• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz ceļiem pārbauda kravas auto drošību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.10.2004., Nr. 156 https://www.vestnesis.lv/ta/id/94440

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Vidzemei veltītā sudraba monēta

Vēl šajā numurā

01.10.2004., Nr. 156

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Uz ceļiem pārbauda kravas auto drošību

AUTO.PNG (94428 bytes)
Tehniskās apskates uz ceļiem iecerētas kā atgādinājums un brīdinājums kravas transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem rūpēties par auto drošību augu gadu
Foto: A.F.I.

Uz Latvijas ceļiem, līdzīgi kā visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, uzsāktas tehniskās apskates kravas transportlīdzekļiem. Latvijā šis projekts pagaidām darbojas testa režīmā. Proti, līdz šim kopīgi ar Ceļu policijas (CP) darbiniekiem Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates inspektori piecos izbraukumos pārbaudījuši ap 150 kravas automobiļu, piekabes un puspiekabes.
Pārbaudes kopš septembra sākuma notiek ik nedēļu. Aptuveni 50 no apskašu laikā apturētajiem transportlīdzekļiem konstatēti nopietni defekti, kas apdraud satiksmes drošību. Izplatītākās problēmas ir bojātas gaismu ierīces, riepu nodilums, lūzušas balstiekārtas, rāmji un atsperes. Pašreiz īpašas iekārtas transportlīdzekļu apskatei uz ceļiem netiek izmantotas. “Lai gan nākotnē plānots izmantot arī tās, pagaidām transportlīdzekļu defekti ir tik acīmredzami, ka pietiek ar vizuālu apskati, lai speciālisti varētu konstatēt nepilnības un bīstamību,” vērtējot kravas transportlīdzekļu stāvokli Latvijā, norāda CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas vadītāja vietnieks Aldis Adiņš.
Pēc to CSDD inspektoru pieredzes, kuri piedalījušies apskatēs uz ceļiem, 95% no apstādinātajiem transportlīdzekļiem ir bijusi derīga tehniskā apskate. Kravas transportlīdzekļiem, līdzīgi kā vairumam vieglo transportlīdzekļu, valsts tehniskā apskate jāveic reizi gadā. Tomēr reāli dažādas detaļas, piemēram, kokvedējiem, kas ceļu satiksmē piedalās ik dienu, nolietojas trīs mēnešu laikā. “Piedalīšanās ceļu satiksmē ar tehniski neatbilstošu transportlīdzekli, kam nedarbojas, piemēram, bremžu lukturi vai izdilis piekabes gredzens, ir bezatbildība,” uzsver A.Adiņš. Pēc viņa teiktā, absurdi ir uzskatīt, ka transportlīdzeklim jābūt tehniskā kārtībā tikai tādēļ, lai izietu tehnisko apskati. “Tam jābūt drošam, lai neapdraudētu ne paša šofera, ne citu satiksmes dalībnieku dzīvību, un par to jārūpējas auto īpašniekam vai tā vadītājam.”
Tehniskās apskates uz ceļiem būs atgādinājums un brīdinājums kravas transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem rūpēties par auto drošību visu gadu. Tāds transportlīdzeklis, kam pārbaudes laikā tiek konstatēti būtiski trūkumi vai bojājumi, mēneša laikā pēc pārbaudes ir jāuzrāda tehniskās apskates stacijā. Pretējā gadījumā reģistrā automātiski tiek anulēta pielaide ceļu satiksmei.
Turpretī, ja pārbaudes laikā transportlīdzeklis tiek atzīts par bīstamu satiksmes drošībai, inspektori noņem valsts reģistrācijas numura zīmes un tālāk transportlīdzekli var pārvietot tikai ar speciāla evakuatora palīdzību. Lai atgūtu valsts reģistrācijas numura zīmes, transportlīdzeklis pēc trūkumu novēršanas jāuzrāda noteiktā tehniskās apskates stacijā.

Pēc CSDD informācijas

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!