• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Mazbānītis ripo pretī 101. dzimšanas dienai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.09.2004., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/ta/id/93187

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

OCTA polises tagad apdrošinātāju biroja ziņā

Vēl šajā numurā

03.09.2004., Nr. 140

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Mazbānītis ripo pretī 101. dzimšanas dienai

BANIS.PNG (136204 bytes)
Šaursliežu dzelzceļa līnija Gulbene–Alūksne
Foto: Elmārs Rudzītis, A.F.I.

Gulbenes-Alūksnes šaursliežu dzelzceļa vilcienam, ko tautā sauc par bānīti, simtpirmais pastāvēšanas gads salīdzinājumā ar iepriekšējiem bijis ražīgs un veiksmīgs. Tā, gatavojoties kārtējiem Bānīša svētkiem, kas notiks 4.septembrī, apgalvo viens no SIA BO “Gulbenes–Alūksnes bānītis” dibinātājiem Andris Biedriņš. “Šā gada laikā ir divkāršojies tūristu skaits, kas vēlas aplūkot pagātnes liecību un izbaudīt romantiku, braucot ar bānīti. Nedaudz pieaudzis arī citu pasažieru skaits. Tas pierāda pasaulē jau atzīto pieredzi, ka cilvēkiem šādi objekti ir interesanti un vajadzīgi. Tāpēc mums jādara viss, lai tie nonāktu arī līdz nākamajām paaudzēm,” secina A.Biedriņš.

Eiropas nauda bānītim

Piesaistot ES finansējumu programmas “Kultura 2000” ietvaros, kopējā projektā ar Grieķiju, Lielbritāniju, Spāniju, Franciju un Nīderlandi arī Latvijas šaursliežu dzelzceļa saglabāšanai tika piešķirts 187 tūkstošu eiru finansējums. Projekta kopējās izmaksas visām valstīm ir 1,5 miljoni eiru. “Lai ES finansējumu saņemtu, bija nepieciešams nacionālais līdzfinansējums 40% apmērā. To mūsu projektam piešķīra Kultūrkapitāla fonds,” skaidro starptautiskā projekta Latvijas daļas vadītājs A.Biedriņš.

Kam nauda tērēta

Projekts ietver pasākumu kompleksu: reklāmas materiālu sagatavošanu, videofilmas uzņemšanu, tvaika lokomotīvju rokasgrāmatas izdošanu u.c. Tomēr lielāka naudas daļa tiek tērēta praktiskiem mērķiem – tvaika lokomotīves restaurācijai. Tvaika lokomotīves tiek restaurētas katrā no projektā iesaistītajām valstīm.
Kā stāsta A.Biedriņš, ES naudas saņemšana nav vienīgā mazbānīša aizvadītā gada finansiālā labklājība. Ar Satiksmes ministrijas atbalstu atjaunoti četri vilciena vagoni.
“Bānītis ir iemantojis cilvēku atbalstu. Ir izteiktas vēlmes svinēt bānītī dzimšanas dienas, pat kāzas. Tomēr bez “Latvijas dzelzceļa” dotācijas pasažieru pārvadājumiem, kas gadā veido 100 tūkstošus latu, mēs nekādi nevarētu pastāvēt,” atzīst bānīša patrons. Ik dienas mazbānītis joprojām trīs reizes mēro ceļa posmu Gulbene–Alūksne, veicot regulāros pasažieru pārvadājumus. Mūsu straujajā laikmetā nepārprotami gausi – gandrīz 1,5 stundas – pavadot vilcieniņā, par biļeti nemainīgi vairākus gadus tiks iekasēti nieka 67 santīmi.

Jubilejas dāvana

Sagaidot 101.dzimšanas dienu, bānītis saņēmis savdabīgu dāvanu. Tautā iecienītais trimdas latviešu dziedātājs Ilmārs Dzenis ir sarakstījis un iedziedājis jaunu bānītim veltītu dziesmu. Tajā autors mazo vilcieniņu cildinājis par ņiprumu un apņēmību, ilgus gadus ripojot pa sliežu ceļu no Gulbenes uz Alūksni un atpakaļ.

Zaida Kalniņa, “LV“ 

zaida.kalnina@vestnesis.lv

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!