Valsts sekretāru 2004.gada 26.augusta sanāksmē
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas
noteikumi”.
Saskaņā ar Teritorijas plānošanas
likumu teritorijas plānošana, izstrādājot savstarpēji saskaņotus
teritorijas plānojumus, tiek īstenota četros plānošanas līmeņos:
nacionālajā, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību
līmenī. Vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā un
detālplānojumā ir attēlota vietējās pašvaldības teritorijas
pašreizējā un noteikta plānotā (atļautā) izmantošana un
izmantošanas aprobežojumi.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un detālplānojumu
izstrāde nodrošinās Teritorijas plānošanas likumā definēto
teritorijas plānošanas uzdevumu izpildi vietējo pašvaldību
plānošanas līmenī.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu noteikumu projektā ir
noteiktas vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un
detālplānojuma sastāvdaļas, šo plānojumu izstrādes, sabiedriskās
apspriešanas, likumības izvērtēšanas, spēkā stāšanās,
apturēšanas, grozīšanas un ievērošanas pārraudzības
kārtība.
Noteikumu projektā tiek parādīta vietējās pašvaldības teritorijas
plānojuma un detālplānojuma izstrādes gaita no vietējās
pašvaldības domes (padomes) lēmumu pieņemšanas par vietējās
pašvaldības teritorijas plānojuma un detālplānojuma izstrādes
uzsākšanu līdz šo plānojumu apstiprināšanai kā pašvaldības
saistošos noteikumus. Projektā tiek uzsvērts, ka sabiedriskā
apspriešana ir vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un
detālplānojuma izstrādes procesa neatņemama sastāvdaļa, paredzot
to pirms plānojuma izstrādes uzsākšanas un visā tā izstrādes
gaitā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietās, Ekonomikas, Iekšlietu, Kultūras, Labklājības,
Satiksmes, Veselības, Vides un Zemkopības ministrijā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Valsts kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā”.
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
149.³³ pants paredz, ka par autopārvadājumu veikšanu bez
normatīvajos aktos paredzētajiem speciāliem dokumentiem
autopārvadājumu jomā administratīvā sodīšana nav izdalīta
atsevišķi, bet ir noteikta vienā pantā, vienoti gan kravas, gan
pasažieru pārvadājumiem. Lai mainītu minēto kārtību un novērstu
minēto juridisko nepilnību, ir nepieciešams izdarīt
grozījumus.
Grozījumi paredz noteikt, ka par pasažieru pārvadājumu veikšanu
bez licences kartītes, speciālas atļaujas un patenta vai
normatīvajos aktos paredzētās reģistrācijas apliecības vai par to
veikšanu, pārkāpjot minēto dokumentu lietošanas noteikumus, kā
arī par atteikšanos uzrādīt minētos dokumentus, uzliek naudas
sodu transportlīdzekļa vadītājam no desmit līdz divdesmit pieciem
latiem. Par starptautisko pasažieru pārvadājumu veikšanu, ja
transportlīdzekļa vadītājs pārkāpj noteikumus, kas ietverti
starptautiskajos līgumos par pasažieru pārvadājumiem, uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz simt
latiem.
Grozījumos noteikts, ka kontroli pār transportlīdzekļu apstāšanās
vai stāvēšanas un kravu pārvadāšanas noteikumu ievērošanu
atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem realizē pašvaldības domes
(padomes) pilnvarotas institūcijas (amatpersonas).
Pārējie likumprojekta grozījumi saistīti ar precizējumiem pēc
bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību “Autotransporta direkcija” reorganizācijas un ar valsts
aģentūras “Autotransporta direkcija” izveidošanu un tiešās
pārvaldes iestādes “Autotransporta inspekcija” izveidošanu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības un Vides ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Valsts kontrolē, Valsts kancelejā.
Vides ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā koncepcijas projektu
“Par Salaspils kodolreaktora likvidēšanas un demontāžas
koncepciju”.
Ministru kabineta 1999.gada 26.oktobra sēdē
tika apstiprināts Salaspils kodolreaktora likvidēšanas un
demontāžas koncepcijas 3.variants – reaktora pilnīga likvidēšana
un demontāža līdz “zaļajam mauriņam” nākamajos 10 gados.
Ņemot vērā, ka atbilstoši pieņemtajam lēmumam reaktora
likvidēšanas darbi netika uzsākti 2001.gadā (valsts budžets
pasākumu realizācijai tika piešķirts 2004.gadā – 400 000 Ls
apmērā), nav panākta vienošanās par lietotās kodoldegvielas
pārvietošanu ārpus Latvijas 2003.gadā, jāuzlabo lietotās
kodoldegvielas uzglabāšanas drošība terorisma draudu apstākļos un
ir iegūta papildu informācija par radioekoloģisko stāvokli
kodolreaktora teritorijā, ir nepieciešams apstiprināto Salaspils
kodolreaktora likvidēšanas un demontāžas koncepcijas varianta
gala mērķi pārskatīt un ir arī jāpieņem lēmums par lietotās
kodoldegvielas uzglabāšanu Salaspils kodolreaktora teritorijā
līdz tās izvešanai ārpus Latvijas.
Balstoties uz minēto informāciju, izstrādātajā koncepcijā tiek
piedāvāti iespējamie risinājuma varianti šādām problēmām:
1) nodrošināt lietotās kodoldegvielas drošu pagaidu uzglabāšanu
Salaspils kodolreaktora teritorijā līdz tās izvešanai ārpus
Latvijas;
2) nodrošināt kodoldegvielas izvešanu ārpus Latvijas;
3) nepieciešams noteikt Salaspils kodolreaktora likvidēšanas un
demontāžas sasniedzamo gala mērķi, ņemot vērā iegūto
radioekoloģisko informāciju par kodolreaktora teritoriju un
plānotās objekta izmantošanas iespējas nākotnē, jo tas var
būtiski ietekmēt nepieciešamā finansējuma apjomu, un realizēt
akceptēto variantu.
Koncepcija ir izstrādāta laika periodam no 2004.gada līdz
2010.gadam.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes un Veselības ministrijā, Latvijas
Pašvaldību savienībā un Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments