Valsts sekretāru 2004.gada 19.augusta sanāksmē
Ārlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “Par
Konvenciju par pretkājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas un
ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu”.
Likumprojekts
paredz pievienošanos Otavas Konvencijai par pretkājnieku mīnu
lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un iznīcināšanu.
Tas paredz nelietot, neražot, nenodot tālāk un neuzglabāt
pretkājnieku mīnas, Konvencija arī aizliedz jebkādā veidā
palīdzēt citiem veikt darbības, kas aizliegtas šajā konvencijā.
Noliktavās esošās mīnas jāiznīcina četru gadu laikā. Konvencija
neaizliedz no distances vadāmās mīnas. Konvencija stājās spēkā
1999.gadā.
Šobrīd nav militāru, stratēģisku vai drošības argumentu pret
Latvijas formālu pievienošanos Otavas konvencijai. Ilgstošā laika
periodā Latvija jau pilda tās prasības. Latvijā mīnas neražo,
neimportē, neeksportē, tās netiek transportētas caur valsts
teritoriju, kā arī Latvijā nav aktīvu mīnu lauku. Esošais
nelielais mīnu krājums tiek glabāts noliktavās, un Nacionālajiem
bruņotajiem spēkiem nav nekādu citu plānu par to izmantošanu kā
vienīgi mācību nolūkiem. Latvija jau divus gadus brīvprātīgi
iesniedz Otavas konvencijas 7.panta ziņojumu, ir pievienojusies
visiem svarīgākajiem parasto ieroču konvencijas (CCW)
protokoliem.
Par Otavas konvencijas dalībvalstīm kopš 1999.gada ir kļuvušas
142 valstis. Pēc pievienošanās lēmuma ratifikācijas Igaunijas
parlamentā Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kas to vēl nav
izdarījusi. Latvijai ir iespējas gūt starptautisku ievērību, ja
lēmums par pievienošanos tiks pieņemts līdz Otavas konvencijas
pirmajai pārskata konferencei, kura notiks Nairobi šā gada
decembrī.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Vides ministrijā un Valsts kancelejā.
Iekšlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā Civilās aizsardzības
sistēmas koncepcijas projektu.
Civilās aizsardzības
sistēmas organizācijas principi, uzdevumi un vadības struktūra ir
noteikti Civilās aizsardzības likumā. Par civilo aizsardzību
republikas pilsētās un rajonos šobrīd atbild attiecīgās
republikas pilsētas vai rajona Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta (VUGD) struktūrvienības priekšnieks. Civilās
aizsardzības likumā ir noteikts uzdevums pašvaldībām –
piedalīties civilās aizsardzības pasākumu nodrošināšanā, taču
prakse pierāda: ja pats termins “piedalīties” nav definēts, tad
minētajai likuma regulai ir tikai deklaratīvs raksturs.
Tiesību akti nenosaka kārtību, kādā izsludina un atceļ ārkārtēju
situāciju, kā arī nenorāda no šī tiesiskā režīma izsludināšanas
izrietošās sekas, piemēram, fizisko un juridisko personu tiesību
un brīvību ierobežojumus (pārvietošanās ierobežojumi, piespiedu
pārvietošana, pastiprināta sabiedriskās kārtības sargāšana un
atsevišķu objektu apsardzība, transportlīdzekļu kustības
ierobežojumi u.c.).
Civilās aizsardzības likums nosaka apmācīšanas civilajā
aizsardzībā pamatprincipus, taču joprojām ne visās augstskolās un
vidējās speciālajās mācību iestādēs ir ieviesta apmācība civilās
aizsardzības jautājumos, pie tam apmācība nenotiek pēc vienotas
mācību programmas. Vispārizglītojošās mācību iestādēs vispār
nenotiek apmācība civilajā aizsardzībā.
Civilās aizsardzības likums definē riska grupas objektus un
nosaka to iedalījumu valsts nozīmes, reģionālas nozīmes un
republikas pilsētas, rajona nozīmes grupās, taču neeksistē riska
grupas objektu noteikšanas kritēriji, kā arī nav skaidrs riska
grupas objekta ieguvušā uzņēmuma statuss – vai tam ir tikai
formāla nozīme vai arī uzņēmumam varētu tikt izvirzītas zināmas
prasības, t.sk. civilās aizsardzības pasākumu plānu
izstrāde.
Šobrīd nav tiesiskā regulējuma, kas katastrofu gadījumos (izņemot
ugunsgrēku dzēšanas un glābšanas darbu laikā) ļautu iesaistīt
reaģēšanā juridiskās un fiziskās personas un to īpašumu, kā arī
noteiktu kārtību, kādā kompensējami reaģēšanas pasākumu laikā
radītie izdevumi un zaudējumi.
Nav noteikta valsts materiālo rezervju vieta civilās aizsardzības
sistēmā, kā arī kārtība, kādā tās varētu iesaistīt katastrofas
seku novēršanā, bez tam nav noteikta arī amatpersona, kura ir
tiesīga atļaut valsts materiālo rezervju izmantošanu katastrofas
gadījumā.
Latvija pēdējos gados ir sniegusi humāno palīdzību katastrofu
skartām valstīm, tomēr tiesību aktos nav noteikta humānās
palīdzības sniegšanas kārtība – kas ir tiesīgs pieņemt lēmumu,
kas organizē un veic palīdzības sniegšanas operāciju.
No iepriekšējiem gadiem valstī ir saglabājušās civilās
aizsardzības aizsargbūves (patvertnes). Pēdējo trīspadsmit gadu
laikā to saglabāšanai un uzturēšanai netiek piešķirti
nepieciešamie līdzekļi, tāpēc daudzas aizsargbūves atrodas
neapmierinošā tehniskā stāvoklī. Nesakārtots ir tiesiskais
regulējums par civilās aizsardzības aizsargbūvju izveidošanu,
uzturēšanu, uzskaiti, klasifikāciju un statusa noņemšanas
kārtību.
Lai veiktu civilās aizsardzības sistēmas pilnveidošanu un tālāku
attīstību, Iekšlietu ministrija piedāvā risinājuma variantu, kas
paredz sagatavot Civilās aizsardzības likuma projektu, kas
noteiktu civilās aizsardzības sistēmas organizāciju, darbību,
struktūru, vadību, uzdevumus un finansēšanu, kā arī apmācību
civilās aizsardzības jautājumos un starptautisko sadarbību.
Tiek paredzēts, ka civilās aizsardzības sistēmas organizācijas
pamatā ir administratīvi teritoriālais princips. Civilās
aizsardzības sistēmu vada Ministru prezidents, tās darbību
organizē Iekšlietu ministrija, plāno, koordinē un kontrolē Valsts
civilās drošības (aizsardzības) un glābšanas dienests, kas
veidojas uz VUGD bāzes un darbības pamatprincipiem.
Preventīvo pasākumu koordinēšanu, reģionāla un valsts mēroga
katastrofu pārvaldīšanas organizēšanu veic Civilās aizsardzības
valsts komisija, kas nepieciešamības gadījumā arī sniedz
palīdzību pašvaldībām vietēja mēroga katastrofu
pārvarēšanā.
Risinājuma variants paredz, ka civilā aizsardzība pašvaldības
administratīvajā teritorijā ir pašvaldības kompetence. Šāda
pieeja katastrofu pārvaldīšanā ir racionālāka, kā arī dod iespēju
efektīvāk veikt preventīvos pasākumus un operatīvāk iesaistīt
pašvaldību teritorijās esošos materiāltehniskos resursus
katastrofu seku likvidēšanā. Paš-valdības izveido un vada
pašvaldības Civilās aizsardzības komisiju, organizē un veic
civilās aizsardzības preventīvos pasākumus attiecīgajā
administratīvajā teritorijā un sniedz atbalstu reaģēšanas
pasākumos, kā arī veic citus civilās aizsardzības
uzdevumus.
Likumprojektā jānosaka ārkārtējo situāciju izsludināšanas un
atcelšanas kārtība, kā arī no ārkārtējās situācijas
izsludināšanas izrietošās sekas, kas saistītas ar fizisko un
juridisko personu tiesību un brīvību ierobežošanu.
Papildus minētajam likumprojektam jāizstrādā arī Ministru
kabineta noteikumi un citi tiesību akti, kas noregulēs atsevišķus
jautājumus civilās aizsardzības jomā.
Lai veiktu civilās aizsardzības pasākumu plānošanu pašvaldībās,
ir jāapzina paaugstinātas bīstamības objekti attiecīgajās
teritorijās. Šiem nolūkiem jāizstrādā paaugstinātas bīstamības
objektu noteikšanas kritēriji, kā arī prasības, kas jāpilda
paaugstinātas bīstamības objekta statusu ieguvušajam
uzņēmumam.
Tiesību aktos jāiestrādā humānās palīdzības sniegšanas kārtība
katastrofās cietušām valstīm, kā arī valsts materiālo rezervju
izmantošanas katastrofas gadījumā kārtība, paredzot, ka valsts
materiālās rezerves reaģēšanā var iesaistīt iekšlietu ministrs
vai tā pilnvarota persona.
Jāievieš obligātā apmācība civilajā aizsardzībā visās augstskolās
un vidējās speciālajās mācību iestādēs, kā arī vispārizglītojošās
skolās, pirms tam izstrādājot apmācību programmas, kurās
jāiekļauj arī jautājumi par darba aizsardzību, ceļu satiksmes
drošību, tehnoloģisko procesu drošību, celtņu un būvju drošību.
Bez tam jāparedz arī augstākās kvalifikācijas speciālistu
sagatavošana specialitātē “ugunsdzēsības un civilās aizsardzības
inženieris”, kā arī jāsagatavo atbilstoši mācību līdzekļi –
mācību grāmatas civilajā aizsardzībā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ekonomikas, Satiksmes, Veselības, Vides ministrijā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā Latvijas Republikā ieceļo un uzturas Eiropas
Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi
un viņu ģimenes locekļi”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
Latvijas Republikā ieceļo un uzturas Eiropas Savienības
dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi un viņu
ģimenes locekļi.
Noteikumi neattiecas uz Latvijas pilsoņu un viņu ģimenes locekļu,
ja tie nav Eiropas Savienības dalībvalstu vai Eiropas Ekonomikas
zonas valstu pilsoņi, ieceļošanas un uzturēšanās kārtību Latvijas
Republikā.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonis ir tiesīgs ieceļot un uzturēties Latvijas
Republikā, ja viņam ir derīgs ceļošanas dokuments un viņš nerada
draudus valsts drošībai, sabiedriskajai kārtībai vai
veselībai;
ja Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonis vēlas uzturēties Latvijas Republikā ilgāk par 90
dienām pusgada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas dienas, viņš
reģistrējas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē un saņem
uzturēšanās atļauju. Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas
Ekonomikas zonas valsts pilsonim nav nepieciešama darba
atļauja;
ja Eiropas Savienības dalībvalsts un Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsoņa uzturēšanās atļaujā norāda šajos noteikumos
noteikto informāciju. Ja Eiropas Savienības dalībvalsts vai
Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis ir saņēmis uzturēšanās
atļauju saistībā ar darba tiesiskajām attiecībām Latvijas
Republikā, noslēdzot darba līgumu vai citu civiltiesisku līgumu
(tajā skaitā kā kapitālsabiedrības izpildinstitūcijas loceklis),
Eiropas Savienības dalībvalsts un Eiropas Ekonomikas zonas valsts
pilsoņa uzturēšanās atļaujā norāda šajos noteikumos noteikto
informāciju.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonim, uzturoties Latvijas Republikā ilgāk par 90
dienām pusgada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas dienas, nav
nepieciešama uzturēšanās atļauja, ja viņš: ir sezonas strādnieks
Latvijas Republikā; ir nodarbināts Latvijas Republikā, bet
uzturas citā Eiropas Savienības dalībvalstī, kurā parasti
atgriežas vismaz vienu reizi nedēļā; uzturas Latvijas Republikā
līdz sešiem mēnešiem gada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas
dienas, ja uzturēšanās mērķis ir darba tiesisko attiecību
nodibināšana Latvijas Republikā, slēdzot darba līgumu vai citu
civiltiesisko līgumu.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonis pēc Valsts robežsardzes, Valsts darba inspekcijas
vai pārvaldes pieprasījuma iesniedz dokumentārus pierādījumus,
kas apliecina, ka pastāv šajos noteikumos minētie nosacījumi, lai
uzturētos Latvijas Republikā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības ministrijā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā”.
Saskaņā ar
Iedzīvotāju reģistra likuma 8.panta otro daļu personām, kuras
sniedz ziņas iekļaušanai Iedzīvotāju reģistrā, tās jāapliecina ar
savu parakstu. Šī prasība ir attiecināta arī uz ārvalstniekiem,
bezvalstniekiem un bēgļiem, lai gan viņi nepārvalda latviešu
valodu un nevar būt atbildīgi par to, vai Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes darbinieks pirmuzskaites veidlapu
aizpildījis pareizi.
Iedzīvotāju reģistra likuma 18.pantā paredzētas personas tiesības
reizi kalendārā gadā bez maksas pieprasīt un saņemt informāciju
no Iedzīvotāju reģistra par sevi un saviem bērniem, kas jaunāki
par 16 gadiem, un par personām, kas atrodas aizbildnībā vai
aizgādnībā, kā arī šo personu likumiskajiem pārstāvjiem. Savukārt
nekustamā īpašuma īpašniekam vai viņa pilnvarotajai personai nav
paredzētas tiesības saņemt informāciju no Iedzīvotāju reģistra
par personām, kuras deklarējušas savu dzīvesvietu viņa
īpašumā.
Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā sagatavoti, lai tehniski
precizētu personu loku, par kurām ziņas tiek iekļautas
Iedzīvotāju reģistrā, saskaņotu likumā lietoto terminoloģiju ar
Imigrācijas likumā lietoto, vienkāršotu administratīvās
procedūras attiecībā uz uzturēšanās atļauju saņemšanu.
Grozījums paredz noteikt, ka nekustamā īpašuma īpašnieks vai viņa
pilnvarota persona reizi kalendārā gadā no reģistra bez maksas ir
tiesīgs pieprasīt un saņemt informāciju par personām, kuras ir
deklarējušas dzīvesvietu viņa īpašumā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par IX Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku 2005.gada
ieņēmumu un izdevumu tāmi”.
IX Latvijas skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku 2005.gada ieņēmumu un izdevumu tāmes
projekts izskatīts Ministru kabineta IX Latvijas skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku rīcības komitejas sēdē 2004.gada
9.jūlijā.
Svētku sagatavošanas un norises izdevumi plānoti, lai nodrošinātu
mūsdienu prasībām atbilstošus lielākos Latvijas bērnu un jauniešu
kultūras un mākslas svētkus, kuru kulminācija ir vienu reizi
piecos gados, kad vienkopus Rīgā pulcējas vairāki desmiti
tūkstoši dalībnieku no 5 līdz 20 gadu vecumam. Izmaksas,
salīdzinot ar 2000.gadu, kad notika iepriekšējie VIII Latvijas
skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki, ir palielinājušās, ņemot
vērā gan inflāciju, gan to, ka svētkiem jānotiek augstā
mūsdienīgā mākslinieciskajā līmenī, gan to, ka palielinājies
plānotais dalībnieku skaits, lai motivētu bērnus un jauniešus
iesaistīties kultūrizglītības procesos un latviešu kultūras
mantojuma saglabāšanā, kā arī mērķtiecīgi un saturīgi pavadīt
savu brīvo laiku. Izdevumi plānoti arī daļējam svētku
sagatavošanas periodam, kas ir uzsākts jau 2002.gadā. Plānojot
izdevumus, ņemtas vērā normatīvajos aktos noteiktās prasības
svētku dalībnieku drošības nodrošināšanai.
Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku vēsture ir
aizsākusies pirms četrdesmit pieciem gadiem. Šie svētki ir
spilgts Latvijas notikums, un tiem ir īpaša nozīme Vispārējo
latviešu Dziesmu svētku radošā potenciāla un ilgmūžības
veidošanā. Vispārējie latviešu Dziesmu svētki kopā ar Lietuvas un
Igaunijas dziesmu svētkiem 2003.gadā ir pasludināti par Apvienoto
Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (UNESCO)
mutvārdu un nemateriālās kultūras meistardarbu. Augstais
novērtējums Dziesmu svētkiem vienlaikus ir arī valsts apņemšanās
sniegt atbalstu šī unikālā mantojuma saglabāšanai. Skolu
jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošana un norise ir
nepārtraukts process vairāku gadu garumā un iekļauj Latvijas
jaunatni Dziesmu un deju svētku tradīcijas pārmantošanā un
turpināšanā, stiprinot interesi un motivāciju iesaistīties visu
Latviju aptverošā tautas mākslas kustībā un radošajās
aktivitātes, kas plašajā pasaules kultūru daudzveidībā ir
nacionālās identitātes simbols un mūsu nācijas unikāls kultūras
fenomens.
UNESCO konvencijā par nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanu
noteikts, ka saglabājama un aizsargājama ir valoda, ieražas,
svētki, mutvārdu daiļrade, tautas mūzika, deja, mitoloģija,
rituāli, amatniecība, kuru cilvēki atzīst kā sava kultūras
mantojuma daļu un nodod to no paaudzes paaudzē. Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētki ir spēcīgs posms, kas nodrošina saikni
starp bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem, saikni starp pagātni,
tagadni un nākotni. Nepārtrauktais pedagoģiskais process ir
līdzējis bērnu un jauniešu garīgā izglītošanā un tautas
vienotības idejas dzīvotspējīguma noturēšanā.
Baltijas valstu līmenī Dziesmu svētku dzīvotspējīgumu nosaka arī
šo valstu kultūrpolitikas prioritātes nemateriālā kultūras
mantojuma saglabāšanā. Baltijas asamblejas 1999.gada 4.decembra
rezolūcijā norādīts, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valstu
parlamenti un valdības ir atbildīgas par tautas kultūras
saglabāšanu, un ieteikts izstrādāt konkrētus pasākumus un
nodrošināt to finansēšanu no valsts budžeta.
Latvijas skolu jaunatnes dziesmu
un deju svētki 2005.gadā no 27.jūnija līdz 3.jūlijam Rīgā
pulcinās 35000 dalībnieku. Svētku programmā būs iekļauti deju,
dziesmu, pūtēju orķestru koncerti Mežaparka Lielajā estrādē un
stadionā “Daugava”, skatītājus un klausītājus aicinās sadziedāt
un sadancoties Doma laukumā, “Skonto” hallē, Kongresu namā,
Kronvalda parkā, Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā un citviet Rīgā.
Dalībnieku kopskaits ar katriem svētkiem palielinās: 1.skolēnu
dziesmu un deju svētkos 1960.gadā piedalījās 10000 dalībnieku,
Latvijas skolu jaunatnes 8.dziesmu un deju svētkos 2000.gadā –
32000 dalībnieku.
Pašlaik IX Latvijas skolu jaunatnes svētkiem gatavojas 28 000
tautas deju dejotāju, 9500 mūsdienu deju dejotāju, 1600 pūtēju
orķestru mūziķu, 21 000 koristu, 10 000 mazo instrumentālo
kolektīvu mūziķu, tostarp arī folkloras kopu un etnogrāfisko
kolektīvu dalībnieki, 21 000 vizuālās mākslas pulciņu dalībnieku,
1900 profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu, 2000 skolu teātru
dalībnieku. Kopumā svētkiem gatavojas 93 000 bērnu un 5189
pedagogi un kolektīvu vadītāji.
Svētku ieceres veido bagātīgu tradīciju pūru, tomēr katrā
nākamajā svētku reizē ir jāatrod arvien jaunas svētku koncepcijas
un jaunas idejas, kuru sagatavošanai atbilstoši ir nepieciešami
lielāki finanšu un cilvēku resursi. Tā sekmīgu norisi nodrošina
noteikta sistēma, kas ir organizatoriski strukturēta vairākos
līmeņos – valsts, pašvaldības, izglītības iestādes. Tajā ir
iesaistīti daudzi bērnu un jauniešu kolektīvi, pedagogi un
vecāki, pašvaldību un valsts institūcijas.
Dziesmu svētku tradīciju pilnveide, attīstība un cienīšana ir
mūsu goda jautājums, palīdz saglabāt pozitīvu izpratni par
patiesām vērtībām, īpaši kultūras vērtībām. Svētku programma
plānota daudzveidīgi, tikpat cik daudzveidīga un bagāta ir mūsu
tautas kultūra.
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt IX Latvijas skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku 2005.gada ieņēmumu un izdevumu tāmi 2 700
000 latu apmērā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Kultūras
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Reģionālās attīstības likumā”.
Ņemot vērā
plānošanas reģionu attīstības aģentūru viedokļus, kā arī iespējas
izmantot Eiropas Savienības finansējumu, ministrija atbalsta
aģentūru reorganizāciju par pašvaldību kopīgajām iestādēm, kas
darbojas saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 99.pantu. Minētais
pants nosaka, ka kopīgu uzdevumu risināšanai pašvaldības,
savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas iestādes, kas
darbojas uz attiecīgo domju (padomju) apstiprināta nolikuma
pamata, kas nosaka pašvaldību kopīgās iestādes kompetenci, tās
finansēšanas un uzraudzības kārtību, kā arī citus pašvaldību
kopīgās iestādes darbības jautājumus.
Plānošanas reģionu attīstības
aģentūru pārveidošanu par pašvaldību kopīgajām iestādēm atbalsta
Baltijas jūras piekrastes attīstības aģentūra un Zemgales
attīstības aģentūra.
Lai atrisinātu jautājumu par plānošanas reģionu attīstības
aģentūru juridisko statusu, likumprojekts paredz, ka plānošanas
reģiona attīstības aģentūras reorganizējas par pašvaldību
kopīgajām iestādēm. Grozījums paredz pagarināt nacionālā
attīstības plāna apstiprināšanas termiņu līdz 2005.gada
31.decembrim, kas atbilst valdības deklarācijas izpildes rīcības
plānam.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Satiksmes, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālās trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 25.novembra noteikumos
Nr.660 “Noteikumi par aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanu””.
Noteikumu projekts izstrādāts, lai
nodrošinātu likuma “Par aviāciju” 73.panta ceturtajā daļā
Ministru kabinetam doto uzdevumu. Minētā likuma 73.panta ceturtā
daļa nosaka, ka aviācijas nelaimes gadījuma vai nopietna
incidenta, kas noticis ārpus Latvijas Republikas teritorijas un
kurā iesaistīts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā reģistrēts gaisa kuģis vai tāds gaisa kuģis, ko
ekspluatē fiziskā vai juridiskā persona, kuras domicils ir
Latvijas Republikā, izmeklēšanu, ja to neīsteno cita valsts, veic
Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļa
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
Noteikumu projekts precizē kārtību, kādā Latvijas Republika veic
ārpus Latvijas Republikas teritorijas notikuša aviācijas nelaimes
gadījuma vai nopietna incidenta, kurā iesaistīts Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrēts gaisa
kuģis, izmeklēšanu, kā arī kārtību, kādā Latvijas Republika
piedalās ārpus Latvijas Republikas teritorijas notikuša aviācijas
nelaimes gadījuma vai nopietna incidenta, kurā iesaistīts
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā
reģistrēts gaisa kuģis, izmeklēšanā, ko veic citas valsts
aviācijas institūcijas.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības
ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Radiofrekvenču spektra joslu sadalījums radiosakaru veidiem un
iedalījums radiosakaru sistēmām, kā arī radiofrekvenču joslu
izmantošanas vispārīgie nosacījumi”.
Noteikumu projekts
izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa
noteikumiem Nr.304 “Elektronisko sakaru likums”. Saskaņā ar šo
noteikumu 48.panta pirmo daļu Ministru kabinets izdod Nacionālo
radiofrekvenču plānu, kurā ir noteikts radiofrekvenču spektra
joslu sadalījums radiosakaru veidiem un iedalījums radiosakaru
sistēmām, kā arī radiofrekvenču joslu izmantošanas vispārīgos
nosacījumus, ieskaitot radio saskarnes un to parametrus un
radiofrekvenču diapazonus, kas ir paredzēti komercdarbībai.
Noteikumu 49.pants uzdod Ministru kabinetam noteikt koplietojamo
radiofrekvenču piešķīruma lietošanas atļauju.
Noteikumu projekts iekļauj augstāk minētās prasības, nosakot
vispārēju tehnisko radiofrekvenču spektra izmantošanas kārtību,
kā arī nosacījumus koplietojamā radiofrekvenču piešķīruma
lietošanai.
Projekts izstrādāts saskaņā ar Starptautiskās telekomunikāciju
savienības un Eiropas pasta un telekomunikāciju administrāciju
konferences lēmumiem un rekomendācijām un Eiropas Savienības
direktīvām. Noteikumu projekts ir saskaņots ar nozares
asociācijām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ekonomikas, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijā, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, Valsts
kancelejā.
Veselības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku
likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas atomelektrostacijas
avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības
likumā”.
Likumprojektā noteikts, ka Černobiļas AES
avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas AES avārijas
rezultātā cietušo personu veselības stāvokli regulāri novēro, kā
arī nosaka slimību, invaliditātes un personas nāves cēloņsakarību
ar Černobiļas AES avāriju Paula Stradiņa klīniskās slimnīcas
Aroda un radiācijas medicīnas centrs.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu,
Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments