• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Nepiena eksporta veicināšanai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.11.2004., Nr. 177 https://www.vestnesis.lv/ta/id/96155

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par dabai nodarīto jāmaksā trīskārši

Vēl šajā numurā

09.11.2004., Nr. 177

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Nepiena eksporta veicināšanai

Akciju sabiedrība “Rīgas piensaimnieks” sākusi investīciju projektu, kurā iekļautas jaunas nepiena pārtikas produktu ražotnes un moderna loģistikas centra būvniecība. Uzņēmuma vadība cer, ka jaunais projekts sekmēs Latvijas pārtikas preču izplatību ārvalstu tirgū.

Uzsāktā projekta pamatā ir nodoms palielināt “Rīgas piensaimnieka” produkcijas noietu esošajos un potenciālajos tirgos Eiropas Savienībā (ES) un Baltijas valstīs. Uzņēmuma eksporta apjoms pieaug jau tagad, bet ar sākto projektu iecerēts eksportētās produkcijas daudzumu palielināt. Uzsāktajā projektā investēts 2,1 miljons latu, no kuriem lielākā daļa ir paša uzņēmuma līdzekļi, bet nelielu daļu veido Eiropas struktūrfondu piešķirtā nauda.
Kā uzsvēra uzņēmuma ģenerāldirektors Arvīds Ušča, iecerētās izmaiņas ražošanā varētu palielināt Latvijas uzņēmuma konkurētspēju ne vien Baltijas valstīs, bet arī ES. Vienlaikus viņš atzina, ka daudzu pasaules valstu patērētāji nepazīst Latvijas eksportēto preci, tāpēc Latvijas uzņēmuma ražotņu modernizācija ļaus apliecināt mūsu produkcijas konkurētspēju Eiropas un pasaules tirgū. Saražoto preču eksporta apjomu uzņēmums cer paaugstināt, arī ciešāk sadarbojoties ar ārvalstu mazumtirdzniecības tīkliem, piemēram, “Aldi”, “Tesco” un “Facta”, kā arī piedaloties starptautiskajās izstādēs.
Šā gada sākumā “Rīgas piensaimnieka” vadība paziņoja, ka uzņēmums nākotnē plāno vēl vairāk attīstīt nepiena produkcijas ražotnes. Nepiena produktu īpatsvaru kopējā produkcijas apjomā iecerēts palielināt no 25 līdz 30 procentiem. Šādas stratēģijas iemesls ir prognozētais piena cenu pieaugums Latvijā. Tas, visticamāk, apgrūtinās Latvijas piena ražotāju un pārstrādātāju konkurenci vairumā citu Eiropas valstu, kur, pretēji Latvijai, vērojams piena cenu kritums. Par perspektīvāko nepiena produktu “Rīgas piensaimnieks” uzskata augļu saldējuma ražošanu, tādēļ šim mērķim velta aptuveni pusi no projektā ieguldītajiem līdzekļiem. Jāatzīmē, ka RPS ir pasaules otrais lielākais augļu saldējuma ražotājs, bet uzņēmuma ražotais saldējums “Jungle Pop” šogad Latvijas svītrkodēšanas asociācijas “EAN Latvija” rīkotajā konkursā tika atzīts par mūsu valsts eksportspējīgāko produktu lielo pārtikas uzņēmumu grupā. RPS jauno ražotni paredzēts pabeigt 2005.gada februārī, bet topošā loģistikas centra nodošana ekspluatācijā paredzēta 2005.gada pavasarī.

Jānis Nicmanis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!