Kā sakārtot Latvijas tūrisma piedāvājumu
Latvijai pašreiz nav noteikti tie tūrisma produkti, kuri simbolizētu valsti, uzskata Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš, kurš aģentūru vada no jūlija beigām. Viņš uzsver, ka jau “tuvākajā nākotnē tūrisma industrijai ir jāmēģina atrast un identificēt tos produktus, ar kuru palīdzību pievērst ārvalstu tūristu uzmanību Latvijai”.
Pēc jaunā aģentūras direktora
domām, pašreiz ir ļoti labvēlīga situācija tūrisma attīstībai un
sakārtošanai, jo tūrisma iespējas ir ievērtētas gan valsts
pārvaldes rīcībā, gan arī daudzie uzņēmēji un pašvaldības
ieinteresētas nozares uzplaukumā. “Iepriek-šējos gados Latvija kā
tūrisma galamērķis tikusi prezentēta nedaudz sadrumstaloti,
uzmanību pievēršot atsevišķiem reģioniem, bet neveidojot vienotus
tūrisma produktus un nepopularizējot tos.”
U.Vītoliņš min pieredzēto, kad vēl strādājis par Latvijas
vēstnieku Polijā. Tolaik bieži saņemti dažādi reklāmas materiāli
par tūrisma iespējām Latvijā. “Tomēr salīdzinoši ar citu valstu
izdotajiem mūsējie bija mazāk konkurētspējīgi, jo tajos bija
akcentētas plašāk nezināmas ģeogrāfiskas vietas, tai skaitā
Vidzeme, Latgale, Kurzeme,” norāda Tūrisma attīstības valsts
aģentūras direktors.
Viņš uzskata, ka atsevišķu tūrisma produktu veidošana ļautu
ienākošo tūrismu organizēt sistematizēti un kvalitatīvi, kā arī
pilnvērtīgāk apmierināt potenciālo tūristu vajadzības un vēlmes,
segmentējot produktu pēc interešu sfērām. Piemēram, aktīvā
tūrisma cienītājiem jāpiedāvā velotūrisma vai ūdenstūrisma
maršruti, dabas mīļotājiem – īpašas putnu vērošanas tūres un
ekotūristiem izstrādājot īpašus piedāvājumus, uzskata U.Vītoliņš.
Pēc viņa domām, būtiski ir arī segmentēt kultūrvēsturiskā
mantojuma izmantošanu tūrismā, piedāvājot, piemēram, Latgales
sakrālā mantojuma iepazīšanas tūres vai īpašus maršrutus pa
muižām un pilīm.
“Līdz šim daudzkārt Latvijas reklāmas materiālos bija minēti
tikai neskartas dabas objekti, kaut gan pašreiz pazīstamākie
tūrisma zīmoli ir Rīga un Jūrmala, kurus par savu ceļojuma
galamērķi Latvijā izvēlas 85% no ārvalstu viesiem,” informē
U.Vītoliņš, piedāvājot šos tūrisma produktus izcelt un aktīvāk
popularizēt.
Produktu popularizēšanā Tūrisma attīstības valsts aģentūra
darbojas ar vairākiem instrumentiem – organizējot Latvijas dalību
starptautiskajos tūrisma gadatirgos, organizējot kontaktbiržas un
ārvalstu žurnālistu vizītes un izstrādājot tūrisma informatīvos
materiālus.
Minētās ieceres, Tūrisma valsts attīstības aģentūras skatījumā,
varētu sakārtot valsts tūrisma piedāvājumu un veicināt Latvijas
kā pievilcīga tūrisma galamērķa atpazīstamību.
“LV” informācija