Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes
Ministrs J.Radzevičs
Uz jaut. Nr.37 – dok. Nr.3010
Par Izglītības un
zinātnes
ministrijas amatpersonu darbu un atbildību par viņu kompetencē
esošajiem jautājumiem
Esmu iepazinies ar jūsu 2004.gada 8.septembra vēstulē uzdotajiem jautājumiem un sniedzu šādas atbildes:
1. Izglītības iestāžu reģistra
atbildīgās amatpersonas pienākumi ir uzticēti Izglītības un
zinātnes ministrijas Informātikas un saimnieciskās vadības
departamenta Statistikas nodaļas vadītājai Astrīdai Spuriņai.
Saeimas 2004.gada 3.jūnijā pieņemtajos grozījumos Augstskolu
likumā netika iestrādāts laiks Izglītības iestāžu reģistrā
reģistrēto augstskolu un to filiāļu sniegto ziņu sakārtošanai un
informācijas precizēšanai atbilstoši Augstskolu likuma
8.2panta prasībām, kā arī Augstskolu reģistra, kas ir
Izglītības iestāžu reģistra daļa, izveidošanai atbilstoši
Augstskolu likuma 8.1, 8.2pantam.
Augstskolu likuma 8.2pants nosaka, kādas ziņas ir
ierakstāmas Augstskolu reģistrā, un tās būtiski atšķiras no
ziņām, kas tika iekļautas Izglītības iestāžu reģistrā
iepriekš.
Lai tiktu izpildītas Augstskolu likuma 8.4panta sestā
punkta prasības, Izglītības un zinātnes ministrijas Informātikas
un saimnieciskās vadības departaments ir uzdevis LIIS projekta
vadītājam I.Medvedim veikt esošās izglītības iestāžu reģistra
programmatūras izmaiņas, lai Izglītības reģistrā varētu ievietot
nepieciešamo informāciju.
2. Izglītības un zinātnes ministrijā par Valsts kancelejā
izskatīšanai Valsts sekretāru sanāksmē, Ministru kabinetā un
Ministru kabineta Komitejā iesniegto normatīvo aktu projektu
kvalitāti no juridiskās tehnikas viedokļa ir atbildīgs
Administratīvā departamenta Juridiskās nodaļas vadītājs.
2004.gada 11.martā konkursa kārtībā šajā amatā ir iecelta Helēna
Kaņepe.
3. Normatīvo aktu projektu izstrāde ir ietverta ļoti daudzu
ministrijas amatpersonu amata aprakstos kā viens no amata
pienākumiem, tādēļ ministrijas amatpersonas netiek tieši prēmētas
par tiesību aktu projektu izstrādi.
Izglītības un zinātnes ministrijai nav bijuši tādi gadījumi, kad
tās amatpersonas izstrādātie normatīvo aktu projekti pirms
izskatīšanas Ministru kabinetā būtu noraidīti kā juridiski
nekvalitatīvi.
4./5. Laika posmā no 2004.gada 9.marta līdz 9.septembrim
Izglītības valsts inspekcija ir veikusi divu ārvalstu augstskolu
filiāļu darbības atbilstības augstāko izglītību regulējošo
normatīvo aktu prasībām pārbaudi.
2004.gada 30.martā inspekcija veica pārbaudi Krievijas
Starptautiskā tūrisma akadēmijas filiāles Latvijas Starptautiskā
tūrisma institūtā Rīgā, K.Valdemāra ielā 371. Pārbaudē
piedalījās arī RGPP Ekonomikas policijas pārvaldes inspektori.
Pārbaudē tika konstatēts, ka Krievijas Starptautiskā tūrisma
akadēmijas filiāles Latvijas Starptautiskā tūrisma institūtā
īsteno studiju procesu, pārkāpjot Augstskolu likuma 86.panta
otrās daļas,246.panta pirmās daļas3 un
55.panta sestās daļas4 prasības. Tika konstatēts, ka
Krievijas Starptautiskā tūrisma akadēmija 2000.gada 27.martā ir
noslēgusi līgumu ar SIA “Zilā bulta” par mācību konsultatīvā
centra izveidošanu.5 Ir pamatotas aizdomas, ka uz
augstāk minētā līguma pamata SIA “Zilā bulta” īsteno Krievijas
Starptautiskā tūrisma akadēmijas filiāles Latvijas Starptautiskā
tūrisma institūta darbību. Izglītības valsts inspekcijai
konkrētajā gadījumā nebija juridiska pamata sastādīt
administratīvā pārkāpuma protokolu, klasificējot to kā LR
Administratīvo pārkāpumu kodeksa
201.52panta6 pārkāpumu, jo augstāk minētajā
filiālē nebija konkrēta izglītības iestādes vadītāja.
2004.gada 18.maijā Izglītības valsts inspekcija7
vērsās Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības iestāžu
reģistrā ar lūgumu, pamatojoties uz LR Ministru kabineta
2004.gada 3.februāra noteikumu Nr.66 “Augstākās izglītības
iestāžu reģistrācijas un reģistrācijas atlikšanas un atteikšanas
kārtība, kā arī kārtība, kādā augstākās izglītības iestādi svītro
no Izglītības iestāžu reģistra” 19.3.punktu,8 svītrot
no izglītības iestāžu reģistra Krievijas Starptautiskā tūrisma
akadēmijas filiāles Latvijas Starptautiskā tūrisma
institūtu.
2004.gada 16.jūnijā inspekcija veica Sanktpēterburgas ārējo
ekonomisko sakaru, ekonomikas un tiesību institūta Rīgas filiāles
Rīgā, Elizabetes ielā 31, pārbaudi.9 Pārbaudē tika
konstatēts, ka Sanktpēterburgas ārējo ekonomisko sakaru,
ekonomikas un tiesību institūta Rīgas filiāle īsteno studiju
procesu, pārkāpjot Augstskolu likuma 86.panta otrās daļas,
8.panta septītās daļas,10 46.panta pirmās daļas un
55.panta sestās daļas prasības.
Sakarā ar to, ka Sanktpēterburgas ārējo ekonomisko sakaru,
ekonomikas un tiesību institūta Rīgas filiāle 2004.gada 25.maijā
ar iesniegumu Nr.69-01/11 bija vērsusies Izglītības un zinātnes
ministrijas Informācijas un saimnieciskās vadības departamentā
par augstāk minētās filiāles reģistrēšanu Izglītības iestāžu
reģistrā, Izglītības valsts inspekcija 2004.gada 21.jūnijā vērsās
Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības iestāžu reģistrā ar
lūgumu, pamatojoties uz LR Ministru kabineta 2004.gada 3.februāra
noteikumu Nr.66 “Augstākās izglītības iestāžu reģistrācijas un
reģistrācijas atlikšanas un atteikšanas kārtība, kā arī kārtība,
kādā augstākās izglītības iestādi svītro no Izglītības iestāžu
reģistra” 13.4.punkta11 prasībām atteikt
Sanktpēterburgas ārējo ekonomisko sakaru, ekonomikas un tiesību
institūta Rīgas filiālei reģistrāciju Izglītības iestāžu
reģistrā. Inspekcijas rīcībā ir informācija, ka augstāk minētā
filiāle tika reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā.
Uz 2004.gada 9.septembri Izglītības iestāžu reģistrā ir
reģistrētas četras ārvalstu augstskolu filiāles:
1. Laterāna Pontifikālās Universitātes filiāle Rīgas Augstākais
Reliģijas zinātņu institūts;
2. Laterāna Pontifikālās Universitātes filiāle Rīgas Teoloģijas
institūts;
3. Krievijas Teātra mākslas akadēmijas Baltijas filiāle;
4. Sanktpēterburgas Ārējo ekonomisko sakaru, ekonomikas un
tiesību institūta Rīgas filiāle.
Pievērst vēl lielāku inspekcijas uzmanību ārvalstu augstskolu
filiāļu darbībai pēdējā pusgada laikā praktiski nav bijis
iespējams, jo no 1.jūnija inspekcijā ir tikai viens inspektors
augstākās izglītības jautājumos, jo inspektore A.Pope pārslodzes
un zemā atalgojuma dēļ (Ls 167 mēnesī) no darba inspekcijā
aizgāja.
Jūnijā izsludinātais konkurss bija neveiksmīgs, jo nepieteicās
neviens konkursa prasībām atbilstošs pretendents. 25.augustā ir
izsludināts atkārtots konkurss.
Inspektors A.Stankevičs šajā periodā ir nodarbojies praktiski
tikai ar sūdzību izskatīšanu un informācijas sagatavošanu.
Epizodiski ar sūdzību izskatīšanu saistītajās pārbaudēs tika
iesaistīts arī inspektors vispārējās izglītības jautājumos
U.I.Lasis, kuram ir augstskolu darba pieredze.
Šā gada 26.augustā Saeima ir piešķīrusi Izglītības valsts
inspekcijai papildus budžeta līdzekļus, un inspekcija paredz pēc
budžeta grozījumu izsludināšanas izveidot jaunu struktūru ar
Augstākās un profesionālās izglītības daļu ar pieciem
darbiniekiem, kā arī vadītāja palīgu juridiskajos
jautājumos.
6. Izglītības iestāžu reģistrā no 2004.gada 9.marta ir
reģistrētas šādas koledžas un augstskolu filiāles:
Izglītības iestādes nosaukums |
Reģistrācijas datums (d/m/g) |
Reģistrācijas numurs |
Latvijas biznesa koledža |
24.03.2004. |
3334802473 |
Biznesa un ekonomikas koledža |
08.07.2004. |
3334802497 |
Kosmetoloģijas koledža |
08.07.2004. |
3334802498 |
Vidzemes koledža |
26.07.2004. |
2534802503 |
Latvijas Universitātes Latgales filiāle |
29.03.2004. |
2744002479 |
Rīgas Aeronavigācijas institūta Daugavpils filiāle |
29.03.2004. |
2744802480 |
Rīgas Aeronavigācijas institūta Rēzeknes filiāle |
29.03.2004. |
3144802481 |
SIA “Sociālās darba un sociālās pedagoģijas augstskolas “Attīstība”” Krāslavas filiāle |
02.04.2004. |
1144802483 |
SIA “Sociālās darba un sociālās pedagoģijas augstskolas “Attīstība”” Daugavpils filiāle |
02.04.2004. |
2744802484 |
SIA “Sociālās darba un sociālās pedagoģijas augstskolas “Attīstība”” Rēzeknes filiāle |
02.04.2004. |
3144802485 |
SIA “Sociālās darba un sociālās pedagoģijas augstskolas “Attīstība”” Smiltenes filiāle |
02.04.2004. |
2444802486 |
Augstākās profesionālās izglītības nevalstiskas izglītības iestādes “Sanktpēterburgas ārējo ekonomisko sakaru, ekonomikas un tiesību institūts” filiāle Rīgā, Latvijas Republikā |
03.08.2004. |
3345802505 |
7. Studiju programmas licencēšana
notiek pirms studiju programmas īstenošanas uzsākšanas. Šādā
gadījumā apgalvot, ka kāda programma veicinās vai nodrošinās
juristu vai jebkuras citas profesionālās kvalifikācijas kāpumu
vai kritumu Latvijā, būtu pārdroši. Licence šajā gadījumā
apliecina augstskolas tiesības uzsākt studiju programmas
īstenošanu, turpretim akreditācija, kas ir nākamais solis, –
studiju programmas kvalitāti. Pirms lēmuma pieņemšanas par
Sociālo tehnoloģiju augstskolas profesionālās augstākās
izglītības studiju programmas “Tiesību zinātnes” licencēšanu
Augstākās izglītības studiju programmu licencēšanas komisija
(turpmāk AISPLK) 23.04.2004. vēstulē Nr.1Š10/398 nosūtīja studiju
programmu Tieslietu ministrijai ekspertīzei. Pirms tam attiecībā
uz citas augstskolas studiju programmu tiesību zinātnēs AISPLK
konsultējās ar Juristu biedrību un saņēma Latvijas Juristu
biedrības prezidenta A.Borovkova parakstītu atteikumu sniegt
atsauksmi, uzsverot, ka šis jautājums ir tikai un vienīgi IZM
kompetencē. Saskaņā ar Ministru kabineta 08.03.2004. noteikumiem
Nr.133 “Augstākās izglītības iestādē īstenojamo studiju programmu
licencēšanas kārtība” AISPLK pienākums nav pienākums konsultēties
ar jūsu vēstulē minētajām institūcijām. Bez tam AISPLK sastāvā ir
Zinātņu akadēmijas prezidents un Augstākās izglītības padomes
pārstāvji.
8. Nav taisnība.
9./10. Valsts izglītības galveno inspektoru kompetenci izglītības
iestāžu un programmu akreditācijas procesā nosaka Ministru
kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumi Nr.170 “Kārtība, kādā
akreditējamas vispārējās izglītības un profesionālās izglītības
programmas, izglītības iestādes un eksaminācijas centri”.
Pēdējos gados valsts izglītības galvenie inspektori vidēji ir
veikuši akreditācijas ekspertu komisiju vadītāju pienākumus 250
izglītības iestāžu akreditācijās. Tas ir vienam inspektoram
vidēji 7 izglītības iestādes gadā. Akreditācijas eksperta
komisijas vadītāja pienākumi ir:
1) pirms akreditācijas veicamie organizatoriskie darbi;
2) izvērtēšanas process izglītības iestādē;
3) atzinuma un priekšlikumu sagatavošana, akreditācijas noslēguma
sanāksmes.
Izglītības iestāžu akreditācijas kritēriji satur arī izglītības
iestādes darbības likumdošanas ievērošanas atbilstību, un
akreditācijas ietvaros inspektors veic arī Izglītības likumā un
amata aprakstā noteiktos pienākumus. Ja akreditācijas ietvaros
tik konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi, inspektors atbilstoši
darba pienākumiem sastāda pārbaudes aktu un veic citus
atbilstošus pasākumus. Jau vairākus gadus inspekcijas darba plānā
tiek paredzēti pārbaudes uzdevumi, kurus inspektori veic
akreditācijas procesa laikā, padziļināti pārbaudot akreditējamo
izglītības iestādi.
Atkarībā no klašu komplektu skaita izglītības iestādēs un
akreditējamo programmu skaita vienā akreditācijā inspektors savā
darba laikā ir aizņemts no trīs līdz četrām dienām, respektīvi,
gada laikā akreditācijās vidēji pavada 10Š15% no darba laika.
Akreditācijas eksperta komisijas priekšsēdētāja darbs ir cieši
saistīts ar inspektora darbu, jo dod iespēju padziļināti
iepazīties ar izglītības procesu un izglītības darba
problēmām.
Likums “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā” atļauj valsts amatpersonas amatu savienot ar pedagoga
darbu. Ņemot vērā zemo atalgojumu valsts izglītības galvenajiem
inspektoriem, ar inspekcijas vadītāja saskaņojumu ir atļauts
papildus pedagoģiskais darbs. Pamatojoties uz piešķirto papildu
finansējumu 2004./2005.mācību gadā šis darba apjoms ir noteikts
līdz 8 mācību stundām. Inspektors kā noteikta priekšmeta
skolotājs piedalās arī metodiskās apvienības darbā un var būt
ievēlēts par apvienības vadītāju, ja skolotāji izsaka šādu
uzticību. Metodiskās apvienības vadītājs ir pedagoģisks darbs, un
tā pamatā ir metodiski izglītojošas funkcijas. Civildienesta
likums nenosaka ierobežojumus tikt ievēlētam par deputātu
vietējās padomēs un domēs un pildīt deputāta pienākumus.
2004.gada 29.martā Rīgas Centra rajona tiesā Izglītības valsts
inspekciju pārstāvēja valsts izglītības galvenais inspektors
augstākās izglītības jautājumos A.Stankevičs, par kura lēmumu
iesniegtā sūdzība tika skatīta šajā tiesas sēdē. Pilnvaru
izsniedz Izglītības inspekcijas vadītājs.
11. Esmu izvērtējis Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes
lietās A.Baštika sekretariāta 15.04.2004. atzinumu Nr.2Š31/1475
un konstatējis, ka šie jautājumi ir Bērnu un ģimenes lietu
ministrijas kompetencē.
12. Jautājums nav Izglītības un zinātnes ministrijas
kompetencē.
13. Sakarā ar to, ka Preiļu rajona Aglonas internātvidusskolā,
kas atrodas Preiļu rajona Jaunaglonā, Rušonas ielā 11, ir
pabeigti rekonstrukcijas darbi un ir saņemti attiecīgi atzinumi
par tās atbilstību tehnisko normatīvu prasībām un nodošanu
ekspluatācijā, 2004.gada 23.augusta rīkojums Nr.483 ir
atcelts.
14. Manā rīcībā šādas informācijas nav.
15. Bijušās RAU bibliotēkas telpās ir nepieciešams steidzami
veikt remontdarbus un izveidot tajās darbam atbilstošu vidi. Līdz
šim pastāvējusī situācija pilnībā ierobežoja nepieciešamo darbu
efektīvu realizāciju. Par likvidējamās Rīgas Aviācijas
universitātes lietošanā esošo valsts nekustamo īpašumu stāvokli
un to lietošanas kārtības noteikumiem bijušajam izglītības un
zinātnes ministram tika sniegta vispusīga informācija, kā arī šī
informācija tika papildināta, bijušajam izglītības ministram
personīgi veicot nekustamo īpašumu apsekošanu. Rezultātā tika
pieņemti Rīgas Tehniskās universitātes solījumi sakārtot Rīgā,
Lomonosova ielā 1, atrodošās bibliotēkas telpas. Šo solījumu
īstenošana netika pildīta. Izglītības un zinātnes ministrija
vairākkārt tika saņēmusi sūdzības un veikusi šo telpu apsekošanu.
Par attiecīgajiem pārkāpumiem tika informēts Rīgas Tehniskās
universitātes rektors, taču bez rezultātiem. Rīgas Tehniskajai
universitātei šāda veida pārkāpumi tās darbības vai arī
ļaunprātīgas bezdarbības rezultātā ir konstatēti tās pārziņā
esošajos valsts īpašuma objektos. Izglītības jomu reglamentējošo
normatīvo aktu pārkāpumus Rīgas Tehniskajā universitātē
konstatējusi Valsts kontrole. Tajā skaitā Latvijas Republikas
Valsts kontroles Privatizācijas procesa revīzijas departamenta
2004.gada 29.aprīļa revīzijas atzinumā tika konstatēts, ka RTU
nav ievērojusi Izglītības likuma, Augstskolu likuma, RTU
Satversmes u.c. tiesību aktu prasības, bez saskaņošanas ar
Izglītības un zinātnes ministriju pretēji valsts interesēm
neefektīvi, nelietderīgi un neekonomiski izmantojusi vai
iznomājusi valsts nekustamos īpašumus un noslēgusi nomas līgumus
tikai nomnieka interesēs. Tādēļ, lai tiktu izbeigtas šīs
nekārtības un valsts nekustamie īpašumi netiktu izdemolēti vai
nesankcionēti nodoti citu juridisko vai fizisko personu lietošanā
Rīgas Tehniskās universitātes atsevišķu amatpersonu interesēs,
Izglītības un zinātnes ministrija izskata jautājumu par
bibliotēkas telpu nodošanu lietošanā ar noteikumu veikt
nepieciešamos remontdarbus likumā noteiktajā kārtībā dibinātai un
reģistrētai juridiskai personai, ievērojot spēkā esošajos
normatīvajos aktos noteikto kārtību šī procesa īstenošanai.
Rezultātā Izglītības un zinātnes ministrija ir pieņēmusi lēmumu
noslēgt līgumu par telpu nomu ar Transporta un sakaru institūtu,
kā primāro izvirzot uzdevumu – nodrošināt visu augstskolu
studentu piekļūšanu bibliotēkai, kas līdz šim bija liegts.
Izglītības un zinātnes ministrijas šā gada 25.augusta rīkojums
Nr.488 nosaka valsts finansēto vietu skaitu uzņemšanai
profesionālās izglītības iestādei.
16. Rīkojuma projekts “Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību
“Izglītības un zinātnes nami” dibināšanu” ir sagatavots,
ievērojot spēkā esošos normatīvos aktus, tajā skaitā noteikumus
par sabiedrības pamatkapitālā ieguldāmo mantu novērtēšanas
kārtību – Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrētu
sertificētu speciālistu uzdevums. Dokumenti par nekustamo īpašumu
vērtību ir zināmi arī bijušajam izglītības un zinātnes ministram,
kura vadībā arī tika sagatavots sabiedrības dibināšanas projekts.
Tā būtība nav mainīta vai kā citādi grozīta, tajā skaitā arī
norādes par sabiedrības pamatkapitālā ieguldāmajiem īpašumiem,
sabiedrības darbības mērķi, pārvaldes un
izpildinstitūcijām.
17. Veidojot valsts kapitālsabiedrību “Izglītības un zinātnes
nami”, plānots nodrošināt pastāvīgu un stingru pārraudzību ar
valdes un atbildīgās amatpersonas nozīmēšanu un regulāru kapitāla
daļu pārraudzīšanu.
1 2004.gada 30.marta Izglītības valsts inspekcijas pārbaudes akts Nr.101-609/4.
2 Augstskolu likuma
86.panta otrā daļa nosaka, ka ārvalstu augstskolu filiāles
Latvijā darbojas, ievērojot šā likuma un citu normatīvo aktu
noteikumus, kā arī saskaņā ar šajā likumā noteiktajā kārtībā
akreditētām studiju programmām.
3 Augstskolu likuma 46.panta pirmā daļa nosaka, ka
augstskola ir tiesīga uzņemt studējošos noteiktā studiju
programmā tikai pēc tam, kad saņemta licence attiecīgās studiju
programmas īstenošanai.
4 Augstskolu likuma 55.panta sestā daļa nosaka, ka
ikvienas studiju programmas īstenošanai jāsaņem licence
Izglītības un zinātnes ministrijā Izglītības likuma noteiktā
kārtībā.
5 2004.gada 30.marta Izglītības valsts inspekcijas
pārbaudes akts Nr.101-609/5.
6 LR APK 201.52pants paredz, ka par
izglītības programmas īstenošanu bez licences uzliek naudas sodu
izglītības iestādes vadītājam.
7 Izglītības valsts inspekcijas 2004.gada 18.maija
vēstule Nr.1-13/61.
8 2004.gada 3.februāra LR MK noteikumu Nr.66
19.3.punkts nosaka, ka, ja gada laikā pēc izglītības iestādes
(filiāles) reģistrācijas nav saņemta licence studiju programmas
īstenošanai, izglītības iestāde (filiāles) no Izglītības iestāžu
reģistra tiek svītrota.
9 2004.gada 16.jūnija Izglītības valsts inspekcijas
pārbaudes akts Nr.101-609/15.
10 Augstskolu likuma 8.panta septītā daļa nosaka, ka
augstskolas rektors mēneša laikā no senāta lēmuma par filiāles
atvēršanu pieņemšanas dienas iesniedz Izglītības un zinātnes
ministrijā iesniegumu par augstskolas filiāles reģistrāciju
izglītības iestāžu reģistrā.
11 2004.gada 3.februāra LR MK noteikumu Nr.66
13.4.punkts nosaka, ka, ja Izglītības valsts inspekcija konstatē
normatīvo aktu pārkāpumus, atbildīgā amatpersona pieņem lēmumu
par atteikumu reģistrēt izglītības iestādi (filiāli).
Cieņā –
izglītības un zinātnes ministrs J.Radzevičs
Ministrs Ē.Jēkabsons
Uz jaut. Nr.38 – dok. Nr.3032
Par Krievu skolu
aizstāvības štāba aktīvista Aleksandra
Kazakova aizturēšanu
un izraidīšanu no Latvijas
Iekšlietu ministrija 2004.gada 10.septembrī saņēma Jūsu vēstuli ar lūgumu sniegt atbildes uz jautājumiem par Krievijas Federācijas pilsoņa Aleksandra Kazakova izraidīšanu.
Atbildot uz Jūsu jautājumiem,
Iekšlietu ministrija paskaidro:
1) 2004.gada 3.septembrī A.Kazakovam tika izsniegts nevis
izbraukšanas rīkojums, bet gan lēmums par piespiedu
izraidīšanu.
2) Imigrācijas likuma 41.pantā regulēti jautājumi, kas attiecas
uz izbraukšanas rīkojumu, nevis lēmumu par piespiedu izraidīšanu,
tādējādi šī tiesību norma nav attiecināma uz konkrēto lietu.
Papildus paskaidroju, ka normatīvajos aktos nav paredzēta iespēja
personai lēmumu par piespiedu izraidīšanu noteiktā termiņā
izpildīt brīvprātīgi.
3) Aizturēšanas brīdī Valsts robežsardzes amatpersonas A.Kazakovu
iepazīstināja viņam saprotamā – krievu – valodā ar Imigrācijas
likuma 56.pantā noteiktajām tiesībām. A.Kazakovs realizēja savas
tiesības un, izmantojot Valsts robežsardzes dienesta mobilo
tālruni, sazinājās ar savu juristu.
4) Informācija, ka A.Kazakovs ar savu darbību Latvijas Republikas
teritorijā rada draudus valsts drošības vai sabiedriskās kārtības
un drošības interesēm, iegūta saskaņā ar Valsts drošības iestāžu
likumu un Operatīvās darbības likumu un satur valsts
noslēpumu.
Iekšlietu ministrs Ē.Jēkabsons