Valsts sekretāru 2004.gada 16.septembra sanāksmē
Ekonomikas ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Būvniecības likumā”.
Kopš 1996.gada
licencēšana tika ieviesta ar mērķi aizsargāt pasūtītāju no
nekompetenta būvdarbu izpildītāja un/vai negodīga uzņēmēja. Tika
paredzēts, ka pārkāpumu gadījumā licenci var anulēt.
Taču laika gaitā pierādījies, ka par pārkāpumiem kādā būvobjektā
licences anulēšana būvuzņēmējam nav attaisnojama. Tā kā vairums
būvuzņēmēju vienlaikus ir līgumattiecībās ar vairākiem
pasūtītājiem un veic darbus vairākos būvobjektos, tad licences
anulēšana praktiski novestu uzņēmumu pie iznīcības, jo liegtu
būvuzņēmējam pildīt saistības uzreiz pret visiem pasūtītājiem,
kas nereti saistīti ar investoru finansējumu vai banku
kredītiem.
Tātad licence kā pasūtītāja interešu aizstāvības instruments nav
labākais risinājums, bet likumdošanā paredzētā licences anulēšana
praksē nav attaisnojusies.
Vēl būtisks licencēšanas trūkums ir laikietilpīgā licencēšanas
procedūra, kas, ņemot vērā ar licences iegūšanu saistīto
dokumentu kārtošanu, var aizņemt pat divus mēnešus, tādējādi
tikai kavē uzņēmējdarbības sekmīgu attīstību.
Likumprojekts paredz atcelt juridisko personu licencēšanu
būvniecībā un ieviest prasību – komercdarbībai vienā vai vairākās
būvniecības jomās, kurās fiziskai personai patstāvīgai praksei
saskaņā ar likuma 8.pantu nepieciešams būvprakses vai arhitekta
prakses sertifikāts, komersantam jāreģistrējas Ekonomikas
ministrijas būvuzņēmēju reģistrā.
Grozījums likuma Pārejas noteikumos paredz noteikt, ka līdz
2005.gada 31.decembrim komersants, kuram ir spēkā esoša Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vai Ekonomikas
ministrijas piešķirta licence uzņēmējdarbībai būvniecībā un kurš
darbojas atbilstoši licences nosacījumiem, var nereģistrēties
Ekonomikas ministrijas būvuzņēmumu reģistrā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Satiksmes, Vides, Veselības ministrijā, Īpašu uzdevuma ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 23.marta noteikumos Nr.150
“Pārtikas preču marķēšanas noteikumi””.
Noteikumu
projekts izstrādāts, pamatojoties uz Patērētāju tiesību
aizsardzības likumu, kas deleģē Ministru kabinetam izdot
noteikumus, kas noteiktu vispārīgās prasības Latvijā izplatāmo
pārtikas preču marķējumam, Pārtikas aprites uzraudzības likumu,
kas nosaka, ka Latvijā izplatāmajai pārtikai jābūt marķētai
saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, un Reklāmas likumu, kas
deleģē Ministru kabinetu noteikt papildu prasības atsevišķām
preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas saturam, noformējumam
vai izplatīšanas kārtībai.
Noteikumu projekts pārņem divas jaunas ES direktīvas – Eiropas
Savienības Direktīvu 2003/89/EK attiecībā uz norādēm par pārtikas
produktos esošajām sastāvdaļām, kas groza Padomes Direktīvu
2000/13/EK, un Direktīvu 2004/77/EK, kas papildina Direktīvu
94/54/EK par tādu pārtikas preču marķēšanu, kas satur
glicirizīnskābi un amonija sāli.
Patērētājs būs atbilstoši informēts par pārtikas preci, tās
īpašībām, it īpaši par alergēno vielu klātbūtni pārtikas
produktā, kas ļaus patērētājam izvairīties no viņa veselībai
kaitīgu pārtikas preču iegādes un lietošanas uzturā, un
nodrošinās patērētājam iespēju izdarīt pamatotu izvēli
iepērkoties.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Zemkopības
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Valsts Kancelejas Komunikācijas departaments