdu
labošanas kārtība; piedāvājumu derīguma termiņš iepirkuma līguma
projekts.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli””.
Lai nodrošinātu Protokola par
Eiropas Kopienu privilēģijām un imunitātēm izpildi, likumprojekts
paredz papildināt likumu, nosakot, ka no aplikšanas ar Latvijas
iedzīvotāju ienākuma nodokli ir atbrīvojami ienākumi, kurus
atbilstoši Padomes regulai Nr.259/68 fiziskā persona – Latvijas
rezidents saņem no Eiropas Kopienas (tās institūcijām) un kurus
apliek ar Kopienas nodokli saskaņā ar Padomes regulu
Nr.260/68.
Lai novērstu personu, kuru ienākumi ir zemi, neto ienākuma tālāku
samazināšanos, kā arī nodrošinātu regulāru neapliekamā minimuma
un nodokļa atvieglojumu apmēra par apgādībā esošajām personām
pārskatīšanu, likumprojekts paredz, ka Ministru kabinets katru
gadu līdz 30.jūnijam noteiks ar iedzīvotāju ienākuma nodokli
neapliekamā minimuma apmēru, to pakāpeniski paaugstinot, kā arī
noteiks nodokļa atvieglojumu apmēru par apgādībā esošajām
personām.
Likumprojekts paredz bezpeļņas organizācijas darbības laikā
uzkrāto ieņēmumu pārsniegumu pār izdevumiem aplikt ar iedzīvotāju
ienākuma nodokli, ja minētie ienākumi tiek izmaksāti
kapitālsabiedrības dalībniekiem reorganizācijas vai likvidācijas
gadījumā. Likumprojektā ir paredzēts, ka minētās
kapitālsabiedrības nodokli pašas nemaksā, bet katrs dalībnieks,
kuram tiek izmaksāta minētā atlīdzība, maksā attiecīgi
iedzīvotāju ienākuma nodokli, kuru vai nu ietur ienākuma
izmaksātājs, vai arī atsevišķos gadījumos deklarē pats nodokļa
maksātājs.
Likumprojekts paredz atcelt likuma 22.panta nosacījumu, ka
papildu deklarāciju var pieprasīt, tikai uzsākot pārbaudi.
Grozījumi paredz Valsts ieņēmumu dienestam tiesības pieprasīt
papildu deklarāciju, ja Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā ir
informācija, ka maksātāja uzrādītie ienākumi neatbilst viņa
izdevumiem taksācijas gadā, un tikai pēc tās saņemšanas lemt par
pārbaudes (audita) nepieciešamību.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums likumā “Par maternitātes un
slimības apdrošināšanu””.
Likumprojekts sagatavots, lai
nepieļautu likuma normu izmantošanu nepamatoti augstu
maternitātes un slimības pabalstu saņemšanai, kā arī nepieļautu
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta izdevumu
pieaugumu maternitātes un slimības pabalstu jomā.
Likumprojekts paredz personām, kurām paredzētajā vidējās
apdrošināšanas iemaksu algas noteikšanas periodā vai kādā šā
perioda daļā, kad apdrošinātā persona nav bijusi reģistrēta kā
valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu veicēja vai tai
apdrošināšanas iemaksu alga nav bijusi pārejošas darba nespējas,
grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, bērna kopšanas
atvaļinājuma vai atvaļinājuma bez darba samaksas saglabāšanas
dēļ, aprēķināt valsts sociālās apdrošināšanas pabalstu, vidējo
apdrošināšanas iemaksu algu par minēto periodu vai šā perioda
daļu nosakot no valstī noteiktās mēneša vidējās apdrošināšanas
iemaksu algas 40 procentu apmēra.
Pieņemti noteikumi “Transportlīdzekļu pārbūves
noteikumi”.
Noteikumi nosaka mopēdu, motociklu,
triciklu, kvadriciklu, vieglo automobiļu, kravas automobiļu,
autobusu, to piekabju un puspiekabju pārbūves veikšanas kārtību,
prasības transportlīdzekļu konstrukcijai un aprīkojumam pēc
pārbūves un kārtību, kādā saņemams atzinums par pārbūvēta
transportlīdzekļa atbilstību satiksmes drošības tehnisko
normatīvu prasībām.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un
apkārtējai videi nekaitīgu transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu
satiksmē.
Par transportlīdzekļa pārbūvi tiek uzskatīta transportlīdzekļu
agregātu, mezglu, sistēmu, iekārtu uzstādīšana, pārveidošana,
nomaiņa vai demontāža, kuras rezultātā mainās noteikumos
uzskaitītie transportlīdzekļa uzskaites tehniskie dati vai
galvenie konstruktīvie parametri.
Par transportlīdzekļa pārbūvi neuzskata: pēc 2001.gada 1.janvāra
izgatavotam transportlīdzeklim – motora maiņu pret tā paša
transportlīdzekļa tipa, varianta un versijas motoru; līdz
2001.gada 1.janvārim izgatavotam transportlīdzeklim – motora
maiņu pret tās pašas transportlīdzekļa markas, modeļa un tā paša
veida (dzirksteļaizdedzes, kompresijas aizdedzes) motoru, ja šādu
motoru transportlīdzeklim paredz tā izgatavotājs un ja motora
maiņas rezultātā netiek mainītas motora stiprinājuma vietas, kā
arī ja motora nomaiņa būtiski neietekmē automobiļa iekārtu
(bremžu iekārtas, stūres iekārtas u.c.) un sistēmu darbību un
efektivitāti; kā arī: vinču uzstādīšanu vai demontāžu; līdz
2004.gada 1.septembrim izgatavotam transportlīdzeklim – kravas
liftu un paceļamo bortu uzstādīšanu vai demontāžu; pilnpiedziņas
automobiļa priekšējā vai pakaļējā tilta piedziņas atslēgšanu;
sakabes ierīces, izņemot seglu ierīces, uzstādīšanu vai
demontāžu; automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg
un kas ir aprīkoti ar stūres pastiprinātāju – stūres rata maiņu
pret cita izmēra rūpnieciski izgatavotu stūres ratu; gaismas vai
gaismas signalizācijas ierīču maiņu pret citas transportlīdzekļa
markas un modeļa attiecīga pielietojuma gaismas un gaismas
signalizācijas ierīcēm; papildu gaismas un gaismas signalizācijas
ierīču uzstādīšanu atbilstoši tehnisko normatīvu prasībām;
sēdekļu maiņu pret citas transportlīdzekļa markas un modeļa
sēdekļiem, ja netiek mainītas sēdekļu stiprinājumu vietas;
priekšējo, sānu un pakaļējo dekoratīvo aizsargstieņu
(aizsargrežģu) uzstādīšanu vai demontāžu; sēdvietu īslaicīgu
demontāžu, nedemontējot to stiprinājuma vietas; tenta karkasa un
tenta uzstādīšanu (demontāžu) kravas kastei; gaisa aptecētāju
(spoileru, antispārnu) uzstādīšanu (demontāžu); logu pārklāšanu
ar gaismas caurlaidību samazinošiem materiāliem atbilstoši
tehnisko normatīvu prasībām.
Transportlīdzeklim pieļaujamie pārbūves veidi iedalās trīs
kategorijās: pirmās kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa
individuālā pārbūve, kuras veikšanai nav nepieciešams izstrādāt
un saskaņot transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; otrās
kategorijas pārbūve – transportlīdzekļa individuālā pārbūve,
kuras veikšanai ir nepieciešams izstrādāt un saskaņot
transportlīdzekļa pārbūves tehnisko projektu; trešās kategorijas
pārbūve – transportlīdzekļa sērijveida pārbūve, ko veic
komercsabiedrība.
Pārbūves saskaņošanu veic šādā kārtībā: transportlīdzekļa
pārbūvētājs transportlīdzekli uzrāda tehniskās apskates stacijā
un informē inspektoru par izvēlēto pārbūvi; inspektors veic
transportlīdzekļa vizuālo apskati un noformē pārbūves iesniegumu,
norādot ziņas par transportlīdzekli un izvēlēto pārbūvi; pēc
izvēlētās pārbūves izvērtēšanas inspektors pārbūves iesniegumā
dod slēdzienu par izvēlētā pārbūves veida atbilstību šo noteikumu
prasībām un papildus norāda pārbūves galvenās tehniskās prasības,
kuras transportlīdzekļa pārbūvētājs ievēro, veicot
transportlīdzekļa pārbūvi.
Virsbūves maiņas gadījumā inspektors pārbūvi nesaskaņo šādos
gadījumos: pārbūves saskaņošanai uzrāda nenokomplektētu
automobili (tam demontētas galvenās iekārtas vai agregāti: t.i.,
motors, transmisija, balstiekārta, tilti, bremžu iekārta, stūres
iekārta); pārbūves saskaņošanai uzrādītais automobilis un tā
agregāti ir tiktāl deformēti vai citādā veidā bojāti, ka
automobilis, tam veicot tikai virsbūves maiņu, nav
atjaunojams.
Pārbūvi, kuras rezultātā var tikt bojāts vai likvidēts
transportlīdzekļa identifikācijas (šasijas) numurs, inspektors
saskaņo tikai tādā gadījumā, ja pārbūvi nav iespējams veikt bez
transportlīdzekļa identifikācijas (šasijas) numura bojāšanas vai
likvidēšanas.
Pieņemti noteikumi “Tiespsihiatriskās ekspertīzes veikšanas
kārtība”, kuri nosaka kārtību, kādā tiek veikta
tiespsihiatriskā ekspertīze.
Tiespsihiatrisko ekspertīzi saskaņā ar procesa virzītāja lēmumu
krimināllietā vai pēc tiesas lēmuma administratīvajā lietā vai
civillietā, izskatot puses lūgumu, veic tiespsihiatrijas
eksperts, kurš saskaņā ar speciālajām zināšanām psihiatrijā
sniedz eksperta atzinumu par krimināllietā, administratīvajā
lietā vai civillietā noskaidrojamiem apstākļiem.
Tiespsihiatrijas eksperts ir ārsts, kurš ieguvis sertifikātu
psihiatrijas specialitātē, kura darba stāžs psihiatrijā nav
mazāks par astoņiem gadiem un kuram uzdots likumā noteiktajā
kārtībā veikt ekspertīzi.
Ekspertīzes objekts ir fiziska persona, ekspertējamās personas
medicīniskā dokumentācija, krimināllietas, administratīvās lietas
vai civillietas materiāli, kā arī, ja nepieciešams, citi objekti,
kuru izpēte var sniegt atbildes uz jautājumiem, kas uzdoti lēmumā
par ekspertīzes noteikšanu.
Ir trīs ekspertīzes veidi – pirmreizēja, papildu vai atkārtota
ekspertīze. Veicamo ekspertīzes veidu nosaka saskaņā ar Latvijas
Kriminālprocesa kodeksu, Administratīvā procesa likumu, Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksu vai Civilprocesa likumu.
Atkarībā no ekspertam vai ekspertiem uzdotajiem jautājumiem
ir: ekspertīze, ko veic eksperts; kompleksā ekspertīze,
ko veic ekspertu komisija ar citu specialitāšu ekspertu
līdzdalību.
Noteikts, ja ekspertīzes veikšanai nepieciešamas zināšanas citās
medicīnas, zinātnes, tehnikas, mākslas vai amatniecības nozarēs,
eksperts iesaka ekspertīzes pieprasītājam lemt par kompleksās
ekspertīzes veikšanu.
Komisijas sastāvu nosaka ekspertīzes pieprasītājs vai tās
ārstniecības iestādes vadītājs, kurā veic ekspertīzi. Visiem
komisijas sastāvā iekļautajiem ekspertiem ir vienlīdzīgas
tiesības un pienākumi.
Eksperts vai komisija veic ekspertīzi, ja ekspertīzes
pieprasītājs ir nodrošinājis ekspertējamās personas klātbūtni
(izņemot šo noteikumu 14.3.apakšpunktā minēto gadījumu) un
nodevis eksperta vai komisijas rīcībā nepieciešamo medicīnisko
dokumentāciju un krimināllietas, administratīvās lietas vai
civillietas materiālus. Ja ekspertam vai komisijai ekspertīzes
veikšanai ir nepieciešama papildu medicīniskā dokumentācija, to
nodrošina ekspertīzes pieprasītājs.
Eksperts vai komisija informē ekspertīzes pieprasītāju par
ekspertīzes datumu, laiku un vietu. Ekspertīzes pieprasītājs
nodrošina ekspertam vai komisijai iespēju vismaz piecas
darbdienas pirms paredzētās ekspertīzes veikšanas iepazīties ar
krimināllietas, administratīvās lietas vai civillietas
materiāliem.
Veicot ekspertīzi un sniedzot atzinumu, eksperts ir neatkarīgs.
Eksperta tiesības, pienākumi, atbildība, noraidīšanas iemesli un
tiesības atteikties veikt ekspertīzi noteiktas Krimināllikumā,
Latvijas Kriminālprocesa kodeksā, Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā, Administratīvā procesa likumā un Civilprocesa
likumā.
Pieņemti noteikumi “Militārās izlūkošanas un drošības dienesta
nolikums”.
Militārās izlūkošanas un drošības dienests ir
Aizsardzības ministrijas pārraudzībā esoša valsts drošības
iestāde, kura atbilstoši kompetencei veic militārās izlūkošanas
un pretizlūkošanas darbības un ir operatīvās darbības subjekts.
Militārās izlūkošanas un drošības dienestam ir karogs, emblēma un
cita simbolika. Iestādes galvenie uzdevumi un funkcijas ir
noteiktas Valsts drošības iestāžu likumā, Nacionālās drošības
likumā, Operatīvās darbības likumā un likumā “Par valsts
noslēpumu”.
Militārās izlūkošanas un drošības dienestu vada priekšnieks.
Iestādes priekšnieks ir Valsts drošības iestāžu padomes loceklis.
Priekšlikumu par iestādes priekšnieka iecelšanu amatā un
atbrīvošanu no amata aizsardzības ministrs iesniedz Ministru
kabinetā.
Iestādes personālsastāvā ir karavīri un darbinieki. Karavīrus un
darbiniekus pieņem dienestā vai darbā, slēdz profesionālā
dienesta vai darba līgumus, piešķir karavīriem pirmo dienesta
pakāpi un nākamās dienesta pakāpes, ieskaitot virsniekvietnieka
dienesta pakāpi, kā arī ieceļ amatā un atbrīvo no amata, dienesta
vai darba iestādes priekšnieks.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 415 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 45 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 370 pilsonības pretendentiem 70% ir krievi, 11% – baltkrievi,
9% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības. 14%
pilsonības pretendentu ir pamata, 57% – vidējā, 28% – augstākā
izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 75 433
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 6 145 personas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada
29.aprīļa noteikumos Nr.214 “Noteikumi par valsts nodevu par
vīzas vai uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo
dokumentu izskatīšanu un ar to saistītajiem
pakalpojumiem””.
Grozījumos noteikts, ka pastāvīgās
uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai iesniegto dokumentu
izskatīšana Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonim, kas pirms citas valsts pilsonības iegūšanas ir
bijis Latvijas pilsonis vai nepilsonis: mēneša
laikā – 20 latu; 10 darbdienu
laikā – 70 latu; pastāvīgās uzturēšanās atļaujas
pieprasīšanai iesniegto dokumentu izskatīšana Eiropas Savienības
pilsonim (ja tas nav Latvijas pilsonis) vai Eiropas Ekonomikas
zonas valsts pilsonim, vai viņa ģimenes
loceklim: mēneša laikā –
70 latu; 10 darbdienu laikā –
120 latu; uzturēšanās atļaujas atjaunošana, ja tiek
mainīts ceļošanas dokuments, – 12 latu.
Valsts nodevas likme par pastāvīgās uzturēšanās atļaujas
pieprasīšanai iesniegto dokumentu izskatīšanu bezvalstniekam,
kuram bezvalstnieka statuss piešķirts pirms Bezvalstnieku likuma
spēkā stāšanās (pirms 2004.gada 2.marta), ir 20 latu.
Grozījumi paredz atbrīvot no valsts nodevas samaksas Latvijas
pilsoņus, nepilsoņus un pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušos
ārzemniekus par izsaukuma noformēšanu Eiropas Savienības vai
Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņiem un viņu
nepilngadīgajiem bērniem, ja uzturēšanās atļauja tiek pieprasīta
ģimenes apvienošanas nolūkā.
Pieņemti noteikumi “Studiju fonda nolikums”.
Studiju
fonda nolikums ir izstrādāts jaunā redakcijā – atbilstoši Valsts
pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
Studiju fonds ir Izglītības un zinātnes ministrijas pakļautībā
esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno vienotu studentu
kreditēšanas politiku valstī un nodrošina studiju un studējošo
kreditēšanas sistēmas darbību un attīstību.
Fonda funkcijas: piedalīties studentu kreditēšanas politikas
veidošanā valstī; nodrošināt studiju kreditēšanu no valsts
budžeta līdzekļiem; koordinēt un administrēt studiju un
studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts vārdā
sniegtu galvojumu; administrēt un normatīvajos aktos par
studiju kreditēšanu noteiktajos gadījumos nodrošināt kredītam
pielīdzinātās stipendijas zinātniskā grāda ieguvei
atmaksāšanu; veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās
funkcijas.
Pieņemts rīkojums “Par studiju
kredīta dzēšanu no valsts budžeta līdzekļiem”.
Rīkojums
paredz 2004.gadā sākt dzēst studiju kredītu 177 speciālistiem,
kuri pēc studiju beigšanas strādā atbilstoši iegūtajai
akadēmiskajai vai profesionālajai izglītībai valsts vai
pašvaldību institūcijās.
Likumā “Par valsts budžetu 2004.gadam” apstiprinātais finansējums
nodrošina iespējas dzēst studiju kredītu no valsts budžeta
līdzekļiem šiem speciālistiem.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem “Kārtība, kādā tiek
piešķirts, atmaksāts un dzēsts studiju kredīts no valsts budžeta
līdzekļiem” un noteikumiem “Kārtība, kādā tiek piešķirts,
atmaksāts un dzēsts studiju kredīts un studējošā kredīts no
kredītiestādes līdzekļiem ar valsts vārdā sniegtu galvojumu”
apstiprināts šāds speciālistu – valsts un pašvaldību institūciju
darbinieku – skaitu un profesiju saraksts 2004.gadam, kuriem
studiju kredītu var sākt dzēst no valsts budžeta
līdzekļiem: 112 – skolotāji, speciālie pedagogi, logopēdi,
sociālie pedagogi, izglītības psihologi; 8 – lektori, asistenti,
pasniedzēji, metodiķi, inženieri, laboranti, laboratoriju
vadītāji, pētnieki, tehniķi valsts dibinātajās augstākās
izglītības iestādēs un valsts dibinātajos zinātniskās pētniecības
institūtos; 22 – sociālie darbinieki, sociālie aprūpētāji,
sociālie rehabilitētāji, sociālās palīdzības organizatori; 6 –
aktieri, bibliotekāri, diriģenti, koncertmeistari, koru vadītāji,
mūziķi, muzeju vecākie speciālisti; 6 – vides pārvaldības
speciālisti, arhitekti, ģeogrāfi; 13 – veselības aprūpes
speciālisti; 10 – valsts pārvaldes vecākie
speciālisti.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2001.gada
29.maija noteikumos Nr.219 “Kārtība, kādā tiek piešķirts,
atmaksāts un dzēsts studiju kredīts no valsts budžeta
līdzekļiem””.
Grozījums precizē noteikumu “Kārtība, kādā
tiek piešķirts, atmaksāts un dzēsts studiju kredīts no valsts
budžeta līdzekļiem” 7.punkta redakciju, paredzot, ka kredītu
izsniedz un apkalpo Studiju fonds – Izglītības un zinātnes
ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
Noteikumi sagatavoti, lai saskaņotu minēto noteikumu redakciju ar
Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
Veiktie grozījumi pēc būtības ņem vērā Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktās formālās prasības un nav saistīti ar Studiju
fonda funkciju, darba apjoma, darbinieku skaita, tehniskā
nodrošinājuma vai citām izmaiņām. Studiju fonda darbība notiks
piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Pieņemts rīkojums “Par studējošo kredīta dzēšanu no valsts
budžeta līdzekļiem”.
Rīkojums nosaka 2004.gada
speciālistu skaita un profesiju sarakstu valsts un pašvaldību
institūcijās, kurās strādājošie speciālisti – kredīta ņēmēji –
pēc augstskolas beigšanas var pretendēt uz studējošo kredītu
dzēšanu no valsts budžeta līdzekļiem.
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2004.gadam” 2004.gada
valsts budžetā studējošo kredītu dzēšanai paredzēti līdzekļi 310
850 latu apmērā. Tas 2004.gadā dod iespēju 200 speciālistiem sākt
dzēst studējošo kredītu no valsts budžeta līdzekļiem.
Saskaņā ar noteikumiem “Kārtība, kādā no valsts budžeta
līdzekļiem tiek piešķirts un atmaksāts studējošo kredīts” un
noteikumiem “Kārtība, kādā tiek piešķirts, atmaksāts un dzēsts
studiju kredīts un studējošā kredīts no kredītiestādes līdzekļiem
ar valsts vārdā sniegtu galvojumu” apstiprināts šādu speciālistu
– valsts un pašvaldību institūciju darbinieku – skaits un
profesiju saraksts 2004.gadam, kuriem studējošo kredītu var sākt
dzēst no valsts budžeta līdzekļiem: 112 – skolotāji,
speciālie pedagogi, logopēdi, sociālie pedagogi vai izglītības
psihologi; 20 – lektori, asistenti, pasniedzēji,
metodiķi, inženieri, laboranti, laboratoriju vadītāji, pētnieki
vai tehniķi valsts dibinātajās augstākās izglītības iestādēs un
valsts dibinātos zinātniskās pētniecības institūtos; 25 –
sociālie darbinieki, sociālie aprūpētāji, sociālie
rehabilitētāji vai sociālās palīdzības organizētāji; 15 –
aktieri, arheologi, bibliotekāri, diriģenti,
koncertmeistari, koru vadītāji, mūziķi, restauratori vai
vokālisti; 6 – vides pārvaldības speciālisti, arhitekti vai
ģeogrāfi; 15 – veselības aprūpes speciālisti; 7 – valsts
pārvaldes vecākie speciālisti.
Pieņemts rīkojums “Par valsts ģimnāzijas statusa
piešķiršanu”.
Saskaņā ar Vispārējās izglītības likumu un
noteikumiem “Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas
un anulēšanas kārtība un kritēriji”, kā arī izglītības un
zinātnes ministra ieteikumu Ministru kabinets ar 2004.gada
1.septembri piešķīra valsts ģimnāzijas statusu Daugavpils
pilsētas 1.ģimnāzijai, Rēzeknes ģimnāzijai un Valmieras
ģimnāzijai.
Noteikts, ka pēc valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas
Daugavpils pilsētas 1.ģimnāzijas, Rēzeknes ģimnāzijas un
Valmieras ģimnāzijas darbību nodrošina valsts budžetā paredzētā
finansējuma ietvaros.
Pieņemti “Noteikumi par kuģu un ostas iekārtu aizsardzības
funkciju sadalījumu”.
Noteikumi nosaka Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta regulā (EK) Nr.725/2004
par kuģa un ostas iekārtas aizsardzības stiprināšanu noteikto
kuģu un ostas iekārtu aizsardzības funkciju sadalījumu starp
Aizsardzības ministriju, Iekšlietu ministriju un Satiksmes
ministriju.
Lai stiprinātu kuģu un ostas iekārtu aizsardzību un nodrošinātu
savstarpējās informācijas apmaiņu, šajos noteikumos minētās
institūcijas un, ja nepieciešams, arī citas kompetentās
institūcijas (piemēram, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Valsts policija) izstrādā
operatīvās rīcības plānus.
Pieņemti “Noteikumi par ķīmisko vielu lietošanas
ierobežojumiem elektriskajās un elektroniskajās
iekārtās”.
Noteikumi nosaka dažu ķīmisko vielu
lietošanas ierobežojumus elektriskajās un elektroniskajās
iekārtās, elektriskajās spuldzēs un mājsaimniecības
gaismekļos.
Noteikumi neattiecas uz medicīniskajām iekārtām un ierīcēm, kā
arī uz monitoringa un kontroles instrumentiem, kas noteikti
Ministru kabineta 2004.gada 27.jūlija noteikumos Nr.624
“Noteikumi par elektrisko un elektronisko iekārtu
kategorijām”.
Jaunas elektriskās un elektroniskās iekārtas, elektriskās
spuldzes un mājsaimniecības gaismekļi, kurus piedāvā tirgū ar
2006.gada 1.jūliju, nedrīkst saturēt svinu, dzīvsudrabu, kadmiju,
sešvērtīgo hromu, polibromētos bifenilus un polibromētos
difenilēterus, izņemot: dzīvsudrabu – kompaktajās
dienasgaismas spuldzēs – ne vairāk kā 5 mg uz
spuldzi; dzīvsudrabu – taisnajās dienasgaismas spuldzēs
vispārējai lietošanai, nepārsniedzot: 10 mg dzīvsudraba –
halofosfātus saturošās spuldzēs; 5 mg dzīvsudraba –
trifosfātus saturošās spuldzēs ar normālu darbības
laiku; 8 mg dzīvsudraba – trifosfātus saturošās
spuldzēs ar ilgu darbības laiku; dzīvsudrabu – taisnajās
dienasgaismas spuldzēs speciālai lietošanai (piemēram, solāriju
spuldzēs, dezinfekcijas spuldzēs); dzīvsudrabu – spuldzēs,
kuras nav minētas šo noteikumu 3.1., 3.2. un
3.3.apakšpunktā; svinu – katodstaru lampu stiklā,
elektroniskajās sastāvdaļās un dienasgaismas spuldzēs; svinu
– tēraudā līdz 0,35% no masas, alumīnijā līdz 0,4% no masas, vara
sakausējumos ne vairāk kā 4% no masas; svinu – augstas
kušanas temperatūras lodējumos (alvas–svina lodējumu
sakausējumos, kas satur vairāk nekā 85% svina); svinu –
lodējumos serveriem, datu glabāšanas un sakārtošanas
sistēmām; svinu – lodējumos telekomunikāciju tīklu
infrastruktūras iekārtās, telekomunikāciju slēdžos, komutatoros,
signalizācijas iekārtās, datu pārraides iekārtās, kā arī tīklu
vadības iekārtās; svinu – elektronikas iekārtu keramiskajās
daļās (piemēram, pjezoelektroniskajās iekārtās); kadmiju –
virsmu pārklāšanai. Šis nosacījums neattiecas uz tiem bīstamo
ķīmisko vielu un bīstamo ķīmisko produktu lietošanas veidiem, kas
aizliegti saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 25.aprīļa
noteikumiem Nr.158 “Noteikumi par bīstamo ķīmisko vielu un
bīstamo ķīmisko produktu lietošanas un tirdzniecības
ierobežojumiem un aizliegumiem”; sešvērtīgo hromu kā
pretkorozijas līdzekli tērauda dzesēšanas sistēmās absorbcijas
refrižeratoros.
Noteikumus nepiemēro attiecībā uz rezerves daļām tādu elektrisko
un elektronisko iekārtu remontam vai atkārtotai izmantošanai,
kuras piedāvā tirgū līdz 2006.gada 30.jūnijam.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 27.janvāra direktīvas 2002/95/EK
par dažu bīstamu vielu izmantošanas ierobežošanu elektriskās un
elektroniskās iekārtās.
Pieņemti noteikumi “Vides prasības koksnes ķīmiskai
aizsardzībai (impregnēšanai)”.
Noteikumi nosaka īpašās
vides prasības, veicot piesārņojošās darbības koksnes ķīmiskai
aizsardzībai (impregnēšanai) koksnes ķīmiskās aizsardzības
(impregnēšanas) iekārtās.
Noteikumi attiecas uz C kategorijas piesārņojošām darbībām –
rūpniecisku koksnes ķīmisko apstrādi, arī spiediena impregnēšanu
(augstspiediena impregnēšanu), vakuuma impregnēšanu (zemspiediena
impregnēšanu) un koksnes aizsardzību pret zilējumu un
pelējumu.
Ja koksnes ķīmiskās aizsardzības (impregnēšanas) iekārtā veic arī
citas piesārņojošas darbības atbilstoši likuma “Par piesārņojumu”
1.pielikumam vai Ministru kabineta 2002.gada 9.jūlija noteikumu
Nr.294 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas
piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B
kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” 1.pielikumam,
operatoram jāsaņem attiecīgas kategorijas atļauja, un šajos
noteikumos noteiktās prasības ir minimālās prasības, kas jāņem
vērā papildus citām atļaujā noteiktajām prasībām, kuras atbilst
spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likumā”, kuri izdoti Satversmes 81.panta
kārtībā.
Noteikumi paredz papildināt Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likuma 35.pantu ar jaunu ceturto daļu, nosakot, ka
35.panta trešajā daļā noteikto pabalstu veidu, apmēru, izmaksas
kārtību un personas, kuras ir tiesīgas saņemt šos pabalstus,
nosaka pašvaldība savos saistošajos noteikumos, kā arī likuma
35.panta pirmajā daļā vārdi “sociālās palīdzības budžeta” tiek
aizstāti ar vārdu “pamatbudžeta”, tādējādi saskaņojot minēto
likuma normu ar likumu “Par pašvaldību budžetiem”.
Valsts kancelejas
Komunikācijas departaments