Kā sargās patērētāja tiesības
Vakar, 12.oktobrī, Ministru
kabineta sēdē akceptētas Ekonomikas ministrijas izstrādātās
Patērētāju tiesību aizsardzības politikas pamatnostādnes. Tas ir
vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments turpmākajiem sešiem
gadiem, kas nosaka patērētāju aizsardzības politikas
pamatprincipus, mērķus un prioritātes.
Uz šā dokumenta pamata tiks izstrādātas Patērētāju tiesību
aizsardzības programmas 2005. – 2007.gadam un 2008. – 2010.gadam.
Komentēdams pamatnostādņu būtību, ekonomikas ministrs Juris
Lujāns skaidro, ka tirgus ekonomikas apstākļos patērētājs ar savu
maciņu “balso” par labu vienai vai otrai precei un pakalpojumam.
Līdz ar to patērētājam ir tiesības zināt, ko par šo “balsojumu”
saņemt un kā rīkoties, ja rezultāts neatbilst “balsojuma”
nosacījumiem. “Patērētāju tiesību apzināšana un aktualizēšana
zināmā mērā liecina par nobriedušu ekonomiku, kur tirgus gatavs
uzklausīt patērētāja ierosinājumus un sūdzības un, pats
svarīgākais, patērētāju respektēt. Šādā kontekstā Ekonomikas
ministrijas izstrādātās pamatnostādnes veido patērētāju
aizsardzības tiesisko bāzi, kontroles mehānismu, īpaši akcentējot
sabiedrības informēšanu par tās tiesībām, sākot jau no skolas
sola,” uzsver ministrs.
“LV” informācija