Par elektroniskajiem dokumentiem
Šodien, 1.augustā, pulksten 9 Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā (UR) sāksies darba grupas pirmā sēde, lai risinātu jautājumus par elektronisko dokumentu ieviešanu. Darba grupa plāno vienoties par stratēģiju un taktiku, kā turpināt darbu pie projektu izstrādes par elektronisko dokumentu ieviešanu Latvijā.
Darba grupa izveidota šā gada 21.jūlijā ar Ministru kabineta (MK) rīkojumu, lai saskaņā ar deklarāciju par MK iecerēto darbību nodrošinātu elektronisko dokumentu pilnu tiesiskumu. Darba grupā kopumā iekļauti 15 pārstāvji no UR, Latvijas Universitātes, Latvijas Bankas, Satversmes aizsardzības biroja, kā arī speciālisti no "Lursoft", LETA u.c. Grupas darbu vada UR galvenais valsts notārs Māris Gulbis.
MK darba grupai uzdevis apzināt visas darba grupas, kas risina ar elektroniskajiem dokumentiem saistītus jautājumus, un iespējas saņemt ārvalstu palīdzību šo jautājumu risināšanai Latvijā, kā arī sagatavot normatīvo aktu projektus un aprēķināt nepieciešamos līdzekļus paraugprojekta realizācijai.
Darba grupai līdz šā gada 31.decembrim jāizstrādā un tieslietu ministram jāiesniedz projekti, kas nepieciešami, lai realizētu koncepciju par elektronisko dokumentu juridisko statusu Latvijā.
Latvija sākusi darbu pie elektronisko dokumentu ieviešanas, lai izpildītu Eiropas Savienības direktīvas par elektronisko komerciju un elektronisko parakstu izmantošanu. Līdz ar jaunāko tehnoloģiju apgūšanu un izmantošanu varētu samazināties dažādu pakalpojumu cena un laiks.
M.Gulbis uzskata, ka elektronisko dokumentu un paraksta ieviešana racionalizēs arī valsts pārvaldes sektora darbību. Ieviešot elektronisko parakstu, gan privātpersonas, gan valsts institūcijas varēs operatīvāk nodrošināt dokumentu apriti un darījumu kārtošanu. "Tiks mazināta birokrātija valsts iestādēs, kas ir ļoti būtisks priekšnosacījums investīciju klimata uzlabošanai," uzskata M.Gulbis.
Maija Celmiņa, LR Uzņēmumu reģistra Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja