Par Valsts kases veiktās klientu aptaujas rezultātiem
Valsts kase laikā no 6.jūlija līdz
16.augustam veica klientu aptauju, lai izzinātu klientu vēlmes un
vajadzības, pilnveidotu Valsts kases darbību un uzlabotu sniegto
pakalpojumu kvalitāti.
Kopumā tika saņemta 651 aizpildīta aptaujas anketa. Veiktajā
aptaujā vislielāko atsaucību izrādījuši klienti, kuri Valsts kasi
apmeklē ne retāk kā reizi nedēļā (44%). Ar aptaujas starpniecību
Valsts kase vēlējās noskaidrot klientu atsauksmes par Valsts
kases sniegto pakalpojumu kvalitāti – maksājumu veikšanas
procesu, finansēšanas plānu apstrādi, kontu atvēršanu/slēgšanu,
arī uzzināt klientu viedokli par aktuālajām problēmām pārskatu
sagatavošanā un grāmatvedības uzskaitē. Valsts kase plāno ieviest
elektroniskos pakalpojumus, tāpēc anketā tika ietverti jautājumi,
lai noskaidrotu, kādus pakalpojumus klienti vēlas saņemt
elektroniski un cik daudziem no aptaujātajiem ir tehniskās
iespējas tos izmantot.
Aptaujas rezultāti rāda, ka 87% no aptaujātajiem maksājumu
veikšanas procesu kopumā novērtējuši pozitīvi, bet vērtējumu
“apmierinoši” vai “neapmierinoši” devuši attiecīgi 3,8 % un 0,8%
aptaujāto. Piektā daļa no aptaujātajiem norādījuši, ka problēmas
maksājumu veikšanā rada nepilnīgi saņemtā informācija no darījuma
partneriem.
Saņemti vairāki klientu ieteikumi par izmantoto kontu izrakstu
saņemšanas termiņu un to noformējumu, kā arī par kopsavilkumu
kases izdevumiem/ieņēmumiem ekonomiskās klasifikācijas griezumā
saņemšanu. Ņemot vērā izteiktos ierosinājumus, Valsts kase
analizēs, kas kavē attiecīgo dokumentu izsniegšanas termiņu
klientam vēlamā periodā, kā arī izskatīs iespējas mainīt konta
izraksta noformējumu.
No klientu atbildēm ir iegūta vērtīga informācija par Valsts
kases sagatavotās “Valsts budžeta iestāžu pusgada, deviņu mēnešu,
gada un pašvaldību budžeta iestāžu gada pārskatu sagatavošanas
instrukcijas” un Finanšu ministrijas sagatavotās “Valsts
(pašvaldības) budžeta iestāžu pašvaldību budžeta grāmatvedības
uzskaites instrukcijas” nepilnībām un nepieciešamajiem
uzlabojumiem tajās. Saņemtā informācija tiks izmantota, veicot
grozījumus Valsts kases instrukcijā un sniedzot priekšlikumus
Finanšu ministrijai instrukcijas aktualizēšanai.
Valsts kase ir izvirzījusi mērķi pāriet uz elektroniskajiem
maksājumiem un tiešsaistes (on-line) informācijas apmaiņu ar
klientiem. Pašreiz notiek darbs pie projekta, lai klientiem šādus
pakalpojumus pilnā apmērā varētu nodrošināt, sākot ar
2005.gadu.
Pēc aptaujas rezultātiem, 80 procentiem no aptaujātajiem ir
pastāvīgs interneta pieslēgums un līdz ar to arī iespēja
elektroniski veikt informācijas apmaiņu (veikt maksājumus, saņemt
kontu izrakstus, elektroniski apskatīt konta stāvokli, saņemt
informāciju par Valsts kases jaunumiem).
Visi saņemtie ierosinājumi ir apkopoti un tiks ņemti vērā,
turpinot Valsts kases sniegto pakalpojumu uzlabošanu. Valsts kase
pateicas visiem klientiem, kas izrādīja atsaucību un aizpildīja
aptaujas anketas.
Valsts kases informācija