Ministru kabineta noteikumi Nr.893
Rīgā 2004.gada 26.oktobrī (prot. Nr.62 25.§)
Iepirkumu uzraudzības biroja nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Iepirkumu uzraudzības birojs (turpmāk — birojs) ir Finanšu ministrijas pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde.
2. Biroja darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana iepirkuma procedūru uzraudzībā.
3. Biroju finansē no valsts pamatbudžeta.
II. Biroja funkcijas, uzdevumi un kompetence
4. Birojam ir šādas funkcijas:
4.1. uzraudzīt pasūtītāju un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju veikto iepirkuma procedūru atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
4.2. sniegt metodisko atbalstu iepirkuma procedūru organizēšanā;
4.3. veikt citas funkcijas, kas noteiktas iepirkuma procedūru reglamentējošos ārējos normatīvajos aktos.
5. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, birojs veic uzdevumus, kas noteikti iepirkuma procedūru reglamentējošos ārējos normatīvajos aktos, kā arī:
5.1. pārbauda un ievieto biroja mājas lapā internetā pasūtītāju un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju paziņojumus par iepirkumiem un pieņemtajiem lēmumiem;
5.2. nosūta paziņojumus par iepirkumiem un pieņemtajiem lēmumiem publicēšanai oficiālajā izdevumā “Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis”;
5.3. izskata iesniegumus par iepirkuma procedūras apstrīdēšanu;
5.4. izvērtē iepirkuma procedūru tiesiskumu un sniedz attiecīgus atzinumus;
5.5. apkopo un sniedz statistisko informāciju par iepirkumiem valstī, kā arī sagatavo attiecīgus pārskatus;
5.6. nodrošina iepirkuma procedūru organizēšanas metodisko norādījumu un skaidrojumu izstrādi un ievietošanu biroja mājas lapā internetā;
5.7. Finanšu ministrijas uzdevumā sagatavo priekšlikumus par pasākumiem, kas veicami biroja kompetencē esošajās darbības jomās, kā arī par normatīvo aktu projektu izstrādi;
5.8. pēc Finanšu ministrijas pieprasījuma sniedz atzinumus par citu institūciju sagatavotajiem politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektiem biroja kompetencē esošajos jautājumos;
5.9. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sadarbojas ar citām valsts pārvaldes iestādēm;
5.10. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.
6. Birojam ir šādas tiesības:
6.1. ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no pasūtītājiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un citām personām biroja uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;
6.2. sadarboties ar ārvalstu institūcijām, nevalstiskajām organizācijām un ekspertiem;
6.3. tiesības, kas noteiktas iepirkuma procedūru reglamentējošos ārējos normatīvajos aktos.
7. Birojs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami biroja darbības nodrošināšanai.
III. Biroja darba organizācija
8. Biroja darbu vada biroja vadītājs. Biroja vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis.
9. Biroja vadītājs var iecelt vienu vai vairākus vietniekus. Biroja vadītāja vietnieku kompetenci nosaka biroja vadītājs.
10. Biroja vadītāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda biroja vadītāja pilnvarots biroja vadītāja vietnieks.
11. Biroja vadītājs:
11.1. pārstāv biroju bez īpaša pilnvarojuma;
11.2. rīkojas ar birojam piešķirtajiem finanšu līdzekļiem;
11.3. pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju apstiprina biroja reglamentu;
11.4. izdod iekšējos normatīvos aktus;
11.5. apstiprina amatu sarakstu un amatu aprakstus;
11.6. ieceļ amatā un atbrīvo no amata biroja amatpersonas, kā arī pieņem darbā un atlaiž no darba biroja darbiniekus;
11.7. nodrošina darbinieku kvalifikācijas celšanu;
11.8. nodrošina informācijas pieejamību sabiedrībai;
11.9. sagatavo pārskatu par budžeta līdzekļu izlietojumu;
11.10. nodrošina gada publiskā pārskata sagatavošanu;
11.11. regulāri sniedz finanšu ministram vai Finanšu ministrijas atbildīgajai amatpersonai pārskatu par biroja darbu;
11.12. atbild par biroja darbu;
11.13. veic citas Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.
12. Biroja struktūrvienības ir departamenti un to daļas.
13. Biroja struktūrvienības izveido, reorganizē vai likvidē biroja vadītājs.
14. Biroja struktūrvienību funkcijas un uzdevumus nosaka biroja reglamentā.
IV. Biroja darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskati par biroja darbību
15. Biroja darbības tiesiskumu nodrošina biroja vadītājs. Biroja vadītājs ir atbildīgs par iestādes iekšējās kontroles un pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
16. Lietvedību un lēmumu pārbaudes kārtību nosaka biroja vadītājs, izdodot iekšējo normatīvo aktu.
17. Ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos birojs izdod administratīvos aktus. Biroja izdotos administratīvos aktus un darbinieku faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt Finanšu ministrijā, izņemot šo noteikumu 18. un 19.punktā noteiktos gadījumus.
18. Ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos birojs ir iestāde, kur var apstrīdēt pasūtītāju izdotos administratīvos aktus. Biroja pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
19. Ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos birojs izskata sūdzības par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību attiecībā uz iepirkuma procedūru tiesiskumu. Biroja pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
20. Biroja veiktās iepirkuma procedūras var apstrīdēt Finanšu ministrijā.
21. Birojs ne retāk kā reizi gadā sniedz finanšu ministram pārskatu par biroja funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu.
22. Finanšu ministram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par biroja darbību.
Ministru prezidents I.Emsis
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 29.oktobri.