2004. gada 7. oktobra stenogramma
Sēdi vada Latvijas Republikas 8.Saeimas priekšsēdētājas biedrs Jānis Straume.
Sēdes vadītājs.
Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas! Sāksim 7.oktobra
Saeimas sēdi.
Pirms sākam izskatīt darba kārtību, ir saņemti divi priekšlikumi
par izmaiņām tajā.
Saskaņā ar Kārtības ruļļa 51.pantu Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija lūdz izslēgt no šīsdienas sēdes darba
kārtības likumprojekta “Grozījums Biedrību un nodibinājumu
likuma spēkā stāšanās kārtības likumā” izskatīšanu otrajā
lasījumā. Vai ir iebildumi? (Starpsauciens: “Ir!”) Lūdzu
zvanu! Balsosim par šo Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas
priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par – 60, pret – 4,
atturas – 2. Likumprojekta izskatīšana no darba kārtības
izslēgta.
Desmit deputāti lūdz izdarīt izmaiņas šīsdienas sēdes darba
kārtībā un izslēgt no darba kārtības likumprojektu “Grozījumi
Administratīvi teritoriālās reformas likumā” – 20. darba
kārtības punkts. Vai ir iebildumi? (Starpsauciens: “Ir!”)
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta izslēgšanu no darba
kārtības. Lūdzu rezultātu! Par – 38, pret – 23,
atturas – 9. Likumprojekts izslēgts no darba kārtības.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par valsts budžetu 2005.gadam” nodot visām
Saeimas komisijām un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija ir atbildīgā komisija. “Par” vai “pret”...
“Pret” vēlas runāt deputāts Krišjānis Kariņš. Lūdzu!
K.Kariņš (JL).
Cienījamie kolēģi! Kas ir valsts budžets? Valsts budžets ir
valdības politikas īstenošanas instruments. Es atkārtoju –
šis ir instruments, ar kuru valdība īsteno savu politiku. Tātad
loģiski mēs varam izsecināt, ka, ja mēs atbalstām valdības
politiku, nu tad mēs arī atbalstītu valdības budžetu.
Bet, lai apskatītu šo jautājumu, es gribu pacelt četras jomas,
kas “Jaunajam laikam” šķiet pilnīgi prioritāras problēmas, kas
valdībai ir jārisina. Un, kā es argumentēšu, problēmas, kuras
valdība nerisina, nav priekšlikumu budžetā, un tāpēc šis budžets
nav atbalstāms nodošanai komisijām un tas būtu jāaizsūta atpakaļ
uz Ministru kabinetu.
Šīs četras jomas, par kurām es runāju, ir sekojošās.
Pirmā ir veselības aprūpes sistēma. Otrā ir cīņa pret korupciju.
Trešā ir īres griesti, un ceturtā ir inflācija.
Tātad, pirmkārt, kāda ir valdības politika iepretī veselības
aprūpes sistēmai? Mēs visi ļoti labi zinām, ka valstī mums briest
ļoti nopietna problēma – būs anesteziologu streiks... ne
tikai... šī sistēma tūlīt sabruks. Bet no valdības mēs nedzirdam
nevienu risinājumu, pat ne konceptuālu risinājumu, kādā veidā
tikt no šī purva laukā. Un, protams, budžetā mēs neredzam ne tuvu
vajadzīgo naudas summu, kas būtu vajadzīga, pat ja būtu šādas
koncepcijas, kaut vai, ja nav idejas, tad turpiniet algas
reformu, kas pēdējos divos gados bija uzsākta. Tas netiek darīts,
draugi! Valdība nerisina valstī svarīgu problēmu.
Otrais jautājums. Cīņa pret korupciju. Mums jau visiem nāk
smaids, domājot, ka tagad Emša valdība cīnīsies pret korupciju.
Bet tā nav sagadīšanās, ka valdība neparedzēja naudu šai cīņai.
Valdībai tā nav prioritāte, nauda netiek piešķirta. Nu diemžēl
KNAB direktors nesaprata, ka viņš, kā saka, tiek atstāts sausumā
bez naudas, viņš arī nepieprasīja naudu. Nu tagad Tautas partija
runā, ka tomēr naudu kaut kur atradīšot, bet, es atvainojos, kur
jūs bijāt, kad jūsu finanšu ministrs uzstādīja budžetu?
Elementāri. Pret korupciju necīnās ne idejiski un, protams, arī
nepiešķirot naudas līdzekļus.
Treškārt. Īres griesti. Mēs visi saprotam, ka šī problēma mūsu
valstī ir un problēma ir jārisina. “Jaunais laiks” piedāvā
elementāri izveidot kompensācijas mehānismu denacionalizēto namu
īrniekiem, lai īres griestu palaišanas gadījumā vai tad, kad tas
notiek, viņi necieš. Bet valdība pat nezina, ko viņi grib darīt.
Daļa valdības saka – atlaidīsim īres griestus, premjers
saka – atliksim problēmu uz pāris gadiem. Bet risinājuma
taču nav! Un naudas arī nav!
Un, ceturtkārt, inflācija. Emša cenas – 8% inflācija, un
nevainosim iestāšanos Eiropas Savienībā, jo mūsu kaimiņiem
igauņiem tā ir 3,9% un leišiem – tikai 2,2%. Augstākā
inflācija visā Eiropas Savienībā notiek šeit pie mums, Latvijā,
un valdībai tas ir jārisina. Ar fiskālo disciplīnu, kas nozīmē
ierobežot valsts budžeta izdevumus. Bet tā vietā uz 2 miljardu
latu fona plāno palielināt par pusmiljardu latiem. Protams, ar
domu, ka nāks Eiropas Savienības līdzfinansējums un mēs dzīvosim
zaļi. Bet mēs zinām no citu Eiropas Savienības valstu pieredzes,
ka šī nauda ne vienmēr atnāk laikus un komisija, Eiropas
komisija, pat var nepiešķirt pilnā apjomā. Un ja nepienāk šī
nauda laikus un pilnā apjomā, mums būs viens no trim
scenārijiem – vai nu budžeta deficītu pārplānos zem 2%,
inflācija, kas nebūs 8, bet būs 18%, vai arī mēs visi pēc pusgada
šeit sēdēsim un ķidāsim budžetu no jauna.
Tātad valdība nerisina šīs problēmas, budžeta priekšlikumā,
projektā, netiek risinātas šīs lietas. Mūsuprāt, šis budžets ir
atdodams valdībai. Sāciet, valdība, strādāt! Nedomājiet par sīkām
politiskām interesēm. Brigmaņa kungs “Lauku Avīzē” priecājās par
to, ka Pūrē, viņa dzimtajā pagastā, tagad būvēšot sporta halli.
Lieliski! Bet kad šie paši Pūres iedzīvotāji sapratīs, ka viņi
nevarēs atļauties aiziet pie ārsta, un viņi sapratīs, ka viņiem
kļūst dārgāk samaksāt īri, jo inflācija “ēd” viņu jau tā niecīgos
ienākumus, kur tad jūs būsiet, Brigmaņa kungs?
Mums ir jādomā valstiski, mums ir jāprasa no mūsu valdības, ka
viņi ne tikai domā, bet rīkojas valstiski. Aizsūtīsim šo brāķi
atpakaļ uz Ministru kabinetu, un lai viņi pēdīgi sāk
strādāt!
Balsosim “pret”!
Paldies!
Sēdes vadītājs.
Paldies! “Par” runās deputāts Gundars Bērziņš. Lūdzu!
G.Bērziņš (TP).
Saeimas priekšsēdētājas biedri! Godātie deputāti! Budžets ir
dokuments, kas atspoguļo valdības varējumu un finanšu redzējumu
uz nākamo gadu. Es domāju, ka šobrīd Latvijas budžets ir ieguvis
starptautiskās finanšu sabiedrības uzmanību. Kādā jomā?
Tāpēc, ka Latvijas budžeta pieaugums – 530 miljoni viena
gada laikā, 26 procenti – ir augstākais pieaugums no
budžetiem Eiropas Savienības valstu vidū. Tas ir spējas
apliecinājums, jo iepriekšējā valdība, arī Kariņa kunga partija,
kad bija valdībā, spēja 100 miljonu pieaugumu, tas ir piecreiz
zemāks. Tātad šeit ir sasniegts ļoti labs rezultāts.
Otrs. Budžeta nodošana jau nav, Kariņa kungs, balsojums par
valdību. Nodošana komisijām ir tas, ka Saeima uzņemas lemt par
tām labajām lietām, kas ir budžetā, – pensijas 9 lati šogad,
jo, nepieņemot budžetu, būs grūti izmaksāt skolotāju algas, kurām
jūs tā pretojāties un pat valdību “nometāt krūmos”, nespējot
pielikt, arī viņi nespēs saņemt. Un māmiņu algas, kas ir
ieliktas, jo jums, izrādās, jūs teicāt, ka jums būs viens
kritērijs: ja nebūs māmiņu algas, par budžetu nebalsosiet. Tagad,
izrādās, māmiņu algas ir budžetā, jūs esat gatavi atteikties no
tā, jo šādas apropriācijas nav. Nepieņemot budžetu, šī programma
netiks sākta īstenot.
Tāpēc valdošā koalīcija piedāvā ļoti lēnu apspriešanas gaitu
Saeimā, jo tikai 28.oktobrī ir paredzēts skatīt pirmajā lasījumā
un 2.decembrī pieņemt otrajā lasījumā, izvērtējot arī tās vājās
vietas budžetā.
Es, protams, ar visu atbildību uzņemu jūsu kritiku, sevišķi
labējās opozīcijas kritiku, par stāvokli medicīnā, jo tiešām, 180
dienas esot pie varas, praktiski labējās opozīcijas partijas bija
dažus tūkstošus dienu pie varas medicīnā... Jā, mēs esam
atbildīgi, ka neesam spējuši to, ko jūs esat savārījuši,
izstrebt, un veselība, protams, ir šī budžeta vājākā vieta. To,
būsim godīgi, atzīsim arī mēs.
Kā ir ar inflāciju? Es saprotu, ka komunikāciju birojs jums ir
uzrakstījis runu, un jūs jau... šīs lietas diezgan sarežģītas,
varbūt visas... daļu saprotat, varbūt ne visu... Jūs sakāt:
budžeta deficīts – inflācijas avots. Tad kāds sakars šobrīd?
Jūs sakāt: inflācija ir augsta. Šobrīd jūs, Kariņa kungs,
ziniet – 1.oktobrī budžetā naudas pārpalikums. Atlikums,
nevis deficīts ir 78 miljoni latu! Tad kādā veidā, jūsuprāt,
inflācija šobrīd ir saistīta ar budžeta deficītu? Bet par
inflāciju kopumā runāsim godīgi un atklāti. Inflācija, skatoties
četru gadu garumā, mums ir ļoti līdzīga ar veselu virkni Eiropas
Savienības jauno dalībvalstu, izņemot dažas valstis –
Ungāriju, Čehiju, – kurām ir augstāka. Bet lūzums notika
2003.gada maijā. 2003.gada maijā, kad sākās inflācijas spirāle.
Un tā bija jūsu valdība, kad mēs runājām par šīs inflācijas
pieaugumu. Iemesli: nepamatoti lēmumi, nepamatoti tarifu
pieaugumi regulējamā sektorā, lēcienveida, un visi citi faktori.
Protams, ir arī ārējie faktori. Jūs zināt, ka arī Eiropas
Savienībā šobrīd inflācija nav zemākajā līmenī, kāda tā ir
bijusi, jo naftas cenas atstāj iespaidu.
Tāpēc es aicinu “Jauno laiku”... Es saprotu, ka varbūt viņiem ir
grūti: šobrīd dažādas iekšējas lietas jārisina un negribētos
runāt par veselību, negribētos Saeimā apspriest šīs problēmas un
piedāvāt risinājumu. Valdība piedāvā papildus 530 miljonus latu.
Lūdzu, meklējam risinājumu veselībai, meklējam risinājumu, arī
sportam, man šķiet, ir nepietiekams finansējums un citām.
Es aicinu atbalstīt budžeta nodošanu komisijām un ķerties pie
darba, neskatoties uz to, ka dažas partijas varbūt grib kārtot
iekšējās lietas tā vietā, lai apspriestu budžetu.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Viens ir runājis “pret”, viens “par”. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta “Par valsts budžetu 2005.gadam”
nodošanu visām Saeimas komisijām, nosakot par atbildīgo Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisiju! Lūdzu rezultātu! Par – 49,
pret – 22, atturas – 14. Likumprojekts komisijām
nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu
vadību” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma
nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir
atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli””
nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības,
agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības
nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir
atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Iedzīvotāju ienākuma
nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījums Ugunsdrošības un ugunsdzēsības
likumā” nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka Aizsardzības un
iekšlietu komisija ir atbildīgā komisija.
“Pret” vēlaties? “Pret” vēlas runāt deputāts Andrejs Klementjevs.
Lūdzu!
A.Klementjevs (TSP).
Labrīt, augsti godātie deputāti! Es lūdzu izlasīt redakciju, ja?
Priekšlikums ir atlikt pabalstu izmaksu ugunsdzēsējiem vēl uz
gadu. Kas notiek šodien pie mums? Ir ierēdņi, kuri sēž kabinetos,
ministrijās, departamentos, kuri saņem šo pabalstu uz rokām, un
mierīgi to tērē bērnu kopšanai un bērnu audzināšanai. Bet ir otra
suga, ja tā var pateikt, ierēdņu, kā policijas darbinieki,
ugunsdrošības... ugunsdzēsēji, bez tam robežsargi, kuriem šis
pabalsts pēc likuma pilnīgi pienākas, bet viņi šo pabalstu
nesaņem. Ko piedāvā Ministru kabinets? Ministru kabinets piedāvā
ugunsdzēsējiem atlikt vēl uz gadu. Tas nav godīgi! Kāpēc mēs
vieniem ierēdņiem maksājam šo pabalstu, bet otriem ne? Ja naudas
nav, tad saīsināsim vispār šo pabalstu izmaksu un nemaksāsim arī
ierēdņiem no kabinetiem un sadalīsim proporcionāli visiem
dienestiem un specializētiem ierēdņiem un tā tālāk. Bet nē!
Saviem ierēdņiem no ministrijas mēs maksājam, bet tiem cilvēkiem,
kuri reāli apsargā mūsu drošību no uzbrukumiem, no slepkavām, no
uguns, no teroristiem, mēs atņemam viņiem šo iespēju saņemt
pabalstu. Tad būsim godīgi! Vai mēs meklējam naudu un maksājam
visiem, vai ne – maksājam nevienam!
Es lūdzu nebalsot par šo likumprojektu! Un liels lūgums –
beigt cilvēkus mānīt, un ja viņi ieplānoja šo bērnu, zinot, ka
valsts viņiem garantēs ar savu likumu šo pabalstu izmaksāt, bet
nevis kā trusīšiem parādīt visu laiku burkānu un pēc tam mest to
tālāk un tālāk.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Gundaram Bērziņam priekšlikumam
par atbildīgās komisijas maiņu.
G.Bērziņš (TP).
Es piedāvāju, tā kā šis likumprojekts ir budžeta paketes
sastāvdaļa un budžetu var pieņemt, tikai pieņemot visus paketes
likumus, kā tas ir bijis līdz šim, par atbildīgo noteikt Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisiju. Un komisija risinās šo jautājumu,
ko minēja arī Klementjeva kungs.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Ugunsdrošības
un ugunsdzēsības likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisijai un Aizsardzības un iekšlietu komisijai, nosakot, ka
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija!
Lūdzu rezultātu! Par – 38, pret – 42, atturas – 5.
Likumprojekts komisijām netiek nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas
likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija.
“Pret” vēlas runāt deputāts Pēteris Ontužāns. Lūdzu!
P.Ontužāns (JL).
Cienījamais priekšsēdētājas biedri! Cienījamie kolēģi! Var arī
8.Saeimas deputāti atstāt neziņā divas trešdaļas Latvijas
iedzīvotāju par Administratīvi teritoriālās reformas jautājumiem.
Vai tiešām, kolēģi, jūs domājat, ka ar dažiem simtiem tūkstošu
latu atbalstu valstī varēs notikt novadu veidošana?
Arī Pašvaldību savienības priekšsēdis Andris Jaunsleinis ir
atzinis – pašvaldību viedoklis ir atkarīgs no tā, vai ir
valsts atbalsts. Jāņem vērā arī tas, ka līdz šim izveidotie
novadi nav ekonomiski spēcīgi, līdz ar to pārējām pašvaldībām
netiek rādīts pozitīvs piemērs. Ir jāpārdala līdzekļi, samazinot
tos valsts pārvaldes daļai un palielinot pašvaldībām, jo tās var
būt stipras tikai tad, ja tās ir finansiāli stipras.
No šīs tribīnes desmitiem reižu ir skanējis par slikto “Jaunā
laika” valdību. Bet vai no tagadējās valdības puses ir veikti
kaut kādi atbalsta pasākumi, lai stimulētu šo brīvprātīgo novadu
veidošanu? Lasu valdības deklarāciju: “Stiprināt pašvaldības,
ievērojot Eiropas vietējo pašvaldību hartā ietvertos principus,
panākot pienākumu kvalitatīvu izpildi un atbildīgu darbu. Ar
valsts atbalstu veicināt brīvprātīgu administratīvi teritoriālo
reformu. Izveidot tieši vēlētas reģionālās aprinķu pašvaldības.”
Vismaz līdz šim Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā neesam
no valdības saņēmuši nevienu konkrētu priekšlikumu par šīm
lietām. Rajonu padomes it kā ir otrais līmenis, taču nav tieši
vēlētas. Tātad pret Satversmi. Darbinieki neziņā par nākotni
meklē citas darba iespējas. Vai tas ir normāli, ka pāris mēnešus
līdz gada beigām ir rajons, kas nav apstiprinājis pat savu gada
budžetu?
Par atbildīgu darbu. Piekrītu reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministra teiktajam – jāpastiprina kontrole pār
pašvaldības lēmumiem. Kā to izdarīt? No savas 12 gadu pašvaldības
vadītāja darba pieredzes varu teikt – bija mums īpašo
uzdevumu ministrs pašvaldību lietās – Jānis Krūmiņš.
Kontrolēja. Septiņu dienu laikā sūtījām uz Rīgu visus pieņemtos
lēmumus. Iedomājieties, kolēģi, 90.gadu beigās vairāk nekā 550
pašvaldības. Cik tad vajadzēja darbinieku īpašo uzdevumu
ministrijā, lai izkontrolētu 550 lēmumus ar daudziem punktiem!
Laikam nespēja, tāpēc vismaz manai pašvaldībai drīz vien pienāca
ziņa, ka nu jau tie lēmumi būšot gana labi, lai vairāk nesūtot.
Bet kas ir reāli mainījies? Kādas iespējas ir šo darba apjomu
veikt? Atgriežamies pie finansēm. Jebkurš pašvaldības vadītājs,
arī tie, kas sēž zālē, piekritīs, ka pēdējos gados pašvaldību
pienākumu apjoms ir pieaudzis, bet finansējums funkciju izpildei
līdzi netiek dots. Eiropas valstīs pašvaldības no valsts
kopbudžeta saņem vidēji 40–60% lielu finansējumu. Latvijā šis
skaitlis nesasniedz 20%.
Vēl dažus vārdus par plānošanu, kas ir gan saistīta ar
teritoriālo reformu, gan pašvaldību attīstību. Ārzemēs,
pašvaldībās nepārtraukti plānojot, tur saprot, ka nauda ir
visapkārt, un gaida, kad valsts un pašvaldība sakārtosies. Ja nav
pašvaldības plānojuma, uzņēmējam nav garantiju, ka blakus viņa
veidotajai ainavai ar dzīvojamām mājām kāds cits neizdomā celt
beigto dzīvnieku utilizācijas rūpnīcu, kā tas bija manā rajonā.
Ja pašvaldībai ir ideja, kā tā vēlas attīstīties, tad šī ideja ir
jānostiprina teritorijas plānojumā un jāmeklē uzņēmēji, kas vēlas
šeit investēt, parādot viņiem reālās iespējas, darbaspēku,
energoresursu un citu resursu nodrošinājuma iespējas konkrētā
vietā. Taču pašreiz pašvaldībām trūkst finanšu līdzekļu, lai
veiktu kvalitatīvu teritorijas plānojumu, lai samaksātu
konkurētspējīgu algu profesionāļiem vai lai veiktu kvalitatīvu
pašvaldības plānotāju apmācības. Tā rezultātā bieži vien viss
notiek otrādi. Pašvaldības uzzina, kam piešķir finansējumu, un
tad pakārto savu plānojumu šim mērķim. Tālab sanāk, ka mums
trūkst iespēju savstarpēji saskaņotu mērķu īstenošanai, bet bez
tiem attīstība nav iespējama.
Pašvaldībām jāattīstās, tās nedrīkst kļūt tikai par sociālās
palīdzības sniegšanas vietu un komunālo jautājumu kārtotājām.
Nodokļu maksātāji vēlas, lai sakārtojam infrastruktūru, ceļus,
sportošanas iespējas, lai, ja mēs atjaunojam ceļu segumus, tad
zinām, ka pēc dažiem gadiem pa šo ceļu būs, kas brauc.
Un pēdējais arī no pieredzes. Vairāk nekā 4 gadus atpakaļ, kopā
ar toreizējiem kolēģiem veidojot pirmo kaut nelielo novadu
Vidzemē, varu droši teikt, ka galvenais stimuls bija papildu
finansējuma piesaiste pašvaldības teritorijai. Ja iedzīvotāji
zinās, ka reformai būs stabils valsts finansiālais atbalsts, viņi
paši piespiedīs savus vēlētos priekšstāvjus šādu reformu
veikt.
Aicinu šādam finansējumam nepiekrist un noraidīt iesniegto
likumprojektu!
Sēdes vadītājs.
Paldies.
“Par” likumprojekta nodošanu komisijām runās deputāts Staņislavs
Šķesters. Lūdzu!
S.Šķesters (ZZS).
Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi! Es gribētu pateikt, kāpēc
šis likumprojekts ir tieši iekļauts šā budžeta 2005.gadam
likumprojektu paketē. Tas tieši tāpēc ir iekļauts, lai būtu
skaidrība par šiem finansējumiem, kas ir domāti tiem novadiem,
kuri veidosies nākošajā un tālākajā perspektīvā.
Tāpēc šis mehānisms šeit ir iestrādāts 9.1. pantā, izveidotajiem
novadiem piešķirt finanšu līdzekļus tādā apmērā kā valsts
atbalsta programmai novadu infrastruktūras attīstībai noteiktajā
likumā par valsts budžetu kārtējam gadam. Finansējuma piešķiramo
kārtību nosaka Ministru kabinets.
Un te es gribētu teikt, ka valdības deklarācijā ir ieraksts, ka
šī vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma notiek
brīvprātīgi, un, lai varētu šī reformas normāli notikt, tai ir
vajadzīgi finanšu līdzekļi. Un, ja mēs šodien redzam problēmas,
kas saistās ar veselības aprūpi, ar dakteru un veselības aprūpes
darbinieku algām, kur ir nepieciešami milzīgi līdzekļi, tad
skaidrs, ka, realizējot šo reformu, arī nepieciešami līdzekļi,
bet šie līdzekļi laikam ir jāizvērtē, cik lielā apmērā mēs varam
no valsts budžeta atļauties šos līdzekļus, tāpēc šis
likumprojekts ir iekļauts šajā budžeta paketē, un es domāju, ka
komisija kopīgi ar Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju izvērtēs
šīs iespējas un iestrādās tās normas, lai varētu atbalstīt tās
pašvaldības, kuras veido novadus. Paldies.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Gundaram Bērziņam.
G.Bērziņš (TP).
Tā kā likumprojekts ir budžeta paketes sastāvdaļa un tiešām
paredz konkrētu finansēšanas mehānismu pašvaldību reformai, tad
aicinu nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, jo šeit ir
viens jautājums par finansējumu, un tas ir budžeta paketes
sastāvdaļā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Administratīvi
teritoriālās reformas likumā” nodošanu Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai,
nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā
komisija. Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret –40,
atturas – 1. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Rasnača, Grīnblata, Straumes,
Kalniņa, Seiles, Tabūna iesniegto likumprojektu “Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” nodot Juridiskajai
komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un
noteikt, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.
“Pret” runās deputāts Valērijs Agešins. Lūdzu!
V.Agešins (TSP).
Labdien, cienījamie kolēģi! Runājot par iesniegtajiem grozījumiem
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, gribētos īpaši
atzīmēt, ka ar šiem grozījumiem administratīvo sodu veidi tiek
papildināti ar tādu jaunu sodu kā piespiedu darbs.
Ideja kā tāda, protams, nav slikta un ir apspriežama, jo
administratīvo pārkāpumu sodu sistēma līdz šim nav bijusi
pietiekami efektīva. Un, piemēram, Latvijas pilsētas, parki un
īpaši meži un ceļmalas ir atkritumu pilnas.
Bet tajā pat laikā jāatzīmē, ka projekta iesniedzēji, manuprāt,
uztaisīja vienkārši tādu neveiksmīgu plaģiātu, ņemot vērā par
pamatu atsevišķu Juridiskās komisijas locekļu izteikto
viedokli.
Mēs nevaram atbalstīt šādu likumprojektu, jo mums nav pieņemama
Rasnača kunga pārspīlēti politizētā motivācija, jo iesniedzējs
ielicis tīri politiskus pantus un taisās piemērot piespiedu
darbus tikai par necieņu pret valsts valodu un par sapulču
nesankcionētu organizēšanu.
Es uzskatu, ka piespiedu darbi var tikt piemēroti par, piemēram,
ļaunprātīgu vides piesārņošanu, par smagas autoavārijas
izraisīšanu, atrodoties alkoholiskajā vai narkotiskajā reibumā,
un līdzīgiem pārkāpumiem. Attiecīgus grozījumus APK mēs
apņemamies sagatavot tuvākajā laikā.
Līdz ar to lūdzu noraidīt šo nekorekto likumprojektu un balsot
“pret”! Paldies!
Sēdes vadītājs.
Paldies!
“Par” runās deputāts Dzintars Rasnačs.
Dz.Rasnačs (TB/LNNK).
Godātie deputāti! Problēma ar administratīvo pārkāpumu veicējiem
un sodītajiem Latvijā ir ļoti aktuāla jau vairākus gadus. Šie
pārkāpēji būtu iedalāmi vairākās daļās.
Vieni ir tādi, kas naudas sodu nomaksā, viņiem tā nav nekāda
problēma. Citi ir tādi, kuriem šis naudas sods ir jāmaksā, un tas
atstāj zināmu ietekmi uz viņu turpmāko darbību, preventīvi viņi
šādus pārkāpumus vairs neveic. Un ir arī tādi diemžēl, kuriem
vispār nav regulāru ienākumu avotu, pastāvīgu ienākumu avotu, un,
protams, šis naudas sods, kas šai personai tiek piemērots, nu,
reāli šī nauda nav piedzenama.
Līdz ar to mēs ierosinām piespiedu darbu, tāpat kā, teiksim,
naudas sods ir gan Krimināllikumā, gan Administratīvo pārkāpumu
kodeksā, arī piespiedu darbu attiecināt uz atsevišķām
administratīvo pārkāpumu normām.
Pirmajā lasījumā mēs piedāvājam grozīt divu pantu sankcijas. Taču
nākamajos lasījumos – es sapratu, ka Agešina kungs arī
gatavs strādāt pret vides piesārņotājiem un atbalstīs šo
projektu. Tā ka jūsu bažas ir pilnīgi nevietā. Šis likums nav
paredzēts tam, lai Buzajeva kungs stāvētu stacijas laukumā un ar
slotu veiktu... slaucītu šo tuneli un veiktu sabiedriski derīgos
darbus.
Tā ka, Agešina kungs, aicinu jūs atbalstīt, jo es ceru, ka jūsu
vēlētāji nav tie, kas piegružo Rīgas apkārtni. Neaizstāvēsim
viņus, bet liksim viņiem šo apkārtni tīrīt! Un ne jau, protams,
tikai Rīgas apkārtni, bet visu Latvijas teritoriju.
Paldies!
Sēdes vadītājs.
Paldies!
Viens ir runājis “pret”, viens – “par”. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu!
Par – 60, pret – 16, atturas – 2. Likumprojekts
komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Par 1974.gada Atēnu konvencijas par pasažieru
un to bagāžas jūras pārvadājumu 2002.gada protokolu” nodot
Ārlietu komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un
reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir
atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir
atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Pasta likumā” nodot
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Deputāti
neiebilst.
Saeimas Prezidijs ir saņēmis desmit deputātu parakstītu
iesniegumu ar lūgumu izdarīt izmaiņas šīsdienas sēdes darba
kārtībā, iesniedzot lēmuma projektu “Par steidzamības
atsaukšanu likumprojektam “Grozījumi Administratīvi teritoriālās
reformas likumā””. Vai ir iebildumi par šī lēmuma projekta
iekļaušanu darba kārtībā? (No zāles deputāts A.Golubovs: “Par
procedūru!”) Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Aleksandram
Golubovam!
A.Golubovs (LSP).
Sakarā ar to, ka mēs šodien izņemam no darba kārtības šo
jautājumu, tas nav vairs darba kārtībā. Mēs nevaram skatīt kaut
ko par to.
Sēdes vadītājs.
Diemžēl, Golubova kungs, kā jūs redzat, jūs esat arī saņēmis šo
deputātu iesniegumu, kuram ir pievienots lēmuma projekts. Saskaņā
ar Kārtības rulli mums ir jābalso par šā lēmuma projekta
iekļaušanu darba kārtībā. Lūdzu zvanu! Balsosim par desmit
deputātu ierosinātā lēmuma projekta “Par steidzamības atsaukšanu
ierosinātajam likumprojektam “Grozījumi Administratīvi
teritoriālās reformas likumā”” iekļaušanu darba kārtībā pēc
“Prezidija ziņojumiem”. Lūdzu rezultātu! Par – 43,
pret – 33, atturas – 8. Lēmuma projekts darba kārtībā
iekļauts.
Izskatām lēmuma projektu. Tātad Latvijas Republikas Saeima
ierosina atcelt steidzamību likumprojektam “Grozījumi
Administratīvi teritoriālās reformas likumā”. Debatēt neviens
nevēlas. Lūdzu zvanu! Balsosim par šo lēmuma projektu! Lūdzu
rezultātu! Par – 50, pret – 29, atturas – 2.
Lēmuma projekts atbalstīts. Lūdzu noteiksim priekšlikumu
iesniegšanas termiņu!
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Staņislavam Šķesteram!
S.Šķesters (ZZS).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 5.decembris.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst. Paldies. (No zāles deputāts A.Golubovs:
“Iebilst!”)
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Aleksandram Golubovam!
A.Golubovs (LSP).
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 14.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Tātad sāksim izlemt ar tālāko termiņu. Lūdzu zvanu! Balsosim par
to, lai noteiktu priekšlikumu iesniegšanas termiņu –
5.decembris. Lūdzu rezultātu! Par – 43, pret – 40,
atturas – 1. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš –
5.decembris.
Izskatām sadaļu “Par atvaļinājumu piešķiršanu”. Lūdzu
zvanu! Balsosim par bezalgas atvaļinājuma piešķiršanu 7.oktobrī
deputātam Kārlim Strēlim! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret un
atturas – nav. Bezalgas atvaļinājums piešķirts.
Lūdzu zvanu! Balsosim par bezalgas atvaļinājuma piešķiršanu šā
gada 6. un 7.oktobrī deputātam Andrim Ārgalim! Lūdzu rezultātu!
Par – 68, pret – 1, neviens neatturas. Bezalgas
atvaļinājums piešķirts.
Lūdzu zvanu! Balsosim par bezalgas atvaļinājuma piešķiršanu šā
gada 6. un 7.oktobrī deputātam Marekam Segliņam! Lūdzu rezultātu!
Par – 67, pret un atturas – nav. Atvaļinājums
piešķirts.
Izskatām lēmuma projektu “Par Argitas Eniņas atbrīvošanu no
Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļas tiesneša amata”.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi zemesgrāmatu nodaļas tiesneses
Eniņas iesniegumu pēc pašas vēlēšanās atstāt ieņemamo amatu.
Juridiskā komisija atbalsta šādu lēmuma projektu.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Ar šā gada 1.novembri
atbrīvot Argitu Eniņu no Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļas
tiesneša amata pēc pašas vēlēšanās”. Lūdzu rezultātu! Par –
73, pret – nav, atturas – 2. Lēmums pieņemts.
Izskatām lēmuma projektu “Par Aijas Biezās atbrīvošanu no
Bauskas zemesgrāmatu nodaļas tiesneša amata”.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Bauskas zemesgrāmatu nodaļas
tiesneses Aijas Biezās iesniegumu ar lūgumu atbrīvot viņu no
amata pēc pašas vēlēšanās. Juridiskā komisija atbalsta šo lēmuma
projektu.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Atbrīvot Aiju Biezo no
Bauskas zemesgrāmatu nodaļas tiesneša amata pēc pašas vēlēšanās”!
Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret un atturas – nav.
Lēmums pieņemts.
Nākamais – lēmuma projekts “Par Jevgēnijas Jaunģelžes
atbrīvošanu no Liepājas zemesgrāmatu nodaļas tiesneša
amata”.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Liepājas zemesgrāmatu nodaļas
tiesneses Jevgēnijas Jaunģelžes iesniegumu ar lūgumu atbrīvot
viņu no amata pēc pašas vēlēšanās. Juridiskā komisija atbalsta
šādu lēmuma projektu.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Atbrīvot Jevgēniju
Jaunģelži no Liepājas zemesgrāmatu nodaļas tiesneša amata pēc
pašas vēlēšanās”. Lūdzu rezultātu! Par – 70, pret– 1,
neviens neatturas. Lēmums pieņemts.
Nākamais – lēmuma projekts “Par Inetas Malahovskas
atbrīvošanu no Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesneša
amata”.
Juridiskās komisijas vārdā – Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Rīgas pilsētas Latgales
priekšpilsētas tiesas tiesneses Inetas Malahovskas iesniegumu ar
lūgumu atbrīvot viņu no amata pēc pašas vēlēšanās. Juridiskā
komisija atbalsta šādu lēmuma projektu.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Atbrīvot Inetu
Malahovsku no Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesas
tieneša amata pēc pašas vēlēšanās”. Lūdzu rezultātu! Par –
73, pret – nav, atturas – nav. Lēmums pieņemts.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi Valsts statistikas
likumā”. Otrais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijas vārdā – deputāts Krišjānis Peters.
K.Peters (LPP).
Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Strādājam ar dokumentu ar
reģistrācijas numuru 916. Tātad likumprojekts “Grozījumi Valsts
statistikas likumā”. Tautsaimniecības komisija ir apkopojusi
priekšlikumus otrajam lasījumam.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu!
K.Peters.
1.priekšlikums – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
K.Peters.
2. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
K.Peters.
3. un pēdējais – atbildīgās komisijas priekšlikums.
Atbalstīts.
Komisijas vārdā aicinu pieņemt likumu otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā,
galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret –
nav, atturas – 1. Likums pieņemts.
Izskatām likumprojektu “Grozījums Sabiedriskā labuma
organizāciju likumā”. Otrais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts
Šiliņš.
V.Šiliņš (JL).
Godātie kolēģi, strādājam ar dokumentu ar reģistrācijas numur
937. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija apvienoja
priekšlikumus uz otro lasījumu.
Un šeit 1. ir deputāta Solovjova kunga priekšlikums, kurš nav
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
V.Šiliņš.
2. – deputāta Solovjova kunga priekšlikums. Nav atbalstīts.
(Starpsauciens: “Balsot!”)
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – deputāta Solovjova
priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par – 13, pret – 57,
atturas – 3. Priekšlikums noraidīts.
Tālāk, lūdzu!
V.Šiliņš.
3. – Solovjova kunga priekšlikums. Komisijā nav
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
V.Šiliņš.
4. – Solovjova kunga priekšlikums. Komisijā nav
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildes.
V.Šiliņš.
Un 5. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas
priekšlikums – par termiņa pagarināšanu. Ir
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta
“Grozījums Sabiedriskā labuma organizāciju likumā” pieņemšanu
otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret
un atturas – nav. Likums pieņemts.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts un
pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās””. Otrais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars
Jaunups.
E.Jaunups
(JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi otrajam lasījumam grozījumus
likumā “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās”. Otrajam lasījumam saskaņā ar
Saeimas Kārtības ruļļa 95.pantu priekšlikumi likumprojektam
netika iesniegti. Juridiskā komisija aicina atbalstīt
likumprojekta pieņemšanu otrajā lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā
lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par – 66, pret – nav,
atturas – 9. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
E.Jaunups.
7.novembris.
Sēdes vadītājs.
7.novembris. Deputāti piekrīt.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi likumā “Par reglamentētajām
profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu””. Otrais
lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Jevgenija
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Cienījamie kolēģi! Cienījamais Prezidij! Strādājam ar dokumentu
Nr.3101. Komisija likumprojektu ir sagatavojusi uz otro lasījumu.
Ir iesniegts 41 priekšlikums.
1.priekšlikumu ir iesniedzis deputāts Buzajevs. Komisija šo
priekšlikumu nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Atklājam debates. Deputāts Vladimirs Buzajevs.
V.Buzajevs (PCTVL).
Cienījamais Prezidij! Godājamie kolēģi! Mana priekšlikuma būtība
ir visai vienkārša – nenoteikt papildu ierobežojumus,
atzīstot to personu, kurām ir pastāvīgā uzturēšanās atlauja
Latvijā, diplomus. Rodas jautājums. Ar ko tad viņi ir sliktāki
par Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem?
Man gribētos atzīmēt, ka lielākā daļa ārvalstnieku, kuri dzīvo
Latvijā ar pastāvīgo uzturēšanās atļauju, apmēram 90% no viņiem
ir pieņēmuši kaimiņvalstu, bijušo PSRS republiku, pilsonības, no
Latvijas nekur neizbraucot. Pēc savas izcelsmes, pēc savas
mentalitātes, viņi praktiski neatšķiras no attiecīgas tautības
Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem. Tādēļ likumā noteiktais
ierobežojums personām ar pastāvīgo uzturēšanās atļauju ir
nepamatots, netaisnīgs, un tādu ierobežojumu vajag atsaukt.
Aicinu jūs, kolēģi, atbalstīt manu priekšlikumu!
Sēdes vadītājs.
Debates slēdzu. Komisijas vārdā vēlaties ko piebilst?
J.Stalidzāne.
Komisija šo priekšlikumu izskatīja, nolēma neatbalstīt, jo par
ārvalstīs iegūtās izglītības atzīšanu mūsu valstī ir citi panti
un citi punkti – 51.pants šajā likumā, 34. un
35.pants.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. – deputāta Buzajeva
priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par – 15, pret – 59,
neviens neatturas. Priekšlikums ir noraidīts.
Tālāk, lūdzu!
J.Stalidzāne.
2.priekšlikums. Arī ir deputāta Buzajeva priekšlikums. Komisija
to nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Stalidzāne.
3.priekšlikums – Juridiskās komisijas priekšlikums. Komisija
to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Juridiskais birojs... Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
Juridiskais birojs ir iesniedzis arī 4.priekšlikumu. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
Izglītības un zinātnes ministrs Radzeviča kungs ir iesniedzis
5.priekšlikumu. Un komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
6.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
7.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
8.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
9.priekšlikums – Satiksmes ministrijas parlamentārā
sekretāra Leiškalna priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi un
ierosina mainīt arī pantu numerāciju.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta šo priekšlikumu.
J.Stalidzāne.
10.priekšlikumu arī ir iesniedzis Satiksmes ministrijas
parlamentārais sekretārs. Komisija to ir daļēji atbalstījusi un
iestrādājusi savā 12.priekšlikumā..
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 10., 11. un
12.priekšlikumu.
J.Stalidzāne.
13.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
14.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi, redakcionāli precizējot.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Stalidzāne.
15.priekšlikums – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to
ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
16.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Iebildumu nav.
J.Stalidzāne.
17.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
18.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
19.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Stalidzāne.
20.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
21. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Lūdzu
to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
22. – deputātu Deņisova un Solovjova priekšlikums. Komisija
to ir daļēji atbalstījusi un iestrādājusi 23. – savā
priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Stalidzāne.
24. – arī deputātu Deņisova un Solovjova priekšlikums.
Komisija to nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Stalidzāne.
25. – izglītības un zinātnes ministra Radzeviča kunga
iesniegtais priekšlikums. Komisija to ir daļēji atbalstījusi un
iestrādājusi 26.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
27. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums.
Komisija to ir atbalstījusi. Lūdzu atbalstīt!
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
28.priekšlikumu ir sagatavojusi Sociālo un darba lietu komisija.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
29.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
30.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz
to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
31.priekšlikumu ir iesniedzis izglītības un zinātnes ministrs
Radzeviča kungs. Komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
32.priekšlikumu ir iesniedzis izglītības un zinātnes ministrs
Radzevičs. Komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
33. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Lūdzu
to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
34. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
35. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Lūdzu
to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
36. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Lūdzu
to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
37. – arī Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
Tā. 38. – Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāra
Leiškalna kunga priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
39. – izglītības un zinātnes ministra Radzeviča
priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
40. – izglītības un zinātnes ministra Radzeviča kunga
priekšlikums. Komisija to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
Un 41. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildumu.
J.Stalidzāne.
Komisija arī atzina, ka likumprojekts ir nododams Saeimai
pieņemšanai otrajā lasījumā
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 74, pret un atturas –
nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam –
15.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Izskatīsim likumprojektu “Grozījumi Valsts darba inspekcijas
likumā”. Trešais lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Komisija sagatavoja... Strādāsim ar dokumentu Nr.3095! Komisija
sagatavoja šo likumprojektu trešajam lasījumam.
Un ir tikai viens priekšlikums no Juridiskā biroja. Komisija šo
priekšlikumu ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
Komisija arī lūdz šo likumprojektu pieņemt trešajā, galīgajā,
lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu trešajā,
galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 70, pret un
atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais – likumprojekts “Valsts pārvaldes iestāžu
nodarīto zaudējumu aprēķināšanas un atlīdzināšanas likums”.
Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Godātie kolēģi! Juridiskā komisija ir izskatījusi Ministru
kabineta sagatavoto un Saeimā iesniegto likumprojektu “Valsts
pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu aprēķināšanas un
atlīdzināšanas likums”. Tātad likumprojekta mērķis ir nodrošināt
personas tiesības uz atlīdzinājumu par mantiskajiem zaudējumiem
vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, kas tai nodarīts
ar Valsts pārvaldes iestādes prettiesisku administratīvo aktu vai
prettiesisku faktisko rīcību vai bezdarbību. Vai ar
administratīvo aktu atcelšanu saskaņā ar Administratīvā procesa
likuma 85. vai 86.pantu. Juridiskā komisija atbalsta šā
likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Debatēt neviens nevēlas. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta
pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 67,
pret – nav, atturas – nav. Pirmajā lasījumā
likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
E.Jaunups.
7.novembris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt. Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā”. Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi frakcijas “Jaunais laiks”
deputātu iesniegtos grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Iesniegtā likumprojekta būtība ir padarīt efektīvāku cīņu un
vēršanos pret nelegālo alkoholisko dzērienu ražošanu, tirgošanu
un lietošanu. Juridiskā komisija atbalsta minētā likumprojekta
pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 58, pret – 5,
atturas – 6. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
E.Jaunups.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 7.novembris.
Sēdes vadītājs.
7.novembris. Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistru””.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Ministru kabineta sagatavoto un
Saeimā iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistru””. Likumprojekta būtība ir
saskaņota… tātad šā likuma normas ar Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem. Juridiskās komisijas lēmums ir atbalstīt
likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Es saprotu, arī kā steidzamu jūs ierosināt.
E.Jaunups.
... Jā, un noteikt likumprojektam steidzamību.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta atzīšanu par steidzamu!
Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – nav, atturas –
1. Likumprojekts par steidzamu atzīts.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret – nav,
atturas – nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
pieņemts.
Noteiksim priekšlikumu iesniegšanas termiņu un otrā lasījuma
datumu!
E.Jaunups.
Tātad priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 14.oktobris.
Izskatīšana otrajā lasījumā – 28.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt. Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Civilstāvokļa aktu likums”.
Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir saņēmusi Ministru kabineta izstrādāto un
iesniegto likumprojektu “Civilstāvokļa aktu likums” un lūdz
atbalstīt šā likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret – nav,
atturas – nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
E.Jaunups.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 7.novembris.
Sēdes vadītājs.
7.novembris. Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Grozījumi Civillikumā”.
Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Ministru kabineta iesniegto
likumprojektu “Grozījumi Civillikumā” un lūdz to atbalstīt,
izskatot pirmajā lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret – nav,
atturas – nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
E.Jaunups.
7.novembris.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par atjaunotā
Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ģimenes tiesību daļas
spēkā stāšanās laiku un kārtību””. Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi un atbalsta Ministru kabineta
izstrādāto un iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par
atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ģimenes
tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un kārtību””.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret – nav,
atturas – nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam!
E.Jaunups.
7.novembris.
Sēdes vadītājs.
7.novembris.
Nākamais – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par
bāriņtiesām un pagasttiesām””. Pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Edgars Jaunups.
E.Jaunups (JL).
Juridiskā komisija ir izskatījusi Ministru kabineta sagatavoto un
iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par bāriņtiesām un
pagasttiesām”” un nolēma atbalstīt minētā likumprojekta
pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret un atturas –
nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
E.Jaunups.
7.novembris.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Iebildumu nav.
Kā nākamo izskatām likumprojektu “Grozījumi Sabiedrības
integrācijas fonda likumā”. Otrais lasījums.
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vārdā –
deputāte Ina Druviete. Lūdzu!
I.Druviete (JL).
Cienījamie kolēģi! Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija ir
izskatījusi grozījumus Sabiedrības integrācijas fonda likumā
otrajā lasījumā. Esam saņēmuši trīs priekšlikumus.
1.priekšlikums ir īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās parlamentārā sekretāra priekšlikums, kuru
komisija nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.
I.Druviete.
2.priekšlikums ir pašas komisijas priekšlikums, kuru tā arī
atbalsta.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
I.Druviete.
Un 3.priekšlikums ir komisijas priekšlikums, kas ir redakcionālas
dabas.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Druviete.
Nu tad lūdzu atbalstīt šo likumprojektu otrajā lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā
lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par – 69, pret – nav,
atturas – nav. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
I.Druviete.
15.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Iebildumu nav.
Izskatām likumprojektu “Par grozījumiem Pasaules veselības
organizācijas Konstitūcijā”. Pirmais lasījums.
Ārlietu komisijas vārdā – deputāts Solovjovs. Lūdzu!
I.Solovjovs (LSP).
Godātie kolēģi! Ar šo likumprojektu tiek apstiprināti PVO
Konstitūcijas 7., 24., un 25.panta grozījumi, kuri paredz
papildināt 7.pantu, nosakot, ka dalībvalstīm, neievērojot PVO
Konstitūcijas noteiktos humānisma principus un mērķus, apzināti
īstenojot rasu diskriminācijas politiku, var uz laiku tikt
atcelta tās dalība PVO vai dalībvalsts var tikt izslēgta no PVO.
Dalībvalstij, izbeidzot diskriminācijas politiku, var tikt
atjaunotas tās tiesības un privilēģijas, kā arī dalība PVO.
Bet 74.panta grozījumi paredz atzīt, ka Konstitūcijas teksts par
autentisku tiek atzīts arī arābu valodā. Pie jau ķīniešu, angļu,
franču, krievu un spāņu valodām.
Un vēl ir izmainīts dalības delegātu skaits – palielināt no
32 personām līdz 34 personām. Komisijas vārdā aicinu
likumprojektu atbalstīt pirmajā lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 70, pret – nav,
atturas – nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
pieņemts.
Lūdzu priekšlikumu iesniegšanas termiņu noteiksim.
I.Solovjovs.
13.oktobris.
Sēdes vadītājs.
13.oktobris. Paldies.
Izskatām likumprojektu “Par Apvienoto Nāciju izglītības,
zinātnes un kultūras organizācijas konvenciju par nemateriālā
kultūras mantojuma saglabāšanu”. Pirmais lasījums.
Ārlietu komisijas vārdā – deputāts Solovjovs.
I.Solovjovs (LSP).
Nu, pats par sevi, Konvencija ir par nemateriālā kultūras
mantojuma saglabāšanu. Tātad komisija nolēma minēto likumprojektu
atbalstīt un virzīt izskatīšanai pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Atklājam debates. Inguna Rībena.
I.Rībena (JL).
Tas, protams, ir augsts mūsu nemateriālās kultūras mantojuma
novērtējums, ka 2003.gada 17.oktobrī Parīzē ar saviem Vispārējiem
Dziesmu un deju svētkiem esam iekļauti Apvienoto Nāciju
Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas UNESCO cilvēces
mutvārdu un nemateriālās kultūras mantojuma sarakstā, un Dainu
skapis – UNESCO pasaules atmiņas sarakstā. Tas ir
brīnišķīgi! Lieliski! Labi! Ka pasaule mūsu vērtības atzinusi par
pasaules mēroga vērtībām, un kā tādas tās saglabājamas, kopjamas
un sargājamas visai cilvēcei par rotājumu.
Protams, mēs atbalstām šīs konvencijas ratifikāciju! Tas ir labi
un pareizi. Vēl jo vairāk tādēļ, ka globalizācijas apstākļos un
straujo sociālo pārmaiņu dēļ šim mantojumam ir nepieciešama īpaša
gan nacionāla, gan starptautiska aizsardzība. Vēl jo vairāk
tāpēc, ka globalizācijas apstākļos, šīs lielās pasaules
novienādošanās apstākļos pat kultūras varenā Francija jūtas
apdraudēta savā kultūrā un valodā, un Žaks Širaks pat ierosina
maksāt katram, kurš vēl ir atšķirīgs, savdabīgs un īpašs.
Mēs to ratificēsim. Bet tas arī viss. Aizvakar, otrdien, Ministru
kabinets atteicās no Repšes valdības laikā, manā darbības laikā,
Kultūras ministrijā izstrādātā likuma koncepcijas par tautas
nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanu tālākas virzīšanas.
(No zāles deputāts L.Ozoliņš: “Tas nevar būt!”) Tautā to
vienkāršības labad sauca sašaurinātāk – par Dziesmu svētku
likumu. Stop! Punkts un āmen vairāku gadu darbam un bezgala
daudzu cilvēku cerībām visā Latvijā! Neaptverama bezatbildība un
neaptverama tuvredzība, un kultūras ministre pat neuzskatīja par
nepieciešamu un neatrada iespēju ierasties un piedalīties
Ministru kabineta sēdē un personīgi šo likumu aizstāvēt.
Šobrīd visam tautas mākslas procesam valstī visā Latvijā no
valsts budžeta gadā Kultūrkapitāla fonda mērķprogrammā, kas nav
pat stabils budžeta finansējums, ir 50 000 latu gadā. Vēlreiz.
Visam tautas mākslas procesam valstī no valsts budžeta!
Gadā – 50 000 latu, ieskaitot virsvadītāju un virsdiriģentu
algas. Ja neticat, paskatieties Kultūrkapitāla fonda mājas lapā!
Deju kolektīvu virsvadītājs par pusgada darbu uz rokas saņem 50
latus. Vareni! Vareni, dziedātāju tauta!
Visa pasaule aplaudē un jūsmo par mūsu tautas vēl nezudušo radošo
garu, par mūsu Latvijas cilvēku vēl dzīvo spēju radīt.
Iecerētais likums būtu kaut nedaudz, ļoti saudzīgi, bet tomēr
visu šo procesu balstījis, prasot no valsts budžeta
nedaudz – 2005.gadā tikai – tikai! – 100 000 latu
un tikai virsvadītāju un virsdiriģentu algām, 2006.gadā –
571 000 un 2007. gadā – 693 000. Visai nemateriālajai
kultūrai visā Latvijā gada laikā. Mūsu identitātei.
Ko mēs darām? Kurp mēs ejam? Lieki runāt, ka arī nākamā gada
budžetā, ko šodien Saeimā iesniedz Emša valdība, pilnā mērā
atspoguļojas šī neaptveramā tuvredzība. Ministru kabinets,
Kultūras ministrija, Ekonomikas ministrija un Prezidenta
kanceleja 2005.gadā Francijā rīko vērienīgu Latvijas kultūras
parādi, kuras budžets mērāms miljonos. Cik labi, ka mums vēl ir,
ko rādīt! Cik ilgi mēs varēsim rotāties ar ziediem, nekopjot
sakņu sistēmu? Cik ilgi? Baisa valstiska tuvredzība!
Tumsonība!
Sēdes vadītājs.
Jānis Esta.
J.Esta (TP).
Godātie deputāti! Pēc tādas traģiskas runas, ka kultūra ir jau
tikpat kā bezmaz sagruvusi vai teju teju sagrūs, es tomēr gribētu
pat likt dažas precizitātes, ļoti cienījamās Ingunas Rībenas runā
mazas korekcijas.
Pirmkārt, kultūrai tāds pieaugums kā šā gada jeb nākamā gada
budžetā paredzētais vēl nekad nav bijis. Runāsim arī par tautas
mākslu, par koncepciju. Šī koncepcija ir atbalstīta, bet
koncepcija nav likums. Un koncepcijā ir noteikts, ka visas
nemateriālās kultūras mantojums likuma veidolā ir jālemj
politiķiem – deputātiem kā likums. Vai tas būs atsevišķs
likums kā Dziesmusvētku likums konkrēti, vai tas būs vispārīgs
likums, jo koncepcija – es atkārtoju vēlreiz – nav
likums. Un Tautas partija skaidri definējusi, ka mēs jau šobrīd
strādājam pie konkrēta likuma, un tas ir Dziesmusvētku likums. Un
es vēlreiz... es vēlreiz gribu uzsvērt to un atgādināt, ka tad,
kad kultūras ministre bija Rībenas kundze, mēs atceramies, kā
bija ar finansējumu Kultūrkapitāla fondam, cik šis Kultūrkapitāla
fonds šajā gadā zaudēja finanses.
Tā ka nerunāsim par to, kas nav! Vienkārši, pareizāk sakot, no
tribīnes nemelosim!
Paldies!
Sēdes vadītājs.
Kārlis Šadurskis.
K.Šadurskis (JL).
Godātie kolēģi! Estas kungs aicināja: “Nemelosim no tribīnes!” Un
tas ir ļoti pareizi. Bet es gribu aicināt arī: runāsim patiesību
no tribīnes! Un runāsim visu patiesību, un runāsim skaidru
patiesību!
Ja šā likumprojekta anotācijā mēs lasām – “ietekme uz
budžetu – nav”, tad tas nozīmē, ka likumprojekta
realizācijai tiks izlietota milzīga naudas summa – nulle
latu. Tad tas nozīmē, ka, šo likumprojektu realizējot, absolūti
nekas netiks izdarīts, jo nekas jau arī nav prasīts darīt. Par
koncepcijām mēs vienmēr varam runāt gari un plaši. Koncepcijas
parasti mums ir labas. Bet nevienu koncepciju nevar realizēt bez
naudas. Tāpēc būsim reālisti! Mēs vienkārši nometam zemē savas
tautas garamantas!
Sēdes vadītājs.
Jānis Esta – otro reizi.
J.Esta (TP).
Godātie deputāti! Es vēlreiz gribu akcentēt, ka koncepcija nav
likums! Un koncepcija nosaka virzību, kur mēs virzīsimies piecu,
desmit gadu vai simts gadu laikā. Tā var būt koncepcija. Likums
noteiks, kāds būs finansējums konkrēti pa gadiem – nākamajā
piecgadē vai desmitgadē. Vai tas būs vienam kultūras objektam,
vai tas būs nemateriālās kultūras mantojuma saglabāšanai.
Tā ka, Šadurska kungs, divu gadu laikā vajadzētu iemācīties vienu
lietu likumdošanā, ka visu nosaka konkrēti likumi.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Inguna Rībena – otro reizi.
I.Rībena (JL).
Cienījamais Estas kungs! Jūs droši vien esat vienkārši
nekompetents šajos jautājumos, es nezinu, kāpēc klāt nav Kultūras
ministrijas parlamentārais sekretārs Ābiķa kungs. Viņš,
iespējams, kaut ko vismaz būtu dzirdējis.
Tas, ko jūs runājāt, pilnībā neatbilst lietas būtībai, jo tika...
vispirms, tad, kad top likumi, vispirms, pirms likumiem, top
likumu koncepcija. Tika noraidīta šā likuma koncepcija!
Es jums tagad nolasīšu šo dokumentu. Ļoti viltīgā kārtā šis
dokuments ir saglabājis nosaukumu tādu, kā mēs nosaucām
likumu – “Par tautas nemateriālā kultūras mantojuma
saglabāšanas koncepciju”.
Nosaukums ir saglabājies droši vien, lai sabiedrībā kaut kādā
mērā imit... teiksim, mieru sētu. Bet 1.punkts nosaka –
atbalstīt tautas nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanas
koncepcijas kopsavilkumā ietvertā risinājuma “A” variantu. Un es
jums tagad nolasīšu, kāds ir “A” variants, jo koncepcija likumam
“Par tautas nemateriālās kultūras likumu” ir “B” variants.
Tātad “A” variants. Tas, kas tika atbalstīts otrdien Ministru
kabineta sēdē: “Atbilstoši konvencijas prasībām tiek veidots
Latvijas nemateriālo kultūras vērtību saraksts, kurā iekļaujamas
nācijai nozīmīgas nemateriālās kultūras vērtības.” Šāds saraksts
dod iespēju vērtības identificēt, taču nenodrošina to saglabāšanu
nākamajām paaudzēm, jo nenosaka saglabāšanas programmu izveidi un
to finansēšanas mehānismu! Konvencija īstenojama likumā par
valsts budžetu kārtējam gadam paredzēto līdzekļu ietvaros.
Es lūdzu nākt tribīnē un runāt, ja jūs kaut aptuveni zināt, par
ko ir runa.
Sēdes vadītājs.
Debates slēdzu. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta
pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 79,
pret – nav, atturas – nav. Pirmajā lasījumā
likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
I.Solovjovs.
13.novembris... oktobris.
Sēdes vadītājs.
Paldies. 13.oktobris.
Nākamais – likumprojekts “Par Konvenciju par dažu
starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju”.
Pirmais lasījums.
Ārlietu komisijas vārdā – deputāts Solovjovs.
I.Solovjovs (LSP).
Kolēģi! Tātad konvencija attiecas uz starptautiskajiem pasažieru
bagāžas un kravas pārvadājumiem, ko veic gaisakuģis. Tā nosaka
unificētu pārvadājumu dokumenta saturu, pārvadātāja pienākumus,
tiesības, pārvadājot pasažierus, bagāžu un kravu, nosūtītāja un
saņēmēja pienākumus, tiesības, pārvadātāja atbildību un zaudējumu
kompensāciju apjomus pasažieru nāves, veselības kaitējuma,
bagāžas bojājuma, kravas bojājumu, aizkavēšanās gadījumos un tā
tālāk.
Ārlietu komisijas vārdā aicinu likumprojektu atbalstīt pirmajā
lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu!
I.Solovjovs.
Tas ir ļoti svarīgs...
Sēdes vadītājs.
Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu
rezultātu! Par – 76, pret – nav, atturas – nav.
Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
I.Solovjovs.
Arī 13.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst. Paldies.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi Militārpersonu izdienas
pensiju likumā”. Otrais lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr.3091. Komisija
likumprojektam uz otro lasījumu priekšlikumus nav saņēmusi un nav
arī pati nevienu priekšlikumu izstrādājusi. Tādēļ komisija ir
lēmusi nodot Saeimai šo likumprojektu pieņemšanai otrajā
lasījumā!
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret – nav,
atturas – nav. Otrajā lasījumā likumprojekta pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam –
15.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt. Paldies.
Nākamais – likumprojekts “Grozījums likumā “Par
maternitātes un slimības apdrošināšanu””. Otrais
lasījums.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Jevgēnija
Stalidzāne.
J.Stalidzāne (LPP).
Cienījamie kolēģi! Strādājam ar dokumentu Nr.3094. Šo
likumprojektu otrajam lasījumam komisija sagatavoja, un ir
iesniegti vairāki priekšlikumi.
1.priekšlikumu sagatavoja Sociālo un darba lietu komisija. Lūdzu
to atbalstīt!
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
2.priekšlikumu arī sagatavojusi Sociālo un darba lietu komisija.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildes.
J.Stalidzāne.
3.priekšlikumu ir iesniegusi Labklājības ministrijas parlamentārā
sekretāre Dita Lūka, un komisija šo priekšlikumu ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildes.
J.Stalidzāne.
4.priekšlikumu arī ir iesniegusi Labklājības ministrijas
parlamentārā sekretāre Lūkas kundze. Priekšlikums no komisijas ir
atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
J.Stalidzāne.
5.priekšlikumu sagatavojusi Sociālo un darba lietu komisija.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Nav iebildes.
J.Stalidzāne.
6.priekšlikums ir Labklājības ministrijas parlamentārās
sekretāres priekšlikums. To komisija nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt komisijai.
J.Stalidzāne.
Un 7.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs, un komisija
to ir atbalstījusi un iesaka izteikt kā likumprojekta
4.pantu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Stalidzāne.
8.priekšlikumu sagatavojusi Sociālo un darba lietu komisija.
Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
J.Stalidzāne.
Vairāk priekšlikumu nav. Komisija ir lēmusi likumprojektu pieņemt
otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā
lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret un atturas –
nav. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
J.Stalidzāne.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam –
15.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Iebildumu nav.
Izskatām likumprojektu “Grozījumi Valsts meža dienesta
likumā”. Otrais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijas vārdā – deputāte Anna Seile.
A.Seile (TB/LNNK).
Godātie deputāti! Dokumenta numurs 3096.
Par izmaiņām 2.pantā spēkā esošajā likumā ir iesniegts pirmais un
otrais priekšlikums. Vienu iesniegusi deputāte Seile, otru –
Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre Lucaua. Atbildīgā
komisija abus šos priekšlikumus ir atbalstījusi daļēji,
izveidojot kopēju redakciju savā 3.priekšlikumā. Lūdzam atbalstīt
šo 3.priekšlikumu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 1., 2. un
3.priekšlikumu.
A.Seile.
3.priekšlikumu iesniedz deputāte Anna Seile. Komisija ir
atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti atbalsta.
A.Seile.
4.priekšlikumu priekšpēdējā lappusē pārejas noteikumos iesniegusi
deputāte Anna Seile. Komisija ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
Un atbildīgā komisija papildina likumprojektu ar 5.priekšlikumu.
Lūdzam atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Tiek atbalstīts.
A.Seile.
Visi priekšlikumi ir izskatīti.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Valsts meža
dienesta likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu rezultātu!
Par – 79, pret – nav, atturas – nav. Otrajā
lasījumā likumprojekts pieņemts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
A.Seile.
14.oktobris.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Deputāti piekrīt.
Lūdzu reģistrācijas režīmu! Reģistrēsimies ar identifikācijas
kartēm!
Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, vārds
paziņojumam Dzintaram Jaundžeikaram.
Dz.Jaundžeikars (LPP).
Uzmanību! Cienījamie kolēģi no Tautsaimniecības komisijas! Lūdzu
uz sēdi Dzeltenajā zālē tūlīt pēc šīs sēdes beigām.
Sēdes vadītājs.
Staņislavs Šķesters.
S.Šķesters (ZZS).
Es lūgtu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputātus uz
sēdi pulksten 11.00. Paldies.
Sēdes vadītājs.
Jānis Reirs.
J.Reirs (JL).
Baltijas asamblejas Latvijas delegācijas sēde Balsošanas zālē
tūlīt pēc reģistrācijas rezultātu paziņošanas. Paldies.
Sēdes vadītājs.
Guntis Bērziņš.
G.Bērziņš (JL).
Gribēju aicināt locekļus no darba grupas par komunistiskā
totalitārisma nosodīšanu pulksten 11 Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisijas telpās. Lūdzu! Pulksten 11.00.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Aleksandram Bartaševičam lūdzu nolasīt reģistrācijas
rezultātus.
A.Bartaševičs (Saeimas sekretāra biedrs).
Cienījamie deputāti! Nav reģistrējušies: Andris Ārgalis, Boriss
Cilevičs, Pēteris Kalniņš, Oskars Kastēns, Aleksandrs Kiršteins,
Vilis Krištopans, Sarmīte Ķikuste, Jānis Lagzdiņš, Ainars
Latkovskis, Linda Mūrniece, Andrejs Radzevičs, Ivans Ribakovs,
Mareks Segliņš, Artis Pabriks, Vjačeslavs Stepaņenko, Kārlis
Strēlis, Ingrīda Ūdre, Arvīds Ulme.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Sēde ir slēgta.