• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisijas nodokļu un muitas savienības komisāra amata kandidāte Ingrīda Ūdre EP Iekšējā tirgus un patērētāju tiesību aizsardzības (ECON) komitejā 2004.gada 7.oktobrī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.10.2004., Nr. 161 https://www.vestnesis.lv/ta/id/94879

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latvijas komisāra amata kandidātes uzstāšanos Eiropas Parlamentā

Vēl šajā numurā

12.10.2004., Nr. 161

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Eiropas Komisijas nodokļu un muitas savienības komisāra amata kandidāte Ingrīda Ūdre EP Iekšējā tirgus un patērētāju tiesību aizsardzības (ECON) komitejā 2004.gada 7.oktobrī:

Priekšsēdētājas kundze, augsti godātie Eiropas Parlamenta deputāti!
Man ir liels gods atrasties jūsu priekšā.
Būdama Latvijas parlamenta deputāte un Saeimas priekšsēdētāja, es zinu, kāda nozīme ir Parlamenta uzticībai un sadarbībai ar Parlamenta komisijām, tādēļ uzskatu, ka komisāra kandidātu uzklausīšana Eiropas Parlamentā ir nepieciešams solis tālākai veiksmīgai sadarbībai ar Parlamentu.
Esmu pārliecināta, ka viens no Eiropas Savienības izaugsmes stūrakmeņiem ir Eiropas Savienības institūciju sadarbība. Savukārt katras Savienības institūcijas darbam jābūt ar augstāko profesionalitātes un godprātības raudzi, jo mums nav svarīgāka uzdevuma par Eiropas iedzīvotāju interešu aizstāvēšanu un Eiropas uzplaukumu.
Kopš brīža, kad Latvija tika uzņemta Eiropas Savienībā, mēs apzināmies, ka uz visiem laikiem esam atgriezušies savās īstajās mājās – vienotā Eiropas ģimenē. Mēs priecājamies par šīs ģimenes kultūras daudzveidību, atvērtību un bagātajām tradīcijām, kas tiek koptas un attīstītas, saglabājot katras dalībvalsts unikālās vērtības. Esmu gandarīta par to, ka arī es varēju dot savu ieguldījumu Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā procesā.
Šodien es jūs uzrunāju savā dzimtajā valodā un esmu lepna, ka latviešu valoda, kurai ir īpaša vieta pasaules vairāk nekā 6000 valodu lielajā saimē, nu ir arī Eiropas Savienības oficiālā valoda. Mēs cienām atšķirīgo un novērtējam dažādības skaisto mozaīku.
Paplašinātai Eiropas Savienībai ir jārod jauna dinamika. Tādēļ jaunā Eiropas Komisija pastiprinātu uzmanību pievērsīs Lisabonas stratēģijas mērķu sasniegšanai. Arī manā pārziņā esošās jomas – nodokļi un muitas savienība – var sniegt tam nozīmīgu atbalstu.
Šajos pēdējos gados Eiropas nodokļu politikas attīstībai ir dots jauns impulss. Manuprāt, tas noticis skaidras un konsekventas Eiropas Savienības nodokļu politikas stratēģijas pieņemšanas rezultātā. Ekonomiskajai un monetārajai komitejai ir bijusi nozīmīga loma Eiropas nodokļu politikas attīstības veicināšanā.
Komisāra Monti kunga mandāta laikā tika attīstīta stratēģija, kuras uzdevums bija pēc iespējas novērst neveselīgas nodokļu sacensības sliktākās izpausmes, lai tiktu uzlabota iekšējā tirgus darbība.
Kad šis mērķis tika sasniegts, komisāra Bolkešteina kunga mandāta laikā Eiropas Komisija vērsa uzmanību uz to nodokļu barjeru likvidēšanu, kas fiziskām un juridiskām personām Eiropas Savienības iekšējā tirgū traucēja brīvi īstenot pārrobežu aktivitātes. Šajā virzienā daudzās nodokļu jomās ir noticis ievērojams progress. Attiecībā uz uzņēmējdarbību es gribētu īpaši pieminēt visaptverošas Eiropas Savienības uzņēmumu nodokļu stratēģijas izstrādāšanu, bet attiecībā uz ieņēmumu nodokļiem – nesen pieņemto Noguldījumu direktīvu.
Mans mērķis ir turpināt globālu pieeju nodokļu politikai, veidojot tiešu saikni starp nodokļu politiku un plašākiem Eiropas Savienības mērķiem, kā Lisabonas dienaskārtība ekonomiskai attīstībai globālā tirgū. Uzskatu, ka darba turpināšana pie pārrobežu nodokļu barjeru likvidēšanas varētu ievērojami veicināt Lisabonas stratēģisko mērķu sasniegšanu, atbalstot neitrālāku un efektīvāku resursu sadalījumu.
Kā jūs zināt, Eiropas Savienības nodokļu likumdošana Padomē tiek pieņemta vienbalsīgi. Šajā sakarībā es piedāvātu īstenot nodokļu politikas mērķus, izmantojot visus iespējamos instrumentus – tātad ne vien likumdošanas aktu priekšlikumus, bet arī komunikācijas, rekomendācijas, tā saukto soft law un rīcības kodeksus. Pašsaprotami, ka dažādās likumdošanas un cita rakstura iniciatīvās vēlos cieši sadarboties ar Parlamentu.
Apņemos nodrošināt to, ka ikviens priekšlikums kādam Kopienu politikas pasākumam nodokļu jomā pilnībā atbilstu subsidiaritātes un proporcionalitātes principiem. Eiropas Savienības līmenī atbilde ir jāmeklē tikai tādā gadījumā, kad individuālas dalībvalstis nevar rast efektīvu risinājumu. Būtībā daudzas nodokļu problēmas varētu atrisināt, uzlabojot koordināciju starp nacionālajām nodokļu politikām un nodokļu administrācijām.
Atļaujiet minēt dažus piemērus tam, ko es gribētu panākt.
Pirmkārt, es vēlētos atvieglot pārrobežu uzņēmējdarbību, turpinot darbu pie vienotas kopējā konsolidētā uzņēmumu ienākuma nodokļa bāzes izveidošanas Eiropas Savienībā. Es vēlētos, lai uzņēmumu nodokļu noteikumi atspoguļotu notiekošās tirdzniecības aktivitātes Eiropas Savienības mērogā. Tas ļautu atrisināt vairumu no pašreizējo pārrobežu uzņēmumu nodokļu problēmām, kā, piemēram, dubultā aplikšana ar nodokļiem, un ļautu ievērojami samazināt atbilstības izmaksas. Es arī vēlētos turpināt darbu pie individuāli sagatavotiem uzņēmumu nodokļu pasākumiem, kuri atrisinātu specifiskas problēmas īsākā laika posmā nekā vienota kopējā konsolidētā uzņēmumu ienākuma nodokļa bāzes izveidošana.
Arī attiecībā uz pievienotās vērtības nodokli mana galvenā uzmanība būs veltīta tam, lai šis nodoklis veicinātu pārrobežu aktivitātes. Īpaši es gribētu uzsākt tādas iniciatīvas, kas vienkāršotu atbilstības nodrošināšanas saistības pārrobežu uzņēmējdarbībā. Manā skatījumā, 2000.gadā pieņemtā stratēģija pastāvošo pievienotās vērtības nodokļu sistēmu vienkāršošanai, modernizēšanai un vienveidīgākai piemērošanai ir tā piemērotākā, lai atbildētu uzņēmējdarbības izaicinājumiem šodienas iekšējā tirgū. Es arī gribētu atbalstīt mazos un vidējos uzņēmumus to pārrobežu uzņēmējdarbības aktivitātēs, atvieglojot to uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanu un izvietojot vienas pieturas aģentūru PVN jomā.
Tomēr konkurētspējīga tiešo un netiešo nodokļu aplikšanas ietvara veidošana iekšējā tirgū nevar notikt, atsakoties no diviem citiem svarīgiem uzdevumiem. Šeit es domāju, pirmkārt, cīņu pret tik nopietnu problēmu kā izvairīšanās no nodokļu maksāšanas, īpaši tādās jomās kā pievienotās vērtības nodoklis un akcīzes nodoklis, kā arī, otrkārt, nepieciešamību veicināt apkārtējai videi labvēlīgu rīcību.
Šo mērķu sasniegšanā izšķiroša nozīme būs Eiropas Komisijas un Eiropas Parlamenta ciešai sadarbībai un šo institūciju labajai gribai. Tādēļ regulāras, atklātas un padziļinātas viedokļu apmaiņas ar šo Komiteju, manā skatījumā, būs prioritāras.
Paldies, priekšsēdētājas kundze un godātie deputāti! Tagad esmu jūsu rīcībā, lai atbildētu uz visiem jūs interesējošiem jautājumiem.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!