Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra sēdē
Pieņemti noteikumi “Konkurences
padomes nolikums”.
Konkurences padome ir tiešās
pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku konkurences
attīstības un aizsardzības jautājumos. Konkurences padome ir
ekonomikas ministra padotībā. Padotība tiek īstenota pārraudzības
formā.
Konkurences padome darbojas saskaņā ar Konkurences likumā un
Reklāmas likumā tai noteiktajiem uzdevumiem un piešķirtajām
tiesībām.
Konkurences padomi vada Konkurences padomes priekšsēdētājs, kurš
pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes
iestādes vadītāja funkcijas un Konkurences likumā noteiktās
funkcijas.
Konkurences padomes priekšsēdētājs un biroja direktors ir valsts
civildienesta ierēdņi. Konkurences padomes locekļi ir valsts
civildienesta ierēdņi. Konkurences padomes locekļus pēc
kandidatūru apstiprināšanas Ministru kabinetā amatā ieceļ
Konkurences padomes priekšsēdētājs.
Lēmumus konkurences un reklāmas jomā Konkurences padome pieņem,
balsojot Konkurences padomes sēdēs.
Konkurences padomes priekšsēdētāja pieņemtos pārvaldes lēmumus
var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā. Konkurences padomes ierēdņu
un darbinieku faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt,
iesniedzot attiecīgu iesniegumu Konkurences padomes
priekšsēdētājam. Konkurences padomes priekšsēdētāja faktisko
rīcību var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā. Ministrijas lēmumu
var pārsūdzēt tiesā. Konkurences padomes pieņemtos lēmumus
konkurences un reklāmas jomā persona var pārsūdzēt tiesā.
Izskatīts jautājums par Kohēzijas fonda ietvara
dokumentu.
Kohēzijas fonda ietvara dokuments nosaka, kā
Latvijas Republika izmantos Kohēzijas fonda līdzekļus projektu
finansēšanai vides un transporta sektorā.
Kohēzijas fonds tika izveidots, lai veicinātu ekonomisko un
sociālo kohēziju Eiropas Kopienā, finansiāli atbalstot projektus,
tehniski un finansiāli neatkarīgu projektu stadijas un vienotu
veselumu veidojošu projektu grupas vides aizsardzības un
Transeiropas transporta infrastruktūras tīklu jomā. Saskaņā ar
Padomes 1994.gada 16.maija Regulu (EK) Nr.1164/1994 par Kohēzijas
fonda izveidi tas sniedz finansiālu atbalstu projektiem, kas
veicina Eiropas Savienības dibināšanas līgumā noteikto mērķu
sasniegšanu vides un Transeiropas transporta infrastruktūras
tīklu jomā dalībvalstīs, kurās IKP uz iedzīvotāju pēc pirktspējas
paritātes ir mazāks par 90% no Kopienas vidējā rādītāja un kurām
ir programma, lai īstenotu Līguma 104.c pantā izvirzītos
ekonomiskās konverģences nosacījumus.
2002.gada decembrī Kopenhāgenā tika pabeigtas paplašināšanās
sarunas starp esošajām un potenciālajām dalībvalstīm. Centrālās
un Austrumeiropas valstīm pieejamā maksimālā finansējuma summa ir
€ 2 897 miljoni 2004.gadā, € 2 430 miljoni
2005.gadā un € 3 251 miljons 2006.gadā (pastāvošās cenās).
No kopējiem Centrālās un Austrumeiropas valstīm piešķirtajiem
Kohēzijas fonda līdzekļiem laikā no 2004. gada līdz
2006. gadam Latvijai piešķirti 5,07 līdz 7,08%. Pār turpmāko
Kohēzijas fonda līdzekļu sadalījumu nākamajiem gadiem 2006. gadā
lems uz to brīdi esošās dalībvalstis.
Ministru kabinets uzdeva Finanšu ministrijai nodrošināt
uzraudzību pār piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma līdzsvaru
starp 2004.–2006.gadā apstiprinātajiem no Kohēzijas fonda
līdzekļiem finansētajiem projektiem vides un transporta
nozarē.
Finanšu ministrijai pēc Kohēzijas fonda starpniekinstitūciju
pieprasījuma uzdots nodrošināt nepieciešamo grozījumu veikšanu
ietvara dokumentā, Ministru kabineta informēšanu par veicamajiem
grozījumiem, kā arī grozījumu saskaņošanu ar Eiropas
Komisiju.
Satiksmes ministrijai un Vides ministrijai uzdots nodrošināt
projektu pieteikumu sagatavošanu saskaņā ar ietvara dokumentā
noteiktajiem projektu atlases kritērijiem, lai saņemtu
attiecīgajai nozarei maksimāli pieejamo Kohēzijas fonda
finansējumu. Finanšu ministrijai uzdots atbilstoši savai
kompetencei nodrošināt nepieciešamo darbību veikšanu, lai
Latvijas Republikai būtu iespējams saņemt maksimāli pieejamo
Kohēzijas fonda finansējumu.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā informācijas institūcijas un
institūcijas, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas
apliecības reglamentētajās profesijās, izskata pretendenta
iesniegtos dokumentus ārvalstīs iegūtas profesionālās
kvalifikācijas atzīšanai pastāvīgai profesionālajai darbībai
Latvijas Republikā”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
informācijas institūcijas un institūcijas, kas izsniedz
profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās
profesijās, izskata pretendenta iesniegtos dokumentus
profesionālās kvalifikācijas atzīšanai pastāvīgai profesionālajai
darbībai reglamentētā profesijā Latvijas Republikā, piemērojot
vispārējo profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēmu,
speciālo profesionālās kvalifikācijas atzīšanas sistēmu un
profesionālās kvalifikācijas atzīšanu, pamatojoties uz
pretendenta profesionālo pieredzi, un šo institūciju tiesības un
pienākumus pretendenta profesionālās kvalifikācijas atzīšanas
procesā, izņemot gadījumus, ja Latvijas Republikai saistošos
starptautiskajos līgumos ir noteikta cita ārvalstīs iegūtas
profesionālās kvalifikācijas atzīšanas kārtība.
Attiecīgajai reglamentētajai profesijai Latvijas Republikā
noteiktā informācijas institūcija veic pretendenta aizpildītā
iesnieguma un tam pievienoto dokumentu pirmreizējo pārbaudi un
pārliecinās, ka pretendents ir iesniedzis: pilnīgi
aizpildītu iesniegumu profesionālās kvalifikācijas atzīšanas
apliecības iegūšanai; dokumentus, kas apliecina iesniegumā
norādītajai profesijai atbilstošu izglītību un profesionālo
kvalifikāciju (oriģinālus vai informācijas institūcijas
apliecinātas kopijas, vai notariāli apliecinātas
kopijas); personu apliecinoša dokumenta kopiju (uzrādot
oriģinālu); mītnes valsts kompetento institūciju izsniegtus
dokumentus (oriģinālus), kas apliecina pretendenta tiesības veikt
profesionālo darbību attiecīgajā profesijā vai profesionālo
pieredzi mītnes valstī, gadījumos, kas noteikti likumā “Par
reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas
atzīšanu”.
Informācijas institūcija salīdzina pretendenta iesniegtajos
izglītības un profesionālās kvalifikācijas dokumentos
apliecinātās izglītības un praktiskās apmācības ilgumu ar
Latvijas Republikā noteiktajām prasībām profesionālās
kvalifikācijas iegūšanai attiecīgajā reglamentētajā profesijā un
sagatavo izziņu par pretendenta izglītības un profesionālās
kvalifikācijas atbilstību Latvijas Republikā noteiktajām
prasībām.
Informācijas institūcija izziņu un pretendenta iesniegumu kopā ar
tam pievienotajiem dokumentiem pārsūta izskatīšanai un lēmuma
pieņemšanai institūcijai, kas izsniedz profesionālās
kvalifikācijas atzīšanas apliecības attiecīgajā reglamentētajā
profesijā.
Pieņemti “Noteikumi par profesionālās izglītības programmu
īstenošanas izmaksu minimumu uz vienu
izglītojamo”.
Noteikumi nosaka Latvijas izglītības
klasifikācijā iekļauto profesionālās pamatizglītības,
arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības un pirmā līmeņa
profesionālās augstākās izglītības programmu īstenošanas izmaksu
minimumu uz vienu izglītojamo (gadā).
Izglītības programmas izmaksas veido: normējamās izmaksas –
komandējumu un darba braucienu izdevumi, samaksa par
pakalpojumiem, energoresursiem un ūdeni, kā arī mācību līdzekļu,
materiālu, inventāra un iekārtu iegādes un iekārtu modernizēšanas
izdevumi, kā arī nenormējamās izmaksas – stipendijas un
transporta izdevumu kompensācija, dienesta viesnīcas uzturēšanas
izmaksas, kvalifikācijas prakses vadītāja (prakses vietā) darba
samaksa (alga un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas), uzturēšanas izdevumi bāreņiem un bez vecāku
gādības palikušiem izglītojamiem, izdevumi kultūrizglītībai un
sportam, kā arī darbinieku darba samaksa (alga un darba devēja
valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas).
Attiecīgās izglītības programmas
normējamās izmaksas aprēķina, reizinot izglītības tematiskās
jomas “Vadības zinātne un administrēšana” normējamās izmaksas,
kuras noteiktas šo noteikumu 2.pielikumā, ar attiecīgo
koeficientu, kurš noteikts šo noteikumu 3.pielikumā.
Izglītības tematiskās jomas “Vadības zinātne un administrēšana”
programmas normējamās izmaksas uz vienu izglītojamo ir 242,51
lats gadā.
Izglītības programmas nenormējamās izmaksas ir šādas: stipendija
un transporta izdevumu kompensācija uz vienu izglītojamo – 134,00
lati gadā; dienesta viesnīcas uzturēšanas izmaksas uz vienu
viesnīcā dzīvojošo izglītojamo – 158,38 lati; kvalifikācijas
prakses vadītāja (prakses vietā) darba samaksa uz vienu
praktikantu – 2,66 lati stundā atbilstoši attiecīgajā
profesionālās izglītības programmā noteiktajam kvalifikācijas
prakses apjomam. Uzturēšanas izdevumus, kas paredzēti bāreņiem un
bez vecāku gādības palikušiem izglītojamiem, nosaka atbilstoši
normatīvajiem aktiem par sociālajām garantijām bāreņiem un bez
vecāku gādības palikušiem bērniem. Izdevumi kultūrizglītībai un
sportam uz vienu izglītojamo – 15,50 latu gadā. Darbinieku darba
samaksu izglītības programmas īstenošanā uz vienu izglītojamo
nosaka atbilstoši normatīvajiem aktiem par pedagogu darba samaksu
vai par darba samaksas sistēmu no valsts budžeta finansējamo
iestāžu darbiniekiem.
Ministrijas, kuru padotībā ir profesionālās izglītības iestādes,
piemēro izglītības programmu izmaksas attiecīgajam gadam
paredzēto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 1.janvāri.
Pieņemti “Noteikumi par profesionālās kvalifikācijas atzīšanu,
pamatojoties uz profesionālās pieredzes ilgumu un veidu
atsevišķās ekonomiskās darbības jomās”.
Noteikumi nosaka
profesionālās pieredzes ilgumu un veidu Eiropas Savienības
dalībvalstu pilsoņu profesionālās kvalifikācijas atzīšanai
Latvijas Republikā reglamentētajās profesijās, pamatojoties uz
pretendenta profesionālo pieredzi tajās ekonomiskās darbības
jomās, kurās izvirzītas noteiktas prasības attiecībā uz
pretendenta vispārīgajām, komerciālajām vai profesionālajām
zināšanām vai prasmēm.
Par vadības darbu šajos noteikumos minētajās ekonomiskās darbības
jomās uzskatāmas šādas profesijas un
amati: komercsabiedrības vadītājs (piemēram, direktors,
administrators, pārvaldnieks) vai komercsabiedrības filiāles
vadītājs; komercsabiedrības īpašnieka pārstāvis vai vadītāja
vietnieks, ja šis amats saistīts ar atbildību, kas ir līdzvērtīga
īpašnieka vai vadītāja atbildībai; komercsabiedrības
darbinieks, kurš strādā vadošā amatā, kuram ir komerciāla un/vai
tehniska rakstura pienākumi un kurš atbild par vismaz vienu
komercsabiedrības struktūrvienību.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet
no:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada
7.jūnija Direktīvas 1999/42/EK, kas izveido diplomu atzīšanas
mehānismu attiecībā uz profesionālajām darbībām, ko aptver
liberalizācijas direktīvas, un nosaka pārejas pasākumus, un
papildina diplomu atzīšanas vispārējās sistēmas;
2) Padomes 1974.gada 4.jūnija Direktīvas 74/556/EEK, kas nosaka
sīki izstrādātus noteikumus pagaidu pasākumiem attiecībā uz
darbībām ar toksiskiem produktiem, to tirdzniecību un
izplatīšanu, kā arī ar šādu produktu profesionālu izmantošanu
saistītām darbībām, ieskaitot starpnieku darbību;
3) Padomes 1974.gada 4.jūnija Direktīvas 74/557/EEK par to,
kā nodrošināt brīvību veikt uzņēmējdarbību un pakalpojumu
sniegšanas brīvību attiecībā uz pašnodarbinātu personu un
starpnieku darbību toksisku produktu tirdzniecībā un
izplatīšanā;
4) Padomes 1976.gada 13.decembra Direktīvas 77/92/EEK par
pasākumiem, lai veicinātu uzņēmējdarbības veikšanas brīvības un
pakalpojumu sniegšanas brīvības efektīvu īstenošanu
apdrošināšanas aģentu un brokeru darbības jomā (ex ISIC Group
630), un jo īpaši par pārejas pasākumiem attiecībā uz šo
darbības jomu.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums likumā “Par kultūras
pieminekļu aizsardzību””.
Grozījumā noteikts, ka Valsts
kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija ir kultūras ministra
padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts
kontroli kultūras pieminekļu aizsardzībā, veic kultūras mantojuma
apzināšanu, izpēti un pieminekļu uzskaiti.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 378 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 30 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 348 pilsonības pretendentiem 67% ir krievi, 14% – baltkrievi,
9% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 78 540
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 9252 personas.
Pieņemts rīkojums “Par publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras statusa piešķiršanu”.
Saskaņā ar
Dzelzceļa likumu nolemts piešķirt publiskās lietošanas dzelzceļa
infrastruktūras statusu dzelzceļa infrastruktūrai šādos valsts
akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” pārvaldīšanā esošajos
dzelzceļa iecirkņos (arī ar tiem tehnoloģiski saistītajiem
staciju ceļiem un pievadceļiem): Ventspils – Tukums II;
Tukums II – Jelgava; Jelgava – Krustpils; Krustpils –
Daugavpils (pasažieru stacija); Daugavpils (pasažieru stacija) –
Indra – valsts robeža; Rīga (pasažieru stacija) – Krustpils;
Krustpils – Rēzekne II; Rēzekne II – Zilupe – valsts
robeža; valsts robeža – Kārsava – Rēzekne I; Rēzekne I
– Daugavpils (šķirotava); Daugavpils (šķirotava) – Kurcums –
valsts robeža; Valsts robeža – Eglaine – Daugavpils (pasažieru
stacija); Daugavpils apvedceļš (ceļa postenis 524.kilometrā –
ceļa postenis 401.kilometrā); Rīga (pasažieru stacija) – Jelgava;
Jelgava – Liepāja; Jelgava – Meitene – valsts robeža; Rīga
(pasažieru stacija) – Lugaži – valsts robeža; Torņakalns –
Tukums II; Zemitāni – Skulte; Glūda – Reņģe – valsts robeža;
Zasulauks – Bolderāja; Zemitāni – Šķirotava; Daugavpils apvedceļš
(ceļa postenis 191.kilometrā – ceļa postenis 524.kilometrā);
Daugavpils mezgla atzarojumi; Rēzeknes mezgla atzarojumi;
Čiekurkalns – Rīga (Krasta stacija); valsts robeža – Vaiņode –
Priekule – valsts robeža; Rīga (preču stacija) – Ērgļi; Pļaviņas
– Gulbene; Jaunkalsnava – Veseta; Gulbene – Alūksne.
Pieņemti noteikumi “Dzelzceļa pārvadājumu drošības sertifikātu
izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas
kārtība”.
Noteikumi nosaka dzelzceļa pārvadājumu
drošības sertifikātu izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas
kārtību un kritērijus. Drošības sertifikāts tiek izsniegts uz
laiku līdz diviem gadiem.
Iesniegumu drošības sertifikāta saņemšanai pārvadātājs iesniedz
Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā. Iesniegumam pievieno:
statūtu kopiju vai sabiedrības līgumu; Uzņēmumu reģistra
izsniegtās reģistrācijas apliecības kopiju; Valsts dzelzceļa
administrācijas vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
izsniegto speciālo atļauju (licenci) dzelzceļa pārvadājumiem
(kopiju); Valsts dzelzceļa administrācijas izsniegtās ritošā
sastāva reģistrācijas apliecības kopiju vai izziņu par
izmantojamā ritošā sastāva reģistrāciju valsts ritošā sastāva
reģistrā, kā arī informāciju par: ritošā sastāva remonta un
apkopes sistēmu (ritošā sastāva remonta un apkopes nodrošinājumu
apliecinošs dokuments vai cita informācija, kas apliecina
pārvadātāja ritošā sastāva remonta un apkopes nodrošinājumu);
norīkoto drošības konsultantu, ja tiek pārvadātas bīstamās
kravas, vai par pārvadātāja darbinieku zināšanām bīstamo kravu
pārvadāšanas drošības jautājumos, ja pārvadātājs veic operācijas
ar bīstamām kravām; attiecīgajā dzelzceļa infrastruktūras posmā
izmantojamā ritošā sastāva konstrukcijas atbilstību Dzelzceļa
tehniskās ekspluatācijas noteikumu prasībām un piemērotību
attiecīgajiem sliežu ceļiem; pārvadātāja darbinieku zināšanām
attiecībā uz Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumiem, kā
arī attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras lietošanu un tās
īpatnībām; pārvadātāja rīcību avārijas gadījumos, ievērojot
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja noteikto rīcības kārtību;
ritošā sastāva aprīkojuma atbilstību kravas grupai, pārvadājuma
ātrumam, kā arī sakaru, signalizācijas, centralizācijas un
bloķēšanas sistēmām attiecīgajā dzelzceļa infrastruktūras posmā;
tehnoloģiskajiem procesiem, darbības principiem un procedūrām,
kas var ietekmēt dzelzceļa satiksmes drošību; pārvadājumu
drošības uzraudzību; pārvadātāja struktūru (norāda ritošā sastāva
ekspluatācijas, remonta un apkopes struktūrvienības, amatu
nosaukumus un pamatpienākumus); sadarbību ar citu pārvadātāju
(vilces ritošā sastāva, personāla un tehnoloģisko procesu
izmantošana), ja tāda ir; neregulāro pasažieru vilcienu
norīkošanas kārtību, ja tāda ir nepieciešama.
Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija izskata pārvadātāja
iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un, ja konstatē, ka
drošības sertifikāta saņemšanai iesniegtie dokumenti neatbilst šo
noteikumu prasībām vai tajos minētās ziņas ir nepilnīgas vai
neprecīzas, pieprasa pārvadātājam papildu informāciju, norādot
tās iesniegšanas termiņu.
Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija piecu darbdienu laikā pēc
visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas iesniedz tos dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājam, izņemot gadījumu, ja iesnieguma
iesniedzējs ir arī attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs izskata
iesniegumu un 14 darbdienu laikā pēc tā saņemšanas sniedz
Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā atzinumu un priekšlikumus
par drošības sertifikāta derīguma termiņu.
Lēmumu par drošības sertifikāta izsniegšanu vai atteikumu
izsniegt sertifikātu, pamatojoties uz dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītāja atzinumu (izņemot gadījumu, ja iesnieguma
iesniedzējs ir arī attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājs), Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņem piecu
darbdienu laikā no atzinuma saņemšanas dienas.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada
12.decembra noteikumos Nr.433 “Noteikumi par ūdenstilpju un
rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanas
kārtību””.
Grozījumi noteikumos paredz samazināt
rūpnieciskās zvejas tiesību nomas maksu brētliņām Baltijas jūrā
no Ls 1,20 uz Ls 0,75 par vienu tonnu.
Saskaņā ar noteikumiem maksa par makšķerēšanas gada karti
noteikta Ls 3,00, par makšķerēšanas īstermiņa karti (trim
mēnešiem) – Ls 1,00 un makšķerēšanas īstermiņa karti (trim
mēnešiem) makšķerēšanas vietā – Ls 2,00. Noteikumos paredzēts
mainīt makšķerēšanas gada un īstermiņa karšu cenas.
Palielinot maksu par makšķerēšanas gada karti no Ls 3,00 uz Ls
5,00, maksu par makšķerēšanas īstermiņa karti (trim mēnešiem)
paredzēts mainīt no Ls 1,00 uz Ls 2,00 un par makšķerēšanas
īstermiņa karti (trim mēnešiem) makšķerēšanas vietā no – Ls 2,00
uz Ls 3,00.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā piešķir mērķdotāciju
plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas
plānojumu izstrādei”.
Noteikumi nosaka mērķdotāciju
plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas
plānojumu izstrādei piešķiršanas kārtību. Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrija mērķdotāciju piešķir saskaņā ar
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto kopējo mērķdotācijas
apjomu. Mērķdotāciju piešķir teritorijas plānojuma vai tā
grozījumu izstrādei.
Mērķdotācijas piešķiršanai ar reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministra rīkojumu izveido Mērķdotācijas teritorijas
plānojumu izstrādei piešķiršanas komisiju un apstiprina tās
nolikumu. Komisijas sastāvā iekļauj pārstāvjus no Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Finanšu ministrijas,
Tieslietu ministrijas, Vides ministrijas, Zemkopības ministrijas,
Ekonomikas ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības.
Komisija mērķdotāciju var piešķirt: plānošanas reģiona attīstības
padomei; rajona padomei; vietējai pašvaldībai.
Mērķdotāciju piešķir līdz 75% no kopējām teritorijas plānojuma
vai tā grozījumu izstrādes izmaksām, bet ne vairāk par: 15 000
latiem – plānošanas reģiona, rajona un republikas pilsētas
teritorijas plānojumam; 12 000 latiem – pilsētas un novada
teritorijas plānojumam; 7000 latiem – pagasta teritorijas
plānojumā; 4000 latiem – grozījumiem rajona plānojumā, vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumā, ja to nepieciešamību nosaka
Eiropas Savienības regula, likums vai Ministru kabineta
noteikumi.
Papildu mērķdotāciju 1000 latu apmērā teritorijas plānojumu vai
to grozījumu izstrādei piešķir tām pašvaldībām, kurām saskaņā ar
Ministru kabineta 2004.gada 23.marta noteikumiem Nr.157 “Kārtība,
kādā veicams ietekmes uz vidi stratēģiskais novērtējums”
nepieciešams ietekmes uz vidi stratēģiskais novērtējums.
Plānošanas reģiona attīstības padome, rajona padome vai vietējā
pašvaldība pēc lēmuma pieņemšanas par plānojuma izstrādes sākšanu
iesniedz ministrijai pieteikumu mērķdotācijas saņemšanai.
Ministrija izvērtē pieteikumu atbilstību šiem noteikumiem un:
nodod izskatīšanai komisijai, ja tas atbilst šo noteikumu
prasībām; nosūta mērķdotācijas pieprasītājam motivētu atzinumu
par pieteikuma neatbilstību šiem noteikumiem. Komisija izskata
mērķdotācijas pieprasītāja pieteikumu un lemj par mērķdotācijas
piešķiršanu vai atteikumu. Komisijas lēmums stājas spēkā, kad to
apstiprina ministrs. Ministrija divu nedēļu laikā pēc lēmuma par
mērķdotācijas piešķiršanu apstiprināšanas nosūta to mērķdotācijas
saņēmējam un Valsts kasei, kas izmaksā avansa maksājumu 50%
apmērā no piešķirtās mērķdotācijas, ņemot vērā apstiprinātās
finansēšanas plānā noteiktās summas.
Mērķdotācijas saņēmējs mērķdotāciju apgūst 18 mēnešu laikā no
komisijas lēmuma spēkā stāšanās brīža. Mērķdotācijas saņēmējs
mērķdotācijas daļu, kura vēl nav izmaksāta, sedz no saviem
finanšu līdzekļiem.
Priekšroka mērķdotācijas saņemšanai ir: to pašvaldību teritoriju
plānojumu izstrādei, kuras mērķdotāciju nav saņēmušas; Baltijas
jūras un Rīgas jūras līča piekrastes pašvaldību teritorijas
plānojumu izstrādei; administratīvi teritoriālās reformas procesā
apvienoto vietējo pašvaldību (novadu) teritorijas plānojumu
izstrādei; to pašvaldību teritoriju plānojumu izstrādei, kurās
vairāk nekā 30% no pašvaldības teritorijas aizņem ar likumu vai
Ministru kabineta noteikumiem izveidotas īpaši aizsargājamās
dabas teritorijas, izņemot Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta
neitrālo zonu.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments