Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra sēdē
Pieņemti “Noteikumi par pazemes
ūdens resursu apzināšanas kārtību un kvalitātes
kritērijiem”.
Noteikumi nosaka: pazemes ūdens resursu
apzināšanas kārtību; kārtību, kādā nosakāma antropogēno slodžu
ietekme uz pazemes ūdensobjektiem; pazemes ūdensobjektu klases un
pazemes ūdeņu labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus.
Sagatavojot upju baseinu apsaimniekošanas
plānu un pasākumu programmu, lai sasniegtu apsaimniekošanas plānā
noteiktos vides kvalitātes mērķus, Valsts ģeoloģijas dienesta
teritoriālās struktūrvienības – upju baseinu pārvaldes – apzina
pazemes ūdens resursus, izpēta antropogēno slodžu ietekmi uz
pazemes ūdensobjektiem un novērtē pazemes ūdensobjektu kvalitāti
un kvantitatīvo stāvokli.
Valsts un pašvaldību institūcijas pēc pārvalžu pieprasījuma
sniedz tām informāciju, kas nepieciešama, lai apzinātu pazemes
ūdens resursus, noteiktu antropogēnās slodzes un novērtētu
pazemes ūdensobjektu kvalitāti un kvantitatīvo stāvokli.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas
Parlamenta un Padomes 2000.gada 23.oktobra Direktīvas 2000/60/EK,
ar ko izveido sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas
jomā.
Pieņemti “Noteikumi par virszemes ūdensobjektu tipu
raksturojumu, klasifikāciju, kvalitātes kritērijiem un
antropogēno slodžu noteikšanas kārtību”.
Noteikumi
nosaka: virszemes ūdensobjektu tipu raksturojumu un
virszemes ūdensobjektu klasifikāciju; antropogēnās slodzes
noteikšanas kārtību, kā arī prioritārās vielas un to emisijas
ierobežošanas kārtību; virszemes ūdeņu augstas, labas,
vidējas, sliktas un ļoti sliktas ekoloģiskās kvalitātes
kritērijus, labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes kritērijus, kā
arī stipri pārveidota vai mākslīga ūdensobjekta ekoloģiskā
potenciāla kritērijus (arī laba ekoloģiskā potenciāla
kritērijus).
Lai sagatavotu upju baseinu apsaimniekošanas plānu un pasākumu
programmas, kā arī noteiktu apsaimniekošanas plānā iekļaujamos
vides kvalitātes mērķus, Valsts ģeoloģijas dienesta teritoriālās
struktūrvienības – upju baseinu pārvaldes –, pamatojoties uz
esošajiem monitoringa datiem: iedala upes, ezerus, piekrastes un
pārejas ūdeņus virszemes ūdensobjektos un nosaka katra
ūdensobjekta tipu; klasificē virszemes ūdensobjektus un stipri
pārveidotus vai mākslīgus ūdensobjektus; nosaka virszemes ūdeņu
antropogēno slodzi un, ņemot vērā ūdensobjekta kvalitāti un
antropogēnās slodzes ietekmi, nosaka virszemes ūdensobjektus,
kuros ir risks nesasniegt vides kvalitātes mērķus.
Pēc pārvalžu pieprasījuma valsts un pašvaldību institūcijas
sniedz to rīcībā esošo informāciju un datus, kas nepieciešami,
lai raksturotu virszemes ūdensobjektu tipus un novērtētu to
kvalitāti, kā arī noteiktu virszemes ūdensobjektu antropogēno
slodzi.
Virszemes ūdensobjektu – upju, ezeru, piekrastes un pārejas ūdeņu
–tipu nosaka atbilstoši virszemes ūdensobjektu tipu
raksturojumam. Ūdensobjektu tipu raksturojumu izmanto atsevišķu
virszemes ūdensobjektu noteikšanai apsaimniekošanas plānu
izstrādes gaitā.
Iedalot upes, ezerus, piekrastes un pārejas ūdeņus virszemes
ūdensobjektos, izvērtē būtiskus apstākļus (piemēram, antropogēnās
slodzes ietekmi (arī ūdenstilpes vai ūdensteces morfoloģiskās
pārmaiņas), ūdeņu izmantošanu dzeramā ūdens ieguvei, to saistību
ar aizsargājamām teritorijām), kā arī ievēro šādus nosacījumus:
vienā ūdensobjektā apvieno tikai attiecīgajam ūdensobjektu tipam
atbilstošus virszemes ūdeņus; ūdensobjekts nepārklājas ar citu
ūdensobjektu un nešķērso cita ūdensobjekta robežas; ūdensobjekts
atbilstoši ekoloģiskajai un ķīmiskajai kvalitātei ir viendabīgs;
ūdensobjekta ūdeņi uzskatāmi par nodalītiem un nozīmīgiem
hidrogrāfiskā tīkla elementiem.
Ūdens apsaimniekošanas likumā noteiktajās aizsargājamās
teritorijās esošie virszemes ūdeņi var būt atsevišķi
ūdensobjekti, ja atsevišķs ūdensobjekts nepieciešams, lai
nodrošinātu konkrētās teritorijas aizsardzību un apsaimniekošanu,
un ja šie ūdeņi uzskatāmi par nodalītiem un nozīmīgiem
hidrogrāfiskā tīkla elementiem.
Virszemes ūdensobjektus iedala ekoloģiskās kvalitātes klasēs un
ķīmiskās kvalitātes klasēs. Virszemes ūdensobjektus saskaņā ar
šajos noteikumos noteiktajiem ekoloģiskās kvalitātes kritērijiem
(bioloģiskajiem, hidromorfoloģiskajiem, ķīmiskajiem un fizikāli
ķīmiskajiem) un noteikto kritēriju skaidrojumu iedala augstas
(etalonstāvokļa) ekoloģiskās kvalitātes klasē, labas ekoloģiskās
kvalitātes klasē vai vidējas ekoloģiskās kvalitātes klasē. Ja
dati liecina, ka ūdensobjekta ekoloģiskā kvalitāte ir sliktāka
par vidējo, to iedala sliktas ekoloģiskās kvalitātes klasē vai
ļoti sliktas ekoloģiskās kvalitātes klasē, lai varētu izvēlēties
piemērotākos pasākumus attiecīgā ūdensobjekta stāvokļa
uzlabošanai.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas
Parlamenta un Padomes 2000.gada 23.oktobra Direktīvas 2000/60/EK,
ar ko nosaka sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas
jomā.
Pieņemti “Noteikumi par maksu, kuru pašvaldība iekasē par
aģitācijas materiālu izvietošanu pirms Eiropas Parlamenta
vēlēšanām, Saeimas vēlēšanām un pašvaldību
vēlēšanām”.
Noteikumi nosaka maksu, kuru pašvaldība
iekasē par aģitācijas materiālu izvietošanu publiskās vietās
pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, Saeimas vēlēšanām un
pašvaldību vēlēšanām.
Maksas aprēķināšanas tarifs ir divi lati par vienu aģitācijas
materiālu nesēja kvadrātmetru mēnesī. Ja speciāli šim nolūkam
veidotā aģitācijas materiālu nesēja virsmas izmērs ir mazāks par
1 m2, aprēķinos lieto noteiktu minimālo skaitli 1
(viens).
Maksu aprēķina, izmantojot šādu formulu: Ls 2 x R x P x L x Z,
kur:
R – aģitācijas materiālu nesēja laukums (m2); P –
platības koeficients; L – eksponēšanas ilgums mēnešos
(viena diena – viena trīsdesmitā daļa no mēneša);
Z – zonas koeficients (mainīgais no 0,1 līdz 10, kuru
pašvaldība ir tiesīga noteikt ar domes (padomes) lēmumu).Platības
koeficients vienam aģitācijas materiālu nesējam, ņemot vērā tā
virsmas izmēru: mazāks par 3 m2 (neieskaitot) – 1; no
3 m2 līdz 20 m2 (neieskaitot) – 0,8; no 20
m2 līdz 100 m2 (neieskaitot) – 0,6; no 100
m2 līdz 200 m2 (neieskaitot) – 0,4; 200
m2 un lielāks – 0,3. Maksu ieskaita pašvaldības
budžetā.
Noteikumi nosaka, ka aģitācijas materiālus izvieto pēc maksas
ieskaitīšanas pašvaldības budžetā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par radiācijas
drošību un kodoldrošību””.
Likuma mērķis ir nodrošināt
cilvēku un vides aizsardzību no jonizējošā starojuma kaitīgās
iedarbības un noteikt valsts iestāžu, fizisko un juridisko
personu pienākumus un tiesības radiācijas drošības un
kodoldrošības jomā; tas nosaka drošības prasības jonizējošā
starojuma avotiem un darbībām ar tiem un izvirza īpašas prasības
valsts nozīmes jonizējošā starojuma objektiem, kā arī nosaka
pienākumu sadali starp valsts iestādēm radiācijas drošības un
kodoldrošības jomā.
Likumā noteikts, ka valsts uzraudzību un kontroli radiācijas
drošībā un kodoldrošības jomā veic Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas pārraudzībā esoša valsts
pārvaldes iestāde – Radiācijas drošības centrs. Centra
pārraudzību atbilstoši Ministriju iekārtas likumam veic vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs, kā arī likumā
tiek nosauktas institūcijas, kas ir ministriju pakļautībā un
pārraudzībā. Šos likuma pantus ir nepieciešams precizēt
atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam, neparedzot
pārraudzībā un pakļautībā esošās institūcijas, kā arī precizēt tā
pantus atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam “Par Vides
aizsardzības un reģionālās ministrijas un Finanšu ministrijas
funkciju pārdali un nodošanu Ekonomikas ministrijai un Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrijai”.
Ņemot vērā, ka daļa no Latvijas Republikas valsts robežas
vienlaikus ir Eiropas ekonomikas zonas ārējā robeža, nepieciešams
veikt grozījumus likumā, lai noteiktu, ka Valsts robežsardze
sadarbībā ar muitas iestādēm, Pārtikas un veterināro dienestu un
Radiācijas drošības centru veic radiometrisko kontroli uz
Latvijas Republikas valsts robežas, kas vienlaikus ir Eiropas
Ekonomikas zonas ārējā robeža, lai nodrošinātu, ka pāri robežai
tiek pārvietotas tikai tādas kravas, kurās radioaktīvo vielu
daudzums nepārsniedz pieļaujamās normas, kā arī netiek ievesti un
izvesti nedeklarēti jonizējošā starojuma avoti.
Likums tiek papildināts, nosakot, ka operatoram ir pienākums
katru gadu līdz 31.janvārim nosūtīt Radiācijas drošības centram
informāciju par izmaiņām, kas saistītas ar jonizējošā starojuma
avotiem un darbībām ar tiem, darbiniekiem vai citām notikušajām
pārmaiņām, kas ietekmējušas radiācijas drošību un kodoldrošību
iepriekšējā kalendārajā gadā.
Ņemot vērā, ka likumā (3.pants, 13.pants, 14.pants u.c.) ir
iekļautas normas no Padomes 1996. gada 13. maija Direktīvas
96/29/Euratom, kas nosaka drošības pamatstandartus darbinieku un
iedzīvotāju veselības aizsardzībai pret jonizējošā starojuma
radītajām briesmām, grozījumos tiek iekļauta informatīva atsauce
uz šo Direktīvu.
Pieņemts rīkojums “Par Ministru kabineta Atzinības raksta
piešķiršanu”.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem
“Ministru kabineta Atzinības raksta nolikums” pieņemts Ministru
kabineta Apbalvošanas padomes priekšlikums un Ministru kabineta
Atzinības raksts piešķirts Izglītības un zinātnes ministrijas
valsts sekretāra pienākumu izpildītājam Valdim Eglem par nozīmīgu
ieguldījumu Latvijas zinātnes attīstībā.
Noteikts, ka Ministru kabineta Atzinības rakstu V.Eglem pasniedz
izglītības un zinātnes ministrs Juris Radzevičs.
Pieņemts rīkojums “Par Biznesa institūta RIMPAK Livonija
rektora apstiprināšanu”.
Rīkojums paredz saskaņā ar
Augstskolu likumu apstiprināt tiesību doktoru Aleksandru
Krasiļņikovu par Biznesa institūta RIMPAK Livonija
rektoru.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2002.gada
4.novembra noteikumos Nr.498 “Kārtība, kādā profesionālā militārā
dienesta karavīrs pilda valsts civildienesta ierēdņa
amatu””.
Grozījums noteikumos ir izstrādāts saskaņā ar
Valsts civildienesta likumu, kurš pilnvaro Ministru kabinetu
noteikt kārtību, kādā profesionālā militārā dienesta karavīrs
pilda valsts civildienesta ierēdņa amatu.
Tiek paplašināts to civildienesta ierēdņu amatu saraksts, kurus
var ieņemt profesionālā dienesta karavīrs. Grozījums nosaka, ka
karavīru var iecelt šādos ierēdņa amatos: ministrijā:
departamenta direktors (tikai Aizsardzības ministrijā);
departamenta direktora vietnieks; nodaļas vadītājs un viņa
vietnieks; valsts sekretāra padomnieks; vecākais referents un
vecākais inspektors; Aizsardzības ministrijas pārstāvis
starptautiskajā organizācijā un Aizsardzības ministrijas
padomnieks. Ministrijas padotībā esošajās iestādēs: iestādes
vadītājs un viņa vietnieks (tikai Aizsardzības ministrijas
padotībā esošajās iestādēs); departamenta direktors un viņa
vietnieks; daļas vadītājs un viņa vietnieks; sektora vadītājs un
viņa vietnieks; vecākais referents, vecākais inspektors un
vecākais eksperts.
Pieņemti noteikumi “Bērnu tiesību aizsardzības komisijas
nolikums” un rīkojums “Par Bērnu tiesību aizsardzības komisijas
personālsastāvu”.
Bērna tiesību aizsardzības komisija ir
konsultatīva koleģiāla institūcija, kuras mērķis ir veicināt
bērna tiesību aizsardzības politikas īstenošanu valstī saskaņā ar
ANO 1989.gada 20.novembra Konvenciju par bērna tiesībām, Bērnu
tiesību aizsardzības likumu un citiem normatīvajiem aktiem bērna
tiesību aizsardzības jomā. Komisijas lēmumiem ir ieteikuma
raksturs.
Komisijai ir noteiktas šādas funkcijas: veicināt vienotas bērna
tiesību aizsardzības politikas izstrādi valstī; sekmēt bērna
tiesību aizsardzības politikas īstenošanu; veicināt sabiedrības
iesaistīšanos bērna tiesību aizsardzības politikā. Komisijai
noteikti šādi uzdevumi: izskatīt un izvērtēt fizisko un juridisko
personu priekšlikumus par bērna tiesību aizsardzības politikas
īstenošanu; izvērtēt bērna tiesību aizsardzības politikas
īstenošanu valstī; sniegt priekšlikumus ilgtermiņa valsts
politikas plānošanas dokumentu projektiem bērna tiesību
aizsardzības jomā un kārtējā gada valsts programmai bērnu un
ģimenes stāvokļa uzlabošanai.
Komisijai ir tiesības: uzaicināt uz komisijas sēdi valsts un
pašvaldību iestāžu, kā arī nevalstisko organizāciju pārstāvjus;
pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām,
juridiskajām un fiziskajām personām informāciju par bērna tiesību
aizsardzības jautājumiem un normatīvo aktu ievērošanu bērna
tiesību aizsardzības jomā; atbilstoši kompetencei izveidot darba
grupas jautājumu padziļinātai izpētei.
Nolikumā noteikts, ka komisijas sastāvā ir: bērnu un ģimenes
lietu ministrs; iekšlietu ministrs; izglītības un zinātnes
ministrs; īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas
lietās; labklājības ministrs; veselības ministrs; Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Bērnu tiesību
aizsardzības apakškomisijas priekšsēdētājs; Valsts cilvēktiesību
biroja direktors; Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis;
UNICEF Latvijas nacionālās komitejas izpilddirektors; Latvijas
Bērnu fonda viceprezidents; “Glābiet bērnus!” Latvijas
organizācijas direktors. Noteikts, ka komisijas priekšsēdētājs ir
bērnu un ģimenes lietu ministrs.
Ministru kabinets apstiprināja Bērnu tiesību aizsardzības
komisijas personālsastāvu, par komisijas priekšsēdētāju iecelts
bērnu un ģimenes lietu ministrs Ainārs Baštiks.
Pieņemts rīkojums “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
8.augusta rīkojumā Nr.385 “Par fondiem un starptautiskajām
izglītības un sadarbības programmām””.
Atbilstoši
likumam “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” ar iedzīvotāju
ienākuma nodokli netiek apliktas stipendijas, kas izmaksātas no
budžeta, Ministru kabineta apstiprināta fonda līdzekļiem vai no
to starptautisko izglītības vai sadarbības programmu līdzekļiem,
kurās līdzdalību ir apstiprinājis Ministru kabinets. Atklātie
sabiedriskie fondi un starptautiskās izglītības vai sadarbības
programmas tiek apstiprinātas ar Ministru kabineta 2001.gada
8.augusta rīkojumu Nr.385 “Par fondiem un starptautiskajām
izglītības un sadarbības programmām”.
Rīkojums izstrādāts, pamatojoties uz atklātā sabiedriskā fonda
“Rīgas Tehniskās universitātes Attīstības fonds” Finanšu
ministrijā iesniegto lūgumu. Atklātā sabiedriskā fonda mērķis ir
sadarbībā ar vietējām un starptautiskām institūcijām Latvijā
veidot augstākās tehniskās izglītības iestādes par moderniem
izglītības, zinātnes un kultūras centriem. Fonda galvenie
uzdevumi ir sekmēt augstākās izglītības attīstību Latvijā, kas
atbilstu sabiedrības un tirgus prasībām, starptautiskajiem
standartiem, kā arī veicināt atsevišķu Latvijai nepieciešamu
izglītības un zinātnes programmu realizāciju. Minētā fonda
ietvaros ir paredzēts Rīgas Tehniskās universitātes Elektronikas
un telekomunikāciju fakultātes studentiem piešķirt stipendijas,
kas tiks finansētas no SIA “Samsung Electronics” ziedojuma
summām.
Vienlaikus, ņemot vērā Valsts kultūrkapitāla fonda juridiskā
statusa un nosaukuma maiņu pēc Valsts kultūrkapitāla fonda likuma
pieņemšanas, ir precizēts rīkojuma 1.1.apakšpunkts. Tas
nepieciešams arī tādēļ, ka atbilstoši minētā likuma pārejas
noteikumiem publiskais nodibinājums “Valsts kultūrkapitāla fonds”
ir tikai valsts bezpeļņas akciju sabiedrības “Kulturkapitāla
fonds” saistību, mantas un finanšu līdzekļu pārņēmējs, bet ne
tiesību pārņēmējs.
Rīkojumā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikuma ir
iekļautas jaunas starptautiskās izglītības un sadarbības
programmas: augstākās izglītības programma “Erasmus Mundus” un
augstākās izglītības programma “TEMPUS III”.
Pieņemti “Noteikumi par muitas iestāžu pakalpojumu valsts
nodevu”.
Noteikumi nosaka valsts nodevas likmes par
muitas iestāžu pakalpojumiem un to samaksas kārtību.
Valsts nodevas likmes ir šādas (latos): par katru muitas ierēdņa
darba stundu, muitojot preces ārpus muitas iestādes atrašanās
vietas (nepilna darba stunda uzskatāma par pilnu) vai darba
laika, izņemot preču muitošanu, noformējot muitas procedūru –
tranzītu – 20 latu; par preču pagaidu uzglabāšanu muitas iestāžu
atļautajās vietās, pārsniedzot laika limitu, kas noteikts preču
nodošanai muitošanas vai uzglabāšanas režīmā: par pirmajām 15
diennaktīm – 0,1% no preču vērtības; par nākamajām 15 diennaktīm
– 0,3% no preču vērtības; pēc 30 diennaktīm – par katru nākamo
diennakti 2% no preču vērtības; par preces izcelsmes vai preces
atbilstības Kombinētās nomenklatūras kodam noteikšanu, ja tiek
izmantoti Valsts ieņēmumu dienesta Galvenās muitas pārvaldes
Muitas laboratorijas pakalpojumi, – 50 latu.
Noteikts, ka valsts nodevu maksā pirms muitas iestāžu pakalpojumu
saņemšanas. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 1999.gada
20.aprīļa noteikumi Nr.146 “Noteikumi par muitas iestāžu
pakalpojumu valsts nodevu”.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku
likumā”.
Nacionālo bruņoto spēku likums nosaka Sauszemes
spēku, Jūras spēku un Gaisa spēku uzdevumus. Vienlaikus likumā
noteikts, ka citu, šajā likuma neparedzētu, uzdevumu veikšanā
Nacionālo bruņoto spēku vienības (apakšvienības) drīkst iesaistīt
tikai ar Ministru kabineta rīkojumu.
2001.gadā parakstītais sadarbības līgums starp Nacionālajiem
bruņotajiem spēkiem un Valsts meža dienestu paredz līgumslēdzēju
pušu sadarbību meža ugunsgrēku ierobežošanā.
Lai nodrošinātu sadarbības operativitāti (kā to prasa ugunsgrēku
dzēšanas specifika), nepieciešams likumā paredzēt Sauszemes
spēku, Jūras spēku un Gaisa spēku uzdevumu piedalīties meža
ugunsgrēku ierobežošanā.
Ņemot vērā Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku tehniskas iespējas
un to rīcībā esošo speciālo aprīkojumu, likumā Gaisa spēkiem
nepieciešams paredzēt uzdevumu piedalīties arī ugunsgrēku
dzēšanā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un
nodevām”” .
Likumprojekts precizē, ka valsts nodeva ir
par uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu
izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem, kā arī par vīzas
pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu izskatīšanu un ar to
saistītajiem pakalpojumiem.
Saskaņā ar likumprojektu arī novadu pašvaldības būs tiesīgas
noteikt pašvaldības nodevu.
Grozījums likumā nosaka, ka Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde no Valsts ieņēmumu dienesta būtu tiesīga saņemt
informāciju par ārzemnieka, uzaicinātāja, ja tas ir uzņēmies
nodrošināt ārzemnieku ar nepieciešamo iztikas nodrošinājumu,
kamēr ārzemnieks uzturēsies Latvijas Republikā, nodokļu
maksājumiem. Šāda iespēja nodrošinātu Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldi ar informāciju vai juridiskās personas maksā
nodokļus, t.sk. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas. Šāda iespēja nodrošinās ārzemnieka sniegto ziņu
pārbaudi – vai par viņu vai personu, kurš ir uzņēmies ārzemnieku
nodrošināt ar nepieciešamo iztikas nodrošinājumu, tiek maksāti
nodokļi par tādu darba algu, kāda norādīta darba līgumā vai
juridiskās personas izsniegtajā izziņā.
Pieņemti “Noteikumi par valsts aģentūras “Maksātnespējas
administrācija” sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem”,
kuri nosaka valsts aģentūras “Maksātnespējas administrācija”
sniegto publisko pakalpojumu izcenojumus.
Maksātnespējas administrācijas sniedzamo publisko pakalpojumu
izcenojumi (norādīti bez pievienotās vērtības nodokļa) ir šādi:
par maksātnespējas procesu administratoru apmācību – 300 latu;
par maksātnespējas procesu administratoru apmācību atkārtotai
sertificēšanai – 150 latu; par maksātnespējas procesu
administratoru pirmreizēju sertificēšanu – 200 latu; par
maksātnespējas procesu administratoru atkārtotu sertificēšanu –
80 latu; par maksātnespējas procesu administratora sertifikāta
derīguma termiņa pagarināšanu – 50 latu; par maksātnespējas
procesu administratora sertifikāta dublikāta izsniegšanu – 30
latu; par maksātnespējas procesu administratora sertifikāta
atjaunošanu – 50 latu; par semināriem – 30 latu par stundu; par
juridisko konsultāciju sniegšanu – 20 latu par stundu.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 452 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 56 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 396 pilsonības pretendentiem 69% ir krievi, 11% – baltkrievi,
12% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 78
984personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3016; 1997.gadā – 2992;
1998.gadā – 4439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 9696 personas.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā piešķiramas valsts
mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu
sagatavošanai un administratīvo teritoriju
izpētei”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķiramas
valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības)
projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju
izpētei.
Valsts mērķdotāciju piešķir šādā apmērā: pašvaldību apvienošanās
(sadarbības) projekta sagatavošanai – līdz 10 000 latiem;
administratīvo teritoriju izpētei – līdz 2000 latiem.
Valsts mērķdotāciju attiecīgajai pašvaldībai piešķir un izmaksā,
pamatojoties uz reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministra rīkojumu.
Lai saņemtu valsts mērķdotāciju, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā iesniedz šādus dokumentus:
apvienošanās projekta sagatavošanai: pašvaldību grupas pieteikumu
apvienošanās projekta sagatavošanai; attiecīgajā pašvaldību grupā
ietilpstošo pašvaldību domju (padomju) lēmumus par apvienošanās
projekta sagatavošanas uzdošanu vienai no tām; attiecīgās
pašvaldības domes (padomes) lēmumu par apņemšanos sagatavot
apvienošanās projektu saskaņā ar Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 8.pantu; ja kāda no pašvaldību grupas pašvaldībām
ir atteikusies iesniegt pieteikumu apvienošanās projekta
sagatavošanai, – atteikuma pamatojumu; apvienošanās projekta
izstrādes izdevumu tāmi un priekšlikumus par projekta izpildes
termiņu. Administratīvo teritoriju izpētei: pašvaldību grupas
pieteikumu administratīvo teritoriju izpētei; attiecīgajā
pašvaldību grupā ietilpstošo domju (padomju) lēmumus par
administratīvo teritoriju izpētes uzdošanu vienai no tām;
attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmumu par apņemšanos
veikt administratīvo teritoriju izpēti saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 7.pantu; administratīvo teritoriju
izpētes izdevumu tāmi un priekšlikumus par izpētes izpildes
termiņu.
Mērķdotāciju pašvaldību grupai piešķir, ja ministrijā saņemti
šajos noteikumos minētie dokumenti un pašvaldību grupas
vienošanās par nodomu izveidot novadu atbilst parakstītajam
sarunu protokolam, kurā panākta vienošanās saskaņā ar Ministru
kabineta noteikto sarunu procedūru par novadu izveidošanas modeļa
precizēšanu, un Administratīvi teritoriālās reformas likuma
2.pantā noteiktajam reformas mērķim.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija minētos
dokumentus un sarunu protokolu iesniedz administratīvi
teritoriālās reformas padomei. Reformas padome izvērtē pieteikuma
atbilstību sarunu protokolam un Administratīvi teritoriālās
reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim. Ja reformas
padome atzīst, ka pašvaldību grupas pieteikums atbilst sarunu
protokolam un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā
noteiktajam reformas mērķim, ministrija mēneša laikā pēc reformas
padomes atzinuma saņemšanas sagatavo ministra rīkojuma projektu
par valsts mērķdotācijas piešķiršanu saskaņā ar valsts
pamatbudžeta programmas 06.00.00 “Mērķdotācijas pašvaldību
apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un
administratīvo teritoriju izpētei” finansēšanas plānu. Ja
reformas padome atzīst, ka pieteikums neatbilst sarunu protokolam
un Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā
noteiktajam reformas mērķim, ministrs nosūta attiecīgajām
pašvaldībām pamatotu atteikumu piešķirt valsts
mērķdotāciju.
Ja valsts budžetā apvienošanās projekta sagatavošanai vai
administratīvo teritoriju izpētei paredzētie finanšu līdzekļi ir
izlietoti, reformas padome izvērtē iesniegtos dokumentus, bet
rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu ministrs paraksta
pēc attiecīgā finansējuma piešķiršanas budžeta programmā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā divas reizes
gadā informē Ministru kabinetu par pašvaldību apvienošanās
projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei
piešķirto valsts mērķdotāciju izlietojumu.
Pieņemti “Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas
uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli”, kuri nosaka
valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības un to
izpildes kontroles kārtību.
Ceļa pārvaldītājs autoceļu ikdienas uzturēšanai nodrošina šajos
noteikumos minēto darbu veikšanu, ievērojot prasības, kas
noteiktas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei.
Autoceļa uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D) nosaka, ņemot vērā
autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes
intensitāti, autoceļa segumu, tā tehnisko stāvokli, autoceļu
uzturēšanai plānoto (pieejamo) finansējumu un autoceļa ekonomisko
un sociālo nozīmi.
Autoceļu vai to posmu sarakstus ar noteiktām uzturēšanas klasēm
ziemas sezonai (no 1.novembra līdz 31.martam) un vasaras sezonai
(no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim) ne vēlāk kā mēnesi pirms
attiecīgās sezonas sākuma apstiprina: valsts autoceļiem –
Satiksmes ministrija; pašvaldību autoceļiem – attiecīgā
pašvaldība.
Šajos noteikumos noteiktās autoceļu uzturēšanas klases nepiemēro,
ja: attiecīgajā ceļa posmā tiek veikta autoceļa būvniecība vai
rekonstrukcija; attiecīgais autoceļš vai tā daļa tiek izmantota
transportlīdzekļu satiksmes novirzīšanai autoceļu būvniecības un
rekonstrukcijas laikā; ja autoceļu uzturēšanai paredzētais
(pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei
atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi.
Noteikumi nosaka, ka ceļa pārvaldītājs ne vēlāk kā mēnesi pirms
ziemas un vasaras sezonas sākuma informē autoceļu lietotājus par
noteiktajām autoceļu uzturēšanas klasēm, kā arī par avārijas
stāvoklī esošiem autoceļiem. Informāciju publicē: par valsts
galvenajiem un pirmās šķiras autoceļiem – laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis”; par valsts otrās šķiras autoceļiem un pašvaldību
autoceļiem – attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā,
kuram ir lielākā tirāža.
Noteikts, ka pastāvīgos un mainīgos laika apstākļos attiecīgais
ceļa pārvaldītājs nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes
kontroli: uz valsts autoceļiem: uz A un A1 uzturēšanas klases
autoceļiem – reizi nedēļā; uz B uzturēšanas klases autoceļiem –
reizi divās nedēļās; uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi
mēnesī; uz D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī; uz
pašvaldību autoceļiem: uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem –
reizi divās nedēļās; uz B uzturēšanas klases autoceļiem – reizi
mēnesī; uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī; uz
D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi pusgadā.
Ārkārtējos laika apstākļos attiecīgais ceļa pārvaldītājs
nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli: uz A,
A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem – reizi diennaktī;
uz A, A1 un B uzturēšanas klases pašvaldību autoceļiem – reizi
divās diennaktīs.
Ja autoceļu uzturēšanu uz līguma pamata veic komersants, ceļu
pārvaldītājs veic pārbaudi, sagatavo ziņojumu par autoceļu
uzturēšanas prasību izpildes kontroles rezultātiem un triju
kalendāra dienu laikā iesniedz to komersantam. Ziņojumā norāda
kontroles datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu,
atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un
izpildes termiņus.
Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.novembri.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada
21.jūnija noteikumos Nr.551 “Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas
piemērošanas noteikumi””.
Atbilstoši Ceļu satiksmes
likumā un Pārkāpumu uzskaites punktu piemērošanas noteikumos
noteiktajai kārtībai transportlīdzekļu vadītājiem, kas sasnieguši
noteiktu uzskaites punktu skaitu, piemēro ietekmēšanas līdzekļus.
Noteikumu projekta mērķis ir precīzi noteikt kārtību, kādā
pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros tiek pieņemts
eksāmens ceļu satiksmes drošības jautājumos, kā arī precizēt
jautājumu par vadītāja apliecības nodošanu, sasniedzot maksimāli
pieļaujamo pārkāpumu uzskaites punktu skaitu.
Grozījumā noteikts, ka teorētisko apmācību ceļu satiksmes
drošības jautājumos veic persona, kura satiksmes ministra
izveidotai komisijai ir apliecinājusi prasmi pasniegt mācību
materiālu, kas atbilst šo noteikumu 2.pielikumam un Ceļu
satiksmes drošības direkcijas izstrādātajiem metodiskajiem
norādījumiem. Minētās komisijas sastāvā ir vismaz trīs personas,
to skaitā Satiksmes ministrijas pārstāvis, Ceļu satiksmes
drošības direkcijas pārstāvis un pārstāvis no nevalstiskajām
organizācijām, kuras darbojas ceļu satiksmes jomā.
Personai, kura veic apmācību ceļu satiksmes drošības jautājumos,
ir augstākā izglītība un vismaz triju gadu pieredze pedagoģiskajā
darbā. Apmācību ceļu satiksmes drošības jautājumos persona veic,
pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Ceļu satiksmes drošības
direkciju. Apmācības ilgums ceļu satiksmes drošības jautājumos
nedrīkst būt mazāks par sešām stundām, un mācību saturam
jāatbilst šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajai programmai. Vienas
mācību stundas ilgums ir 45 minūtes.
Apmācību drošas transportlīdzekļu vadīšanas jautājumos veic
juridiskās personas, kuru rīcībā ir šajos noteikumos minētajām
prasībām atbilstošs mācību laukums un attiecīgi sagatavoti
apmācības instruktori un kuras saņēmušas satiksmes ministra
izveidotas komisijas atļauju un noslēgušas līgumu ar Ceļu
satiksmes drošības direkciju. Minētās komisijas sastāvā ir vismaz
četras personas, to skaitā Satiksmes ministrijas pārstāvis, Ceļu
satiksmes drošības direkcijas pārstāvis, Rīgas Tehniskās
universitātes pārstāvis un pārstāvis no nevalstiskajām
organizācijām, kuras darbojas ceļu satiksmes jomā.
Apmācības laikā teorētiskās un praktiskās nodarbībās personai
sniedz izpratni par šādiem drošas transportlīdzekļu vadīšanas
jautājumiem: transportlīdzekļa bremzēšanas ceļš, tā izmaiņas
atkarībā no transportlīdzekļa riepu saķeres ar ceļa virsmu;
izvairīšanās no šķēršļa, kas negaidīti parādījies uz ceļa;
sānslīdes rašanās, braucot taisnā ceļa posmā; centrbēdzes spēka
ietekme uz transportlīdzekli un sānslīdes rašanās, braucot ceļa
līkumā; akvaplanēšana, tās rašanās un novēršana.
Apmācībā drošas transportlīdzekļu vadīšanas jautājumos var
izmantot apmācāmā īpašumā vai turējumā esošu transportlīdzekli.
Apmācības ilgums drošas transportlīdzekļu vadīšanas jautājumos ir
sešas stundas.
Grozījums paredz noteikt, ja transportlīdzekļa vadītāja iegūto
uzskaites punktu skaits sasniedzis 12, uz viņa deklarēto
dzīvesvietas adresi nosūta paziņojumu par iegūto uzskaites punktu
skaitu un pienākumu nokārtot eksāmenu ceļu satiksmes drošības
jautājumos vai veikt transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudi.
Pārbaudes veidu nosaka Ceļu satiksmes drošības direkcija
atbilstoši to pārkāpumu raksturam, par kuriem piešķirti uzskaites
punkti.
Noteikumi papildināti, nosakot, ka pirms eksāmena kārtošanas
persona uzrāda personu apliecinošu dokumentu. Eksāmenu kārto
datorizēti. Katra persona eksāmenu kārto patstāvīgi, bez citu
personu vai palīgmateriālu palīdzības, kā arī netraucē citus
eksāmena kārtotājus. Eksāmenā persona secīgi atbild uz 20
Ceļu satiksmes drošības direkcijas sagatavotajiem jautājumiem par
ceļu satiksmes drošību. Eksāmena atbilžu sniegšanai atvēlētais
laiks ir 20 minūtes. Eksāmens ir nokārtots, ja persona ir
pieļāvusi ne vairāk par divām nepareizām atbildēm. Ja eksāmens
nav nokārtots, atkārtoti eksāmenu var kārtot ne agrāk kā nākamajā
dienā. Eksāmenu kārto datorizēti. Katra persona eksāmenu kārto
patstāvīgi, bez citu personu vai palīgmateriālu palīdzības, kā
arī netraucē citus eksāmena kārtotājus.
Grozījumi noteikumu pielikumā nepieciešami, jo jau sākotnējā
statistika liecina, ka liels skaits personu transportlīdzekļus
vada laika periodā, kad viņām ir stājies spēkā tiesību
izmantošanas aizliegums vai vispār nav attiecīgo kategoriju
transportlīdzekļu vadīšanas tiesību.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā starptautisko publisko
tiesību subjektiem piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu
lidojumiem ar militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu
gaisakuģiem”.
2004.gada 15.oktobrī stājas spēkā likums
“Grozījumi likumā “Par aviāciju””, ar šī likuma spēkā stāšanos
spēku zaudē Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta
noteikumi Nr.256 “Grozījumi likumā “Par aviāciju””. Minētie
noteikumi pilnvaro Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā
starptautisko publisko tiesību subjektiem piešķir atļauju
izmantot Latvijas gaisa telpu lidojumiem ar ārvalstu gaisakuģiem
militārajām vajadzībām.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā starptautisko publisko tiesību
subjektiem piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu
lidojumiem ar militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu
gaisakuģiem.
Noteikumi neattiecas uz Ziemeļatlantijas līguma organizācijas
dalībvalstu militārajām vajadzībām paredzētajiem gaisakuģiem,
kuri veic Latvijas gaisa telpas kontroli un aizsardzību. Minētie
gaisakuģi izmanto Latvijas gaisa telpu tādā kārtībā, kādā to
izmanto Latvijas Nacionālo bruņoto spēku gaisakuģi.
Militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu gaisakuģiem, kuri
veic kaujas uzdevumus, aizsargājot Latvijas gaisa telpu, tiek
nodrošināta prioritāte gaisa telpas izmantošanā attiecībā pret
civilās aviācijas gaisakuģiem.
Ne vēlāk kā četrpadsmit dienas pirms ārvalstu gaisakuģa plānotās
ielidošanas Latvijas gaisa telpā attiecīgais starptautisko
publisko tiesību subjekts ielidošanas atļaujas pieprasījumu
diplomātiskā ceļā nosūta Ārlietu ministrijai.
Ārlietu ministrija sadarbībā ar Aizsardzības ministriju pārbauda
iesniegtā ielidošanas atļaujas pieprasījuma atbilstību valsts
drošības interesēm un pieņem lēmumu par pieprasījuma turpmāko
virzību vai noraidīšanu. Lēmuma par ielidošanas atļaujas turpmāku
virzību gadījumā Ārlietu ministrija ielidošanas atļaujas
pieprasījumu nosūta Civilās aviācijas administrācijai.
Pēc ielidošanas atļaujas pieprasījuma saņemšanas Civilās
aviācijas administrācija šajos noteikumos minēto informāciju
nosūta Gaisa spēkiem.
Gaisa spēki pārbauda Civilās aviācijas administrācijas iesniegto
informāciju un, ja nav konstatēti apstākļi, kas varētu apdraudēt
Latvijas gaisa telpas drošību, piešķir lidojumam numuru. Ja tiek
konstatēti apstākļi, kas varētu apdraudēt Latvijas gaisa telpas
drošību, Gaisa spēki pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt
lidojumam numuru un par to nekavējoties paziņo Civilās aviācijas
administrācijai un Aizsardzības ministrijai, kura nekavējoties
informē Ārlietu ministriju.
Gaisa spēki paziņo Civilās aviācijas administrācijai par lidojuma
numura piešķiršanu. Civilās aviācijas administrācija saskaņo
gaisa telpas izmantošanu ar Gaisa vadības dienestu, piešķir
ielidošanas atļauju un nosūta to Ārlietu ministrijai, kā arī
informē Valsts robežsardzi par attiecīgā ārvalstu gaisakuģa
Latvijas robežas šķērsošanas (ielidošanas un izlidošanas) vietu,
datumu un laiku, kā arī par nosēšanās lidlauku
Latvijā.
Ārlietu ministrija ielidošanas atļauju diplomātiskā ceļā nosūta
starptautisko publisko tiesību subjektam, kas to
pieprasījis.
Pieņemti noteikumi “Vietējās pašvaldības teritorijas
plānošanas noteikumi”.
Noteikumi nosaka teritorijas
plānojuma sastāvdaļas, tā izstrādes un sabiedriskās apspriešanas,
spēkā stāšanās, grozīšanas, apturēšanas, likumības izvērtēšanas
un ievērošanas pārraudzības kārtību vietējās pašvaldības
līmenī.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojums ir vietējās
pašvaldības administratīvās teritorijas plānojums, kurā ir
parādīta teritorijas pašreizējā izmantošana, noteikta plānotā
(atļautā) izmantošana un izmantošanas aprobežojumi ar ilgtermiņa
perspektīvu uz 12 gadiem.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā nosaka: teritorijas
plānoto (atļauto) izmantošanu; teritorijas izmantošanas un
apbūves noteikumus, kas ietver prasības zemes vienībām un to
apbūvei, teritorijas labiekārtojumam katrai teritorijas daļai ar
noteiktu atšķirīgu plānoto (atļauto) izmantošanu; plānotās
administratīvās teritorijas, pilsētu un ciemu robežas;
teritorijas apdzīvojuma struktūras attīstību.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma grozījumi ir vietējās
pašvaldības administratīvās teritorijas daļas plānotās (atļautās)
izmantošanas un izmantošanas aprobežojumu izmaiņas.
Ja vietējās pašvaldības teritorijas plānojums nepietiekami nosaka
konkrētu zemes vienību teritorijas izmantošanas un apbūves
nosacījumus, tos nosaka detālplānojumā.
Detālplānojums ir vietējās pašvaldības administratīvās
teritorijas daļas plānojums, un to izstrādā saskaņā ar vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumu, atbilstoši mēroga noteiktībai
detalizējot un precizējot tajā noteiktas teritorijas daļas
plānoto (atļauto) izmantošanu un izmantošanas
aprobežojumus.
Detālplānojumā katrai esošai un plānotai zemes vienībai parāda
esošo izmantošanu un nosaka: plānoto (atļauto) izmantošanu;
teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus, ietverot
apgrūtinājumus; zemes vienību sadalīšanu, apvienošanu un robežu
pārkārtošanu, paredzot ielas piebraukšanai katram jaunizveidotai
zemes vienībai; ūdens notekas, meliorācijas būves un ierīces un
citu tehnisko infrastruktūru; esošo, piegulošo un jaunizveidojamu
ielu, velosipēdistu celiņu un inženierkomunikāciju koridoru
šķērsprofilus un garenprofilus; labiekārtojuma nosacījumus;
adresāciju; citus risinājumus, kas detalizē un precizē vietējās
pašvaldības teritorijas plānojuma risinājumus un
nosacījumus.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma, detālplānojuma un to
grozījumu sabiedrisko apspriešanu organizē ne mazāk kā divos
posmos: pirmo posmu organizē, uzsākot vietējās pašvaldības
teritorijas plānojuma, detālplānojuma vai to grozījumu izstrādi;
otro posmu organizē pēc vietējās pašvaldības teritorijas
plānojuma, detālplānojuma vai to grozījumu pirmās redakcijas
izstrādes.
Vietējā pašvaldība nodrošina ikvienam interesentam iespēju
iepazīties ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu,
detālplānojumiem un to grozījumiem, kā arī iegādāties to
kopijas.
Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma, detālplānojuma un to
grozījumu ievērošanas pārraudzību nodrošina attiecīgā vietējā
pašvaldība.
Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu, kuri ir pieņemti,
apstiprinot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un
detālplānojumu, darbība tiek apturēta likumā “Par pašvaldībām”
noteiktajā kārtībā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments