Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra sēdē
Pieņemts rīkojums “Par
līdzfinansējumu O.Kalpaka pieminekļa laukuma izbūvei Rīgā un
Līvānu atbrīvotāju pieminekļa atjaunošanai”.
Lai
saglabātu sabiedrības atmiņā vēsturiskos notikumus, godinātu
vēstures varoņus un sekmētu iedzīvotāju militāri patriotisko
audzināšanu, nolemts 2004.gadā no Aizsardzības ministrijai
paredzētajiem valsts budžeta programmas “Valsts aizsardzība,
drošība un integrācija NATO” līdzekļiem novirzīt līdzfinansējumu
šādā apmērā: 112 000 latu – Oskara Kalpaka pieminekļa fondam
O.Kalpaka pieminekļa laukuma izbūvei Rīgā; 10 000 latu – Līvānu
novada domei Līvānu atbrīvotāju pieminekļa atjaunošanai.
Aizsardzības ministrijai uzdots noslēgt līgumu ar Oskara Kalpaka
pieminekļa fondu un Līvānu novada domi par līdzdalību minēto
objektu izbūves un atjaunošanas līdzfinansēšanā un izmantošanu
Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Aizsargjoslu
likumā”.
Likumprojekts nosaka jaunas drošības
aizsargjoslas ap vēja ģeneratoriem un aizsprostiem (krastos), gar
liela diametra virszemes siltumvadiem, gar augstspiediena
gāzesvadiem, ap gāzapgādes iekārtām, būvēm, gāzes noliktavām un
krātuvēm, gar dzelzceļiem, pa kuriem pārvadā bīstamas kravas.
Šajās aizsargjoslās noteikti aprobežojumi, kas ierobežo cilvēku
uzturēšanos tajās un samazina iespējamo upuru skaitu avārijas
gadījumā. Likumprojekts paredz vairāku aizsargjoslu platuma
samazināšanu un precizē daudzus ar aizsargjoslām saistītus
jautājumus.
Grozījumi likumā nosaka ekspluatācijas aizsargjoslu minimālos un
maksimālos platumus dzelzceļā, turklāt mazākus ekspluatācijas
aizsargjoslu maksimālos platumus tiem sliežu ceļiem, kuri
neietilpst stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes
dzelzceļa infrastruktūrā, kā arī pievedceļiem, strupceļiem,
speciālas nozīmes sliežu ceļiem un stratēģiskās (valsts) nozīmes
un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā neietilpstošajiem
staciju sliežu ceļiem.
Grozījumi likumā paredz aizsargjoslas radiosakaru antenu mastiem
un torņiem, telekomunikāciju kabeļu sadales skapjiem un
kastēm.
Grozījumi likumā precizē aizsargjoslu noteikšanu gar
elektriskajiem tīkliem un vairs neparedz minimālo un maksimālo
aizsargjoslas platumu. Tiek samazināti aizsargjoslas platumi
gaisvadu līnijām ar nominālo spriegumu līdz 20 kV lauku apvidū.
Tuvu ēkām novietotiem kabeļiem aizsargjosla tiek noteikta tikai
līdz ēkas pamatiem, jo ēkas iekšpusē aizsargjoslu un
aprobežojumus noteikt nav vajadzības. Aizsargjoslas gar zemūdens
elektriskajiem kabeļiem tiek noteiktas visos virszemes
ūdensobjektos.
Grozījumi likumā paredz sašaurināt aizsargjoslas gar bezkanālu
siltumtrasēm, precizē aizsargjoslu noteikšanu gar siltumtīkliem
un vairs neparedz minimālo un maksimālo aizsargjoslas
platumu.
Grozījumi likumā paredz sašaurināt aizsargjoslas gar ūdensvadiem
un kanalizācijas spiedvadiem, kuri ieguldīti līdz 2 m
dziļumā.
Grozījumi likumā nosaka šaurākas ekspluatācijas aizsargjoslas
gāzesvadiem, gāzapgādes iekārtām un būvēm, gāzes noliktavām un
krātuvēm, pie tam aizsargjoslu platumi tiek noteikti
viennozīmīgi. Aizsargjoslas gar zemūdens gāzesvadiem tiek
noteiktas visos virszemes ūdensobjektos.
Likumprojektā tiek precizēts, ka aizsargjoslas tiek noteiktas
visām gāzapgādes iekārtām un būvēm, nevis tikai gāzesvadu
iekārtām un būvēm.
Grozījumi likumā paredz drošības aizsargjoslas ap vēja
ģeneratoriem, gar liela diametra virszemes siltumvadiem,
augstspiediena gāzesvadiem, ap gāzapgādes iekārtām un būvēm,
gāzes noliktavām un krātuvēm, gar dzelzceļiem, pa kuriem pārvadā
bīstamas kravas.
Likumprojekts precizē aizsargjoslu noteikšanu ap ogļūdeņražu
ieguves vietām, naftas, naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un
produktu cauruļvadiem, tilpnēm, krātuvēm, pārstrādes un
pārkraušanas uzņēmumiem, paredzot aizsargjoslu noteikšanu ap
ogļūdeņražu ieguves vietām, naftas un naftas produktu
pārkraušanas uzņēmumiem un bīstamu ķīmisko vielu un produktu
objektiem.
Likumprojekts paredz aizsargjoslu noteikšanu pie aizsprostiem arī
uz sauszemes un nosaka aprobežojumus šajās aizsargjoslās.
Grozījumi 58.pantā atļauj iebraukt B un C drošuma klasei
atbilstošo hidroelektrostaciju aizsprostu un ar
hidroelektrostacijām nesaistītu aizsprostu akvatoriju
aizsargjoslās kontroles nodrošināšanai bez aizsprosta īpašnieka
vai tiesiskā valdītāja atļaujas, tāpat kā glābšanas darbu un
avāriju novēršanas vai to seku likvidēšanas darbu
veikšanai.
Grozījumi likumā nosaka jaunbūvējamu un paplašināmu objektu
aizsargjoslu saskaņošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā
sagatavojama un iesniedzama informācija par jaunbūvējamo objektu
aizsargjoslām teritoriālās plānošanas un ģeoinformācijas sistēmas
vajadzībām. Lai nerastos jauna liela apjoma informācija, kas
neatbilstu ieviešamajai ģeoinformācijas sistēmai, grozījumi
paredz informācijas apriti par jaunbūvējamiem un paplašināmiem
objektiem digitālā veidā Latvijas koordinātu sistēmā LKS 92.
Ievērojot to, ka informācijas apstrādes ieviešanai digitālā veidā
LKS 92 sistēmā nepieciešams ilgāks laiks, pārejas noteikumu 5. un
6.punktā noteikti šo normu ieviešanas termiņi.
Likuma 34.panta izslēgšana novērš stingrāku aprobežojumu
noteikšanu lielākā platībā, nekā tas nepieciešams aizsargjoslu
pārklāšanās gadījumā, un novērš nepieciešamību saskaņot visa
veida rīcību šāda veida vietās. Aizsargjoslu pārklāšanās vietās
jāievēro katrā aizsargjoslā noteiktie aprobežojumi.
Grozījumi likumā atceļ brīdinājumu pirms aizsargjoslu
apmeklēšanas kontroles un uzraudzības nolūkos un precizē, ka
avāriju novēršanas un to seku likvidēšanas darbus var veikt bez
iepriekšēja brīdinājuma. Paredzēta iespēja veikt plānotus objekta
paplašināšanas darbus. Reglamentētas zemes īpašnieku (tiesisko
valdītāju, lietotāju) attiecības ar infrastruktūras objektu
īpašniekiem. Lauksaimniecībā izmantojamās zemēs plānoto darbu
veikšana saskaņojama ar šo zemju īpašniekiem (tiesiskajiem
valdītājiem, lietotājiem), taču tiek paredzēta iespēja veikt
plānotos darbus laika periodā no 1.oktobra līdz 1.aprīlim, laikus
(līdz 1.augustam) par to brīdinot, ja šīs zemes neaizņem sējumi
vai stādījumi, kas saskaņoti ar objekta īpašnieku.
Grozījumi likumā atļauj novietot gāzesvadus gar dzelzceļiem
attālumos, kurus nosaka būvnormatīvi.
Papildinājums likumā prasa saskaņot darbību dziļurbumu, valsts
nozīmes pazemes ūdeņu un seismoloģiskā monitoringa punktu un
posteņu aizsargjoslās ar Valsts ģeoloģijas dienestu.
Grozījumi likumā precizē, kādā kārtībā saskaņojama koku un krūmu
audzēšana elektrisko tīklu aizsargjoslā.
Grozījumi likumā atļauj atkritumu apglabāšanas poligonu,
atkritumu izgāztuvju un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu
aizsargjoslās būvēt ar atkritumu un notekūdeņu attīrīšanas
procesa blakusproduktu apsaimniekošanu saistītas ēkas. Grozījumi
atļauj novietot zem ēkas notekūdeņu tvertnes ar
ventilāciju.
Grozījumi likumā atļauj pēc rakstveida vienošanās noslēgšanas ar
gāzes objektu īpašnieku veikt vairākus darbus gāzesvadu un
gāzapgādes objektu ekspluatācijas aizsargjoslās, kas agrāk bija
aizliegti, bet var būt nepieciešami citu objektu ekspluatācijai.
Noteikti triecienmehānismu veidi, kuru lietošana jāsaskaņo ar
gāzes objektu īpašnieku.
Saistībā ar jaunu aizsargjoslu noteikšanu tiks izdarīti grozījumi
Enerģētikas likumā, kurā tiks paredzēta kārtība, kādā zemes
īpašnieks saņem vienreizēju atlīdzību par jaunu aizsargjoslu
(aprobežojumu) noteikšanu. Pilnvarojumu Ministru kabinetam
noteikt vienreizējas atlīdzības aprēķināšanas un izmaksāšanas
kārtību par nekustamā īpašuma lietošanu paredz Saeimā izskatāmais
likumprojekts “Grozījumi Enerģētikas likumā”.
Grozījumi likumā novērš nepamatotus aprobežojumus naftas, naftas
produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu objektu aizsargjoslās
un samazina tās joslas platumu, kurā noteikti aprobežojumi, kā
arī atļauj pēc rakstveida vienošanās noslēgšanas ar ogļūdeņražu
ieguves vietu, naftas un bīstamo ķīmisko vielu un produktu
objektu īpašnieku veikt vairākus darbus, kas agrāk bija
aizliegti, bet var būt nepieciešami gan šo, gan citu objektu
ekspluatācijai. Paredzēti papildu aprobežojumi, analogi gāzesvadu
un gāzapgādes objektu aizsargjoslās esošajiem aprobežojumiem, kā
arī iespēja tranzīta uzņēmumiem izmantot nekustamos īpašumus
aizsargjoslām bez atlīdzības, kas veicinātu tranzītu. Īpaši
bīstamo ķīmisko vielu un produktu objektu aizsargjoslās noteikti
aprobežojumi, kas ierobežo cilvēku uzturēšanos šajās
aizsargjoslās un samazina iespējamo upuru skaitu avārijas
gadījumā.
Grozījumi paredz iespēju neietvert aizsargjoslu metodikā objektu
ekspluatācijas un drošības prasības un citas prasības tad, ja tās
nosaka citi normatīvie akti, un ietvert noteikumus (metodiku), kā
lietot likuma vispārīgās normas konkrētajos gadījumos.
Grozījumi precizē aizsargjoslu uzturēšanas darbu saskaņošanas un
veikšanas kārtību. Papildinājums – panta jaunā, devītā, daļa
nosaka objekta īpašnieka un zemes īpašnieka pienākumus
aizsargjoslu uzturēšanas darbu produktu nodošanā un novākšanā, kā
arī rīcību un īpašuma tiesību aprobežojumus uz uzturēšanas darbu
produktiem gadījumos, ja zemes īpašnieks neveic savus
pienākumus.
Grozījumi paredz Valsts zemes dienestam pienākumu par valsts
budžeta līdzekļiem uzturēt aizsargjoslu datu bāzi kā vienu no
vienotās valsts ģeogrāfiskās informācijas sistēmas elementiem.
Paredzēts, ka turpmāk no valsts budžeta segs tikai izdevumus
Baltijas jūras, Rīgas līča, virszemes ūdensobjektu, purvu un
kultūras pieminekļu aizsargjoslu iezīmēšanai zemes robežu plānos.
Pārējiem objektiem šos izdevumus segs zemes robežu plāna
pasūtītājs.
Papildinājums likumā paredz ar aizsargjoslām saistītu
civiltiesisku strīdu risināšanu tiesā.
Likumprojektā paredzēti grozījumi likuma saskaņošanai ar
Būvniecības likumu un Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu
likumu.
Pārejas noteikumos paredzēti termiņi, kādos jāizstrādā
Aizsargjoslu likuma īstenošanai nepieciešamie tiesību akti.
Akceptēts likumprojekts “Par Konvenciju par kājnieku mīnu
lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un to
iznīcināšanu”.
1997.gada 18.septembra Otavas konvencija
stājās spēkā 1999.gadā. Tā paredz kājnieku mīnu lietošanas,
uzglabāšanas un ražošanas aizliegšanu, kā arī krājumā esošo
kājnieku mīnu iznīcināšanu, izņemot tās, kas paredzētas mācību
nolūkiem.
Likuma projekts paredz pievienošanos Konvencijai par kājnieku
mīnu lietošanas, uzglabāšanas un ražošanas aizliegumu un to
iznīcināšanu. Tas paredz nelietot, neražot, nenodot tālāk un
neuzglabāt kājnieku mīnas, Konvencija arī aizliedz jebkādā veidā
palīdzēt citiem veikt darbības, kas aizliegtas šajā konvencijā.
Noliktavās esošās mīnas jāiznīcina četru gadu laikā. Konvencija
neaizliedz no distances vadāmās mīnas.
Saskaņā ar Konvencijas par kājnieku mīnu lietošanas, uzglabāšanas
un ražošanas aizliegumu un to iznīcināšanu 16.pantu, konvencijas
pievienošanās dokumenti jāiesniedz depozitārijam – ANO
ģenerālsekretāram.
Saskaņā ar konvencijas 17. pantu Latvijas Republikā tā stāsies
spēkā sestā mēneša pirmajā dienā pēc datuma, kad Latvija būs
iesniegusi savu pievienošanās dokumentu. Iespējama konvencijas
noteikumu pagaidu piemērošana ratifikācijas procesa laikā.
Akceptēts likumprojekts “Politisko partiju likums” un
likumprojekts “”Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistru””.
Ir uzsākta reforma, ar kuras
palīdzību tiek nošķirts privāto tiesību subjektu regulējums no
politisko partiju regulējuma. Saeimā ir pieņemts Biedrību un
nodibinājumu likums, kā arī Biedrību un nodibinājumu likuma spēkā
stāšanās kārtības likums, kura pārejas noteikumos ir paredzēta
Politisko partiju likuma izstrāde.
Pašreiz politisko organizāciju (partiju) un to apvienību darbību
regulē likums “Par sabiedriskajām organizācijām un to
apvienībām”.
Likumprojekta mērķis ir veicināt politisko partiju un to
apvienību darbību, lai sekmētu demokrātiskas un pilsoniskas
sabiedrības nostiprināšanu. Likumprojekts regulē partiju darbības
pamatprincipus, organizatorisko struktūru, likvidāciju un
reorganizāciju.
Likumprojekts dod politisko partiju definīciju, kuras līdz šim
nebija. Noteikts, ka partijas ir organizācijas, kas tiek
izveidotas, lai veiktu politisko darbību, piedalītos vēlēšanu
kampaņā, izvirzītu deputātu kandidātus, piedalītos Saeimas,
pašvaldību domju (padomju) vai Eiropas Parlamenta darbā, ar
deputātu starpniecību īstenotu savu programmu, kā arī iesaistītos
publiskās pārvaldes institūciju izveidē. Likumprojektā noteikts,
ka ar politisko partiju tiek saprastas arī politisko partiju
apvienības.
Likumprojekts paredz tiesības partijām veikt saimniecisko darbību
bez peļņas gūšanas nolūka, kā arī papilddarbību, lai partijas
varētu sasniegt savus mērķus.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes
kodeksā”, kurš paredz izdarīt grozījumus Latvijas Sodu
izpildes kodeksā. Grozījumi paredz pārejas modeli piespiedu darba
izpildē, nosakot, ka 2005.gadā notiesātos piespiedu darbos varēs
norīkot gan pašvaldība, gan Valsts probācijas dienests.
Grozījums likumā nosaka, ka notiesātajam, kuram piespriests
piespiedu darbs, ir pienākums piecu darba dienu laikā pēc tam,
kad saņemts tiesas spriedums (noraksts), kas stājies likumīgā
spēkā, pieteikties piespiedu darba izpildes institūcijā
atbilstoši deklarētajai dzīvesvietai piespriestā soda izciešanai.
Ja notiesātais, lai izvairītos no soda izciešanas, noteiktā
termiņā nepiesakās piespiedu darba izpildes institūcijā, viņu
rakstiski brīdina par piespiedu darba aizstāšanu ar arestu.
Valsts probācijas dienests sedz notiesātajam ar ierašanos
piespiedu darba izpildes institūcijā un piespiedu darba veikšanu
saistītos transporta izdevumus.
Likumprojektā
noteikts, ka piespiedu darba izpildes institūcija ir Valsts
probācijas dienests. Pašvaldībai ir tiesības noteikt prioritāros
sabiedrībai nepieciešamos darbus, kas veicami tās teritorijā,
izmantojot piespiedu darbu. Šo darbu sarakstu pašvaldība iesniedz
piespiedu darba izpildes institūcijai, kura regulāri informē
pašvaldību par šo darbu izpildes gaitu.
Piespiedu darba izpildes institūcijai pēc tiesneša vai tiesas
priekšsēdētāja rīkojuma un tiesas sprieduma noraksta saņemšanas
ir pienākums:
1) kontrolēt, kad notiesātais ierodas pieteikties soda
izciešanai;
2) reģistrēt soda izciešanai pieteikušos notiesāto;
3) izskaidrot notiesātajam soda izciešanas nosacījumus un
kārtību;
4) izsniegt notiesātajam norīkojumu pie darba devēja vai konkrēta
darba veikšanai;
5) noslēgt līgumu ar darba devēju par notiesātā iesaistīšanu
piespiedu darbā;
6) kontrolēt, kā notiesātais veic darbu, un katru dienu saņemt
informāciju par to no attiecīgā darba devēja;
7) uzskaitīt nostrādātās stundas par katru iepriekšējo
dienu;
8) ja notiesātais izvairās no soda izciešanas vai objektīvu
iemeslu dēļ nav spējīgs turpināt šā soda izciešanu, sagatavot un
iesniegt rajona (pilsētas) tiesai pieteikumu par nepieciešamību
aizstāt notiesātajam piemēroto sodu – piespiedu darbu – ar cita
veida sodu;
9) pēc sprieduma izpildīšanas paziņot par to tiesai, kas
taisījusi spriedumu.
Likumprojekts paredz noteikt, ka darba devējs, kas noslēdzis
līgumu ar piespiedu darba izpildes institūciju par notiesāto
nodarbināšanu vai nodarbina notiesātos sabiedrības interesēs bez
līguma, ierāda notiesātajiem attiecīgu darbu, kuru viņi var veikt
pēc darba pastāvīgajā darba vietā vai pēc mācībām, un: rada
notiesātajiem darba aizsardzības prasībām atbilstošus darba
apstākļus, iepazīstina viņus ar darba aizsardzības un darba
kārtības noteikumiem; apgādā notiesātos ar darba veikšanai
nepieciešamajiem darbarīkiem un instrumentiem; uzrauga, kā
notiesātie veic ierādīto darbu.
Darba devējs katru dienu informē piespiedu darba izpildes
institūciju par katra notiesātā nostrādāto stundu skaitu vai par
izvairīšanos no soda izciešanas un katru mēnesi pārskaita
piespiedu darba izpildes institūcijai, ar kuru noslēgts līgums
par notiesāto nodarbināšanu, naudu par paveikto darbu līgumā
paredzētajā apmērā.
Likumprojekts papildina pārejas noteikumus, nosakot, ka līdz
2005.gada 31.decembrim Valsts probācijas dienesta funkcijas
izpilda pašvaldības, izņemot Bauskas, Cēsu, Daugavpils, Jelgavas,
Jēkabpils, Rēzeknes, Saldus, Tukuma un Valmieras rajonu, kur
piespiedu darba izpildes institūcija spriedumiem, kas stājušies
likumīgā spēkā no 2005.gada 1.janvāra, ir Valsts probācijas
dienests.
Finanšu līdzekļus pašvaldībām piespiedu darbu uzraudzībai
2005.gadā administrē Valsts probācijas dienests.
Paredzēts noteikt, ka likums stājas spēkā 2005.gada
1.janvārī.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 558 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 41 viņu nepilngadīgais bērns. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 517 pilsonības pretendentiem 63% ir krievi, 16% – baltkrievi,
9% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 79 362
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637; 2002.gadā – 9 844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 10 074 personas.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Grozījums paredz noteikt sankciju
par virszemes un pazemes ūdeņu aizsardzības vai lietošanas
noteikumu vai prasību pārkāpšanu – uzlikt naudas sodu fiziskajām
personām no četrdesmit līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām
personām – no simt līdz divtūkstoš latiem.
Grozījums nosaka, ka izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un
uzlikt administratīvos sodus vides aizsardzības valsts iestāžu
vārdā ir tiesīgi:
1) Valsts vides dienesta priekšnieks un viņa vietnieki – uzlikt
naudas sodu līdz tūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;
2) Valsts vides dienesta struktūrvienību un to daļu vadītāji, kā
arī īpaši aizsargājamo dabas teritoriju pārvaldes institūciju
priekšnieki un viņu vietnieki – uzlikt naudas sodu līdz piecsimt
latiem un piemērot konfiskāciju;
3) Valsts vides dienesta un īpaši aizsargājamo dabas teritoriju
pārvaldes institūciju vides valsts inspektori – uzlikt naudas
sodu līdz divsimt latiem un piemērot konfiskāciju.
Plānots izveidot Valsts vides dienestu, apvienojot tajā Vides
valsts inspekciju, reģionālās vides pārvaldes un Jūras vides
pārvaldi. Apvienošanas rezultātā būs iespējams efektīvāk izmantot
finanšu resursus, veidojot apvienotu grāmatvedību, optimizējot
laboratoriju sistēmu, kā arī veidot vienotas datu bāzes.
Ieekonomētos līdzekļus varēs novirzīt vides monitoringam un citām
ar ES nosacījumiem saistītajām funkcijām, kas šobrīd netiek
nodrošinātas pilnā mērā. Likumprojekts saskaņo institūciju
nosaukumus atbilstoši plānotajai reformai.
Pieņemts rīkojums “Par Informācijas analīzes dienesta
izveidošanu un Krīzes kontroles centra
reorganizāciju”.
Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas
likumu un Nacionālās drošības likumu izveidots Informācijas
analīzes dienests. Noteikts, ka Informācijas analīzes dienests ir
Ministru prezidenta pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes
iestāde.
Rīkojums paredz līdz 2004.gada 31.decembrim reorganizēt Krīzes
kontroles centru un nodot to dienestam. Dienests ir Krīzes
kontroles centra funkciju, tiesību, saistību, mantas, arhīva un
finanšu līdzekļu pārņēmējs.
Informācijas analīzes dienesta galvenās funkcijas: izvērtēt
un analizēt no valsts drošības iestādēm saņemto informāciju un
sniegt to Nacionālās drošības padomes locekļiem un institūcijām,
kas ir atbildīgas par valsts apdraudējuma novēršanu; sagatavot
priekšlikumus un ieteikumus Saeimas Nacionālās drošības
komisijai, Valsts prezidentam un Ministru prezidentam nacionālās
drošības jomā, kā arī sniegt Nacionālās drošības padomes
locekļiem ieteikumus par valsts drošības iestāžu darbības
virzieniem un prioritātēm; analizēt un prognozēt valsts
apdraudējumu; noteikt valsts apdraudējuma līmeni un informēt par
to Nacionālās drošības padomes locekļus.
Pieņemts rīkojums “Par Informācijas analīzes dienesta
izveidošanu un
Krīzes kontroles centra reorganizāciju”.
Saskaņā ar
Nacionālās drošības likumu, kā arī pamatojoties uz Nacionālās
drošības padomes priekšlikumu, Andris Brēķis iecelts Informācijas
analīzes dienesta vadītāja amatā.
Akceptēts likumprojekts “Par tiesas piesēdētāju vēlēšanu
noteikšanu”.
Likumprojekts nosaka, ka, sākot ar
2004.gada 1.decembri, rīkojamas apgabaltiesu un rajonu (pilsētu)
tiesu piesēdētāju vēlēšanas. Projekts paredz, ka likums stājas
spēkā tā izsludināšanas dienā.
Saeima 1994.gada 27.oktobrī pieņēma likumu “Par tiesas
piesēdētāju vēlēšanām”, paredzot, ka par rajonu (pilsētu) tiesu
un apgabaltiesu piesēdētāju vēlēšanu sarīkošanu un to laiku lemj
Saeima pēc Ministru kabineta ierosinājuma ne vēlāk kā trīs
mēnešus pirms tiesas piesēdētāju pilnvaru laika
izbeigšanās.
Iepriekšējo tiesas piesēdētāju vēlēšanu laiks tika noteikts,
sākot ar 1999.gada 1.novembri. Daudzos tiesu apgabalos tiesas
piesēdētāju vēlēšanu termiņš tika pagarināts, jo netika ievēlēts
pietiekams tiesas piesēdētāju skaits. Katras apgabaltiesas
piesēdētāju un katras rajona (pilsētas) tiesas piesēdētāju skaitu
nosaka tieslietu ministrs.
Sakarā ar to, ka tiesas piesēdētāji tiek ievēlēti uz pieciem
gadiem, pilnvarojuma termiņš tuvojas beigām, tādējādi
nepieciešams noteikt jaunu rajonu (pilsētu) tiesu un apgabaltiesu
piesēdētāju vēlēšanu laika sākumu.
Pieņemts rīkojums “Par privatizācijas ieņēmumu
novirzīšanu”.
Saskaņā ar likumu “Par valsts un
pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” atļauts Privatizācijas
aģentūrai no valsts īpašuma objektu privatizācijā gūto ienākumu
atskaitījumiem 2004.gadā piešķirt 143 000 latus šādiem
labklājības nozares investīciju projektu īstenotājiem: Jēkabpils
rajona pašvaldības aģentūrai – bāreņu namam “Līkumi” – centrālā
korpusa renovācijai 30 000 latu; Ludzas rajona pansionātam
“Ludza” – sanitāro mezglu remontam un aprīkojuma iegādei 8 000
latu; Daugavpils rajona Naujenes pagasta padomei – sociālās
rehabilitācijas centra izveidošanai 60 000 latu; Krāslavas rajona
padomei – Bērnu sociālās rehabilitācijas centra “Mūsmājas”
apkures sistēmas rekonstrukcijai un ugunsdrošības sistēmas
izveidei 30 000 latu; Valmieras rajona bērnu un ģimenes centram
“Pārgauja” – ēkas renovācijai un darbības pārstrukturēšanai 15
000 latu.
Labklājības ministram uzdots apstiprināt izdevumu tāmes minēto
līdzekļu izlietojumam un veicamo maksājumu grafiku, saskaņojot to
ar Privatizācijas aģentūru.
Pieņemts rīkojums “Par privatizācijas ieņēmumu novirzīšanu
neatliekamu pasākumu finansēšanai”.
Saskaņā ar likumu
“Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” nolemts
atļaut Privatizācijas aģentūrai 2004.gadā no valsts īpašuma
objektu privatizācijā gūto ienākumu atskaitījumiem piešķirt
Kultūras ministrijai Ls 150 000 neatliekamo pasākumu
finansēšanai, tajā skaitā: Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja
nodaļai “Vēveri” – vējdzirnavu remontam Ls 22 000; Latvijas
Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja apsardzei, signalizācijai, ēku
remontiem Ls 20 000; Latvijas Nacionālajam Kinematogrāfijas
centram – Latvijas līdzdalības finansējumam dokumentālās filmas
“Par Jūsu un Mūsu brīvību”, kas veltīta Itas Kozakēvičas
piemiņai, uzņemšanai sadarbībā ar Polijas vēstniecību Ls
8 000; Latvijas Nacionālajam kinematogrāfijas centram
lielbudžeta pilnmetrāžas filmu atbalstam Ls 100 000.
Kultūras ministrei uzdots pēc saskaņošanas ar Privatizācijas
aģentūru apstiprināt maksājumu grafiku un izdevumu tāmi līdzekļu
izlietojumam. Privatizācijas aģentūrai uzdots rezervēt iepriekš
minētos finanšu līdzekļus un nodrošināt šī rīkojuma izpildi
atbilstoši kultūras ministres apstiprinātajai izdevumu tāmei un
maksājumu grafikam, norēķiniem izmantojot Valsts kasē atvērtos
norēķinu kontus.
Kultūras ministrijai uzdots veikt maksājumus atbilstoši kultūras
ministres apstiprinātajai izdevumu tāmei.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments