• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2004. gada 4. oktobra lēmums Nr. 66 "Par lietas izpētes izbeigšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.11.2004., Nr. 173 https://www.vestnesis.lv/ta/id/95787

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.1852

Grozījumi Valsts ieņēmumu dienesta 2004.gada 25.maija rīkojumā Nr.814 "Par Ministru kabineta 2004.gada 20.aprīļa noteikumu Nr.359 "Kārtība, kādā atsevišķiem naftas produktiem piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa" izpildes nodrošināšanu"

Vēl šajā numurā

02.11.2004., Nr. 173

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 66

Pieņemts: 04.10.2004.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Konkurences padomes lēmums Nr.66

Rīgā 2004.gada 4.oktobrī (prot. Nr.55, 2.§)

Par lietas izpētes izbeigšanu

Par a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” 02.03.2004. iesniegumu un VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV Rīga” 09.03.2004. iesniegumu

Lieta Nr.199/04/09/1

Konkurences padome 03.03.2004. saņēma a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” (turpmāk — a/s “LNT”) 02.03.2004. iesniegumu Nr.40 “Par negodīgu konkurenci” (turpmāk — Iesniegums).

Iesniegumā norādīts, ka pēc a/s “LNT” rīcībā esošās informācijas televīzijas kanāls 3+ tiek pārraidīts Latvijas Republikas teritorijā bez Radio un televīzijas likumā paredzētās apraides atļaujas un/vai retranslācijas atļaujas saņemšanas, līdz ar to televīzijas kanāla 3+ programmas veidotājiem ir iespējams piedāvāt reklāmas raidlaiku izvietošanai televīzijas kanālā 3+ par daudz zemākām cenām, nekā to spēj piedāvāt televīzijas, kas maksā valsts nodevu par ikgadējo apraides atļaujas saņemšanu.

Iesniedzējs norāda, ka televīzijas kanāla 3+ veidotāji paši neveido savus raidījumus un programmas, bet retranslē ārvalstu televīzijās pārraidītos raidījumus un televīzijas kanālā TV3 pārraidītās filmas, dublējot tās krievu valodā. Paskaidro, ka saskaņā ar Radio un televīzijas likuma 2.panta 12.punktā noteikto “retranslācija ir Latvijā vai ārvalstīs izplatītās programmas uztveršana un tūlītēja, pilnīga vai daļēja izplatīšana, neizdarot programmā vai raidījuma saturā nekādus grozījumus”, līdz ar to televīzijas kanālā 3+ nedrīkstētu izvietot reklāmu. Uzskata, ka televīzijas kanāla 3+ veidotāji, pārraidot televīzijas kanālā 3+ reklāmu, neievēro Radio un televīzijas likuma normas, līdz ar to radot negodīgu konkurenci. Iesniedzējs uzskata, ka televīzijas kanāla 3+ veidotāji atšķirībā no citām televīzijām, kas konkurē Latvijas televīzijas reklāmas tirgū, paši neveido savus raidījumus un programmas un, ņemot vērā, ka kvalitatīvu autorraidījumu, ziņu, sporta un citu pašu veidotu programmu izmaksas ir daudzkārt lielākas par izmaksām, kas saistītas ar citu televīziju veidoto raidījumu retranslāciju, tad televīzijas kanāla 3+ veidotāji var piedāvāt reklāmas raidlaiku par daudz zemākām cenām.

Iesniegumā norādīts, ka televīzijas kanāla 3+ veidotāji ir saistīti ar SIA “TV3 Latvia”, jo SIA “TV3 Latvia” slēdz darījumus par reklāmas raidlaika pārdošanu televīzijas kanālā 3+.

Iesniedzējs uzskata, ka televīzijas kanāla 3+ veidotāju SIA “TV3 Latvia” darbībās ir saskatāms Konkurences likuma 18.panta iespējamais pārkāpums, kas izpaužas kā darbība, kuras rezultātā tiek pārkāpti normatīvie akti (Radio un televīzijas likums) un arī godīgas saimnieciskās darbības paražas (vienāda tiesiskā režīma ievērošana un administratīvo barjeru respektēšana tiesiskās paļāvības garā no visu tirgus dalībnieku puses), kā rezultātā ir radusies konkurences deformēšana (negodīga reklāmas pakalpojumu cena, kuras aprēķinā iztrūkst obligātās izmaksas par atļaujām, kas rada nepamatotas priekšrocības klientu piesaistē salīdzinājumā ar tirgus dalībniekiem, kas ir likumam pakļāvīgi).

Iesniedzējs lūdz Konkurences padomi pārbaudīt Iesniegumā izklāstīto faktu pārbaudi un gadījumā, ja aizdomas par negodīgas konkurences faktu apstiprinās, pieņemt attiecīgo lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 19.pantā noteikto.

Konkurences padome 05.03.2004., pamatojoties uz Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumu Nr.224 “Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtība” 2.1.punktu, nolēma ierosināt lietu Nr.199/04/09/1 sakarā ar Iesniegumu par Konkurences likuma 18.pantā noteiktā aizlieguma iespējamo pārkāpumu SIA “TV3 Latvia” darbībās.

Konkurences padome 09.03.2004., pamatojoties uz likuma “Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās” 8.panta pirmās daļas 1.punktu, nosūtīja Iesniegumu daļā atbilstoši tās kompetencei Nacionālajai radio un televīzijas padomei (turpmāk — NRTP), kā arī vienlaikus pieprasīja Nacionālajai radio un televīzijas padomei sniegt informāciju Iesnieguma sakarā.

Konkurences padome 11.03.2004. saņēma VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV Rīga” 09.03.2004. iesniegumu Par pievienošanos a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” iesniegumam par negodīgo konkurenci (turpmāk tekstā — Iesniegums II).

Konkurences padome 12.03.2004. ierosināja lietu Nr.215/04/09/3 sakarā ar Iesniegumu II un, pamatojoties uz Ministru kabineta 29.04.2003. noteikumu Nr.224 “Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtība” 13.punktu, apvienoja lietu Nr.215/04/09/3 sakarā ar Iesniegumu II vienā lietvedībā ar lietu Nr.199/04/09/1 par a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” 02.03.2004. Iesniegumu.

Konkurences padome 25.08.2004., pamatojoties uz Konkurences likuma 27.panta otro daļu, nolēma pagarināt lēmuma pieņemšanas termiņu lietā Nr.199/04/09/1 uz laiku līdz 2004.gada 5.oktobrim.

Konkurences padomes Birojs, ievērojot Konkurences likuma 26.panta sestajā un septītajā daļā noteikto, ar vēstulēm Nr.9-1204, Nr.9-1203, Nr.9-1205 un Nr.9-1239 informēja lietas dalībniekus par tiesībām iepazīties ar lietas materiāliem un izteikt viedokli. SIA “TV Rīga”, VB SIA “Latvijas Televīzija”, a/s “LNT” 10.09.2004. un SIA “TV3 Latvia” 13.09.2004. iepazinās ar lietas materiāliem. Augstāk norādītie lietas dalībnieki neizmantoja savas tiesības izteikt viedokli par lietas materiāliem.

Lietas apstākļu izvērtēšanas gaitā tika iegūta papildu informācija no LR Uzņēmumu reģistra, SIA “TV3 Latvia”, NRTP, SIA “Dobeles Telesat”, SIA “Elektrons&K”, SIA “Telia MultiCom”, I/U “Salive”, SIA “Baltkom TV SIA” u.c.

Konkurences padome, izvērtējot Iesniegumā norādīto un papildus iegūto informāciju,

konstatēja:

Konkurences likuma 1.panta 6.punktā noteikts, ka “konkurence ir pastāvoša vai potenciāla ekonomiskā (saimnieciskā) sāncensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem konkrētajā tirgū” un Konkurences likuma 1.panta 7.punktā noteikts, ka “konkurenti ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas konkurē”.

A/s “LNT”, SIA “TV Rīga”, VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV3 Latvia” ir uzskatāmas par konkurentiem Konkurences likuma 1.panta 7.punkta izpratnē, kas konkurē televīzijas programmu veidošanas, iepirkšanas un izplatīšanas tirgū Latvijas teritorijā.

NRTP 24.03.2004. vēstulē Nr.01-10/09-1/215 uz Konkurences padomes 09.03.2004. vēstuli Nr.9-377 Par Iesnieguma nosūtīšanu daļā pēc piekritības norāda, ka NRTP, pārbaudot a/s “LNT” Iesniegumu, nav konstatējusi Radio un televīzijas likuma pārkāpumu. NRTP vēstulei klāt pievienota NRTP 19.03.2004.vēstules Nr.01-10/09-1/244 kopija, kurā sniegts atzinums par a/s “LNT” Iesniegumu. Vēstulē norādīts, ka saskaņā ar NRTP rīcībā esošo informāciju “Viasat Broadcasting UK Ltd” (turpmāk — Viasat) ir saņēmusi Lielbritānijas raidorganizāciju regulatora (OFCOM) licenci — apraides atļauju Nr.TLCS 725 televīzijas kanāla 3+ programmas veidošanai un izplatīšanai Baltijas valstīs. NRTP norāda, ka saskaņā ar 16.04.2003. parakstīto Pievienošanās līgumu Eiropas Savienībai Latvija ir apņēmusies ievērot Eiropas Kopienas dibināšanas līguma (turpmāk — EK Līgums) noteikumus un uz tiem pamatotos sekundāros tiesību aktus, līdz ar to atbilstoši EK Līguma noteikumiem brīvas pakalpojumu kustības jomā un direktīvas “Televīzija bez robežām” noteikumiem (kas ieviesti Radio un televīzijas likumā) raidorganizācijai ir jābūt reģistrētai un licencētai tikai vienā Eiropas Savienības dalībvalstī. Norāda, ka saskaņā ar Radio un televīzijas likuma noteikumiem un atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktiem raidorganizācija ir pakļauta tikai vienas Eiropas Savienības dalībvalsts uzraudzībai un kontrolei.

NRTP norāda, ka Radio un televīzijas likuma 2.2 pantā noteikti gadījumi, kad tiks uzskatīts, ka raidorganizācija atrodas Latvijas jurisdikcijā un tai jāsaņem NRTP izsniegta apraides atļauja. Paskaidro, ja Viasat saņēma Lielbritānijas regulatora (OFCOM) izsniegtu apraides atļauju (licenci) televīzijas kanāla 3+ izplatīšanai Baltijas valstīs, tad Latvijai nav tiesību aizliegt šī kanāla izplatīšanu Latvijā, tā rezultātā NRTP jāpaļaujas uz Lielbritānijas regulatora (OFCOM) realizēto uzraudzību pār televīzijas kanālā 3+ izplatīto raidorganizācijas programmu. Norāda, ka Latvija var iebilst pret televīzijas kanāla 3+ izplatīšanu Latvijā un tā iekļaušanu (retranslāciju) kabeļu tīklos tikai īpašos izņēmuma gadījumos, t.i., ja šīs raidorganizācijas pārraidītā programma ir pretrunā ar Eiropas Savienības tiesību aktiem un starptautiski aizsargātām cilvēku pamattiesībām un brīvībām (tādām kā informācijas daudzveidības aizsardzība) vai tās neatbilst īpaši svarīgām valsts interesēm un sabiedriskajai kārtībai, savukārt tas neattiecas uz reklāmas tirgu, kas ir brīvas konkurences jautājums.

NRTP paskaidro, ka televīzijas kanāls 3+ tiek iekļauts kabeļtelevīziju piedāvātajās paketēs saskaņā ar noslēgtajiem izplatīšanas līgumiem un kabeļtelevīziju retranslējamo programmu izvēles koncepciju. Norāda, ka programma retranslējamo programmu izvēles koncepcijā tiek iekļauta pēc NRTP lēmuma pieņemšanas un savstarpēja līguma noslēgšanas, kas tiek slēgts starp licenciāru Viasat, kuru Latvijā pārstāv SIA “TV3 Latvia”, un kabeļtelevīziju.

NRTP 05.04.2004. vēstulē Nr.01-10/09-1/288 uz Konkurences padomes 29.03.2004. vēstuli Nr.9-524 Par informācijas sniegšanu norāda, ka televīzijas kanāls 3+ tiek veidots Lielbritānijā, pamatojoties uz kompetentas Lielbritānijas institūcijas (OFCOM) izdotu apraides atļauju un tai pievienotiem programmas veidošanas nosacījumiem. Paskaidro, ka televīzijas kanāla 3+ izplatīšana Latvijā ir uzskatāma par retranslāciju, ko veic kabeļtelevīzijas, kuras saņēmušas nepieciešamās atļaujas. NRTP norāda, ka raidorganizācijai, kas veic programmas retranslāciju, nav tiesību izvietot retranslējamā programmā reklāmas, līdz ar to kabeļtelevīzijai, saņemot programmu no satelīta, tā jāretranslē bez izmaņām.

NRTP paskaidro, ka Latvijas Republikas jurisdikcijā esošu raidorganizāciju statuss tiek noteikts atbilstoši Radio un televīzijas likuma 2.2 pantam, un, ja raidorganizācija veic televīzijas kanāla 3+ izplatīšanu un tā atbilst minētajam likuma pantam, tā ir uzskatāma par Latvijas Republikas jurisdikcijā esošu raidorganizāciju (šajā gadījumā — kabeļtelevīziju). Norāda, ka televīzijas kanāla 3+ izplatīšanai Latvijā nav nepieciešams saņemt frekvences (kanāla) lietošanas tiesības, jo minētā programma Latvijā tiek izplatīta kabeļtelevīziju tīklos.

Konkurences padome 08.04.2004. saņēma a/s “LNT” 07.04.2004. papildinājumu a/s “LNT” Iesniegumam, kurā norādīts, ka NRTP ir sniegusi atbildes a/s “LNT” Iesnieguma sakarā par televīzijas kanāla 3+ veidotāju Viasat. Papildinājumā a/s “LNT” norāda, ka NRTP Iesnieguma sakarā nav pilnībā izpildījusi savus pienākumus un izmantojusi likumā noteiktās tiesības informācijas iegūšanai, jo saskaņā ar Eiropas konvencijas par pārrobežu televīziju 6.pantu konvencijas jebkuras raidošās dalībvalsts kompetentajai institūcijai pēc pieprasījuma jāsniedz par raidorganizāciju informācija, kurā kā minimums jāietver raidorganizācijas vārds, nosaukums, atrašanās vieta un juridiskais statuss, juridiskā pārstāvja vārds, kapitāla sastāvs u.tml. A/s “LNT” norāda, ka nav saņēmusi pilnīgu informāciju no NRTP par televīzijas kanāla 3+ veidotājiem, programmas veidošanas principiem un citiem jautājumiem, kam varētu būt būtiska nozīme lietas pareizā izlemšanā. A/s “LNT” uzskata, ka NRTP vēl būtu jāpārbauda, vai uz raidorganizāciju, kas veido un izplata televīzijas kanāla 3+ programmu, nav attiecināmi Radio un televīzijas likuma 2.2 panta nosacījumi, atbilstoši kuriem raidorganizācija tiek atzīta par esošu Latvijas Republikas jurisdikcijā un tai ir jāsaņem NRTP izsniegta apraides atļauja. A/s “LNT” uzskata, ka, ņemot vērā Radio un televīzijas likuma 2.2 panta noteikumus, būtiski noskaidrot, kur tiek veidota televīzijas kanāla 3+ programma, kur tiek pieņemti redaktoriskie lēmumi par programmu, no kurienes tiek padots signāls programmas pārraidīšanai uz satelītu, un citi nosacījumi, jo, pēc a/s “LNT” rīcībā esošās informācijas, televīzijas kanāla 3+ programma tiek komplektēta, reklāma ievietota un televīzijas kanāla programmas signāls tiek padots no SIA “TV3 Latvia” studijas. Līdz ar to atbilstoši Radio un televīzijas likuma 2.2 panta noteikumiem raidorganizācijai (SIA “TV3 Latvia”) ir jāatrodas LR jurisdikcijā un raidīšanai jāsaņem NRTP apraides atļauja.

SIA “TV3 Latvia” 10.06.2004. tikšanās laikā ar Konkurences padomes Biroja amatpersonām (10.06.2004. Paskaidrojumu protokols) un 14.06.2004. vēstulē sniedza skaidrojumus a/s “LNT” Iesnieguma un VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV Rīga” Iesnieguma II sakarā. Norāda, ka televīzijas kanāla 3+ programmu sagatavo Lielbritānijas sabiedrība Viasat, kas 16.02.2004. saņēma atbilstošu licenci Nr.TLCS 725 no Lielbritānijas licencēšanas organizācijas OFCOM. SIA “TV3 Latvia” paskaidro, ka Latvijas Republikas teritorijā SIA “TV3 Latvia” sniedz Viasat, sekojošus pakalpojumus saskaņā ar 2004.gada 1.aprīlī noslēgto Apraides pakalpojumu līgumu: (**).

SIA “TV3 Latvia” norāda, ka darbojas tikai un vienīgi kā Viasat pilnvarnieks un veic visus uzdevumus Viasat vārdā. Paskaidro, ka televīzijas kanāls 3+ ir kodēts, kas nozīmē, ka Latvijā tā uztveršana nav publiska, t.i., to nevar noskatīties televīzijas skatītāji, kas nav noslēguši līgumu ar attiecīgo licences piešķīrēju (Viasat) par piekļuves tiesību iegūšanu, līdz ar to šis kanāls nav brīvi pieejams Latvijas auditorijai. Kabeļtelevīzijā šis kanāls var tikt iekļauts tikai pēc licences līguma noslēgšanas ar Viasat.

SIA “TV3 Latvia” norāda, ka nav uzskatāma par raidorganizāciju attiecībā uz televīzijas kanālu 3+, jo SIA “TV3 Latvia” nepieņem redakcionālus lēmumus attiecībā uz programmas saturu, formātu, izkārtojumu, kā arī jebkādus citus lēmumus, kas var ietekmēt programmu, un SIA “TV3 Latvia” nepārraida savus raidījumus šajā kanālā ne ar retranslācijas, ne kopīgas pārraides veidā. Norāda, ka NRTP ir veikusi pārbaudes un pieprasījusi skaidrojumus no SIA “TV3 Latvia” Iesnieguma sakarā un nav konstatējusi normatīvo aktu pārkāpumu, līdz ar to nav pamata piemērot Konkurences likuma normas, jo nozares atbildīgā institūcija nav norādījusi uz pārkāpumu.

SIA “TV3 Latvia” norāda, ka saskaņā ar Eiropas Savienības Pārrobežu televīzijas direktīvas (89/552/EEC) un Protokola, kas papildina Eiropas Konvenciju par pārrobežu televīziju, principiem dalībvalstis nav tiesīgas ierobežot televīzijas programmu pārraidi visā Eiropas Savienības teritorijā, ar nosacījumu, ka programma atbilst noteikumiem, ko nosaka tās veidošanas valsts institūcija. Norāda, ka saskaņā ar iepriekš norādītajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem kritēriji, lai noteiktu raidorganizāciju jurisdikciju, ir šādi: televīzijas raidorganizācija ir pakļauta tās valsts likumdošanai, kur tā ir dibināta, un tām raidorganizācijām, kas atrodas vairākās valstīs, pakļautība ir tās valsts likumdošanai, kur tai ir galvenā darbības vieta un kur tiek pieņemti redakcionālie lēmumi attiecībā uz konkrēto programmu. Paskaidro, ka Latvijas Republikas valsts institūcijas nav tiesīgas pārņemt regulējošo ietekmi pār Viasat vai tās veidoto televīzijas kanālu 3+, jo tas ir likumīgi licencēts citā dalībvalstī.

Ņemot vērā a/s “LNT” Papildinājumos 02.03.2004. Iesniegumam norādīto par NRTP nepilnīgi veikto izpēti, norādām, ka, ievērojot NRTP kompetenci, jautājumu, kas skar raidorganizāciju darbību atbilstību Radio un televīzijas likumam, izvērtēšanā a/s “LNT” ir tiesības par Papildinājumos 02.03.2004. Iesniegumam minētajiem trūkumiem atkārtoti informēt NRTP.

Konkurences padome ir izvērtējusi a/s “LNT” 02.03.2004. Iesniegumā un VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV Rīga” Iesniegumā II norādītos apstākļus par Konkurences likuma 18.panta otrās daļas iespējamo pārkāpumu SIA “TV3 Latvia” darbībās, izplatot televīzijas kanālu 3+ Latvijas Republikas teritorijā. Faktiski iesniedzēji norādījuši uz normatīvo aktu (Radio un televīzijas likums) pārkāpumu, kā rezultātā ietekmēta konkurence konkrētajā tirgū.

Saskaņā ar Konkurences likuma 18.panta otro daļu “Par negodīgu konkurenci uzskatāmas darbības, kuru rezultātā tiek pārkāpti normatīvie akti vai godīgas saimnieciskās darbības paražas un ir radusies vai varētu rasties konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana”.

Saskaņā ar lietā iegūto informāciju SIA “TV3 Latvia” un Viasat 2004.gada 1.aprīlī noslēdza Apraides pakalpojuma līgumu, lai nodrošinātu televīzijas kanāla 3+ apraidi Viasat kontrolē Baltijas valstu iedzīvotājiem. Līguma 2.nodaļā noteikts, ka Līguma termiņš sākas 2003.gada 1.novembrī.

Līguma 4.nodaļā noteikts, ka SIA “TV3 Latvia” apņemas sniegt Viasat šādus pakalpojumus: (**).

Lietā esošā informācija apstiprina, ka SIA “TV3 Latvia”, kas pārstāv Viasat intereses Latvijā, 2003.gada beigās un 2004.gada sākumā noslēdza licences līgumus ar kabeļtelevīzijām (piem., SIA “Dobeles Telesat”, SIA “Telia MultiCom”, I.U. “Salive”, SIA “Baltkom TV SIA” u.c.) par televīzijas kanāla 3+ izplatīšanu kabeļtelevīzijas tīklos Latvijas Republikas teritorijā.

Konkurences padome lietas izpētes gaitā konstatēja, ka televīzijas kanāls 3+ Latvijā tiek retranslēts kopš 2003.gada 3.novembra.

Saskaņā ar Radio un televīzijas likuma 2.panta 12.punktu “retranslācija ir Latvijā vai ārvalstīs izplatītās programmas uztveršana vai tūlītēja pilnīga vai daļēja izplatīšana, neizdarot programmā vai raidījuma saturā nekādus grozījumus. (..)”. Savukārt Radio un televīzijas likuma 2.panta 1.punktā noteikts, ka “apraide ir programmu veidošana (komplektēšana) un sākotnējā izplatīšana publiskai uztveršanai.(..)” un Radio un televīzijas likuma 10.panta pirmajā daļā noteikts, ka “apraides tiesības, tas ir, tiesības veidot un izplatīt programmu noteiktā raidlaikā un teritorijā, Nacionālā radio un televīzijas padome piešķir atbilstoši radio un televīzijas apraides tehniskajam plānam”.

Saskaņā ar lietā iegūto informāciju (NRTP 24.03.2004. vēstule Nr.01-10/09-1/215; NRTP 05.04.2004. vēstule Nr.01-10/09-1/288; NRTP 12.08.2004. vēstule Nr.01-10/09-1/720) televīzijas kanāla 3+ izplatīšana Latvijā ir uzskatāma par retranslāciju, ko veic kabeļtelevīzijas, kuras saņēmušas nepieciešamās NRTP izsniegtās retranslācijas atļaujas. Kabeļtelevīzijas iekļauj televīzijas kanālu 3+ kabeļtelevīziju piedāvātajās paketēs saskaņā ar noslēgtajiem izplatīšanas līgumiem un kabeļtelevīziju retranslējamo programmu izvēles koncepciju. Televīzijas kanāls 3+ retranslējamo programmu izvēles koncepcijā tiek iekļauta pēc savstarpēja līguma noslēgšanas (starp SIA “TV3 Latvia”, kas pārstāv Viasat, un kabeļtelevīziju) un NRTP lēmuma pieņemšanas. Lietā nav iegūta informācija, ka kabeļtelevīzijas izvietotu reklāmu retranslējamā televīzijas kanālā 3+.

Saskaņā ar NRTP sniegto informāciju televīzijas kanāls 3+ tiek veidots Lielbritānijā, pamatojoties uz kompetentas Lielbritānijas institūcijas (OFCOM) izdotu apraides atļauju un tai pievienotiem programmas veidošanas nosacījumiem. Viasat ir saņēmis Lielbritānijas raidorganizācijas regulatora (OFCOM) licenci — apraides atļauju Nr.TLCS 725 televīzijas kanāla 3+ programmas veidošanai un izplatīšanai Baltijas valstīs. Viasat licence televīzijas kanālam 3+ tika izsniegta 1996.gada 25.jūlijā un 2004.gada 16.februārī tika izsniegta jauna licence televīzijas kanāla 3+ Baltics veidošanai.

Pēc NRTP norādītā, Latvijas teritorijā nevienai raidorganizācijai apraides atļauja televīzijas kanāla 3+ izplatīšanai nav jāsaņem. Ņemot vērā NRTP sniegtos skaidrojumus, SIA “TV3 Latvia” nav jāsaņem apraides atļauja un nav jāveic ikgadējā samaksa par apraides atļaujas pārreģistrāciju televīzijas kanālam 3+.

Saskaņā ar Radio un televīzijas likuma 46.panta sesto daļu Nacionālās radio un televīzijas padomes kompetencē ir izsniegt apraides atļaujas un retranslācijas atļaujas (pēc konkursa rezultātiem vai uz pieprasījuma pamata), kā arī speciālās atļaujas (licences) kabeļtelevīzijas un kabeļradio (radiotranslācijas) darbībai. Savukārt Radio un televīzijas likuma 9.pantā noteikts, ka “raidorganizāciju darbības atbilstību šā likuma noteikumiem uzrauga Nacionālā radio un televīzijas padome (..) likumos noteiktās kompetences ietvaros.

Pamats Konkurences likuma 18.panta otrajā daļā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpuma konstatēšanai tirgus dalībnieka darbībās ir kompetentas institūcijas spēkā stājies lēmums (spriedums), kurā konstatēts normatīvo aktu pārkāpums. Līdz ar to, lai Konkurences padome konstatētu Konkurences likuma 18.panta otrās daļas pārkāpumu SIA “TV3 Latvia” darbībās, Nacionālajai radio un televīzijas padomei jāatzīst Radio un televīzijas likuma pārkāpums SIA “TV3 Latvia” darbībās.

Lietā iegūtā informācija apstiprina, ka NRTP, pārbaudot SIA “TV3 Latvia” darbību atbilstību, nav konstatējusi Radio un televīzijas likuma pārkāpumu.

Ņemot vērā minēto un lietā iegūto informāciju, Konkurences padome uzskata, ka nav pamata konstatēt Konkurences likuma 18.panta otrās daļas pārkāpumu SIA “TV3 Latvia” darbībās.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 6.panta pirmās daļas 1.punktu, Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 4.punktu, Konkurences likuma 18.panta otro daļu, Konkurences padome

nolēma:

izbeigt lietas Nr.199/04/09/1 Par a/s “Latvijas Neatkarīgā televīzija” 02.03.2004. iesniegumu un VB SIA “Latvijas Televīzija” un SIA “TV Rīga” 09.03.2004. iesniegumu izpēti.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no šī lēmuma spēkā stāšanās dienas.

(**) — Ierobežotas pieejamības informācija

Konkurences padomes priekšsēdētāja v.i. T.Jefremova

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!