Autoskolām izsaka brīdinājumu un aicina mainīt maršrutus
Satiksmes ministrijas Autotransportlīdzekļu vadītāju apmācības licencēšanas komisija (AVALK) oktobra sēdē par neapmierinošu atzinusi četru autoskolu darbu, citām izteikti brīdinājumi. Autoskolām arī izteikts aicinājums darbdienu rītos neveikt braukšanas apmācību atsevišķās vietās Pārdaugavā.
Jauno autovadītāju apmācība citiem satiksmes dalībniekiem radījusi tik lielus sarežģījumus, ka autoskolām tagad tiek oficiāli lūgts darbdienu rītos atlikt braukšanas nodarbības noteiktos rajonos Foto: Arnis Blumbergs, “LV” |
AVALK brīdinājumus par
nepietiekamu audzēkņu sekmību Ceļu satiksmes drošības direkcijas
(CSDD) jeb tā sauktajos valsts braukšanas eksāmenos izteikusi SIA
“Mincis LN” Rīgā, SIA “GSD” un SIA “Autovadītājs” Daugavpilī, kā
arī Limbažu autoskolai “Jaunlīlavas”, informē CSDD sabiedrisko
attiecību nodaļa. Minētajiem uzņēmumiem uzdots uzlabot audzēkņu
sekmību.
Komisija brīdinājumu izteikusi arī SIA “VNK1” (autoskola
“Navigators” Rīgā), kurā konstatēts liels nesekmīgu audzēkņu
skaits, kā arī saņemtas to sūdzības. Audzēkņu sūdzības saņemtas
arī par SIA “AG-ARMA” autoskolas “Mustangs” instruktoriem
galvaspilsētā, bet uzlabošanās konstatēta SIA “Autoprieks”
autoskolas Liepājas filiālē, kuras sekmība iepriekš tika
apšaubīta. Visu minēto autoskolu darbību AVALK vēlreiz vērtēs
gada beigās.
Iesaka iepazīties ar autoskolu sekmību
CSDD regulāri seko līdzi autoskolu
darba kvalitātei un par rezultātiem informē Licencēšanas
komisiju. Tas tiekot darīts, lai nepieļautu, ka ar autoapmācību
nodarbojas cilvēki, kuru vienīgais nolūks ir iekasēt naudu no
audzēkņiem, norāda CSDD. “Šādas autoskolas nenodarbojas ar
pienācīgu apmācību un rezultātā vai nu vienkārši nepielaiž šos
audzēkņus pie CSDD eksāmeniem, vai – tieši otrādi – nesagatavotus
cilvēkus viegli pielaiž pie eksāmeniem, kurus viņi pēc tam
ilgstoši nespēj nokārtot.”
Kā jau “Latvijas Vēstnesis” ziņojis, pirmajā mēnesī, kopš sāka
darboties jaunā pārkāpumu uzskaites sistēma, punktus par dažādiem
pārkāpumiem uzkrāja 3300 autovadītāji, no kuriem 15 procenti
bijuši jaunie autovadītāji ar braukšanas stāžu līdz diviem
gadiem. Tas savukārt izraisīja diskusiju par autoskolu
kvalifikācijas nepietiekamību visā valstī, kas vainagojās ar
atziņu, ka daļa autoskolu audzēkņu uz eksāmeniem ierodas tikai ar
aptuvenu nojausmu par satiksmes noteikumiem. Tiesa, Eiropas
Savienības dalībvalstu eksperti autovadītāju kvalifikācijas
sistēmu Latvijā jau pavasarī novērtēja kā profesionālu un
atbilstošu Eiropas līmenim, tādēļ netika plānots ne mainīt “B”
kategorijas autovadītāja apliecības iegūšanai pieļaujamo minimālo
vecumu, ne pagarināt apmācības ilgumu autoskolās.
CSDD potenciālajiem jaunajiem autovadītājiem atgādina, ka liela
uzmanība jāpievērš autoskolas izvēlei, to piedāvātā līguma
nosacījumiem par izmaksām, apmācības termiņiem, audzēkņu tiesībām
un abu pušu pienākumiem. Autoskolu sekmības dati pieejami CSDD
mājaslapā www.csdd.lv. Ik gadu Latvijā tiek izsniegts ap
30 000 autovadītāju apliecību.
Pasākumi ielu atslogošanai
Autoapmācībai nevajadzētu kavēt
pārējo transporta plūsmu intensīvas satiksmes apstākļos, atzīts
AVALK sēdē. Tādēļ komisija aicina autoskolu vadību darbdienu
rītos neveikt braukšanas apmācību līdz šim ierastajos maršrutos
Pārdaugavā Bauskas ielas un Salu tilta rajonā. Aicinājums
pieņemts, reaģējot uz autovadītāju sūdzībām par sastrēgumiem
minētajā rajonā, kur mācību transportlīdzekļi kavējot pārējos
laikā, kad jāsteidzas uz darbu. “Nav plānots ierobežot jauno
braucēju apmācību citā laikā, jo, piemēram, vakaros, kad uz Salu
tilta un Pārdaugavas sākumā veidojas sastrēgumi, cilvēki pārsvarā
dodas no darba mājup un steiga nav tik būtiska,” informē CSDD.
Tuvākajā laikā plānots radīt izmaiņas normatīvajos aktos, kas
pašvaldībai ļautu ieviest ierobežojumus mācību
transportlīdzekļiem noteiktās diennakts stundās.
Šādus ierobežojumus no 15.oktobra Rīgas dome (RD) jau
sagatavojusi kravas automašīnu satiksmei. Kā jau ziņots, no
plkst.7 līdz 10 paredzēts slēgt kravas automašīnu satiksmi abos
virzienos pār Akmens tiltu, virzienā uz centru pār Salu tiltu,
11.novembra krastmalā un Krasta ielas posmā no Lāčplēša ielas
līdz 13.janvāra ielai, Eksporta ielā no Muitas ielas līdz Rīgas
pasažieru ostai, Mūkusalas ielā no K.Ulmaņa gatves līdz Akmeņu
ielai, Akmeņu ielā no Mūkusalas ielas līdz Jelgavas ielai,
Jelgavas ielā no Akmeņu ielas līdz Vienības gatvei, Vienības
gatvē no Jelgavas ielas līdz K.Ulmaņa gatvei, Valguma ielā no
Akmeņu ielas līdz Uzvaras bulvārim, Uzvaras bulvārī no Akmens
tilta līdz Raņķa dambim, Raņķa dambī un Daugavgrīvas ielā no
Raņķa dambja līdz Lidoņu ielai. Projekta īstenošanai jau
sagatavoti attiecīgi informatīvie plakāti un ceļa zīmes – kopumā
vairāk nekā 200.
Pie satiksmes plūsmas atslogošanas pasākumiem pieskaitāmi arī
kopš 30.septembra spēkā esošie “Noteikumi par transportlīdzekļu
piespiedu pārvietošanu un transportlīdzekļa atzīšanu par ilgstoši
atstātu uz ceļa”, kas nosaka kārtību, kādā turpmāk notiks tā
sauktā automašīnu evakuācija. Tiesa, kā informē RD Satiksmes
departamentā, praksē auto piespiedu pārvietošana varētu tikt
uzsākta aptuveni gada beigās. Tas saistīts ar laiku, kas
nepieciešams, lai izstrādātu attiecīgus domes saistošos
noteikumus, konkursa kārtībā noskaidrotu uzņēmumu, kas
nodarbosies ar auto evakuēšanu un sniegs stāvvietas pakalpojumus,
noteiktu kārtību un veidu, kādā evakuēto auto īpašnieki iegūs
informāciju par transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu.
Guntars Laganovskis, “LV”