• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijas tēlam ir arī garša. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.08.2004., Nr. 132 https://www.vestnesis.lv/ta/id/92627

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Skaidros aizbildņu tiesības un pienākumus

Vēl šajā numurā

20.08.2004., Nr. 132

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Latvijas tēlam ir arī garša

Vakar Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja Kurzemes zvejnieku sētā biedrība “Mārketinga padome” sadarbībā ar Latvijas institūtu rīkoja degustāciju “Treji latviešu ēdienu gaņģi”.

PRODUKTI.PNG (120422 bytes)
Brīvdabas muzejā tika degustēti ēdieni, kas gatavoti no kvalitatīviem Latvijas produktiem
Foto: Elmārs Rudzītis, A.F.I.

Latvijas institūta direktors Ojārs Kalniņš atgādināja mūsu valsts tūrisma devīzi – “Latvija ir zeme, kas dzied” un uzsvēra, ka Latvijas tēlam ir ne vien dziesmas, bet arī sava smarža un garša. Tātad šo tēlu veido arī latviešu virtuve, secināja O.Kalniņš. Un kas gan latviešu ēdienu pagatavošanai noder labāk par pašu zemē audzēto un ražoto! Jau krietnu laiku par pārtikas kvalitātes garantu kalpo preču zīme “Kvalitatīvs produkts”, kuru tautā pazīst kā “Zaļo karotīti”. O.Kalniņš atgādināja: “Zaļā karotīte” norāda ne vien uz produkta kvalitāti, bet arī Latviju kā izcelsmes valsti. Viņš uzsvēra, ka tagad, kad Latvija kļuvusi par Eiropas Savienības dalībvalsti, jo īpaši svarīgi ir nepazust valstu un tautu pulkā, bet prast parādīt savas vērtības, kuru skaitā ir arī gardie un veselīgie latviešu ēdieni.
Arī Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe uzsvēra: nacionālā virtuve ir valsts vizītkarte. Viņa atzīmēja nožēlas vērto faktu, ka Rīgas restorānu jo plašajā piedāvājumu klāstā starp dažādu tautu eksotiskajiem gardumiem bieži vien velti meklēt latviešu ēdienus. Tāpēc degustācija tika rīkota sadarbībā ar restorānu “Lido”, kura virtuve visvairāk atbilst latviskajai gaumei un tradīcijām. Pasākuma viesiem tika piedāvāti trīs ēdieni jeb, kā mēdza sacīt senlaikos, gaņģi: lībiešu virsaiša zupa “Imanta”, ribiņas ar kāpostu sautējumu Miervalža pils sargu gaumē un “Melānijas svaigu ogu saldēdiens”.
Protams, visu ēdienu pagatavošanā bija izmantoti ar “Zaļo karotīti” marķētie produkti. I. Gulbe norādīja: “Zaļā karotīte” savu misiju ir izpildījusi brīdī, kad kvalitatīvie produkti pārtapuši kvalitatīvos ēdienos. Jāpiebilst, ka ar šo preču zīmi pašlaik ļauts marķēt 30 Latvijas pārtikas rūpniecības uzņēmumu 175 ražojumus, un ne mazums patērētāju veikalos vislabprātāk izvēlas tieši pārtiku ar karotītes zīmi. Pasākuma noslēgumā I. Gulbe apsolīja, ka nacionālās gastronomijas vērtību popularizēšana tiks turpināta.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!