Ministru kabineta 2004. gada 7.septembra sēdē
Pieņemti noteikumi “Rīgas
vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības fonda līdzekļu
pārvaldīšanas un izlietošanas kārtība”.
Noteikumi nosaka Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un
attīstības fonda turētāju un kārtību, kādā pieņemami lēmumi par
fonda līdzekļu izlietošanu un sniedzama informācija par
izlietotajiem fonda līdzekļiem. Fonda turētāja ir Kultūras
ministrija.
Juridisko un fizisko personu, kā arī citu valstu un starptautisko
organizāciju ziedojumus izlieto tikai ziedotāju norādītajiem
mērķiem. Ja ziedotājs nav norādījis ziedojuma mērķi, ziedojums
tiek izlietots Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un
aizsardzības likumā paredzētajiem mērķiem.
Fonda padome ir kultūras ministra izveidota sabiedriska
konsultatīva institūcija. Fonda padomes sastāvā ir: Kultūras
ministrijas pārstāvis; Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcijas pārstāvis; Rīgas domes pārstāvis; UNESCO Latvijas
Nacionālās komisijas pārstāvis; Latvijas Arhitektu savienības
pārstāvis. Fonda padomes priekšsēdētāju pirmajā fonda padomes
sēdē ievēlē fonda padomes locekļi no fonda padomes locekļu
vidus.
Noteikts, ka fonda padomes sēdi sasauc ne retāk kā reizi trijos
mēnešos. Par tās norises vietu, laiku un darba kārtību Valsts
kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija rakstiski informē
visus fonda padomes locekļus. Pirmo fonda padomes sēdi sasauc
kultūras ministrs. Nākamās fonda padomes sēdes sasauc fonda
padomes priekšsēdētājs.
Katram fonda padomes loceklim lēmumu pieņemšanā ir viena balss.
Fonda padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā
puse fonda padomes locekļu. Lēmumus pieņem ar klātesošo fonda
padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits ir
vienāds, noteicošā ir fonda padomes priekšsēdētāja balss. Ja kāds
no fonda padomes locekļiem, kas piedalās sēdē, iebilst pret
vairākuma pieņemto lēmumu, viņa izteiktos iebildumus ieraksta
sēdes protokolā.
Fonda padome: sniedz Kultūras minis-trijai atzinumu par fonda
ieņēmumu un izdevumu budžeta programmu un ieņēmumu un izdevumu
tāmi; sniedz Kultūras ministrijai atzinumu par fonda līdzekļu
izmantošanas prioritātēm, ievērojot Rīgas vēsturiskā centra
sadalījumu atbilstoši kultūrvēsturiskās vides vērtībai; sniedz
Kultūras ministrijai atzinumu par projektu pārskata saturu, kā
arī vienu no šādiem atzinumiem par finansiālu atbalstu
izvērtētajiem projektu pieteikumiem: atbalstīt projektu un
iedalīt tam finanšu līdzekļus; konceptuāli atbalstīt projektu un
norādīt projektā veicamos labojumus un precizējumus; neatbalstīt
projektu, norādot projektā veicamās konceptuālās izmaiņas;
noraidīt projektu, norādot pamatojumu; par atbalstīto projektu
turpmāku finansēšanu; sniedz Kultūras ministrijai atzinumu par
līdzekļu saņēmējam piešķirto līdzekļu izmantošanu atbalstītā
projekta pieteikumā paredzētajiem darbiem un līdzekļu
izlietošanas termiņu ievērošanu; sniedz Kultūras ministrijai
atzinumu par fonda gada pārskatu.
Fiziska vai privāto tiesību juridiska persona var iesniegt fonda
padomē iesniegumu par līdzekļu piešķiršanu. Fonda padomei ir
tiesības pieprasīt papildu informāciju par iesniegtajiem
projektiem. Iesniegumu par līdzekļu piešķiršanu izskata
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Fonda līdzekļu saņēmējs līdz kārtējā ceturkšņa pirmā mēneša
desmitajam datumam iesniedz fonda padomei pārskatu par finanšu
līdzekļu izlietojumu iepriekšējā ceturksnī atbilstoši likumam
“Par grāmatvedību” un citiem normatīvajiem aktiem, kuri
reglamentē minētos jautājumus. Pārskatā papildus iekļauj
informāciju par projekta īstenošanas gaitu un saņemto līdzekļu
izlietojumu atbilstoši projektā noteiktajiem mērķiem.
Līdzekļu saņēmējs, pamatojoties uz Kultūras ministrijas lēmumu,
mēneša laikā atmaksā fondā piešķirtos līdzekļus, kuri bez
objektīva iemesla nav izmantoti pieprasījumā paredzētajiem
darbiem atbilstoši projektā noteiktajiem mērķiem vai nav
izmantoti paredzētajā termiņā.
Ja līdz saimnieciskā gada beigām nav izlietoti visi fonda
līdzekļi, līdzekļu atlikumu (izņemot valsts un pašvaldību
finansējumu) izlieto fonda izdevumu segšanai nākamajā
saimnieciskajā gadā.
Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija sagatavo fonda
padomes sēdes darba kārtību, organizē sēdes un tehniski nodrošina
padomes darbu, kā arī nodrošina padomes lēmumu ievietošanu Valsts
kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas mājaslapā
internetā.
Akceptēts likumprojekts “Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu aprēķināšanas un atlīdzināšanas likums”.
Šobrīd nav noregulēts jautājums,
kādā kārtībā un apmērā valsts pārvaldes iestādes sedz zaudējumus
personām, kas tām radušies sakarā ar iestāžu privāttiesisko un
publisko darbību, kā arī kādā kārtībā tiek veikta uz naudas
maksājumu vērsta tiesas nolēmuma izpilde attiecībā uz valsts
pārvaldes iestādēm.
Līdz ar to pastāvošā kārtība neveicina pēc iespējas ātrāku
personai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu nepamatota tiesību
aizskāruma gadījumā.
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt personai Latvijas Republikas
Satversmē noteiktās tiesības uz atlīdzinājumu par mantisko
zaudējumu vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, kas tai
nodarīts, izdodot prettiesisku valsts pārvaldes iestādes
administratīvo aktu vai veicot prettiesisku faktisko darbību vai
bezdarbību, vai saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 85. vai
86.pantu atceļot administratīvo aktu.
Likumprojekts nosaka zaudējuma, tai skaitā arī personiskā un
morālā kaitējuma atlīdzinājuma pamata, un tā apmēra noteikšanas
vispārējos priekšnoteikumus, kā arī kārtību, kādā attiecīgā
iestāde:
a) pieņem lēmumu par zaudējuma, tai skaitā arī personiskā un
morālā kaitējuma, atlīdzinājumu,
b) nodrošina uz naudas maksājumu vērsta iestādes lēmuma vai
tiesas nolēmuma par zaudējuma atlīdzinājumu izpildi;
c) veic zaudējuma atlīdzinājuma gadījumu izvērtēšanu.
Minētais likumprojekts neattiecas uz kārtību, kādā izmaksā
zaudējuma atlīdzinājumu par personai nodarītajiem zaudējumiem
saskaņā ar likumu “Par izziņas iestādes, prokuratūras vai tiesas
nelikumīgas vai nepamatotas rīcības rezultātā nodarīto zaudējumu
atlīdzināšanu”.
Atbilstoši Administratīvā procesa likumā un Valsts pārvaldes
iekārtas likumā noteiktajam principam, ka atbild publiska
persona, zaudējumu atlīdzinājuma izmaksa tiks veikta
centralizēti.
Uz iestādes lēmuma vai tiesas nolēmuma pamata zaudējumu
atlīdzinājums no valsts budžeta, pašvaldības budžeta un citas
atvasinātas publiskas personas budžeta ir veicams gada laikā. Lai
veicinātu zaudējumu atlīdzinājuma izmaksas veikšanu un
nevilcinātu to līdz gadam, likumprojekts paredz likumiskos
nokavējuma procentus.
Likumprojekts paredz, ka reizi pusgadā Finanšu ministrija
iesniedz Ministru kabinetam informāciju par zaudējumu
atlīdzināšanas gadījumiem un izmaksātās zaudējumu atlīdzības
apmēriem, kas rada iespēju apkopot informāciju par tām valsts
pārvaldes iestādēm, kuru darbības rezultātā personām visbiežāk
tiek nodarīti kaitējumi. Turklāt minētā informācija palīdzēs
nākotnē prognozēt nepieciešamos valsts budžeta līdzekļus uz
naudas maksājuma vērsta iestādes lēmuma vai tiesas nolēmuma
izpildei.
Likumprojekts arī nosaka, ka amatpersona ir civiltiesiski
atbildīga par publiskai personai nodarītajiem zaudējumiem, un
paredz iespēju piedzīt tos regresa kārtībā.
Akceptēts likumprojekts “Par 1960.gada 21.septembra Līgumu par savstarpēju slepenības garantēšanu izgudrojumiem, kas saistīti ar aizsardzību un kuriem iesniegti patentu pieteikumi”.
Likumprojekts paredz apstiprināt
1960.gada 21.septembrī Parīzē parakstīto Līgumu par savstarpēju
slepenības garantēšanu izgudrojumiem, kas saistīti ar aizsardzību
un kam iesniegti patentu pieteikumi.
Līguma mērķis ir garantēt slepenību un nodrošināt, lai tā tiktu
garantēta izgudrojumiem, par ko saskaņā ar pieņemtajām
procedū
rām ir saņemti patentu pieteikumi,
ja valdība, kura pirmā saņēmusi patenta pieteikumu par šiem
izgudrojumiem, tiem slepenību likusi piemērot valsts aizsardzības
interesēs ar nosacījumu, ka šis noteikums neskar pirmās valdības
tiesības aizliegt iesniegt patenta pieteikumu par izgudrojumu
vienā vai vairākās citās valstīs, kas ir šā līguma puses.
Likumprojekts nosaka, ka līgumā paredzēto saistību izpildi
koordinē Aizsardzības ministrija. Līgums stājas spēkā pēc
pievienošanās dokumenta deponēšanas, un Ārlietu ministrija par to
paziņo laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 25.marta noteikumos Nr.174 “Audžuģimeņu noteikumi””.
Grozījums nosaka, ja bāriņtiesa
(pagasttiesa) sniedz pozitīvu atzinumu par laulāto piemērotību
audžuģimenes pienākumu veikšanai, laulātie apgūst mācību kursu
atbilstoši šajos noteikumos minētajai mācību programmai un pēc tā
apgūšanas saņem apliecību.
Grozījums paredz, ka Bērnu un ģimenes lietu ministrija nodrošina
audžuģimenēm psiholoģisko palīdzību un informatīvo un metodisko
atbalstu, kā arī nodrošina audžuģimeņu apmācību.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.marta noteikumos Nr.150 “Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā””.
Noteikumi izstrādāti, lai
nodrošinātu likuma “Par nodokļiem un nodevām” normu izpildi.
Grozījumi likumā paredz, ka nerezidenta (ārvalsts komersanta)
pastāvīgā pārstāvniecība Latvijā visu nodokļu likumu piemērošanai
uzskatāma par atsevišķu iekšzemes nodokļu maksātāju un, ja šī
likuma izpratnē nerezidentam (ārvalsts komersantam) ir pastāvīgā
pārstāvniecība Latvijā, tad tā ir reģistrējama kā nodokļu
maksātājs Valsts ieņēmumu dienestā atbilstoši likuma
151.panta septītajai daļai. Minētais pants nosaka, ka
reģistrācija ir jāveic Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā.
Nodokļu maksātāju un to struktūrvienību reģistrāciju un tās
kārtību nosaka 2001.gada 27.marta Ministru kabineta noteikumi
Nr.150 “Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju
struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā”, bet līdz
šim tie neregulēja nerezidenta (ārvalsts komersanta) pastāvīgās
pārstāvniecības kā nodokļu maksātāju reģistrāciju.
Grozījums nosaka, ka nerezidentu (ārvalsts komersantu)
pastāvīgās pārstāvniecības atbilstoši to darbības vietai
Latvijā 10 dienu laikā no to darbības uzsākšanas Latvijā
reģistrējas kā nodokļu maksātāji Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālajā iestādē atbilstoši personas juridiskajai adresei
vai deklarētās dzīvesvietas adresei.
Grozījums nosaka, ka papildus šajos noteikumos norādītajiem
dokumentiem juridiskās personas un citas personas iesniedz šādu
dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus: nerezidentu (ārvalsts
komersantu) pastāvīgās pārstāvniecības – ārvalsts uzņēmuma
reģistrācijas apliecību.
Pieņemts rīkojums “Par valsts uzņēmuma bezpeļņas organizācijas “Latviešu valodas apguves valsts programmas projekta vadības vienība” reorganizāciju un Latviešu valodas apguves valsts aģentūras izveidi” un noteikumus “Latviešu valodas apguves valsts aģentūras nolikums”.
Rīkojums paredz saskaņā ar
Publisko aģentūru likumu uzsākt Izglītības un zinātnes
ministrijas pārziņā esošā valsts uzņēmuma bezpeļņas organizācijas
“Latviešu valodas apguves valsts programmas projekta vadības
vienība” reorganizāciju un līdz 2004.gada 29.oktobrim izveidot
Latviešu valodas apguves valsts aģentūru.
Aģentūrai ir šādas funkcijas: atbilstoši kompetencei un
saskaņā ar pārvaldes līgumu īstenot latviešu valodas apguves
valsts programmu; veikt izdevējdarbību, īstenojot latviešu
valodas apguves valsts programmu un citas aģentūras funkcijas, kā
arī abilstoši aģentūras darbības mērķim sniegt fiziskajām un
juridiskajām personām šādus publiskus
pakalpojumus: organizēt seminārus, kursus, nometnes un citus
izglītības pasākumus latviešu valodas apguves, valodas mācīšanas
metodikas un starpkultūru komunikācijas jomā; sniegt
konsultācijas latviešu valodas apguves jautājumos; pārdot
mācību materiālus un citus izdevumus, kas iespiesti, īstenojot
latviešu valodas apguves valsts programmu un citas aģentūras
funkcijas; sniegt latviešu diasporām ārvalstīs atbalstu
latviešu valodas apguvē un valodas saglabāšanā.
Noteikumi nosaka, ka Latviešu valodas apguves valsts aģentūra ir
izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esoša valsts
iestāde. Aģentūras darbības mērķis ir nodrošināt iespējas
apgūt latviešu valodu tām personām, kurām nav latviešu valodas
zināšanu vai kurām tās ir nepilnīgas.
Pieņemti rīkojumi “Par bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas nacionālais valsts sporta centrs “Mežaparks”” pārveidošanu par sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks””” un “Par bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Valsts tenisa centrs “Lielupe”” pārveidošanu par sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Tenisa centrs “Lielupe””.
Rīkojums paredz saskaņā ar likumu
“Par bezpeļņas organizāciju” līdz 2004.gada 25.oktobrim pārveidot
bezpeļņas organizāciju valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību
“Latvijas nacionālais valsts sporta centrs “Mežaparks””, kurā
Izglītības un zinātnes ministrija ir valsts kapitāla daļu
turētāja, par kapitālsabiedrību – sabiedrību ar ierobežotu
atbildību “Sporta centrs “Mežaparks””, kurā visas kapitāla daļas
pieder valstij. Sabiedrība ir organizācijas tiesību, saistību,
mantas un finanšu līdzekļu pārņēmēja, tās pamatkapitāls ir 106
749 lati.
Rīkojums paredz saskaņā ar likumu “Par bezpeļņas organizāciju”
līdz 2004.gada 25.oktobrim pārveidot bezpeļņas organizāciju
valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Valsts tenisa centrs
“Lielupe””, kurā Izglītības un zinātnes ministrija ir valsts
kapitāla daļu turētāja, par kapitālsabiedrību – sabiedrību ar
ierobežotu atbildību “Tenisa centrs “Lielupe””, kurā visas
kapitāla daļas pieder valstij. Sabiedrība ir organizācijas
tiesību, saistību, mantas un finanšu līdzekļu pārņēmēja, tās
pamatkapitāls ir 46 034 lati.
Noteikts, ka sabiedrību valsts kapitāla daļu turētāja ir
Izglītības un zinātnes ministrija.
Pieņemts rīkojums “Par valsts akciju sabiedrības “Centrālā reģiona ceļi” pieteikšanu ierakstīšanai komercreģistrā kā valsts kapitālsabiedrību”.
Saskaņā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likumu nolemts pieteikt valsts akciju
sabiedrību “Centrālā reģiona ceļi” ierakstīšanai komercreģistrā
kā valsts kapitālsabiedrību.
Valsts akciju sabiedrības “Centrālā reģiona ceļi” pamatkapitāls
ir 4 633 382 lati, un tās kapitāla daļu turētāja ir
Satiksmes ministrija. Akciju sabiedrības pamatdarbība ir autoceļu
uzturēšana noslēgto līgumu ietvaros. Akciju sabiedrība darbojas
brīvas konkurences apstākļos un sniedz pakalpojumus gan
juridiskām, gan fiziskām personām.
Satiksmes ministrija, izvērtējot līdzšinējo valsts akciju
sabiedrības “Centrālā reģiona ceļi” darbību un apsverot tirgus
iespējas un riskus nodrošināt valsts autoceļu ikdienas
uzturēšanu, nonāca pie secinājuma, ka pašreizējais valsts akciju
sabiedrības “Centrālā reģiona ceļi” juridiskais statuss ir
pilnībā attaisnojis akciju sabiedrības darbību un
nostiprināšanos, uzņēmuma pieredze, darbības caurspīdīgums,
intelektuālais un tehniskais potenciāls spēj nodrošināt turpmāko
valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas kvalitatīvu un kvantitatīvu
attīstību. Kapitālsabiedrības darbība ceļu ikdienas uzturēšanas
tirgū ļaus nodrošināt reālu konkurenci un neizslēgs iespēju
privātā sektora iesaistīšanai tajā.
Pieņemts rīkojums “Par valsts akciju sabiedrības “Latgales ceļi” pieteikšanu ierakstīšanai komercreģistrā kā valsts kapitālsabiedrību”.
Rīkojums izstrādāts, pamatojoties
uz Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu, nolemts pieteikt
valsts akciju sabiedrību “Latgales ceļi” ierakstīšanai
komercreģistrā kā valsts kapitālsabiedrību valsts akciju
sabiedrību “Latgales ceļi”.
Valsts akciju sabiedrības “Latgales ceļi” pamatkapitāls ir
2 670 902 lati, un tās kapitāla daļu turētāja ir
Satiksmes ministrija. Akciju sabiedrības pamatdarbība ir autoceļu
uzturēšana noslēgto līgumu ietvaros. Akciju sabiedrība darbojas
brīvas konkurences apstākļos un sniedz pakalpojumus gan
juridiskām, gan fiziskām personām.
Satiksmes ministrija, izvērtējot līdzšinējo valsts akciju
sabiedrības “Latgales ceļi” darbību un apsverot tirgus iespējas
un riskus nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu, nonāca
pie secinājuma, ka pašreizējais valsts akciju sabiedrības
juridiskais statuss ir pilnībā attaisnojis akciju sabiedrības
darbību un nostiprināšanos. Uzņēmuma pieredze, darbības
caurspīdīgums, intelektuālais un tehniskais potenciāls spēj
nodrošināt turpmāko valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas
kvalitatīvu un kvantitatīvu attīstību. Akciju sabiedrības darbība
kapitālsabiedrības statusā ļaus arī turpmāk ceļu ikdienas
uzturēšanas tirgū nodrošināt reālu konkurenci un neizslēgs
iespēju privātā sektora iesaistīšanai tajā, tādēļ nepieciešams
saglabāt valsts akciju sabiedrības statusu, piesakot
ierakstīšanai komercreģistrā saskaņā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likuma 12.panta otrās daļas prasībām.
Valsts kapitālsabiedrības valsts akciju sabiedrības “Latgales
ceļi” kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija.
Pieņemts rīkojums “Par valsts akciju sabiedrības “Vidzemes ceļi” pieteikšanu ierakstīšanai komercreģistrā kā valsts kapitālsabiedrību”.
Saskaņā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likuma 12.panta otro daļu līdz 2004.gada
31.oktobrim valsts akciju sabiedrība “Vidzemes ceļi” ir jāpiesaka
ierakstīšanai komercreģistrā.
Valsts akciju sabiedrības “Vidzemes ceļi” pamatkapitāls ir 3 200
000 lati, un tās kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija.
Akciju sabiedrības pamatdarbība ir autoceļu uzturēšana noslēgto
līgumu ietvaros. Akciju sabiedrība darbojas brīvas konkurences
apstākļos un sniedz pakalpojumus gan juridiskām, gan fiziskām
personām.
Satiksmes ministrija, izvērtējot līdzšinējo valsts akciju
sabiedrības “Vidzemes ceļi” darbību un apsverot tirgus iespējas
un riskus nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu, nonāca
pie secinājuma, ka pašreizējais valsts akciju sabiedrības
“Vidzemes ceļi” juridiskais statuss ir pilnībā attaisnojis akciju
sabiedrības darbību un nostiprināšanos. Uzņēmuma pieredze,
darbības caurspīdīgums, intelektuālais un tehniskais potenciāls
spēj nodrošināt turpmāko valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas
kvalitatīvu un kvantitatīvu attīstību. Kapitālsabiedrības darbība
ceļu ikdienas uzturēšanas tirgū ļaus nodrošināt reālu konkurenci
un neizslēgs iespēju privātā sektora iesaistīšanai tajā.
Pieņemts rīkojums “Par valsts akciju sabiedrības “Kurzemes ceļi” pieteikšanu ierakstīšanai komercreģistrā kā valsts kapitālsabiedrību”.
Saskaņā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likumu nolemts pieteikt valsts akciju
sabiedrību “Kurzemes ceļi”, kurā Satiksmes ministrija ir valsts
kapitāla daļu turētāja, ierakstīšanai komercreģistrā kā valsts
kapitālsabiedrību.
Valsts akciju sabiedrības “Kurzemes ceļi” pamatkapitāls ir 3
757 213 lati, un tās kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes
ministrija. Akciju sabiedrības pamatdarbība ir autoceļu
uzturēšana noslēgto līgumu ietvaros. Akciju sabiedrība darbojas
brīvas konkurences apstākļos un sniedz pakalpojumus gan
juridiskām, gan fiziskām personām.
Satiksmes ministrija, izvērtējot līdzšinējo valsts akciju
sabiedrības “Kurzemes ceļi” darbību un apsverot tirgus iespējas
un riskus nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu, nonāca
pie secinājuma, ka pašreizējais valsts akciju sabiedrības
“Kurzemes ceļi” juridiskais statuss ir pilnībā attaisnojis akciju
sabiedrības darbību un nostiprināšanos. Uzņēmuma pieredze,
darbības caurspīdīgums, intelektuālais un tehniskais potenciāls
spēj nodrošināt turpmāko valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas
kvalitatīvu un kvantitatīvu attīstību. Akciju sabiedrības darbība
kapitālsabiedrības statusā ļaus arī turpmāk ceļu ikdienas
uzturēšanas tirgū nodrošināt reālu konkurenci un neizslēgs
iespēju privātā sektora iesaistīšanai tajā, tādēļ nepieciešams
saglabāt valsts akciju sabiedrības statusu, piesakot
ierakstīšanai komercreģistrā saskaņā ar Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likuma 12.panta otrās daļas prasībām.
Valsts kapitālsabiedrības valsts akciju sabiedrības “Kurzemes
ceļi” kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 422 pilsonības pretendenti, tajā skaitā 30 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma prasībām.
No 392 pilsonības pretendentiem
64% ir krievi, 13% – baltkrievi, 9% ukraiņi, kā arī lietuvieši,
poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 76 665
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 7 377 personas.
Izskatīts informatīvais ziņojums “Par mūsdienīgas akustiskās koncertzāles projekta īstenošanu Rīgā līdz 2008.gadam”.
Kultūras ministrijai uzdots
sagatavot koncertzāles būvniecības projekta īstenošanas
koncepciju un līdz šī gada 31.oktobrim iesniegt izskatīšanai
Ministru kabinetā.
Ekonomikas ministrijai uzdots paredzēt koncertzāles būvniecības
projekta īstenošanai finansējumu 7 miljonu apmērā no 2004.gada
privatizācijas rezultātā gūtajiem ieņēmumiem.
Finanšu ministrijai uzdots atvērt norēķinu kontu uz Kultūras
ministrijas vārda Valsts kasē, lai uzkrātu līdzekļus koncertzāles
būvniecības projekta īstenošanai.
Nolemts pilnvarot Kultūras ministriju veikt sarunas ar Rīgas domi
par apbūves platības izvēli un Rīgas domes konkrētu līdzdalību
projekta īstenošanā.
Kultūras ministrijai uzdots sagatavot saskaņot ar Rīgas domi un
līdz šī gada 31.oktobrim iesniegt apstiprināšanai Ministru
kabinetā līguma projektu starp Ministru kabinetu un Rīgas domi
par sadarbību koncertzāles projekta īstenošanā.
Pieņemti “Noteikumi par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši atstātu uz ceļa”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
Ceļu satiksmes likumā noteiktajos gadījumos transportlīdzekli
piespiedu kārtā pārvieto uz speciālu stāvvietu vai uz citu
stāvēšanai atļautu vietu, un kārtību, kādā transportlīdzeklis
atzīstams par ilgstoši atstātu uz ceļa.
Noteikumi neattiecas uz likumā “Par policiju” noteiktajiem
gadījumiem, kad transportlīdzekļi nogādājami uz policijas
iestādi.
Transportlīdzekli pārvieto uz speciālu stāvvietu vai uz citu
stāvēšanai atļautu vietu, ja šajos noteikumos nav noteikts
citādi, ar speciāli šim nolūkam paredzētu
transportlīdzekli.
Transportlīdzekļa pārvietošanu uz speciālu stāvvietu
(autostāvvietu, kuras īpašnieks var nodrošināt šo noteikumu
prasību izpildi un ir noslēdzis ar pašvaldību līgumu par
pārvietoto transportlīdzekļu glabāšanu) vai uz citu stāvēšanai
atļautu vietu nodrošina pašvaldība.
Izdevumus, kas saistīti ar transportlīdzekļa piespiedu
pārvietošanu uz speciālu stāvvietu un glabāšanu speciālajā
stāvvietā, sedz transportlīdzekļa īpašnieks vai viņa pilnvarota
persona, un tie jāsedz pirms transportlīdzekļa izņemšanas no
speciālās stāvvietas.
Izdevumus, kas saistīti ar transportlīdzekļa piespiedu
pārvietošanu uz citu stāvēšanai atļautu vietu, sedz
pašvaldība.
Lēmumu par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu uz speciālu
stāvvietu pieņem amatpersona, kura sastādījusi administratīvā
pārkāpuma protokolu par attiecīgo Ceļu satiksmes noteikumu
pārkāpumu vai arī šajos noteikumos noteiktajā kārtībā atzinusi
transportlīdzekli par ilgstoši atstātu uz ceļa.
Amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par transportlīdzekļa
piespiedu pārvietošanu uz speciālu stāvvietu ar specializēto
transportlīdzekli: veic visu nepieciešamo, lai iespējami
ātrāk samazinātu bīstamību un traucējumus satiksmei; izsauc
specializēto transportlīdzekli; transportlīdzekļu un to
vadītāju valsts reģistrā pārbauda ziņas par transportlīdzekli un
tā īpašnieku, kā arī noskaidro, vai transportlīdzeklis nav
meklēšanā; neatverot transportlīdzekļa salonu, bagāžas
nodalījumu un motora telpu, veic vizuālo apskati un fiksē
bojājumus, komplektāciju un materiālās vērtības; sastāda
administratīvā pārkāpuma protokolu–paziņojumu un vienu tā
eksemplāru piestiprina pie transportlīdzekļa priekšējā vējstikla,
ja administratīvais pārkāpums par apstāšanās vai stāvēšanas
noteikumu pārkāpumu konstatēts bez transportlīdzekļa vadītāja
klātbūtnes; sastāda protokolu par transportlīdzekļa
piespiedu pārvietošanu uz speciālu stāvvietu četros eksemplāros
(viens – institūcijai, kuras amatpersona sastādījusi
pārvietošanas protokolu, otrs – specializētā transportlīdzekļa
vadītājam, trešais – stāvvietas atbildīgajam dežurantam,
ceturtais – transportlīdzekļa īpašniekam vai viņa pilnvarotai
personai); nodod specializētā transportlīdzekļa vadītājam
transportlīdzekli, norādot tuvāko speciālo stāvvietu, uz kuru
transportlīdzeklis jānogādā, un trīs pārvietošanas protokola
eksemplārus.
Amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par transportlīdzekļa
pārvietošanu uz speciālu stāvvietu, par transportlīdzekļa
piespiedu pārvietošanu nekavējoties ziņo Valsts policijas
teritoriālajai dežūrdaļai (Operatīvās vadības nodaļai), norādot
transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, marku un modeli
(neidentificētiem transportlīdzekļiem – arī krāsu un īpašās
pazīmes), laiku un vietu, no kuras pārvietots transportlīdzeklis,
kā arī speciālo stāvvietu, kurā tas novietots.
Ja transportlīdzekļa vadītājs nav bijis klāt pārvietošanas brīdī,
iestāde, kuras amatpersona pieņēmusi lēmumu, 24 stundu laikā no
pārvietošanas brīža nosūta transportlīdzekļa īpašniekam
(valdītājam, turētājam) paziņojumu par transportlīdzekļa
novietošanu speciālā stāvvietā.
Specializētā transportlīdzekļa vadītājs, kuram amatpersona uzdod
pārvietot transportlīdzekli: pieņemot transportlīdzekli,
veic tā vizuālu apskati, pārbauda un salīdzina pārvietošanas
protokolā norādītās ziņas; pārvietošanas protokolā parakstās
par transportlīdzekļa saņemšanu; nogādā un nodod
transportlīdzekli amatpersonas norādītajā tuvākajā speciālajā
stāvvietā; nodod speciālās stāvvietas atbildīgajam
dežurantam divus pārvietošanas protokola eksemplārus.
Ja transportlīdzekļa vadītājs nav bijis klāt, bet ierodas pie
transportlīdzekļa pirms pārvietošanas uzsākšanas,
transportlīdzeklis uz speciālu stāvvietu netiek pārvietots un
transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums transportlīdzekli
nekavējoties pārvietot no pārkāpuma izdarīšanas vietas.
Speciālās stāvvietas atbildīgais dežurants, pieņemot
transportlīdzekli, veic tā vizuālu apskati, pārbauda un salīdzina
pārvietošanas protokolā norādītās ziņas un parakstās par
transportlīdzekļa pieņemšanu.
Speciālās stāvvietas atbildīgais dežurants transportlīdzekli
atdod: transportlīdzekļa īpašniekam (turētājam, valdītājam),
kurš norādīts pārvietošanas protokolā un uzrāda personu
apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja apliecību un
samaksu apliecinošu dokumentu; īpašnieka pilnvarotai
personai (turētājam), kas uzrāda pārvietošanas protokolā norādīto
transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību (vai ārvalsts
reģistrācijas dokumentus), personu apliecinošu dokumentu vai
transportlīdzekļa vadītāja apliecību un samaksu apliecinošu
dokumentu.
Atdodot transportlīdzekli, speciālās stāvvietas atbildīgais
dežurants pārvietošanas protokolā norāda atdošanas laiku, un
saņēmējs parakstās par transportlīdzekļa saņemšanu. Vienu
pārvietošanas protokola eksemplāru atdod saņēmējam. Lai saņemtu
transportlīdzekli, persona, kas vadīs transportlīdzekli, uzrāda
derīgu transportlīdzekļa vadītāja apliecību.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments