Igaunijas žurnālisti iepazīst Latvijas pārtikas rūpniecību
Lai sniegtu skaidru priekšstatu par Latvijas pārtikas nozarē sasniegto ražošanas līmeni, mērķiem un sadarbības idejām, aizvadītajā nedēļā Mārketinga padome sadarbībā ar Zemkopības ministriju un Latvijas vēstniecību Igaunijā rīkoja Igaunijas plašsaziņas līdzekļu pārstāvju vizīti Latvijā.
Delegācijā bija žurnālisti no
laikrakstiem “Postimees”, “Äripäev”, “Eesti
Ekspress”, “Tartu Postimees”, kā arī no krievu avīzes
“Molodjož Estonii”, kā arī desmit lielāko specializēto
pārtikas un lauksaimniecības jautājumus atspoguļojošo Igaunijas
mediju pārstāvji.
Televīzijai reportāžas igauniski un krieviski gatavoja
ETV – “Eesti Televisioon” žurnālisti.
Delegācija apmeklēja dažādus pārtikas produktus ražojošus
uzņēmumus – kartupeļu cietes ražotāju a/s “Aloja Starkelsen”,
gaļas pārstrādes uzņēmumu SIA “Marno”, maizes un konditorejas
izstrādājumu ražotāju SIA “Lāči”, a/s “Rīgas piena kombināts”,
a/s “Laima” un SIA “Marleks”, kas ražo krabju nūjiņas.
Apmeklējumu laikā mediju pārstāvji iepazinās ar Latvijas pārtikas
ražotāju darbu un guva priekšstatu par produkcijas realizāciju.
Igaunijas žurnālisti tikās arī ar Latvijas zemkopības ministru
Mārtiņu Rozi. Žurnālistus interesēja Latvijas pārtikas nozares
statistiskie rādītāji, situācija pēc pievienošanās ES koptirgum,
kā arī uz Igauniju eksportēto pārtikas produktu sortiments un
daudzums.
Igaunijas mediju vizīte tika organizēta, balstoties uz pozitīvu
iepriekšējo pieredzi un turpinot Latvijas pārtikas produktu
eksportu veicinošus pasākumus. 2003. un 2004.gada aprīlī Latvijas
pārtikas uzņēmumus apmeklēja Lietuvas mediju pārstāvji, bet
2003.gada septembrī, ievadot Latvijas dalību starptautiskajā
izstādē “World Food Moscow 2003”, Mārketinga padome
organizēja Krievijas Federācijas žurnālistu vizīti.
Baltijas valstis vēl aizvien ir nozīmīgākie Latvijas
tirdzniecības partneri. 2003.gadā eksports uz Baltijas valstīm
palielinājies, šo valstu īpatsvars eksporta kopapjomā sasniedzis
30 procentus. Pēc Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra
datiem, Igaunija ir trešā svarīgākā Latvijas lauksaimniecības
preču noieta valsts.
Tabulā atspoguļotas 2004.gada pirmajā pusgadā 10 uz Igauniju
visvairāk eksportētās pārtikas grupas. Salīdzinājumam aplūkojami
arī 2003.gada attiecīgā perioda dati.
Mārketinga padome praksē vairākkārt pārliecinājusies, ka mediju
interesi piesaistīt ļauj dažādi speciāli organizēti pasākumi.
Visbūtiskākais aspekts objektīvas publicitātes veidošanā ir
mediju pieeja informācijas pirmavotiem, šajā gadījumā –
Latvijas spēcīgāko ražotāju un pārtikas nozarē iesaistīto posmu
izpēte klātienē.
Igaunijas žurnālistu vizītes rezultāti ļauj spriest, ka tā bijusi
veiksmīga.
Ieva Jaunozola,
Mārketinga padomes speciāliste
Produktu grupa |
Eksports, |
Eksports, |
Kopā |
5 830 047 |
17 371 742 |
Zivju konservi |
138 615 |
7 820 598 |
Saldināti ūdeņi/ minerālūdeņi |
808 649 |
1 108 282 |
Alkoholiskie dzērieni |
266 337 |
593 882 |
Šokolāde |
171 112 |
490 677 |
Siers |
266 888 |
475 075 |
Alus fasējumā |
18 594 |
463 059 |
Kviešu milti |
213 934 |
433 398 |
Pilnpiens |
34 |
425 283 |
Nesaldināts ūdens/minerālūdens |
310 571 |
425 055 |
Sulas |
313 692 |
403 247 |
* Pēc Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra datiem