Eiropas Parlaments iztaujā Barrozu komandu
Žaks Baro – par drošību satiksmē
Biogrāfija
Foto: no EK audiovizuālās bibliotēkas |
Vārds, uzvārds: Žaks Baro
Dzimšanas dati: 1937.gada 3.februāris, Isingo, Francija
Izglītība: ieguvis zinātnisko grādu jurisprudencē, diploms
socioloģijā, diploms politoloģijā (Parīzes Politoloģijas
institūts)
Profesionālā karjera:
strādājis vietējā un reģionālajā pašpārvaldē
1976.–1986.g. – Overņas reģionālās padomes loceklis
1989.–2001.g. – Isingo mērs
Kopš 1976.g. – dažādi parlamentārie amati:
1986. – 1988.g. Nacionālās asamblejas Kultūras, ģimenes
un sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētājs
1993.–1995.g. – Finanšu komitejas priekšsēdētājs
1997. –2002.g. – darbs Finanšu komitejā
1979.–1981.g. – veselības un labklājības ministrs
1995.–1997.g. – darba un sociālo lietu ministrs
1991.–1993.g. – Nacionālās asamblejas Centrālās apvienošanās
grupas priekšsēdētājs
Avots: Eiropas Parlaments
Jaunajā Komisijā uz transporta un tūrisma komisāra amatu pretendē Žaks Baro. Pašreizējā Komisijā viņš pilda reģionālās politikas komisāra pienākumus. Iztaujāšanā Eiropas Parlamenta (EP) Transporta un tūrisma komitejā viņš norādīja uz savu lielo pieredzi, gan darbojoties Francijas iekšpolitikā, gan arī strādājot pārnacionālā līmenī.
Savienība kā nepieciešamība
Uzrunājot EP deputātus, viņš
norādīja, ka Eiropas Savienība (ES) šodien ir kļuvusi par
nepieciešamību. “Globalizācija, lai gan nes jaunas iespējas, rada
arī vairākas negatīvas lietas, ar kurām ir jācīnās. To mēs varam
izdarīt, tikai runājot vienā balsī un kopīgi rīkojoties.”
Ž.Baro savas darbības laikā gribētu nodrošināt tādas transporta
politikas attīstību, kas sekmētu biznesa sektora konkurētspēju un
būtu labvēlīga sabiedrības veselībai un apkārtējai videi. Viņš ir
pārliecināts, ka transporta politika var dot nozīmīgu ieguldījumu
biznesa konkurētspējas sekmēšanai un ES līdzsvarotas attīstības
veicināšanai. “Efektīva transporta sistēma ir viens no
nosacījumiem līgumos paredzēto brīvību nodrošināšanai.” Kandidāts
skaidroja, ka strādās, lai pabeigtu dzelzceļa transporta
liberalizāciju un gaisa satiksmes restrukturizāciju. Tāpat viņa
darbs būs virzīts uz to, lai šajā jomā būtu saskaņoti nodokļi un
skaidra cenu politika.
Parlamentāriešiem Ž.Baro atgādināja par galvenajām izpētes
programmām un citām aktivitātēm transporta nozarē. “Galileo” tika
minēta kā būtiskākā un nozīmīgākā programma kopš eiras
ieviešanas. “Tā ir komerciāla, un tās praktiskais ieguldījums būs
jūtams arī ārpus Eiropas robežām,” skaidroja kandidāts, pieminot
“Airbus” projektu. “Savukārt “Sesame” projekts radīs iespējas
modernizēt gaisa satiksmes vadību un palīdzēs samazināt kaitējumu
dabai un pasažieriem. Lidojumi būs precīzāki un drošāki.”
Cer uz atbalstu budžeta izskatīšanā
Runājot ar parlamentāriešiem,
Ž.Baro arī norādīja, ka cer uz atbalstu turpmākajā darbā. “Lai
nodrošinātu transeiropas tīklu paplašinātajā ES, Komisija jaunajā
finanšu perspektīvā ir prasījusi no budžeta papildu 20 miljardus
eiru. Šie līdzekļi paredzēti, lai paveiktu 30 projektus. Tos par
prioritāti atzinis gan Parlaments, gan Padome.” Atgādinot par
pēdējo vērienīgo paplašināšanos, Ž.Baro arī atzīmēja, ka ir
jāattīsta sakari ar ES jaunajām kaimiņvalstīm.
Topošais komisārs par vienu no būtiskām darbības jomām uzskata
arī drošību uz ceļiem.
Ž.Baro noraidīja Itālijas deputāta Armando Dionisi ierosinājumu
samazināt vecumu, kad izdodamas braukšanas apliecības.
Drošība jūras satiksmē
Pēdējos gados par vienu no
svarīgākajiem jautājumiem transporta jomā kļuvusi drošība jūras
satiksmē. Viens no deputātiem, kas aktualizēja šo jautājumu, bija
Latvijas pārstāvis Roberts Zīle. Atbildot uz jautājumu, Ž.Baro
norādīja, ka jāstrādā, lai kuģošanas drošības nosacījumus
ievērotu arī Krievija. “Nav jēgas veikt drošības pasākumus drošas
jūras satiksmē, ja Krievija fraktē tankerus, kas ir nožēlojamā
stāvoklī.” Tāpat Ž.Baro atzina, ka par to jārunā ar Krieviju.
“Sarunas ir iespējamas. Nav tikai tā, ka mums kaut ko vajadzētu
no Krievijas. Vienā pusē būs jāliek mūsu vajadzības, otrā –
Krievijas vēlmes. Mums jāizmanto situācija, ka Krievija ved
sarunas par citiem jautājumiem. Tādējādi mēs varam panākt, ka
tiek apmierināta mūsu prioritāte – drošība Baltijas jūrā.” Ž.Baro
arī pieļāva, ka iespējams izmantot Krievijas vēlmi iestāties
Pasaules tirdzniecības organizācijā.
Sarunā ar “Latvijas Vēstnesi” R.Zīle atzinīgi vērtēja Ž.Baro kā
topošo komisāru. “Man šķiet, viņš eksāmenu ir izturējis. Svarīgi
arī, ka kandidāts pauž apņēmību risināt Latvijai svarīgas Eiropas
Savienības un Krievijas savstarpējo attiecību problēmas.”
Vivjēna Redinga – par moderno tehnoloģiju izmantošanu ikdienā
Biogrāfija
Foto: no EK audiovizuālās bibliotēkas |
Vārds, uzvārds: Vivjēna
Redinga
Dzimšanas dati: 1951.gada 27.aprīlis, Eša, Luksemburga
Izglītība: Humanitāro zinātņu doktore, Sorbonna, Parīze
Profesionālā karjera:
1981.–1999.g. – Ešas municipālā padomniece
1992.–1999.g. – Kultūras lietu komisijas priekšsēdētāja
1988.–1993.g. – Nacionālās kristīgi sociālo sieviešu savienības
vadītāja
1989.–1999.g. – Eiropas Parlamenta deputāte
1989.–1992.g. – Petīciju komisijas priekšsēdētāja
1992.–1994.g. – Sociālo lietu komisijas priekšsēdētāja
vietniece
1997.–1999.g. – Civilās brīvības un iekšlietu komisijas
priekšsēdētāja vietniece
1995.–1999.g. – Kristīgi sociālās partijas priekšsēdētāja
vietniece
1999.g. – Komisijas locekle
Avots: Eiropas Parlaments
Informācijas sabiedrības un mediju
komisāra amata kandidāte Vivjēna Redinga jautājumu un atbilžu
sesijā Eiropas Parlamentā (EP) Rūpniecības, zinātnes un
enerģētikas, kā arī Kultūras un izglītības komitejā norādīja, ka,
samazinot Eiropas informācijas tehnoloģiju plaisu, padarīs
vienkāršāku tirgu atvēršanu un tuvinās Eiropas Savienības (ES)
iedzīvotājus. Pašreizējā komisijā viņa ir kultūras
komisāre.
Iztaujājot kandidāti, deputāti skāra visdažādākos jautājumus.
Līdzīgi kā visu komisāru uzklausīšanā, arī šoreiz tika skarts
jautājums par Lisabonas stratēģijas sasniegšanu, Eiropas biznesa
projektu iespējām konkurēt pasaulē u.tml. V.Redinga norādīja, ka
Eiropai jau ir dzīvotspējīgi un veiksmīgi projekti. “Cik
eiropiešu zina, ka GSM ir ES finansēta projekta rezultāts? Pēc
GSM mēs esam sākuši domāt par tā sauktās trešās paaudzes
telefoniem.” Runājot par informācijas tehnoloģijām, V.Redinga arī
norādīja, ka sabiedrībā jāpopularizē visdažādākās novitātes, kas
cilvēkiem atvieglo dzīvi. Viņa min piemēru, ka “mums ir laba
infrastruktūra. Platjoslas tīkls ir plaši pieejams. Tomēr to
izmanto tikai septiņi procenti lietotāju”. Un arī piebilst, ka
mazajiem un vidējiem uzņēmumiem jābūt atvērtiem jaunajām
informācijas tehnoloģijām un jāsekmē pētniecība, citādi pastāv
risks, ka tie konkurences cīņā varētu zaudēt citiem pasaules
tirgus dalībniekiem.
V.Redinga informācijas tehnoloģijas redz arī kā iespēju palīdzēt
gados veciem un slimiem cilvēkiem. “Izmantojot modernas
tehnoloģijas, mēs varam nodrošināt to, ka viņi netiek izolēti no
sabiedrības. Piemēram, varam piedāvāt medicīniskas konsultācijas,
neierodoties pie viņiem mājās,” skaidro topošā komisāre. Viņa ir
pārliecināta, ka modernās tehnoloģijas var padarīt labāku katra
ES pilsoņa dzīvi.
Ginters Ferhoigens – par konkurētspēju
Pašreizējais ES paplašināšanas
komisārs Ginters Ferhoigens nākamajā Eiropas Komisijā (EK)
pretendē uz uzņēmējdarbības un rūpniecības komisāra amatu.
Turklāt EK prezidents Žozē Manuels Durau-Barrozu iecerējis viņu
redzēt arī viceprezidenta krēslā. Vakar viņš stājās Eiropas
Parlamenta (EP) Rūpniecības, zinātnes un enerģētikas komitejas
priekšā, lai atbildētu uz deputātu jautājumiem.
Jautājumu un atbilžu sesijas laikā G.Ferhoigens pauda nostāju, ka
nodokļu konkurence Eiropas Savienībā ir lietderīga. Tomēr viņš
atzīmēja, ka iestājas par nodokļu bāzes saskaņošanu. “Nevarētu
teikt, ka pastāv lielas atšķirības. Maksimālo un minimālo likmju
rāmī iekļaujas visas valstis. (..) Mēs neredzam, ka ārvalstu
investīcijas jaunajās dalībvalstīs būtu ļoti augstas. Ja
salīdzina, tad Francija un Vācija katra atsevišķi noteikti saņem
lielākas ārvalstu investīcijas nekā astoņas jaunās dalībvalstis
kopā ņemot,” teic G.Ferhoigens. Tiesa gan, viņš arī norādīja, ka
viņam par šo jautājumu Eiropas līmenī nav teikšanas.
Savukārt deputāte Nikola Fontēna aizrādīja, ka pamazām zūd
Eiropas rūpniecības spēks. “Uzņēmumi tiek pārcelti uz attīstības
valstīm. Rietumeiropa no tā cieš.” Uz deputātes šaubām
G.Ferhoigens atbildēja, ka, viņaprāt, nav pamata bažām par
strauju rūpniecības apjomu samazināšanos. Notiek
pārstrukturizācija. Tomēr uzņēmumiem, kas pārceļ savas ražotnes
uz Austrumeiropas valstīm, jārēķinās, ka šajās valstīs darbaspēka
izmaksas strauji augs, norādīja G.Ferhoigens.
G.Ferhoigens savā uzrunā veltīja kritiku līdzšinējai Lisabonas
stratēģijas izpildei. “Mēs neesam pavirzījušies tik tālu, cik
varētu. Tāpēc viens no svarīgākajiem uzdevumiem, darbojoties kā
uzņēmējdarbības un rūpniecības komisāram, man būs dot Lisabonas
stratēģijai jaunu impulsu. Es strādāšu, lai visos galvenajos
punktos virzītos uz priekšu. Šajā sakarā atzīmēšu, ka EK loma ir
būtiska. Tā nav skrūvīte kopējā mehānismā. Tā ir dzinējs.”
Runājot par Lisabonas stratēģijas izpildi, G.Ferhoigens solīja,
ka viņš īpaši rūpēsies par konkurētspēju. “Ja izskanēs kāds
priekšlikums, tiks pārbaudīts, cik tas ir labs, kā tas ietekmē
konkurētspēju.” Jautājumu un atbilžu sesijā topošais
uzņēmējdarbības komisārs norādīja, ka konkurētspēja nav pretrunā
arī ar sociāliem jautājumiem. Mūsu pilsoņu sociālās vajadzības
varēsim labāk izpildīt, ja sekmīgi attīstīsies uzņēmējdarbība.
Ekonomiskais pamats nav vienīgais, bet ir viens no būtiskākajiem,
lai īstenotu sociālos mērķus,” skaidroja G.Ferhoigens.
G.Ferhoigena nākotnes vīzija rūpniecībā ir balstīta uz cerībām
par mazo un vidējo uzņēmumu attīstību. “Kā es saredzu rūpniecības
nākotni? Domāju, ka Eiropas rūpniecības pamatu pamats ir mazie un
vidējie uzņēmumi. Tie ir mūsu mugurkauls. Eiropas ekonomikā
darbojas 99 procenti mazo un vidējo uzņēmumi. Tie dod vairāk nekā
pusi pievienotās vērtības. Tajos nodarbinātas divas trešdaļas
strādājošo. Tie ir dinamiski, ātri pielāgojas jaunām
prasībām.
Biogrāfija
Foto: Tjerī Monnas |
Vārds, uzvārds: Ginters
Ferhoigens
Dzimšanas dati: 1944.gada 28.aprīlis, Kreicnaha
Izglītība: 1965.–1969.g. – studējis vēsturi, socioloģiju un
politoloģiju
Profesionālā karjera:
1987.–1989.g. – Vācijas Sociāldemokrātiskās partijas laikraksta
“Vorwärts” galvenais redaktors
1990.– 1999.g. – “Deutsche Welle” translācijas padomes
priekšsēdētājs
1992.g. – Bundestāga ES lietu speciālās komitejas
priekšsēdētājs
1993.–1995.g. – Vācijas Sociāldemokrātiskās partijas federālais
partijas menedžeris
1994.–1997.g. – Vācijas Sociāldemokrātiskās partijas
priekšsēdētāja vietieks
1994.–1997.g. – Ārlietu komitejas loceklis
1997.g. – Sociālistiskās internacionāles miera, drošības un
atbruņošanās padomes priekšsēdētājs
1997.g. – Vācijas Sociāldemokrātiskās partijas nacionālās
kontroles daļas loceklis
1998.–1999.g. – Federālās ārlietu ministrijas valsts
ministrs
1999.g. septembris – EK loceklis paplašināšanās jautājumos
Avots: Eiropas Parlaments
“Latvijas Vēstneša” speciālkorespondente Ilze Sedliņa no Briseles |