Ministru kabineta instrukcija Nr.7
Rīgā 2004.gada 19.oktobrī (prot. Nr.60 30.§)
Instrukcija par vienotas informācijas sagatavošanu par prognozējamām finanšu saistībām Eiropas Savienības tiesību aktu ieviešanai
Izdota saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 15.panta pirmās daļas 2.punktu
1. Instrukcija nosaka vienotas prasības, kas ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm (turpmāk — ministrija) jāievēro, sagatavojot informāciju par papildus nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem Eiropas Savienības tiesību aktos paredzēto prasību ieviešanai un prognozējamiem valsts budžeta līdzekļiem, kas nepieciešami Eiropas Savienības tiesību aktu projektos paredzēto prasību ieviešanai, kā arī informācijas iesniegšanas termiņus.
2. Ministrija sagatavo informāciju un aizpilda noteikta parauga veidlapas (1. un 2.pielikums).
3. Ministrija veido, papildina un uztur datu bāzi, kurā ir aktuāla, patiesa un pilnīga informācija par nepieciešamo papildu finansējumu Eiropas Savienības tiesību aktos paredzēto prasību ieviešanai un prognozējamo papildu finansējumu, kas nepieciešams Eiropas Savienības tiesību aktu projektos paredzēto prasību ieviešanai.
4. Datu bāzē iekļauj šādu attiecīgajās veidlapās sniegto informāciju:
4.1. prognozējamais papildu finansējums, kas nepieciešams Eiropas Savienības tiesību aktu projektos paredzēto prasību ieviešanai (1.pielikums);
4.2. nepieciešamais papildu finansējums Eiropas Savienības tiesību aktos paredzēto prasību ieviešanai (2.pielikums).
5. Ministrija līdz 2005.gada 1.februārim informāciju — aizpildītās veidlapas — iesniedz Finanšu ministrijā.
6. Turpmāk ministrija katru ceturksni atjauno informāciju un aizpildītās veidlapas katru gadu līdz 1.janvārim, 1.aprīlim, 1.jūlijam un 1.oktobrim iesniedz Finanšu ministrijā.
7. Veidlapu II nodaļā norāda attiecīgo Eiropas Savienības tiesību akta projektu vai tiesību aktu — piemēram, lēmums, regula, direktīva — vai Latvijas tiesību aktu (nosaukums, numurs un pieņemšanas datums).
8. Ministrija norāda katra pieņemtā tiesību akta īstenošanai nepieciešamos valsts budžeta līdzekļus vai tiesību akta projekta īstenošanai nepieciešamos prognozējamos valsts budžeta līdzekļus izdevumu ekonomisko kodu sadalījumā atbilstoši kārtējā gada valsts budžeta struktūrai, kā arī norāda prognozējamo štata vietu skaitu.
9. Ja pasākumu vai izstrādājamo projektu (turpmāk — pasākums) īstenošanas gads ir noteikts pēc 2013.gada, papildu izmaksas norāda veidlapu 13.ailē “Pēc 2013.gada līdz pasākuma pabeigšanai”.
10. Veicamo pasākumu prognozējamās finanšu saistības ministrija plāno sadalījumā pa īstenošanas gadiem.
11. Veidlapu 3.ailē “Apstiprināts 2004.gada budžetā” norāda datus, ņemot vērā arī grozījumus likumā “Par valsts budžetu 2004.gadam”. Šo aili aizpilda, ja 2004.gadā attiecīgajam pasākumam ir plānots finansējums. Ja 2004.gadā finansējums nav plānots, ailē ieraksta “0”.
12. Bāzes gads ir 2004.gads, un attiecībā pret to aprēķina katru gadu papildus nepieciešamos valsts budžeta līdzekļus (dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem).
13. Ja 2004.gadā attiecīgajam pasākumam ir plānots finansējums, tad veidlapu 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.ailē norāda nepieciešamo papildu finansējumu attiecībā pret 2004.gadu.
14. Šīs instrukcijas 13.punktā minētajā gadījumā pasākuma īstenošanas kopējās izmaksas (14.aile “Pasākuma īstenošanai kopā”) aprēķina, ņemot vērā bāzes izdevumus 2004.gadā (3.aile) un papildu finansējumu (4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.aile), kā arī katra turpmākā gada bāzes izdevumus, kuri ir vienādi ar 2004.gada bāzes izdevumiem.
15. Ja 2004.gadā attiecīgajam pasākumam nav plānots finansējums, tad veidlapu 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.ailē norāda katru gadu nepieciešamo finansējumu.
16. Šīs instrukcijas 15.punktā minētajā gadījumā pasākuma īstenošanas kopējās izmaksas (14.aile “Pasākuma īstenošanai kopā”) aprēķina, attiecīgi summējot 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.ailē norādītos lielumus.
17. Ministrija par katru tiesību akta projektu vai pieņemto tiesību aktu sniedz šādu informāciju:
17.1. tiesību akta projekta vai pieņemtā tiesību akta būtība — sasniedzamais mērķis un galvenie uzdevumi (kādus pasākumus plānots īstenot);
17.2. tiesību akta projekta izstrādes stadija (tikai 1.pielikumā):
17.2.1. Eiropas Savienības tiesību akta projekta izstrādes stadijas:
17.2.1.1. apstiprināts Eiropas Komisijā un iesniegts Eiropas Savienības Ministru padomē;
17.2.1.2. izskatīts Eiropas Savienības Ministru padomes darba grupā;
17.2.1.3. izskatīts Eiropas Savienības dalībvalstu pastāvīgo pārstāvju komitejā (COREPER);
17.2.1.4. izskatīts attiecīgajā Eiropas Savienības Ministru padomē;
17.2.1.5. pieņemts Eiropas Parlamentā (norādot lasījumu);
17.2.2. Latvijas tiesību akta projekta izstrādes stadijas:
17.2.2.1. izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē;
17.2.2.2. akceptēts Ministru kabineta komitejā;
17.2.2.3. pieņemts Ministru kabinetā;
17.2.2.4. pieņemts Saeimā (likumprojektiem norādot lasījumu);
17.3. iespējamās negatīvās sekas, ja attiecīgais Eiropas Savienības tiesību akta projekts vai pieņemtais Eiropas Savienības tiesību akts netiks ieviests;
17.4. pasākuma izpildes termiņš — attiecīgais gads vai konkrēts datums atbilstoši tiesību akta projektā vai tiesību aktā noteiktajam;
17.5. programma un apakšprogramma, kuras ietvaros paredzēts īstenot pasākumu.
18. Ministrija katru ceturksni precizē datu bāzes informāciju atbilstoši šādiem nosacījumiem:
18.1. ja pasākums ir īstenots, to svītro no datu bāzes;
18.2. ja tiesību akta projekts ir pieņemts, informāciju par to no 1.veidlapas datu bāzes — tiesību aktu projekti — pārvieto uz 2.veidlapas datu bāzi — tiesību akti;
18.3. ja nepieciešams, precizē tiesību akta projekta izstrādes stadiju (1.pielikums).
19. Papildu finansējumu norāda latos (veselos skaitļos).
20. Ministrija aizpildītās veidlapas Finanšu ministrijai nosūta arī elektroniski uz tās norādīto e-pasta adresi.
Ministru prezidents I.Emsis
Finanšu ministra vietā — reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs A.Radzevičs
Redakcijas piebilde: instrukcija stājas spēkā ar 2004.gada 23.oktobri.