Ministru kabineta 2004.gada 31.augusta sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Heraldisko simbolu likums”.
Likumprojekta mērķis ir
noteikt heraldisko simbolu apstiprināšanas un reģistrācijas
kārtību (izņemot valsts heraldisko simbolu), vispārīgos
lietošanas principus, kā arī atribūtikas ar valsts heraldisko
simbolu apstiprināšanas kārtību (izņemot valsts, pašvaldības vai
nevalstiskās organizācijas dibinātos apbalvojumus ar heraldisko
simbolu vai valsts heraldisko simbolu).
Projekts paredz, ka persona, kas vēlas apstiprināt un reģistrēt
heraldisko simbolu un apstiprināt atribūtiku ar valsts heraldisko
simbolu, Kultūras ministrijā iesniedz rakstisku iesniegumu.
Iesniegumam pievieno: heraldiskā simbola apraksta projektu,
heraldiskā simbola vai atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu
attēla projektu, kā arī dokumentu, kas apliecina
pilnvarojumu, ja iesniegumu iesniedz ar pārstāvja
starpniecību.
Kultūras ministrija iesniegumu kopā ar pievienotajiem dokumentiem
nosūta Valsts heraldikas komisijai, kura pārbauda iesniegtā
heraldiskā simbola un atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu
atbilstību heraldikas prasībām, izvērtē māksliniecisko kvalitāti
un 30 dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas sniedz
ieteikumus par turpmāko simbola saskaņošanas un pilnveidošanas
gaitu.
Paredzēts, ka Kultūras ministrija veido, uztur un papildina
heraldisko simbolu reģistru, kurā iekļauj heraldiskā simbola
aprakstu, attēlu, ziņas par tā īpašnieku (fiziskai personai
norāda vārdu, uzvārdu un personas kodu, juridiskai personai –
pilnu nosaukumu un nodokļu maksātāja kodu), heraldiskā simbola
apstiprināšanas un reģistrācijas datumu. Kārtību, kādā
reģistrā iekļauj un aktualizē ziņas, kā arī izsniedz tās, nosaka
Ministru kabinets.
Paziņojumu par heraldiskā simbola reģistrāciju un attiecīgā
heraldiskā simbola aprakstu un attēlu Kultūras ministrija publicē
laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Heraldiskā simbola
reģistrācijas apliecību Kultūras ministrija izsniedz mēneša laikā
pēc paziņojuma par heraldiskā simbola reģistrāciju publicēšanas
laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Reģistrētie heraldisko simbolu
attēli un to apraksti ir publiski pieejami.
Heraldiskā simbola īpašniekam, uz kura vārda ir reģistrēts
heraldiskais simbols, ir tiesības lietot šo simbolu, nodot
lietošanas tiesības citām personām, kā arī aizliegt to
lietot.
Valsts pārvaldes institūcijām un pašvaldībām ir tiesības lietot
heraldiskos simbolus, kuri ir apstiprināti un reģistrēti šajā
likumā noteiktajā kārtībā.
Paredzēts noteikt, ka heraldiskos simbolus kā ilustratīvu vai
izziņas materiālu bez heraldiskā simbola īpašnieka atļaujas
drīkst izmantot enciklopēdijās, mācību līdzekļos, kā arī citos
zinātniska un uzziņu rakstura izdevumos.
Atribūtiku ar valsts heraldisko simbolu ir tiesības lietot valsts
pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un citām juridiskām un
fiziskām personām likumā “Par Latvijas valsts ģerboni”
paredzētajā kārtībā, ja atribūtika ar valsts heraldisko simbolu
ir apstiprināta šajā likumā noteiktajā kārtībā.
Valsts heraldikas komisija ir Valsts prezidenta izveidota
koleģiāla institūcija, tās darbību nosaka šis likums un Valsts
prezidenta apstiprināts Valsts heraldikas komisijas
nolikums.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Kodekss tiek papildināts ar pantu,
ka nosaka atbildību par heraldiskā simbola un atribūtikas ar
valsts heraldisko simbolu nelikumīgu lietošanu.
Paredzēts noteikt, ka par heraldisko simbolu reģistrā
nereģistrēta heraldiskā simbola lietošanu uzliek naudas sodu
valsts vai pašvaldību iestādes vadītājam līdz divdesmit
latiem.
Par Heraldisko simbolu likumā paredzētajā kārtībā neapstiprinātas
atribūtikas ar valsts heraldisko simbolu lietošanu uzliek naudas
sodu līdz divdesmit latiem.
Par heraldiskā simbola lietošanu bez heraldiskā simbola īpašnieka
atļaujas, uz kura vārda reģistrēts heraldiskais simbols, uzliek
naudas sodu līdz divdesmit latiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums likumā “Par nodokļiem un
nodevām””.
Likumprojekts paredz Heraldisko simbolu
likumā paredzēto valsts nodevu par heraldiskā simbola
reģistrāciju iekļaut likumā “Par nodokļiem un nodevām”.
Likumprojekts tiek papildināts, nosakot, ka par heraldiskā
simbola reģistrēšanu ir maksājama valsts nodeva.
Pieņemti “Noteikumi par atlīdzības izmaksu lieciniekam, tulkam
un ekspertam administratīvajā procesā tiesā”.
Noteikumi
nosaka kārtību, kādā izmaksā atlīdzību lieciniekam, tulkam un
ekspertam par piedalīšanos administratīvajā procesā tiesā, un tās
apmēru. Noteikumi neregulē atlīdzības izmaksāšanas kārtību un tās
apmēru ekspertiem, kas strādā valsts ekspertīžu iestādē, vai
tulkiem, kas ir darba tiesiskajās attiecībās ar tiesu
iestādi.
Lieciniekam, ekspertam un tulkam atlīdzina šādus
izdevumus: ceļa izdevumus par braucienu no dzīvesvietas līdz
vietai, uz kuru tiesa viņu ir izsaukusi, un atpakaļ šādā
apmērā: ja izmantots sabiedriskais transportlīdzeklis,
izdevumus sedz atbilstoši attiecīgā sabiedriskā transportlīdzekļa
tarifam, pamatojoties uz iesniegtajiem izdevumus apliecinošiem
braukšanas dokumentiem; ja izmantots personīgais
transportlīdzeklis, izdevumus sedz par patērēto degvielu, ņemot
vērā brauciena maršrutu un kilometrāžu, kā arī nepieciešamo
attiecīgās markas degvielas daudzumu un pamatojoties uz degvielas
uzpildes staciju izsniegtiem minētos izdevumus apliecinošiem
dokumentiem (čeki, kvītis).
Tiek atlīdzināti arī naktsmītnes (viesnīcas) izdevumi, ja
lieciniekam, ekspertam vai tulkam vietā, uz kuru tiesa viņu ir
izsaukusi, jāuzturas ilgāk par vienu dienu, saskaņā ar
iesniegtajiem samaksātajiem rēķiniem. Maksimālais apmērs
izdevumiem par naktsmītni (viesnīcu) Rīgā ir 25 lati par
diennakti, citās apdzīvotās vietās – 20 latu par
diennakti. Tiek noteikta arī dienas nauda triju latu apmērā par
katru dienu. Minēto izdevumu atlīdzību lieciniekam, ekspertam un
tulkam aprēķina un izmaksā Tiesu administrācija.
Ekspertam un tulkam, kuri pēc tiesas uzaicinājuma pildījuši
uzdevumu no pamatdarba brīvajā laikā vai kuri nestrādā algotu
darbu, ir tiesības saņemt atlīdzību par tiesas uzdevumā paveikto
darbu. Atlīdzību, ņemot vērā eksperta un tulka kvalifikāciju
(darba pieredzi un izglītību) un pamatojoties uz tiesas uzziņu
par piedalīšanos tiesā (pielikums), aprēķina un izmaksā Tiesu
administrācija piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Lai saņemtu atlīdzību, eksperts un tulks Tiesu administrācijā
iesniedz darba pārskatu un uzziņu par piedalīšanos tiesā.
Pieņemti “Noteikumi par bezmantinieku kapitāla daļu pārņemšanu
un pārdošanu”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek
pārņemtas un pārdotas Komerclikuma 191.pantā paredzētās
sabiedrības ar ierobežotu atbildību bezmantinieka kapitāla daļas,
kas piekrīt valstij saskaņā ar Civillikuma 416.pantu, un tām
pielīdzināmās kapitāla daļas.
Ja institūcija, kas saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada
19.maija noteikumiem Nr.188 “Noteikumi par valstij piekritīgās
mantas uzskaiti, novērtēšanu un realizāciju” veic valstij
piekritīgās mantas pirmreizējo uzskaiti un apraksti
(novērtēšanu), konstatē, ka mantas sastāvā, kura saskaņā ar
likumiem piekrīt valstij, ir bezmantinieka kapitāla daļas, tā
saskaņā ar minētajiem noteikumiem nosūta paziņojumu attiecīgajai
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei un par
bezmantinieka kapitāla daļām rakstiski paziņo arī Privatizācijas
aģentūrai.
Pirmreizējās uzskaites institūcija
bezmantinieka kapitāla daļas 20 dienu laikā nodod Privatizācijas
aģentūras turējumā ar nodošanas un pieņemšanas aktu. Aktam
pievieno pirmreizējās kapitāla daļu aprakstes (novērtējuma) akta
vienu eksemplāru, lēmumu par mantas piekritību valstij (kopiju)
un kapitāla daļu īpašuma tiesības apliecinošus dokumentus.
Privatizācijas aģentūra nodošanas un pieņemšanas akta
parakstīšanas dienā pārņemtās bezmantinieka kapitāla daļas
noteiktā kārtībā ieraksta valstij piekritīgo kapitāla daļu
reģistrā. Privatizācijas aģentūra uztur un aktualizē minēto
reģistru, ierakstot tajā šajos noteikumos paredzētās ziņas, kā
arī citas ziņas par bezmantinieka kapitāla daļu pārņemšanu,
pārdošanu un iegūto līdzekļu izlietojumu.
Privatizācijas aģentūra triju
darbdienu laikā nosūta attiecīgajai Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālajai iestādei un Ekonomikas ministrijai paziņojumu par
bezmantinieka kapitāla daļu reģistrāciju. Paziņojumam pievieno
nodošanas un pieņemšanas akta vienu eksemplāru.
Bezmantinieka kapitāla daļas ir nodotas atsavināšanai ar dienu,
kad tās tiek reģistrētas valstij piekritīgo kapitāla daļu
reģistrā, un Privatizācijas aģentūra kļūst par šo kapitāla daļu
turētāju.
Ja līdzekļi, kuri tiks iegūti no bezmantinieka kapitāla daļu
pārdošanas, ir nepieciešami mantojumā iekļauto parādsaistību
kārtošanai, Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde, kurai
Privatizācijas aģentūra ir nosūtījusi paziņojumu, piecu darbdienu
laikā rakstiski dod uzdevumu Privatizācijas aģentūrai pārskaitīt
šos līdzekļus.
Privatizācijas
aģentūra piecu darbdienu laikā pēc bezmantinieka kapitāla daļu
reģistrācijas valstij piekritīgo kapitāla daļu reģistrā iesniedz
attiecīgajai sabiedrībai ar ierobežotu atbildību dokumentus, lai
sabiedrības dalībnieku reģistrā (dalībnieku grāmatā) ierakstītu
valstij piekritīgās kapitāla daļas.
Pēc bezmantinieka kapitāla daļu
ierakstīšanas dalībnieku reģistrā Privatizācijas aģentūra
organizē bezmantinieka kapitāla daļu pārdošanu. Piedāvājot
bezmantinieka kapitāla daļas pārdošanai, Privatizācijas aģentūra
nosaka: vienas kapitāla daļas pārdošanas cenu; visu viena pircēja
nopirkto kapitāla daļu samaksas termiņu; samaksas kārtību.
Bezmantinieka kapitāla daļas piedāvā pārdošanai saskaņā ar
sabiedrības darbību reglamentējošā likuma prasībām sabiedrības
statūtos noteiktajā kārtībā un termiņos. Ja bezmantinieka
kapitāla daļu pirkuma līgums ir noslēgts un par kapitāla daļām ir
samaksāts, Privatizācijas aģentūra izdara attiecīgus ierakstus
valstij piekritīgo kapitāla daļu reģistrā.
Bezmantinieka kapitāla daļu izsoles noteikumi ir publiski
pieejami vismaz vienu mēnesi pirms pieteikšanās uz bezmantinieka
kapitāla daļu izsoli.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā politisko organizāciju
(partiju) pretlikumīgi iegūtā manta nododama valsts
īpašumā”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā politisko
organizāciju (partiju) pretlikumīgi iegūtā manta, tai skaitā
anonīmi un pretlikumīgi saņemtie dāvinājumi un ziedojumi,
nododama valsts īpašumā.
Ja tiek konstatēts Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas
likuma 2.panta pirmās un trešās daļas, 3.panta pirmās daļas,
4.panta pirmās un otrās daļas, 6.panta, 7.panta pirmās un trešās
daļas, 8.4 panta un 10.panta trešās daļas
noteikumu pārkāpums, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
priekšnieks pieņem lēmumu, ka manta tiek atzīta par piekritīgu
valstij, un attiecīgā politiskā organizācija (partija) nodod šo
mantu valsts īpašumā.
Attiecīgā politiskā organizācija (partija) piecu dienu laikā pēc
biroja lēmuma saņemšanas paziņo birojam par valsts īpašumā
nododamās mantas atrašanās vietu.
Pēc biroja pieprasījuma attiecīgā politiskā organizācija
(partija) nodrošina netraucētu mantas apskati, un biroja
atbildīgā persona sastāda pirmreizējo mantas aprakstes
(novērtējuma) aktu, kurā norāda mantas veidu, daudzumu,
atšķirības pazīmes, kvalitāti un vērtību.
Par anonīma dāvinājuma (ziedojuma) saņemšanu politiskā
organizācija (partija) piecu dienu laikā rakstiski paziņo birojam
un norāda mantas atrašanās vietu. Biroja priekšnieks,
pamatojoties uz politiskās organizācijas (partijas) paziņojumu,
pieņem lēmumu par mantas nodošanu valsts īpašumā, un biroja
atbildīgā persona sastāda pirmreizējo mantas aprakstes
(novērtējuma) aktu.
Biroja atbildīgā persona pārņem no attiecīgās politiskās
organizācijas (partijas) pirmreizēji uzskaitīto mantu un
nodrošina tās saglabāšanu līdz nodošanai realizācijā saskaņā ar
Ministru kabineta 1998.gada 19.maija noteikumiem Nr.188
“Noteikumi par valstij piekritīgās mantas uzskaiti, novērtēšanu
un realizāciju”.
Pieņemts rīkojums “Par bezpeļņas organizācijas valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Tēvijas sargs”
reorganizāciju un valsts aģentūras “Tēvijas sargs”
izveidošanu”.
Saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, ar
2004.gada 1.oktobri jāuzsāk reorganizācija bezpeļņas organizācijā
valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Tēvijas sargs”, kurā
Aizsardzības ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, un līdz
2004.gada 31.decembrim jāizveido valsts aģentūra “Tēvijas sargs”.
Noteikts, ka aģentūra ir sabiedrības saistību, funkciju, tiesību,
mantas un finanšu līdzekļu pārņēmēja.
Aģentūra ir Aizsardzības ministrijas pārraudzībā esoša valsts
iestāde, kura sniedz valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī
fiziskām un juridiskām personām informatīvos pakalpojumus valsts
aizsardzības politikas jomā.
Aģentūrai ir šādas funkcijas: informēt sabiedrību par
Aizsardzības ministrijas, Nacionālo bruņoto spēku vienību un
Aizsardzības ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību; izdot
militāro žurnālu “Tēvijas Sargs”, kā arī sagatavot publicēšanai
citus informatīvos materiālus; veicināt sabiedrības atbalstu
Latvijas dalībai NATO; informatīvi nodrošināt Nacionālo
bruņoto spēku profesionalizācijas plānu; sadarbībā ar
nevalstiskajām organizācijām īstenot attiecīgus projektus.
Vienlaikus pieņemti noteikumi “Valsts aģentūras “Tēvijas sargs”
nolikums”, kuros noteikts, ka valsts aģentūra “Tēvijas sargs” ir
Aizsardzības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde, kura
sniedz valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī fiziskām un
juridiskām personām informatīvos pakalpojumus valsts aizsardzības
politikas jomā.
Pieņemti noteikumi “Vispārējās un profesionālās izglītības
programmu licencēšanas kārtība”.
Noteikumi nosaka
kārtību, kādā licencējamas vispārējās izglītības, profesionālās
pamatizglītības, arodizglītības, profesionālās vidējās
izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, profesionālās
pilnveides un profesionālās tālākizglītības programmas.
Lai saņemtu licenci izglītības programmas īstenošanai, izglītības
iestāde iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu.
Iesniegumā norāda šādu informāciju: izglītības iestādes
nosaukums; izglītības iestādes dibinātājs un izglītības iestādes
juridiskais statuss; izglītības iestādes juridiskā adrese un
tālruņa numurs; Izglītības un zinātnes ministrijas
izsniegtās izglītības iestādes reģistrācijas apliecības
numurs; izglītības programmas nosaukums; izglītības
apakšprogrammas nosaukums (profesionālās ievirzes mūzikas
izglītības programmām); izglītības programmas kods; profesionālās
izglītības programmām – izglītības programmas
veids; izglītības programmas īstenošanas ilgums vai apjoms
(izņemot vispārējās izglītības programmas); vispārējās
izglītības programmām – izglītojamo skaits izglītības
programmā; izglītības iestādes vadītāja vārds un uzvārds,
tās personas vārds, uzvārds un amats, kuru izglītības iestāde
pilnvarojusi kārtot licencēšanas jautājumus.
Iesniegumam pievieno šādus dokumentus: izglītības programmu,
kas izstrādāta atbilstoši Izglītības likumā noteiktajām prasībām
(profesionālās ievirzes mūzikas, mākslas un kultūras izglītības
programmām nepieciešams saskaņojums ar Kultūras ministriju;
izglītības programmām, pēc kuru apguves un kvalifikācijas
pārbaudījuma nokārtošanas tiek izsniegts Apsardzes darbības
likumā noteiktais apsardzes sertifikāts, – saskaņojums ar Valsts
policiju; profesionālās izglītības programmai ugunsdrošībā,
ugunsdzēsībā un civilajā aizsardzībā – saskaņojums ar Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestu; profesionālās izglītības
programmām valsts robežas drošības jomā – saskaņojums ar Valsts
robežsardzi); izglītības iestādes dibinātāja izsniegtu
izziņu par attiecīgās izglītības programmas īstenošanai
nepieciešamo telpu un materiāltehnisko nodrošinājumu. Valsts
aģentūras “Sabiedrības veselības aģentūra”, Valsts ugunsdzēsības
un glābšanas dienesta un Valsts darba inspekcijas atzinumus par
izglītības iestādes atbilstību higiēnas prasībām, civilās
aizsardzības, ugunsdrošības un darba aizsardzības normām
(kopijas). Atzinumu derīguma termiņš ir viens gads. Iesniegumam
pievieno arī Izglītības valsts inspekcijas atzinumu par
izglītības programmas atbilstību Izglītības likuma prasībām –
vispārējās izglītības programmām; profesionālo apvienību
atzinumus par izglītības programmas atbilstību darba tirgus
prasībām – profesionālās pamatizglītības, arodizglītības,
profesionālās vidējās izglītības un profesionālās tālākizglītības
programmām, ja nav izstrādāts profesijas standarts.
Lēmumu par licences izsniegšanu, atteikumu izsniegt licenci vai
licences anulēšanu pieņem vispārējās izglītības programmu
licencēšanas komisija, profesionālās izglītības programmu
licencēšanas komisija vai profesionālās ievirzes sporta
izglītības programmu licencēšanas komisija. Komisiju
personālsastāvu apstiprina izglītības un zinātnes ministrs, tās
sastāvā ir ne mazāk kā pieci locekļi – Izglītības un zinātnes
ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu pārstāvji. Komisijas
priekšsēdētājs ir Izglītības un zinātnes ministrijas amatpersona.
Atbilstoši attiecīgās izglītības programmas veidam komisijā
iekļauj citu ministriju, pašvaldību, darba devēju un profesionālo
organizāciju vai sporta federāciju pārstāvjus.
Profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu licencēšanas
komisija izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus, lūdz
attiecīgā sporta veida federācijai sniegt atzinumu par izglītības
programmu un mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem lēmumu
par licences izsniegšanu vai motivētu atteikumu izsniegt licenci,
ja izglītības programma neatbilst šajos noteikumos noteiktajām
prasībām.
Vispārējās izglītības programmu licencēšanas komisija vai
Profesionālās izglītības programmu licencēšanas komisija izskata
iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un mēneša laikā pēc to
saņemšanas pieņem lēmumu par licences izsniegšanu vai motivētu
atteikumu izsniegt licenci, ja izglītības programma neatbilst
šajos noteikumos noteiktajām prasībām.
Noteikts, ka licenci izsniedz uz laiku līdz 10 gadiem, bet
profesionālās pilnveides izglītības programmām – uz laiku līdz
sešiem gadiem.
Ja komisija pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt licenci,
izglītības iestāde iesniegumu par licences izsniegšanu attiecīgās
izglītības programmas īstenošanai atkārtoti iesniegt drīkst ne
agrāk kā mēnesi pēc iepriekšējā iesnieguma iesniegšanas.
Ja licences saņemšanai iesniegtajos dokumentos nav pietiekamu
ziņu, lai izlemtu jautājumu, komisija ir tiesīga pieprasīt
papildu informāciju. Septiņu dienu laikā pēc komisijas sēdes
izglītības iestādei nosūta paziņojumu, kurā pieprasīta
nepieciešamā informācija vai dokumenti. Izglītības iestāde 15
dienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas iesniedz papildu
informāciju vai dokumentus. Komisija mēneša laikā pēc papildu
informācijas vai dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par licences
izsniegšanu vai motivētu atteikumu izsniegt licenci.
Saskaņā ar komisijas lēmumu izglītības iestādei izsniedz
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāra parakstītu
profesionālās izglītības programmas licenci, vispārējās
izglītības programmas licenci vai profesionālās ievirzes sporta
izglītības programmas licenci. Licences derīguma termiņš
sākas ar dienu, kad lēmums par licences izsniegšanu paziņots
izglītības iestādei.
Noteikts, ja dokumentos, kas bijuši par pamatu licences
saņemšanai, ir izdarīti grozījumi, licences īpašniekam ir
pienākums rakstiski paziņot par to Izglītības un zinātnes
ministrijai ne vēlāk kā mēnesi pēc attiecīgo grozījumu
izdarīšanas.
Beidzoties licences derīguma termiņam, licences īpašnieks
iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu un
noteikumos minētos dokumentus atkārtotai izglītības programmas
licencēšanai.
Noteikts, ka komisijai ir tiesības anulēt licenci šādos
gadījumos: apzināti sniegtas nepatiesas vai maldinošas
ziņas; licences īpašnieks gada laikā pēc tās saņemšanas nav
uzsācis licencētās izglītības programmas
īstenošanu; izglītības programma vai izglītības iestāde
netiek akreditēta (ja akreditācija ir nepieciešama saskaņā ar
normatīvajiem aktiem); izglītības iestādes darbībā vai
licencētās izglītības programmas īstenošanā konstatēti būtiski
normatīvo aktu pārkāpumi, kas fiksēti Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta, valsts aģentūras “Sabiedrības veselības
aģentūra”, Valsts darba inspekcijas vai Izglītības valsts
inspekcijas aktos.
Lēmumu par atteikumu izsniegt licenci vai licences anulēšanu
paraksta komisijas priekšsēdētājs un ne vēlāk kā septiņu dienu
laikā pēc lēmuma pieņemšanas rakstiski informē par to attiecīgi
izglītības iestādi vai licences īpašnieku.
Komisijas lēmumu par atteikumu
izsniegt licenci vai licences anulēšanu var apstrīdēt Izglītības
un zinātnes ministrijā. Izglītības un zinātnes ministrijas lēmumu
var pārsūdzēt tiesā.
Noteikts, ka ar licencēšanu saistītos izdevumus sedz no
Izglītības un zinātnes ministrijai piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Nacionālās operas
likumā”.
Šobrīd Latvijas Nacionālās operas likuma
2.panta otrā daļa nosaka Latvijas Nacionālajai operai juridiskas
personas statusu. Ņemot vērā to, ka Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteikts, ka tiešā pārvaldes iestāde darbojas valsts –
sākotnējās publisko tiesību juridiskās personas vārdā un
atsevišķa iestāde nav uzskatāma par juridisko personu, no likuma
2.panta otrās daļas tiek svītrota norma, kas piešķir Latvijas
Nacionālajai operai juridiskas personas statusu.
Šobrīd Latvijas Nacionālās operas likuma 6. un 9.pantā tiek
noteikts, ka Latvijas Nacionālās operas darbības un attīstības
stratēģiju pieciem gadiem apstiprina Ministru kabinets. Ņemot
vērā to, ka Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikts, ka
Ministru kabinets padotību īsteno ar atsevišķa Ministru kabineta
locekļa starpniecību, likumprojektā iestrādāta norma, kas paredz,
ka Latvijas Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju
pieciem gadiem apstiprina kultūras ministrs.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 417 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 37 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 380 pilsonības pretendentiem 68% ir krievi, 6% – baltkrievi,
14% ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības. 13%
pilsonības pretendentu ir pamata, 52% – vidējā, 32% – augstākā
izglītība.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 76 250
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 6962 personas.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments