Valsts sekretāru 2004.gada 23.septembra sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījums Ministru kabineta 2004.gada 27.aprīļa noteikumos
Nr.456 “Kārtība, kādā starptautisko publisko tiesību subjektiem
piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu lidojumiem ar
ārvalstu gaisa kuģiem militārajām vajadzībām””.
Tā kā
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas regulācija
normatīvajos aktos ir nesena, praksē piemērojot noteikumus, ir
nepieciešama noteikumu konkretizācija, lai noteiktu institūciju,
kuras lemj par Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu,
atsevišķus sadarbības aspektus un funkciju sadali.
Grozījums paredz, ka Ārlietu ministrija sadarbībā ar Aizsardzības
ministriju pārbauda iesniegtā ielidošanas atļaujas pieprasījuma
atbilstību valsts drošības interesēm un pieņem lēmumu par
pieprasījuma turpmāku virzību vai noraidīšanu. Lēmuma par
ielidošanas atļaujas turpmāku virzību gadījumā Ārlietu ministrija
ielidošanas atļaujas pieprasījumu nosūta Civilās aviācijas
administrācijai.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Iekšlietu, Satiksmes ministrijā.
Bērnu un ģimenes lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Jaunatnes politikas koordināciju padomes nolikums”.
Ar
2004.gada 1.oktobri Izglītības un zinātnes ministrijas jaunatnes
politikas izstrādes, organizēšanas un koordinēšanas funkcijas
tiek nodotas Bērnu un ģimenes lietu ministrijai. Lai nodrošinātu
pārņemto funkciju īstenošanu, nepieciešams izveidot konsultatīvo
un koordinējošo institūciju – Jaunatnes politikas koordinācijas
padomi.
Noteikumu projekts ir izstrādāts, pamatojoties uz Valsts
pārvaldes iekārtas likumu, un paredz konsultatīvās un
koordinējošās institūcijas izveidošanu, kas veicinātu jaunatnes
politikas attīstību un īstenošanu valstī un jaunatnes
iesaistīšanu lēmumu pieņemšanas procesā.
Projekts paredz, ka Jaunatnes politikas koordinācijas padome ir
Ministru kabineta izveidota konsultatīva un koordinējoša
institūcija, kuras mērķis ir veicināt jaunatnes politikas
attīstību un īstenošanu valstī un jaunatnes iesaistīšanu lēmumu
pieņemšanas procesā.
Padomei paredzētas šādas funkcijas: koordinēt valsts politiku
jaunatnes jomā; koordinēt politikas īstenošanu jaunatnes
jomā. Padomes uzdevumi: koordinēt darba ar jaunatni
pasākumu sistēmu izveidošanu un īstenošanu; sadarboties ar
valsts un nevalstiskajām institūcijām jaunatnes lietu
jautājumos.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Kultūras, Izglītības un zinātnes, Labklājības, Satiksmes,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Finanšu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījums likumā “Par iepirkumu valsts un pašvaldību
vajadzībām””.
Likums šobrīd neregulē tiesiskās
attiecības līgumslēdzēju pušu starpā pēc līguma noslēgšanas, bet
faktiskā situācija, kas atkarīga no dažādiem ekonomiskiem
faktoriem, rada nepieciešamību veikt cenu pārrēķinu būvdarbu
līgumu gadījumā, ja būvdarbu ilgums pārsniedz divus gadus.
Likumprojekts paredz noteikt, ka būvdarbu līguma gadījumā
pasūtītājs un būvdarbu veicējs var noslēgt papildu līgumu par
cenu pārrēķinu būvdarbos, ja būvdarbu līguma izpildes laiks ir
pārsniedzis divus gadus. Kārtību, kādā pielietojams cenu
pārrēķins, nosaka Ministru kabinets.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Ministru
prezidenta biedra birojā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kontrolē,
Valsts kancelejā.
Iekšlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu
projektu “Noteikumi par kandidātu atlasi darbam Eiropas Policijas
birojā”.
Saskaņā ar likuma “Par 1995.gada 26.jūlija
Konvenciju par Eiropas Policijas biroja izveidi, kuras pamatā ir
Līguma par Eiropas Savienību K3.pants (Eiropola konvencija),
1996.gada 23.jūlija Protokolu par Konvencijas par Eiropas
Policijas biroja izveidi interpretāciju, ko veic Eiropas Kopienu
Tiesa ar iepriekšējo nolēmumu palīdzību, kura pamatā ir Līguma
par Eiropas Savienību K3.pants, un 1997.gada 19.jūnija Protokolu
par Eiropola, tā institūciju dalībnieku, Eiropola direktora
vietnieku un darbinieku privilēģijām un imunitāti, kura pamatā ir
Līguma par Eiropas Savienību K3.pants un Eiropola konvencijas
41.panta 3.punkts” 10.pantu, Ministru kabinetam ir jānosaka
kārtība attiecībā uz kandidātu atlasi darbam Eiropas Policijas
birojā.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību, kādā Latvijas
Republikā notiek kandidātu atlase darbam Eiropas Policijas
birojā. Kandidātu atlasi darbam Eiropolā organizē Valsts
policija. Kandidātus darbam Eiropolā atlasa no kompetento iestāžu
darbinieku (ierēdņu) vidus, ņemot vērā viņu atbilstību šādiem
kritērijiem: darbinieks (ierēdnis) ir Eiropas Savienības
dalībvalsts pilsonis; darbinieks (ierēdnis) ir saņēmis sava tiešā
priekšnieka pozitīvu rekomendāciju; darbiniekam (ierēdnim) ir
angļu valodas un vismaz vienas Eiropas Savienības oficiālās
valodas zināšanas; darbinieks (ierēdnis) atbilst Eiropola darba
sludinājumā ietvertajām prasībām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā,
Ģenerālprokuratūrā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā,
Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas
dienestā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par sakaru virsnieku Eiropas Policijas birojā statusu
un nosūtīšanas kārtību”.
Noteikumu projekts paredz
noteikt kārtību, kādā nacionālā vienība nosūta sakaru virsnieku
nacionālās vienības un kompetento iestāžu interešu pārstāvībai
Eiropas Policijas birojā (Eiropols), kā arī sakaru virsnieka
statusu.
Sakaru virsnieks ir kompetentās iestādes darbinieks (ierēdnis),
kuru nosūta nacionālās vienības un kompetentās iestādes interešu
pārstāvībai Eiropolā un kurš nodrošina informācijas apmaiņu starp
nacionālo vienību un Eiropolu. Sakaru virsnieka amata kandidātu
izvirza kompetentās iestādes vadītājs no kompetentās iestādes
darbinieku (ierēdņu) vidus, ņemot vērā darbinieka (ierēdņa)
profesionālo sagatavotību.
Pēc kandidāta izvirzīšanas nacionālā vienība veic šī kandidāta
apmācību un iepazīstina ar Eiropola darba specifiku un
informācijas apmaiņas kārtību starp Eiropolu un nacionālo
vienību. Pēc apmācības pabeigšanas nacionālā vienība kompetentās
iestādes vadītājam sniedz atzinumu par kandidāta gatavību darbam
Eiropolā.
Sakaru virsnieka pienākumus nosaka viņa amata aprakstā, ko
apstiprina kompetentās iestādes vadītājs, rakstiski saskaņojot ar
nacionālās vienības vadītāju. Sakaru virsnieki Eiropolā veido
nacionālās vienības sakaru virsnieku nodaļu. Nacionālās vienības
vadītājs nosaka nacionālās vienības sakaru virsnieku nodaļas
vadītāju, kurš ir atbildīgs par nacionālās vienības sakaru
virsnieku nodaļas darba organizācijas jautājumiem Eiropolā.
Minēto lēmumu nacionālās vienības vadītājs saskaņo ar kompetentās
iestādes vadītāju, kuras darbinieks (ierēdnis) ir sakaru
virsnieks.
Laikposmā, kamēr sakaru virsnieks pilda amata pienākumus
Eiropolā, viņam ir saistoši nacionālās vienības vadītāja dotie
rīkojumi darba organizācijas jautājumos.
Sakaru virsnieku nacionālās vienības un kompetentās iestādes
interešu pārstāvībai Eiropolā nosūta uz četriem gadiem. Pēc
minētā termiņa beigām kompetentās iestādes vadītājs, rakstiski
saskaņojot ar nacionālo vienību, var pagarināt sakaru virsnieka
nosūtīšanas termiņu, taču ne ilgāk kā uz diviem gadiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā,
Ģenerālprokuratūrā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā,
Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas
dienestā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 23.septembra noteikumos
Nr.538 “Ieroču, munīcijas, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu,
spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās
aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas
noteikumi””.
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai
ieviestu direktīvas 2004/57/EK (2004.gada 23.aprīlis) “Par
pirotehnikas izstrādājumu un konkrētas munīcijas identifikāciju
saistībā ar Padomes Direktīvu 93/15/EEK par noteikumu
saskaņošanu attiecībā uz civilām vajadzībām paredzēto
sprāgstvielu laišanu tirgū un pārraudzību” prasības, kā arī
Eiropas Komisijas 2004.gada 15.aprīļa lēmumā 2004/388/EC
paredzēto “Kopienas iekšējo sprāgstvielu pārvadāšanas
dokumentu”.
Grozījumi noteikumos nosaka, ka, veicot sprāgstvielu un
spridzināšanas ietaišu pārvadāšanu Eiropas Savienības
dalībvalstīs vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, komersantam ir
jāsastāda sprāgstvielu pārvadāšanas dokuments trijos eksemplāros,
no kuriem vienam ir jāatrodas kopā ar preci līdz tās nogādāšanai
preces saņēmējam.
Noteikumi papildināti, nosakot, ka, veicot komercdarbību
sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu, munīcijas vai pirotehnisko
izstrādājumu aprites jomā un nosakot, vai konkrēts izstrādājums
ir sprāgstviela, spridzināšanas ietaise, pirotehniskais
izstrādājums vai munīcija, ir jāņem vērā Apvienoto Nāciju
Organizācijas ieteikumi par izstrādājumiem, kuri tiek uzskatīti
par pirotehnikas izstrādājumiem vai munīciju un izstrādājumiem,
attiecībā uz kuriem jānosaka, vai tie ir pirotehnikas
izstrādājumi vai sprāgstvielas.
Direktīvas 3.panta 1.punktā noteikts, ka ES dalībvalstis ne vēlāk
kā līdz 2004. gada 31.decembrim pieņem un publicē normatīvos
un administratīvos aktus, kas vajadzīgi, lai izpildītu šīs
direktīvas prasības. Dalībvalstis nekavējoties iepazīstina
Komisiju ar minēto tiesību aktu noteikumiem un ar minēto aktu un
šīs direktīvas atbilstības tabulu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības
ministrijā.
Labklājības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 9.decembra noteikumos
Nr.693 “Noteikumi par garantēto minimālo ienākumu līmeni un
pabalsta apmēru garantētā minimālā ienākumu līmeņa
nodrošināšanai””.
Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likums paredz ienākumu testētu pašvaldības pabalstu
garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai (GMI pabalsts).
Par pamatu minētā pabalsta aprēķinam tiek izmantots visā valstī
noteikts vienots garantētais minimālais ienākumu līmenis.
Likums deleģē Ministru kabinetam noteikt un katru gadu saistībā
ar kārtējā gada budžeta projektu pārskatīt garantēto minimālo
ienākumu līmeni un pabalsta apmēru garantētā minimālā ienākumu
līmeņa nodrošināšanai.
Šobrīd garantētais minimālais ienākumu līmenis noteikts 2003.gada
9.decembra Ministru kabineta noteikumos Nr.693 “Noteikumi par
garantēto minimālo ienākumu līmeni un pabalsta apmēru garantētā
minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai”, un tas ir 18 lati
mēnesī.
Lai garantētā minimālā ienākumu pabalsts varētu pildīt savu
uzdevumu – sniegt atbalstu krīzes situācijā nonākušām trūcīgām
ģimenēm un īpaši ģimenēm ar bērniem, noteikumu projektā GMI
līmeni paredzēts noteikt 21 lata apmērā.
Paredzēts, ka minētie noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada
1.janvāri.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi 2003.gada 25.februāra Ministru kabineta
noteikumos Nr.97 “Kārtība, kādā ģimene vai atsevišķi
dzīvojoša persona atzīstama par trūcīgu””.
Minētie
noteikumi nosaka ienākumu un materiālā stāvokļa līmeni,
kuru nepārsniedzot ģimene vai atsevišķi dzīvojoša
persona atzīstama par trūcīgu, kā arī kārtību, kādā
novērtējami ģimenes (personas) ienākumi un materiālais
stāvoklis.
Saskaņā ar Mājsaimniecību budžeta pētījuma datiem, trūcīgas
ģimenes (personas) statusu 2003.gadā bija tiesības saņemt
aptuveni 837 tūkstošiem jeb 36% Latvijas iedzīvotāju. Minēto
statusu reāli pieprasījuši un saņēmuši 77 049 iedzīvotāju jeb
3,3% Latvijas iedzīvotāju.
Ģimenes (personas) atbilstību trūcīgas ģimenes (personas)
statusam pašvaldība novērtē pēc rakstiska iesnieguma saņemšanas,
kuru iesniedzis viens no ģimenes locekļiem vai arī atsevišķi
dzīvojoša persona, kā arī pēc iztikas līdzekļu deklarācijā
norādītām ziņām. Ģimene atzīstama par trūcīgu, ja tās ienākumi uz
katru ģimenes locekli pēdējo triju mēnešu laikā nepārsniedz 50%
no attiecīgā gada 1.janvāra spēkā esošās minimālās darba algas
valstī un ja tā atbilst citiem noteikumos minētajiem
nosacījumiem, piemēram, tai nav parādsaistību. Ienākumu
deklarācijā persona norāda: regulāros ikmēneša ienākumus – par
pēdējiem trim mēnešiem – un neregulāros ienākumus vai atsevišķi
dzīvojoša laulātā sniegto materiālo atbalstu – par pēdējiem 12
mēnešiem.
Labklājības ministrijas sagatavotais projekts paredz, ka
deklarācijā papildus jānorāda atsevišķi ienākumi, kā arī tie
ienākumi, kuri šo noteikumu izpratnē nav uzskatāmi par ģimenes
(personas) ienākumiem. Šie ienākumi netiks ņemti vērā, novērtējot
ģimenes atbilstību trūcīgas ģimenes statusam.
Papildus norādītajiem ienākumiem ir jāuzrāda:
ienākumi no studējošo kredīta un valsts atbalsta programmas
naudas izteiksmes veidā – par pēdējiem 3 mēnešiem;
ienākumi no atsevišķi dzīvojoša ģimenes locekļa (ne tikai no
atsevišķi dzīvojoša laulātā, kā tas paredzēts līdz šim) sniegtā
materiālā atbalsta ģimenei – par pēdējiem 12 mēnešiem.
Būtiski, ka grozījumi paredz, ka par ienākumiem minēto noteikumu
izpratnē nav uzskatāmi ienākumi no bērna kopšanas pabalsta, kādu
saņem persona, kura kopj bērnu vecumā līdz vienam gadam un nav
nodarbināta (nav sociāli apdrošināta). Šīs pieejas realizācijas
pamatā ir Koncepcija par valsts sociālo pabalstu palielināšanu
ģimenēm pēc bērna piedzimšanas.
Papildināta arī iztikas līdzekļu deklarācija, kurā pieprasītājam
ir jāuzrāda savas vai ar viņu kopā dzīvojošo personu
parādsaistības.
Noteikumu projektā precizēts, ka par parādsaistībām šo noteikumu
izpratnē nav uzskatāmi nedz studējošo, nedz studiju
kredīti.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi 2003.gada 25.februāra Ministru kabineta noteikumos
Nr.96 “Kārtība, kādā piešķirams, aprēķināms un izmaksājams
pabalsts garantētā minimālā ienākumu līmeņa
nodrošināšanai””.
Grozījums noteikumos nosaka, ka
tiesības saņemt pabalstu ir tām ģimenēm vai atsevišķi dzīvojošām
personām (turpmāk – ģimene (persona)), kurām noteikta atbilstība
trūcīgas ģimenes (personas) statusam un kuru ienākumi, neskaitot
pašvaldību sociālās palīdzības pabalstus un ienākumus, kurus
neņem vērā, novērtējot ģimenes (personas) atbilstību trūcīgas
ģimenes (personas) statusam, ir zemāki par Ministru kabineta
noteikto garantēto minimālo ienākumu līmeni un kuras pilda
līdzdarbības pienākumus.
Projekts nosaka atvieglojumu ģimenei izmaksājamā pabalsta
apmēram, kā arī gadījumus, kad minētais pabalsta apmēra
ierobežojums nav pielietojams.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”.
Izstrādātais
likumprojekts precizē pilnvarojumu Ministru kabinetam, proti,
paredz, ka kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu valsts
tehniskā apskate un transportlīdzekļu tehniskā kontrole, kā arī
prasības attiecībā uz transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un
aprīkojumu un šo prasību izpildes novērtēšanas kritērijus nosaka
Ministru kabinets. Ministru kabineta noteikumi “Noteikumi par
transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz
ceļiem” jau atbilst likumprojektā iestrādātā pilnvarojuma
saturam.
Citu grozījumu būtība ir saskaņot Ceļu satiksmes likumu ar Valsts
pārvaldes iekārtas likumu un Administratīvā procesa likumu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Ārstniecības likumā”.
Pašlaik Ārstniecības
likums neparedz pienākumu ārstniecības personām nodot Ceļu
satiksmes drošības direkcijai un Valsts tehniskās uzraudzības
inspekcijai informāciju par pretindikāciju esamību
transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt
transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju. Pašlaik šīs
informācijas apmaiņas kārtību un apjomu paredz “Noteikumi par
veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām,
kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju, kā
arī par veselības pirmstermiņa pārbaudes izdevumu segšanas
kārtību”.
Likumprojekts paredz, ka ārstniecības personai, kas veic
transportlīdzekļa vadītāja vai personas, kura vēlas iegūt
transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju, veselības pārbaudi un
konstatē normatīvajos aktos noteiktās pretindikācijas
transportlīdzekļu vadīšanai, ir pienākums normatīvajā aktā par
veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā kārtībā
informēt Ceļu satiksmes drošības direkciju un Valsts tehniskās
uzraudzības inspekciju, neizpaužot personas slimības diagnozi vai
prognozi. Šāda informācija ir nepieciešama, lai personām, kurām
ir pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai, netiktu
piešķirtas transportlīdzekļu vadītāja tiesības vai arī tās tiktu
atņemtas uz nenoteiktu laiku, ja personai transportlīdzekļu
vadītāja tiesības jau ir piešķirtas. Projektā ir iestrādāta
norma, kas nosaka, ka informācija, kas neizpauž personas
slimības diagnozi vai prognozi, nav sensitīvi dati.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Labklājības, Veselības, Zemkopības ministrijā, Valsts
kancelejā.
Valsts kanceleja
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu
projektu “Kārtība, kādā dibināmi valsts institūciju un pašvaldību
apbalvojumi”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā dibināmi valsts institūciju un pašvaldību apbalvojumi. Ja
valsts institūcija vai pašvaldība kā apbalvojumu piešķir naudas
balvu, goda rakstu, ieroci vai kādu citu speciālu apbalvojumu,
tad šos noteikumus piemēro tiktāl, ciktāl to neregulē speciālie
normatīvie akti.
Paredzēts noteikt, ka valsts institūcija vai pašvaldība sagatavo
lēmumu par apbalvojumu dibināšanu, informējot par to augstāku
iestādi, ja tāda ir. Lēmumā norāda: lēmuma pieņemšanas kārtību,
tai skaitā informāciju par amatpersonām, kuras ir tiesīgas
ieteikt apbalvošanai un parakstīt lēmumu par apbalvojuma
piešķiršanu; apbalvojuma nodibināšanas mērķi; apbalvojuma
piešķiršanas nosacījumus.
Pamatojoties uz pieņemto lēmumu par apbalvojuma dibināšanu,
valsts institūcija vai pašvaldība izstrādā apbalvojuma
dibināšanas nolikumu. Nolikumā norāda: apbalvojuma veidu un
raksturu (zīmes zīmējums krāsās, tehniskais apraksts, apbalvojuma
zīmes heraldiskais, vizuālais, emblemātiskais skaidrojums);
apbalvošanas faktu apliecinoša dokumenta (diploma, apliecības)
zīmējumu krāsās (1x1).
Paredzēts noteikt, ka nolikumu iesniedz izvērtēšanai Valsts
heraldikas komisijā, tā izvērtē nolikumu un ne ilgāk kā divu
mēnešu laikā sniedz atzinumu institūcijai, kura pieņēmusi lēmumu
nodibināt apbalvojumu. Ja komisijas atzinums ir ar iebildumiem,
tad institūcija atbilstoši komisijas atzinumam precizē nolikumu
un nosūta to komisijai atkārtotai izvērtēšanai, kura ne ilgāk kā
divu mēnešu laikā dod galīgo atzinumu.
Pamatojoties uz komisijas atzinumu, institūcija pieņem galīgo
lēmumu par apbalvojuma dibināšanu. Šo lēmumu un nolikumu publicē
laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Kultūras ministrija veido atsevišķu apbalvojumu reģistru, kurā
reģistrē visus institūciju nodibinātos apbalvojumus. Valsts
institūcija vai pašvaldība desmit dienu laikā kopš apbalvojuma
dibināšanas iesniedz reģistrēšanai reģistrā nodibināto
apbalvojumu, pievienojot lēmumu un nolikumu. Ja valsts
institūcija vai pašvaldība vēlas mainīt apbalvojuma veidu
(raksturu), atteikties no apbalvojuma vai atjaunot apbalvojumu,
tad attiecīgās izmaiņas ir jāsaskaņo ar komisiju, ievērojot šajos
noteikumos noteikto kārtību.
Ar apbalvojuma dibināšanu saistītās izmaksas sedz valsts
institūcija vai pašvaldība.
Apbalvojumi, kuri nodibināti līdz šo noteikumu spēkā stāšanās
dienai, ir jāiesniedz reģistrēšanai reģistrā līdz 2005.gada
1.jūlijam.
Paredzēts, ka noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada
1.janvāri.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Ministru
prezidenta biedra birojā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments
Par Ekonomikas ministrijas izstrādāto Koncepciju par valsts atbalstu eksporta darījumu finansēšanā
Ceturtdien, 23.septembrī,
Ekonomikas ministrija Valsts sekretāru sanāksmē iesniedza
izskatīšanai un starpministriju saskaņošanai nodeva Koncepciju
par valsts atbalstu eksporta darījumu finansēšanā.
Koncepcijas mērķis ir atjaunot valsts atbalstu eksporta
garantēšanā, kreditēšanā un apdrošināšanā, veicinot Latvijas
preču un pakalpojumu eksportētāju konkurētspējas pieaugumu,
valsts eksporta pieaugumu un ārējās tirdzniecības bilances
uzlabošanos. Eksporta darījumu kreditēšana, garantēšana un
apdrošināšana ir nepieciešama, lai radītu Latvijas komersantiem
vienlīdzīgus konkurences apstākļus ar citu Eiropas Savienības
dalībvalstu komersantiem trešo valstu tirgos.
Eksporta darījumu finansēšanas funkciju atjaunošana ir uzskatāma
par vitāli svarīgu priekšnosacījumu Latvijas tautsaimniecības
attīstības un sociālekonomiskās situācijas uzlabošanai. Valsts
eksporta atbalsta pasākumi nodrošinās pozitīvu ietekmi uz tādiem
valsts makroekonomiskajiem rādītājiem kā tekošā konta deficīts,
ārējās tirdzniecības bilance, nodarbinātība, ienākumi valsts un
pašvaldību budžetos, iekšzemes kopprodukts.
Kopumā koncepcijas īstenošana sekmēs Latvijas komersantu
konkurētspējas palielināšanos, apgūstot jaunus un darbojoties jau
esošos eksporta tirgos. Saskaņā ar eksporta veicināšanas
programmā noteikto plānots, ka katru gadu ar valsts atbalstu
izveidojamās eksporta kreditēšanas, apdrošināšanas un
garantēšanas aģentūras darījumu skaits pieaugs par 5–10.
Koncepcijas mērķis, normatīvo aktu izstrāde un pieņemšana, kā arī
2005.gada valsts budžeta finansējuma piešķiršana valsts atbalsta
sistēmas ieviešanai koncepcijas ietvaros un attiecīgo funkciju
izpildei.
Ekonomikas ministrijas izveidotā darba grupa izvērtēja un
iesniedza izskatīšanai trīs valsts atbalsta sistēmas ieviešanas
(atjaunošanas) variantus, kas paredz deleģēt eksporta
kreditēšanas, garantēšanas un apdrošināšanas funkcijas:
1.variantā – Latvijas Garantiju aģentūrai; 2.variantā – Latvijas
Hipotēku un zemes bankai; 3.variantā – jaundibināmai atbalsta
institūcijai.
Ekonomikas ministrija par piemērotāko uzskata pirmo variantu –
eksporta kreditēšanas, garantēšanas un apdrošināšanas funkciju
deleģēšanu Latvijas Garantiju aģentūrai.
Koncepcijas īstenošanu paredzēts sākt ar 2005.gadu.
Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa