• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Igaunijas žurnālisti iepazīst Latvijas pārtikas rūpniecību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.10.2004., Nr. 158 https://www.vestnesis.lv/ta/id/94617

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jaunās pases krāsa - "burgundiešu sarkanā"

Vēl šajā numurā

06.10.2004., Nr. 158

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Igaunijas žurnālisti iepazīst Latvijas pārtikas rūpniecību

Lai sniegtu skaidru priekšstatu par Latvijas pārtikas nozarē sasniegto ražošanas līmeni, mērķiem un sadarbības idejām, aizvadītajā nedēļā Mārketinga padome sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Latvijas vēstniecību Igaunijā rīkoja Igaunijas plašsaziņas līdzekļu pārstāvju vizīti Latvijā.

Delegācijā bija žurnālisti no laikrakstiem “Postimees”, “Äripäev”, “Eesti Ekspress”, “Tartu Postimees”, kā arī no krievu avīzes “Molodjož Estonii”, kā arī desmit lielāko specializēto pārtikas un lauksaimniecības jautājumus atspoguļojošo Igaunijas mediju pārstāvji.
Televīzijai reportāžas igauniski un krieviski gatavoja ETV – “Eesti Televisioon” žurnālisti.
Delegācija apmeklēja dažādus pārtikas produktus ražojošus uzņēmumus – kartupeļu cietes ražotāju a/s “Aloja Starkelsen”, gaļas pārstrādes uzņēmumu SIA “Marno”, maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāju SIA “Lāči”, a/s “Rīgas piena kombināts”, a/s “Laima” un SIA “Marleks”, kas ražo krabju nūjiņas. Apmeklējumu laikā mediju pārstāvji iepazinās ar Latvijas pārtikas ražotāju darbu un guva priekšstatu par produkcijas realizāciju. Igaunijas žurnālisti tikās arī ar Latvijas zemkopības ministru Mārtiņu Rozi. Žurnālistus interesēja Latvijas pārtikas nozares statistiskie rādītāji, situācija pēc pievienošanās ES koptirgum, kā arī uz Igauniju eksportēto pārtikas produktu sortiments un daudzums.
Igaunijas mediju vizīte tika organizēta, balstoties uz pozitīvu iepriekšējo pieredzi un turpinot Latvijas pārtikas produktu eksportu veicinošus pasākumus. 2003. un 2004.gada aprīlī Latvijas pārtikas uzņēmumus apmeklēja Lietuvas mediju pārstāvji, bet 2003.gada septembrī, ievadot Latvijas dalību starptautiskajā izstādē “World Food Moscow 2003”, Mārketinga padome organizēja Krievijas Federācijas žurnālistu vizīti.
Baltijas valstis vēl aizvien ir nozīmīgākie Latvijas tirdzniecības partneri. 2003.gadā eksports uz Baltijas valstīm palielinājies, šo valstu īpatsvars eksporta kopapjomā sasniedzis 30 procentus. Pēc Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra datiem, Igaunija ir trešā svarīgākā Latvijas lauksaimniecības preču noieta valsts.
Tabulā atspoguļotas 2004.gada pirmajā pusgadā 10 uz Igauniju visvairāk eksportētās pārtikas grupas. Salīdzinājumam aplūkojami arī 2003.gada attiecīgā perioda dati.
Mārketinga padome praksē vairākkārt pārliecinājusies, ka mediju interesi piesaistīt ļauj dažādi speciāli organizēti pasākumi. Visbūtiskākais aspekts objektīvas publicitātes veidošanā ir mediju pieeja informācijas pirmavotiem, šajā gadījumā – Latvijas spēcīgāko ražotāju un pārtikas nozarē iesaistīto posmu izpēte klātienē.
Igaunijas žurnālistu vizītes rezultāti ļauj spriest, ka tā bijusi veiksmīga.

Ieva Jaunozola,

Mārketinga padomes speciāliste

Produktu grupa

Eksports,
Ls 2003. 1.pusgads

Eksports,
Ls 2004. 1.pusgads

Kopā

5 830 047

17 371 742

Zivju konservi

138 615

7 820 598

Saldināti ūdeņi/ minerālūdeņi

808 649

1 108 282

Alkoholiskie dzērieni

266 337

593 882

Šokolāde

171 112

490 677

Siers

266 888

475 075

Alus fasējumā

18 594

463 059

Kviešu milti

213 934

433 398

Pilnpiens

34

425 283

Nesaldināts ūdens/minerālūdens

310 571

425 055

Sulas

313 692

403 247

* Pēc Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra datiem

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!