Latvijas tēlam ir arī garša
Vakar Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja Kurzemes zvejnieku sētā biedrība “Mārketinga padome” sadarbībā ar Latvijas institūtu rīkoja degustāciju “Treji latviešu ēdienu gaņģi”.
Brīvdabas muzejā tika degustēti ēdieni, kas gatavoti no kvalitatīviem Latvijas produktiem Foto: Elmārs Rudzītis, A.F.I. |
Latvijas institūta direktors Ojārs
Kalniņš atgādināja mūsu valsts tūrisma devīzi – “Latvija ir zeme,
kas dzied” un uzsvēra, ka Latvijas tēlam ir ne vien dziesmas, bet
arī sava smarža un garša. Tātad šo tēlu veido arī latviešu
virtuve, secināja O.Kalniņš. Un kas gan latviešu ēdienu
pagatavošanai noder labāk par pašu zemē audzēto un ražoto! Jau
krietnu laiku par pārtikas kvalitātes garantu kalpo preču zīme
“Kvalitatīvs produkts”, kuru tautā pazīst kā “Zaļo karotīti”.
O.Kalniņš atgādināja: “Zaļā karotīte” norāda ne vien uz produkta
kvalitāti, bet arī Latviju kā izcelsmes valsti. Viņš uzsvēra, ka
tagad, kad Latvija kļuvusi par Eiropas Savienības dalībvalsti, jo
īpaši svarīgi ir nepazust valstu un tautu pulkā, bet prast
parādīt savas vērtības, kuru skaitā ir arī gardie un veselīgie
latviešu ēdieni.
Arī Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe uzsvēra: nacionālā
virtuve ir valsts vizītkarte. Viņa atzīmēja nožēlas vērto faktu,
ka Rīgas restorānu jo plašajā piedāvājumu klāstā starp dažādu
tautu eksotiskajiem gardumiem bieži vien velti meklēt latviešu
ēdienus. Tāpēc degustācija tika rīkota sadarbībā ar restorānu
“Lido”, kura virtuve visvairāk atbilst latviskajai gaumei un
tradīcijām. Pasākuma viesiem tika piedāvāti trīs ēdieni jeb, kā
mēdza sacīt senlaikos, gaņģi: lībiešu virsaiša zupa “Imanta”,
ribiņas ar kāpostu sautējumu Miervalža pils sargu gaumē un
“Melānijas svaigu ogu saldēdiens”.
Protams, visu ēdienu pagatavošanā bija izmantoti ar “Zaļo
karotīti” marķētie produkti. I. Gulbe norādīja: “Zaļā karotīte”
savu misiju ir izpildījusi brīdī, kad kvalitatīvie produkti
pārtapuši kvalitatīvos ēdienos. Jāpiebilst, ka ar šo preču zīmi
pašlaik ļauts marķēt 30 Latvijas pārtikas rūpniecības uzņēmumu
175 ražojumus, un ne mazums patērētāju veikalos vislabprātāk
izvēlas tieši pārtiku ar karotītes zīmi. Pasākuma noslēgumā I.
Gulbe apsolīja, ka nacionālās gastronomijas vērtību
popularizēšana tiks turpināta.
Juris Bārtulis, “LV”