• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par atbalstu pasažieru autopārvadātājiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.08.2004., Nr. 131 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92572

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par jaunu publikāciju veltītu sabiedrības integrāciju

Vēl šajā numurā

19.08.2004., Nr. 131

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par atbalstu pasažieru autopārvadātājiem

Finanšu ministrs Oskars Spurdziņš trešdien, 18.augustā, tikās ar Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas vadību, lai pārrunātu nozarei aktuālos finanšu jautājumus – pievienotās vērtības nodokļa (PVN) pazeminātās likmes iespējamo piemērošanu šim pakalpojumu veidam un valsts budžeta dotācijas pasažieru pārvadājumiem.
Finanšu ministrs pēc detalizētas iepazīšanās ar situāciju pasažieru autopārvadājumu nozarē atzina, ka valsts atbalsts šai nozarei nenoliedzami būtu nepieciešams, taču jādiskutē par tā sniegšanu un veidiem, kā nodrošināt, lai valsts atbalsts tiešām tiktu sniegts pārvadājumiem nerentablos maršrutos. Tāpat valdībai jārēķinās ar budžeta iespējām un visu nozaru papildu līdzekļu pieprasījumiem.
2004.gada valsts budžets regulārajiem pasažieru autopārvadātājiem paredz dotācijas 10,1 miljonu latu. O.Spurdziņš pastāstīja, ka par dotāciju apjomu 2005.gadam viņš runās, tiekoties ar Satiksmes ministrijas vadību un pārrunājot kopumā nākamā gada finansējumu satiksmes nozarei.
“Ņemot vērā mūsu tikšanos un asociācijās sniegto informāciju, es būšu daudz vairāk gatavs sarunai valdībā par dotācijām pasažieru autopārvadātājiem,” teica finanšu ministrs.
Savukārt jautājumā par PVN pazeminātās likmes piemērošanu, kā skaidroja ministrs, nepieciešama detalizētāka Ministru kabineta diskusija. Turklāt šajā diskusijā konceptuāli jālemj, iespējams, par otras pazeminātās likmes ieviešanu, piemēram, 9% apmērā. Pēc Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas datiem, šīs nozares uzņēmumiem PVN priekšnodoklis ir vidēji 11%, tādēļ, nosakot tiem 5% PVN likmi, valsts sniegtu dubultu atbalstu – gan nodokli nesaņemot, gan arī maksājot atpakaļ kā priekšnodokli. Asociācija konceptuāli neiebilstu arī pret ideju pārvadājumiem noteikt 9% PVN likmi, jo arī tas sniegtu ievērojamu atbalstu nozares uzņēmumiem.
Finanšu ministrs O.Spurdziņš uzsvēra, ka jautājums par PVN pazeminātās likmes piemērošanu tiks izskatīts Ministru kabinetā, ņemot vērā nozares pārstāvju sniegto informāciju.
“Taču vienlaikus mums ir jārunā ne tikai par valsts atbalstu pārvadātājiem, bet par šī atbalsta efektivitāti un konkrētu mērķu sasniegšanu. Manuprāt, ir būtiski, lai valsts dotācijas sasniegtu tieši nerentablos maršrutus un reģionus ar mazāko pasažieru maksātspēju.
Otrs būtisks jautājums ir – ko dos valsts atbalsts, piemēram, pazeminātā PVN likme. Pārvadātāju pārstāvji atzīst, ka tas nodrošinās lēnāku pārvadājumu tarifu kāpumu. Diemžēl Latvijā ir arī pretēja pieredze, ka, samazinot PVN likmi no 9% uz 5%, preču un pakalpojumu cenas nesamazinājās, bet pakalpojumu sniedzēji un preču ražotāji palielināja savus ienākumus. Respektīvi, valsts atbalsts pozitīvi neatspoguļojās iedzīvotāju maciņos. Es gribu būt drošs, ka atbalsts pasažieru pārvadātājiem neveidos līdzīgu situāciju,” norāda finanšu ministrs.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!