Valsts sekretāru 2004.gada 16.septembra sanāksmē
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistru””.
Šobrīd ir sagatavots Politisko partiju
likumprojekts, kura Pārejas noteikumi nosaka, ka reģistrācijas
procedūrā jautājumiem, ko neregulē šis likums par politisko
partiju reģistru, piemēro likuma “Par Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistru” noteikumus. Tāpat Politisko partiju
likumprojekts paredz, ka politisko partiju reģistru ved ar likumu
tam pilnvarota valsts iestāde.
Likumprojekts precizē politisko partiju reģistrācijas jautājumus,
kas nav noteikti Politisko partiju likumprojektā, un nosaka, ka
politisko partiju reģistru ved Uzņēmumu reģistrs.
Papildus likumprojekts paredz grozījumus attiecībā uz biedrību un
nodibinājumu reģistrāciju, precizējot Uzņēmumu reģistra valsts
notāra rīcību, izskatot iesniegtos dokumentus.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Nevalstisko organizāciju
centrā, Valsts kancelejā.
Finanšu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu
projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 13.jūlija
noteikumos Nr.603 “Noteikumi par iepirkuma procedūrām un to
piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem
projektiem””.
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai
novērstu neskaidrības un nepilnības normatīvo aktu piemērošanas
jomā.
Grozījums paredz noteikt, ka noteikumi attiecas uz
komercsabiedrību, kā arī uz jebkuru personu, kura veic vai
gatavojas veikt komercdarbību, ja tā saņem atbalstu vai
finansējumu projekta realizācijai no valsts vai pašvaldības
budžeta saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likumu, uz
Latvijas Republikā reģistrētu personu, kura saskaņā ar atbildīgās
institūcijas lēmumu atzīta par Eiropas Struktūrfonda finansējuma
saņēmēju vai granta finansējuma saņēmēju, kā arī uz jebkuru
personu, ja tā saņem atbalstu vai finansējumu projekta
realizācijai no valsts vai pašvaldību budžeta. Šajā punktā
minētās personas veic iepirkuma procedūras saskaņā ar šiem
noteikumiem, ja tās nav pasūtītājs likuma “Par iepirkumu valsts
vai pašvaldību vajadzībām” izpratnē.
Grozījums papildina noteikumus, nosakot, ka finansējuma saņēmējs
nosaka tādu piedāvājuma derīguma termiņu, lai iespējamie
piegādātāji būtu saistīti ar savu piedāvājumu līdz iepirkuma
līguma noslēgšanai.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Ministru
prezidenta biedra birojā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Nevalstisko organizāciju
centrā.
Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās
sekretariāts
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Par sociāli mazaizsargāto personu sabiedriskā labuma
darbību”.
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar
Sabiedriskā labuma organizāciju likumu. Saskaņā ar minēto likumu,
analizējot valsts sociālekonomisko stāvokli un tā ietekmi uz
atsevišķām personu grupām, tiek noteiktas sociāli mazaizsargāto
personu grupas. Izstrādājot noteikumu projektu, tika ņemta vērā
valsts sociālekonomiskā analīze politikas plānošanas dokumentos,
piemēram, “Tautsaimniecības vienotā stratēģija” un “Latvijas
Nacionālais rīcības plāns nabadzības un sociālās atstumtības
mazināšanai (2004–2006)”. Noteikumu projekts nosaka sociāli
mazaizsargātās personu grupas Sabiedriskā labuma organizāciju
likuma izpratnē – šādu personu darbība biedrībās vai
nodibinājumos ir uzskatāma par sabiedriskā labuma darbību.
Projekts nosaka, ka sociāli mazaizsargāto personu grupas ir:
ģimenes, kuras audzina trīs un vairāk bērnus; nepilnās ģimenes;
invalīdi; personas virs darbspējas vecuma; jaunieši; personas,
kuras atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādēm; ilgstošie
bezdarbnieki; bezpajumtnieki; cilvēktirdzniecības upuri;
politiski represētās personas; personas, kurām nelaimes gadījuma
rezultātā nodarīts veselības kaitējums, vai to ģimenes;
Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas
dalībnieki un viņu ģimenes, Černobiļas atomelektrostacijas
avārijas rezultātā cietušās personas un viņu ģimenes; personas ar
atkarības problēmām un viņu ģimenes; ģimenes, kuras audzina bērnu
invalīdu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes
lietu, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Labklājības, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Nevalstisko organizāciju centrā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Par sabiedriskā labuma organizāciju administratīvajiem
izdevumiem”.
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar
Sabiedriskā labuma organizāciju likumu, kas paredz, ka
sabiedriskā labuma organizācijām pastāv finanšu līdzekļu
izlietošanas ierobežojumi. Sabiedriskā labuma organizācija
administratīvajiem izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 25
procentus no vispārējiem ziedojumiem. Noteikumu projekts nosaka
sabiedriskā labuma organizāciju izdevumu veidus, kas Sabiedriskā
labuma organizāciju likuma izpratnē ir uzskatāmi par sabiedriskā
labuma organizāciju administratīvajiem izdevumiem.
Par sabiedriskā labuma organizācijas administratīvajiem
izdevumiem ir uzskatāmi organizācijas vadīšanas, uzturēšanas,
reklāmas un citi organizācijas pašu vajadzībām vai ar
organizācijas mērķu un uzdevumu īstenošanai nepieciešamo ieņēmumu
ieguvi saistīti izdevumi, kā arī samaksātie nodokļi.
Administratīvajos izdevumos iekļauj: organizācijas pašu
vajadzībām pārskata gadā patērētos pirktos, ziedojumā vai
dāvinājumā saņemtos materiālus, preces un citus krājumus;
pamatlīdzekļu iegādes, ražošanas vai uzstādīšanas izdevumus,
datorprogrammu, citu nemateriālo ieguldījumu, kapitāla
līdzdalības daļu, akciju un citu vērtspapīru un krājumu iegādes
izdevumus, kā arī ar naudas aizdevumiem, avansa maksājumiem vai
parādu atmaksāšanu saistītos izdevumus; organizācijas darba
ņēmējiem pārskata gadā aprēķināto darba algu, atlīdzību vai citu
darba samaksai pielīdzināmu maksājumu summas pirms nodokļu vai
citu likumos paredzētu maksājumu atskaitīšanas, kā arī
organizācijas kā darba devējas pārskata gadā aprēķinātās valsts
sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu summas, aprēķinātos
likumā paredzētos maksājumus darbiniekiem darba nespējas
gadījumos bruto summās, naudas iemaksas privātajos pensiju fondos
un citus ar darbinieku sociālo apdrošināšanu saistītus naudas
maksājumus; pārskata gadā aprēķinātās uzņēmumu ienākuma nodokļa
un nekustamā īpašuma nodokļa summas; izdevumus par saņemtajiem
citu personu pakalpojumiem, telpu nomas, apkures, apgaismošanas,
kancelejas, pasta, telefona, komandējumu, reklāmas izdevumus un
citus kārtējos izdevumus, kā arī organizācijas īpašuma
apdrošināšanas maksājumus.
Nosakot sabiedriskā labuma organizācijas administratīvos
izdevumus, šajos noteikumos uzskaitītos izdevumus var samazināt
par tiem izdevumiem vai šo izdevumu daļu, kurus var tieši
attiecināt uz kādu konkrētu organizācijas mērķu sasniegšanai
veiktu uzdevumu.
Paredzēts noteikt, ka sabiedriskā labuma organizācijām ir jāved
grāmatvedības uzskaite tā, lai varētu veikt administratīvo
izdevumu uzskaiti.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Labklājības
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Nevalstisko organizāciju
centrā.
Veselības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījums Sporta likumā”.
Sporta likumā noteikts, ka
Veselības ministrija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju koordinē sportistu un bērnu ar paaugstinātu slodzi
veselības aprūpi un medicīnisko uzraudzību.
Sagatavotais likumprojekts paredz noteikt, ka Ministru kabinets
apstiprina noteikumus, kuros valstī noteikta kārtība sportistu un
bērnu ar paaugstinātu fizisko slodzi veselības aprūpei un
medicīniskajai uzraudzībai.
Projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes lietu, Izglītības
un zinātnes, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Ārstniecības personu reģistra izveides, papildināšanas un
uzturēšanas kārtība”.
2004.gada 27.maijā Saeima pieņēma
likumu “Grozījumi Ārstniecības likumā”, kurš ietver deleģējumu
Ministru kabinetam līdz 2004.gada 1.novembrim izdod noteikumus,
nosakot ārstniecības personu reģistru izveides, papildināšanas un
uzturēšanas kārtību.
Saskaņā ar Ārstniecības likumu patstāvīgi nodarboties ar
ārstniecību savas kompetences ietvaros ir atļauts ārstniecības
personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. Šobrīd valstī nav vienotas statistiskās
informācijas datu bāzes, kas saturētu informāciju par visām
valstī esošām ārstniecības personām – ārstiem, zobārstiem, māsām,
vecmātēm, feldšeriem, ārsta palīgiem, kosmētiķiem, zobu
feldšeriem, zobārstniecības māsām, zobu higiēnistiem, zobārsta
asistentiem un zobu tehniķiem, kuru darbība ir saistīta ar
ārstniecību vai veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Noteikumu projekts nosaka ārstniecības personu reģistra izveides,
papildināšanas un uzturēšanas kārtību. Minētā kārtība ļaus
izveidot un uzturēt vienotu datu bāzi, kurā tiks apkopota
informācija par ārstniecības personām, kuru darbība ir saistīta
ar ārstniecības un veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu.
Pilnvērtīga reģistra datu bāze nodrošinās Valsts statistikas
likuma normu ievērošanu un ikgadējās Statistiskās informācijas
valsts programmas izpildi, kā arī iekļaušanos Vadības
informācijas sistēmā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Kultūras, Labklājības, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes ministrijā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par civilās aviācijas drošības garantēšanai
nepieciešamo pasākumu kompleksu”.
Izpildot Eiropas
Parlamenta un Padomes regulā Nr. 2320/2002 “Par kopīgajiem
noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā” noteiktās prasības,
Civilās aviācijas administrācija sagatavojusi jaunu noteikumu
redakciju.
Sagatavotajā projektā ir precizēti kompetento valsts institūciju
un aviācijas uzņēmumu pienākumi, iestrādātas ES regulas un
Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju prasības par
aviodrošības pasākumu kvalitātes kontroles sistēmas izveidošanu,
par aviodrošībā nodarbinātā personāla apmācību un kvalifikācijas
celšanu, par aviodrošības pasākumu akcentēšanu kravu un pasta
pārvadājumu jomā, kā arī par atbilstošu aviodrošības pasākumu
piemērošanu nelielām lidostām.
Noteikumu projekts par civilās aviācijas drošības garantēšanai
nepieciešamo pasākumu kompleksu paredz noteikt institūciju
kompetenci aviācijas drošības uzturēšanai civilajā aviācijā un
pienākumu sadalījumu draudu vai nelikumīgu iejaukšanās aktu
gadījumos.
Noteikumu projekts un uz to pamata izstrādātās detalizētās
prasības veido Nacionālo civilās aviācijas drošības programmu.
Detalizētās prasības izstrādā un apstiprina Civilās aviācijas
administrācija.
Nacionālo aviodrošības programmu īsteno Satiksmes ministrijai un
pašvaldībām padotas institūcijas, Iekšlietu ministrijas policijas
un robežsardzes dienesti, Valsts ieņēmumu dienesta muitas
iestādes, lidostas, gaisakuģu ekspluatanti, kravu aģentūras un
citi valsts vai privāti uzņēmumi (komercsabiedrības).
Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ministru kabineta
noteikumi Nr.220 “Par civilās aviācijas drošības garantēšanai
nepieciešamo pasākumu kompleksu” (Nacionālajā civilās aviācijas
drošības programma), kuri bija klasificēti kā dokuments ar
ierobežotu pieejamību. Pārņemot vairākās citās ārvalstīs lietoto
praksi (piemēram, Zviedrijas, Somijas, Dānijas u.c.), kur
ierobežotas pieejamības informācija par specifiskiem aviodrošības
pasākumiem tiek izdalīta atsevišķi no publicēšanai paredzētās
informācijas, noteikumu projekts paredz šādus jautājumus iekļaut
detalizētajās prasībās, to izstrādāšanu un apstiprināšanu uzdodot
Satiksmes ministrijas Civilās aviācijas administrācijai.
Attiecīgi šāda deleģējuma noteikšanai nepieciešams izdarīt
grozījumu likumā “Par aviāciju”, kas paredzēts arī pievienotajā
protokollēmuma projektā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu, Vides
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par Valsts akciju sabiedrības “Starptautiskā lidosta “Rīga””
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta iekļaušanu Iekšlietu
ministrijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta
struktūrā”.
Lai efektīvāk realizētu valsts noteiktās
funkcijas aviācijas nelaimes gadījumā, kā arī nodrošinātu
operatīvu avārijas glābšanas pasākumu veikšanu aviācijas nelaimes
gadījumā, paredzēta svarīga valsts objekta iekļaušana vienotā
valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmā.
Rīkojuma projekts paredz saskaņā ar Civilās aizsardzības likumu
un Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumu ar 2005.gada 1.janvāri
reorganizēt Valsts akciju sabiedrības “Starptautiskā lidosta
“Rīga”” ugunsdzēsības un glābšanas dienestu un nodot tā funkcijas
un paredzētās trīsdesmit astoņas štata vietas Iekšlietu
ministrijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, paredzot
šim mērķim nepieciešamo papildu finansējumu 2005.gada
budžetā.
Valsts akciju sabiedrībai “Starptautiskā lidosta “Rīga”” līdz
2005.gada 1.janvārim uzdots veikt Ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta lietošanā nodoto materiālo līdzekļu inventarizāciju un
nodot tos Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, paredzot
šā inventāra izmantošanu Starptautiskās lidostas “Rīga”
teritorijā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības,
Vides ministrijā, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments