Ministru kabineta 2004.gada 9.novembra sēdē
Pieņemti noteikumi “Kārtība,
kādā tirgus uzraudzības iestādes pieprasa un saņem preču
paraugus, kā arī rīkojas ar tiem pēc laboratoriskās vai cita
veida ekspertīzes veikšanas”.
Šie noteikumi nosaka
kārtību, kādā tirgus uzraudzības iestādes pieprasa un saņem preču
paraugus, kā arī rīkojas ar tiem pēc laboratoriskās vai cita
veida ekspertīzes veikšanas. Šie noteikumi attiecas uz nepārtikas
precēm.
Tirgus uzraudzības iestāde ņem paraugus preču atrašanās vietās,
tos pieprasa un ņem tirgus uzraudzības iestādes amatpersona.
Tirgus uzraudzības iestādes amatpersona, pieprasot un ņemot
paraugus, uzrāda dienesta apliecību.
Paraugus reprezentatīvā (pietiekamā) daudzumā ņem atbilstoši
attiecīgo Latvijas nacionālo standartu vai normatīvo dokumentu,
kas nosaka paraugu ņemšanas metodiku, prasībām. Ja attiecīgajai
precei Latvijas nacionālajā standartā vai normatīvajā dokumentā
nav noteiktas paraugu ņemšanas metodikas, tad paraugus ņem
reprezentatīvā (pietiekamā) daudzumā, izlases kārtībā.
Paraugu ņemšanā piedalās saimnieciskās darbības veicējs, no kura
tiek ņemti paraugi, vai paraugu ņemšanas vietas vadītājs vai viņa
pilnvarota persona, vai cita materiāli atbildīgā persona, bet
neatliekamos gadījumos vai gadījumos, kad atbildīgā persona
atsakās piedalīties paraugu ņemšanas procedūrā, – divi
pieaicinātie.
Par paraugu ņemšanu sastāda aktu divos eksemplāros (pa vienam
eksemplāram tirgus uzraudzības iestādei un atbildīgai personai).
Gadījumā, ja paraugu ņemšanā piedalās divi pieaicinātie,
atbildīgai personai akta vienu eksemplāru triju darbadienu laikā
nosūta pa pastu uz tās juridisko adresi.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar 2004.gada 7.aprīlī pieņemto Preču
un pakalpojumu drošuma likumu.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā izsniedz sertifikātu augu
aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumu
veikšanai”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā Valsts augu
aizsardzības dienests izsniedz sertifikātu par tiesībām veikt
normatīvajos aktos par augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju
noteiktos efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus.
Lēmumu par sertifikāta izsniegšanu pieņem katram izmēģinājumu
veidam atsevišķi. Sertifikātā norāda izmēģinājuma vietu,
kultūraugu grupu un augu aizsardzības līdzekļa lietošanas
kategoriju. Sertifikāta derīguma termiņš ir pieci
gadi.
Valsts augu aizsardzības dienests publicē laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis” informāciju par izsniegtajiem, atkārtoti izsniegtajiem
un anulētajiem sertifikātiem un par sertifikāta darbības
apturēšanu un atjaunošanu, kā arī informē Eiropas Savienības
dalībvalstis par izsniegtajiem sertifikātiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Robežsardzes
likumā”.
Valsts civildienesta likums paredz valsts
civildienesta ierēdņiem, bet Ugunsdrošības un ugunsdzēsības
likums, likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, Ieslodzījuma vietu
pārvaldes likums – attiecīgo iestāžu specializētā valsts
civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu, aizejot
ikgadējā atvaļinājumā. Lai pilnveidotu sociālo garantiju sistēmu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, ievērotu līdzšinējo
praksi, ka arī tiesiskās noteiktības labad arī Robežsardzes
likumā ir jāparedz atvaļinājuma pabalsta izmaksa.
Likumprojekts paredz, ka robežsargs, aizejot ikgadējā
atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu 75% apmērā no viņam
noteiktās mēneša amatalgas.
Likumprojekts paredz, ka pabalsta izmaksu plānots uzsākt
pakāpeniski, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, paredzot pārejas
periodu līdz 2008.gada 1.janvārim, to izmaksājot šādā apmērā no
likumprojektā paredzētā atvaļinājuma pabalsta summas: no
2006.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim – 50% apmērā; no 2007.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim – 75% apmērā; no 2008.gada 1.janvāra
– 100% apmērā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par
policiju””.
Valsts civildienesta likums paredz valsts
civildienesta ierēdņiem, bet Ugunsdrošības un ugunsdzēsības
likums, likums “Par Valsts ieņēmumu dienestu”, Ieslodzījuma vietu
pārvaldes likums – attiecīgo iestāžu specializētā valsts
civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu, aizejot
ikgadējā atvaļinājumā. Lai pilnveidotu sociālo garantiju sistēmu
specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, ievērotu līdzšinējo
praksi, kā arī tiesiskās noteiktības labad arī likumā “Par
policiju” ir jāparedz atvaļinājuma pabalsta izmaksa.
Likumprojekts nosaka, ka policijas darbinieks, aizejot ikgadējā
atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu 75 % apmērā no
viņam noteiktās mēneša amatalgas.
Likumprojekts paredz, ka pabalsta izmaksu plānots uzsākt
pakāpeniski, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, paredzot pārejas
periodu līdz 2008.gada 1.janvārim, to izmaksājot šādā apmērā no
likumprojektā paredzētā atvaļinājuma pabalsta summas: no
2006.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim – 50% apmērā; no 2007.gada
1.janvāra līdz 31.decembrim – 75% apmērā; no 2008.gada 1.janvāra
– 100% apmērā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Valsts
noslēpumu””.
Grozījums nosaka, ka Saeimā, Valsts
prezidenta kancelejā, Valsts kancelejā, Valsts kontrolē, Latvijas
Bankā, Ārlietu ministrijā, prokuratūrā un Korupcijas novēršanas
un apkarošanas birojā personu un telpu atbilstības drošības
prasībām pārbaudi veic Satversmes aizsardzības birojs. Satversmes
aizsardzības birojs veic arī slepenības režīma nodrošināšanas
struktūrvienību vadītāju pārbaudi visās institūcijās.
Grozījums paredz, ka pieeja valsts noslēpumam un tiesības to
izmantot sava amata pienākumu veikšanai pēc amata ir arī
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Militārā dienesta
likumā”.
Likumprojekts paredz noteikumus par karavīru
komplektēšanu profesionālajam militārajam dienestam, nosakot, ka
profesionālajā dienestā pieņem Latvijas pilsoņus vecumā no 19
gadiem.
Grozījums nosaka, ka profesionālā dienesta karavīram, kas
apstiprināts aizsardzības atašeja vai militārā pārstāvja amatā
diplomātiskajam dienestam ārvalstīs, ja nepieciešams,
aizsardzības ministrs uz minētā amata izpildes laiku var piešķirt
augstāku (pagaidu) dienesta pakāpi. Šajā laikā karavīram tiek
izmaksāts dienesta atalgojums un nodrošinātas sociālās garantijas
atbilstoši faktiskajai dienesta pakāpei.
Likumprojektā noteikts, ka bojāgājušo aktīvā dienesta karavīru
neatraidāmajiem mantiniekiem (Civillikuma 423.pants) izmaksā
kompensāciju šādā apmērā:
1) ja obligātā aktīvā militārā dienesta karavīrs vai
rezerves karavīrs gājis bojā dienesta laikā, pildot dienesta
pienākumus, vai gada laikā pēc atvaļināšanas no aktīvā dienesta
miris ievainojuma (sakropļojuma, kontūzijas) vai slimības dēļ,
kuras cēlonis saistīts ar militārā dienesta izpildi
(arodslimība), – 50 000 latu;
2) ja profesionālā dienesta karavīrs gājis bojā Latvijas
Nacionālo bruņoto spēku kontingenta sastāvā, saskaņā ar
starptautiskas organizācijas apstiprinātu mandātu piedaloties
starptautiskajā operācijā vai piedaloties starptautiskajā
operācijā, kurā dalība noteikta ar Saeimas lēmumu, vai pildot ar
komandiera (priekšnieka) pavēli noteiktus uzdevumus, kas saistīti
ar ieroču vai bruņojuma pielietošanu un paredz reālu apdraudējumu
karavīra veselībai un dzīvībai, – 50 000 latu, bet ne mazāk kā
120 pēdējā mēneša karavīra algu apmērā;
3) ja profesionālā dienesta karavīrs gājis bojā, pildot
dienesta pienākumus, vai gada laikā pēc atvaļināšanas no aktīvā
dienesta miris ievainojuma (sakropļojuma, kontūzijas) vai
slimības dēļ, kuras cēlonis saistīts ar militārā dienesta izpildi
(arodslimība), – 120 pēdējā mēneša karavīra algu apmērā, bet ne
mazāk kā 2500 latu katram apgādājamam.
Likumprojekts tiek papildināts, nosakot: ja aktīvā dienesta
karavīrs gājis bojā dienesta laikā, pildot dienesta pienākumus,
vai gada laikā pēc atvaļināšanas no aktīvā dienesta miris
ievainojuma (sakropļojuma, kontūzijas) vai slimības dēļ, kuras
cēlonis saistīts ar militārā dienesta izpildi (arodslimība),
Aizsardzības ministrija sedz izdevumus par nepieciešamo
medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu kursu viņa ģimenes
locekļiem (laulātajam, bērniem un vecākiem).
Pieņemts rīkojums “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu Bērnu un
ģimenes ministrijai ģimenes atbalsta centra “Lejasstrazdi”
būvniecībai”.
Pamatojoties uz likumu “Par valsts un
pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju”, Privatizācijas
aģentūrai atļauts no valsts īpašuma objektu privatizācijā gūto
ienākumu atskaitījumiem 2004.gadā piešķirt Bērnu un ģimenes lietu
ministrijai 100 000 latu ģimenes atbalsta centra
“Lejasstrazdi” būvniecībai.
Bērnu un ģimenes lietu ministram uzdots apstiprināt maksājumu
grafiku un būvniecības izdevumu tāmi. Bērnu un ģimenes lietu
ministrijai uzdots veikt maksājumus saskaņā ar bērnu un ģimenes
lietu ministra apstiprināto izdevumu tāmi.
Paredzēts, ka izbūvētajā centrā tiks strādāts ar bērnu
bioloģiskajām ģimenēm, palīdzot risināt radušās krīzes
situācijas, kā arī ģimenēm, kuras vēlas adoptēt bērnus, tādējādi
sekmējot ģimenes veida aprūpes nodrošināšanu bāreņiem un bez
vecāku gādības palikušajiem bērniem. Centrs nodrošinās
konsultācijas un apmācību adoptētājiem, aizbildņiem un
audžuģimenēm. Tiks sniegts atbalsts arī bērniem no nelabvēlīgajām
ģimenēm, nodrošinot tiem atbilstošu rehabilitāciju un sekmējot to
atgriešanos bioloģiskajā ģimenē.
Centra būvniecības steidzamība saistīta ar nepieciešamību veikt
neatliekamus pasākumus un radīt atbilstošus apstākļus bērnu
labklājības uzlabošanai, pozitīvu bērnu un vecāku attiecību
veidošanai, kā arī bērnu tiesību augt un attīstīties ģimeniskā
vidē nodrošināšanai.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā Latvijas Republikā ieceļo un
uzturas Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas
zonas valstu pilsoņi un viņu ģimenes locekļi”.
Noteikumi
nosaka kārtību, kādā Latvijas Republikā ieceļo un uzturas citu
Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu
pilsoņi un viņu ģimenes locekļi. Eiropas Savienības
dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis ir
tiesīgs ieceļot Latvijas Republikā, ja viņam ir derīgs ceļošanas
dokuments un viņš nerada draudus valsts drošībai, sabiedriskajai
kārtībai vai sabiedrības veselībai.
Ja Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonis vēlas uzturēties Latvijas Republikā ilgāk par
90 dienām pusgada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas
dienas, viņš reģistrējas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē
un saņem uzturēšanās atļauju.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonim un viņa ģimenes loceklim nav nepieciešama darba
atļauja.
Eiropas Savienības dalībvalsts un Eiropas Ekonomikas zonas valsts
pilsoņa uzturēšanās atļaujā norāda šajos noteikumos (1.pielikumā)
noteikto informāciju. Ja Eiropas Savienības dalībvalsts vai
Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis ir saņēmis uzturēšanās
atļauju saistībā ar darba tiesiskajām attiecībām Latvijas
Republikā un noslēdzis darba līgumu vai citu civiltiesisku līgumu
(arī kā komercsabiedrības pārvaldes loceklis), viņa uzturēšanās
atļaujā norāda šajos noteikumos (2.pielikumā) noteikto
informāciju.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonim, uzturoties Latvijas Republikā ilgāk par
90 dienām pusgada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas
dienas, nav nepieciešama uzturēšanās atļauja, ja viņam ir derīgs
ceļošanas dokuments un viņš: veic sezonas darbu Latvijas
Republikā; ir nodarbināts Latvijas Republikā, bet dzīvo citā
Eiropas Savienības dalībvalstī, kurā parasti atgriežas vismaz
vienu reizi nedēļā; uzturas Latvijas Republikā līdz sešiem
mēnešiem gadā, skaitot no pirmās ieceļošanas dienas, ja
uzturēšanās mērķis ir darba tiesisko attiecību nodibināšana
Latvijas Republikā, slēdzot darba līgumu vai citu civiltiesisko
līgumu.
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas
valsts pilsonis pēc Valsts robežsardzes, Valsts darba inspekcijas
vai pārvaldes pieprasījuma iesniedz dokumentārus pierādījumus,
kas apliecina, ka pastāv šajos noteikumos minētie nosacījumi, lai
uzturētos Latvijas Republikā.
Pieņemti noteikumi “Valsts probācijas dienesta klientu datu
bāzē iekļaujamās informācijas apjoms, tās iekļaušanas un
izmantošanas kārtība”.
Noteikumi nosaka Valsts
probācijas dienesta datu bāzē iekļaujamās informācijas apjomu, kā
arī informācijas iekļaušanas un izmantošanas kārtību. Datu bāzē
iekļauj informāciju par probācijas klientu, un tā ir izpaužama
tikai šajos noteikumos noteiktajā kārtībā. Noteikumi paredz datu
bāzes izveidi, kura nodrošina vienotu probācijas klientu
uzskaiti, kā arī ļauj tiesām, prokuratūrām un citām institūcijām
saņemt informāciju par probācijas klientu.
Datu bāzes pārzinis un turētājs ir Valsts probācijas dienesta
pārvalde. Pārvalde un pārvaldes teritoriālās struktūrvienības ir
atbildīgas par informācijas iekļaušanu datu bāzē. Datu bāze
nodrošina klientu uzskaiti šajos noteikumos noteiktajā
kārtībā.
Informāciju par klientu datu bāzē iekļauj, pamatojoties uz tiesas
vai prokurora pieprasījumu par izvērtēšanas ziņojuma sniegšanu
vai prokurora lēmumu vai tiesas nolēmumu, kas paredz personas
uzraudzību ar dienesta starpniecību, vai klienta un dienesta
noslēgto savstarpējo vienošanos.
Ja mainās šajos noteikumos minētie nosacījumi, informāciju datu
bāzē aktualizē, izdarot attiecīgus grozījumus. Aktualizējot
informāciju, norāda grozījumu izdarīšanas datumu, tiesisko pamatu
un grozījumus apliecinoša dokumenta numuru, izdošanas datumu un
izdevējiestādi.
Noteikts, ka datu bāzē uzkrātā informācija par klientu veido
personas lietu.
Valsts probācijas dienesta pārvaldes teritoriālās
struktūrvienības vadītājs ir atbildīgs par datu bāzē iekļauto
datu pilnību un autentiskumu, kā arī ir tiesīgs pārbaudīt datu
bāzē iekļaujamās klientu sniegtās informācijas pareizību,
salīdzinot to ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
Iedzīvotāju reģistra datu bāzē esošo
informāciju. Informācija datu bāzē iekļaujama divu darbdienu
laikā pēc tam, kad tā ir kļuvusi zināma struktūrvienībai.
Klients, sniedzot datus par sevi, apliecina to patiesumu ar
parakstu.
Pieņemti noteikumi “Uzziņas sagatavošanā iesaistīto
institūciju sadarbības kārtība”.
Noteikumi nosaka
kārtību, kādā iestāde: lūdz augstākas iestādes, Tieslietu
ministrijas, kā arī citu institūciju palīdzību uzziņas
sagatavošanā, un kārtību, kādā minētās institūcijas izpilda
iestādes lūgumu vai atsakās to izpildīt (Administratīvā procesa
likuma 99.panta otrā daļa); pirms uzziņas paziņošanas
adresātam nosūta uzziņas projektu augstākai iestādei
(Administratīvā procesa likuma 99.panta trešā daļa); nosūta
uzziņas kopiju uzziņas saturā ieinteresētajām institūcijām, kā
arī institūcijām, kas piedalījās uzziņas sagatavošanā
(Administratīvā procesa likuma 99.panta trešā daļa).
Ja iestāde konstatē, ka tai ir nepieciešama augstākas iestādes,
Tieslietu ministrijas vai citu institūciju palīdzība uzziņas
sagatavošanā, tā nekavējoties nosūta attiecīgajai institūcijai
motivētu lūgumu, norādot: uzziņas pieprasītāja sniegto
informāciju; uzziņas sagatavošanai nepieciešamo
palīdzību; iemeslus, kādēļ ir nepieciešama attiecīgās
institūcijas palīdzība; paredzamo uzziņas saturu.
Noteikts, ka iestāde lūgumu nosūta gan rakstiski, gan arī
elektroniski uz attiecīgās institūcijas oficiālo e–pasta
adresi.
Augstāka iestāde, Tieslietu ministrija, kā arī citas institūcijas
10 darbdienu laikā pēc lūguma saņemšanas sniedz pieprasīto
palīdzību atbilstoši kompetencei. Ja palīdzība nepieciešama
steidzami, attiecīgā institūcija sniedz informāciju īsākā
termiņā.
Ja augstāka iestāde, Tieslietu ministrija vai cita institūcija,
saņemot lūgumu, konstatē, ka lūgtā palīdzība neatbilst attiecīgās
institūcijas kompetencei, tā nekavējoties, bet ne vēlāk kā triju
darbdienu laikā pārsūta minēto lūgumu kompetentajai institūcijai,
vienlaikus informējot par to uzziņas sagatavotāju. Informāciju
nosūta gan rakstiski, gan arī elektroniski uz uzziņas
sagatavotāja e–pasta adresi.
Ja augstākas iestādes, Tieslietu ministrijas vai citas
institūcijas palīdzības sniegšana uzziņas sagatavošanā izpaužas
kā informācijas vai atzinuma sagatavošana, attiecīgā informācija
vai atzinums tiek nosūtīts gan rakstiski, gan arī elektroniski uz
uzziņas sagatavotāja e-pasta adresi. Iestāde – uzziņas
sagatavotāja – nosūta uzziņas projektu saskaņošanai augstākai
iestādei gan rakstiski, gan arī elektroniski uz augstākās
iestādes oficiālo e–pasta adresi.
Augstākā iestāde septiņu darbdienu laikā izvērtē uzziņas projekta
saturu. Pēc uzziņas izvērtēšanas augstākā iestāde informē uzziņas
sagatavotāju par saskaņošanu vai motivētiem iebildumiem, nosūtot
attiecīgi informāciju vai iebildumus gan rakstiski, gan arī
elektroniski uz uzziņas sagatavotāja e-pasta adresi.
Adresātam nosūta ar augstāku iestādi saskaņoto uzziņu.
Uzziņas sagatavotājam jāņem vērā augstākas iestādes iebildumi un
jāizdara attiecīgas izmaiņas uzziņas saturā. Šādā gadījumā
iestāde pēc uzziņas nosūtīšanas tās adresātam nosūta uzziņu arī
augstākai iestādei gan rakstiski, gan arī elektroniski uz
augstākās iestādes oficiālo e-pasta adresi.
Ja noteiktajā termiņā iestāde – uzziņas sagatavotāja – nav
saņēmusi informāciju par saskaņojumu vai iebildumus pret uzziņas
projekta saturu, uzziņa uzskatāma par saskaņotu, un to nosūta
adresātam.
Par uzziņas sagatavošanu atbildīgā iestāde pēc uzziņas
nosūtīšanas tās adresātam nosūta uzziņas kopiju arī uzziņas
sagatavošanā iesaistītajām institūcijām. Uzziņas kopiju nosūta
arī tām institūcijām, kas paudušas tiesisku interesi par uzziņas
saturu. Uzziņas kopiju nosūta gan rakstiski, gan arī elektroniski
uz attiecīgās institūcijas oficiālo e-pasta adresi.
Pieņemts rīkojums ‘’Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā’’, kurā iekļauti 478 pilsonības
pretendenti, tajā skaitā 45 viņu nepilngadīgie bērni. Sarakstā
iekļautās personas atbilst visām Pilsonības likuma
prasībām.
No 433 pilsonības pretendentiem 75% ir krievi, 7% – baltkrievi,
9% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 79 814
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 10 526 personas.
Akceptēts likumprojekts “Par Konvencijas par notiesāto personu
nodošanu soda izciešanai Papildu protokolu”.
1997.gada
24.martā Saeima ir pieņēmusi un apstiprinājusi 1983.gada 21.marta
Eiropas Padomes Konvenciju par notiesāto personu nodošanu soda
izciešanai. Konvencija Latvijā stājās spēkā 1997.gada
1.septembrī.
Konvencija piešķir tiesības ārvalstīs notiesātajiem Latvijas
pilsoņiem vai arī nepilsoņiem izciest sodu Latvijā, tādējādi
nodrošinot viņiem soda izciešanu viņu mentalitātei, valodai,
reliģijai un ģimenei tuvākā vidē. Attiecīgi Konvencija ļauj arī
Latvijā notiesātos ārvalstniekus nodot soda izciešanai tām
valstīm, kuru pilsoņi ir šie notiesātie.
Ar Konvenciju ir saistīts 1997.gada 18.decembra Papildu
protokols. Papildu protokols uzlabos un regulēs tādus gadījumus,
kad Latvijā notiesātais citas valsts pilsonis pārbēgs uz savas
pilsonības valsti. Saskaņā ar
Papildu protokolu Latvijai būs tiesības pieprasīt valstij, kuras
pilsonis ir notiesāts, lai šī valsts nodrošina soda izpildi savam
pilsonim par Latvijā izdarīto noziegumu, līdz ar to tiks
nodrošināts Kriminālprocesa kodeksā/Kriminālprocesa likumā
paredzētais princips par personas vienlīdzību likuma un tiesas
priekšā.
Papildu protokols arī uzlabos un regulēs tādus gadījumus, ja
Latvijā notiesāts ārvalsts pilsonis, kuram kā papildsods tiks
piemērota izraidīšana no Latvijas valsts; tad valsts, kuras
pilsonis ir notiesātā persona, var bez šīs personas piekrišanas
piekrist personas nodošanai soda izciešanai šajā valstī. Pati
Konvencija šādu iespēju neparedz. Saskaņā ar Konvencijas 3.panta
1.daļas d) punktu, personas nodošanai soda izciešanai ir
vajadzīga notiesātās personas piekrišana.
Pievienošanās Papildu protokolam veicinās Konvencijas mērķu
izpildi, kā arī taisnīguma principa īstenošanu attiecībā pret
notiesātajām personām un panāks to sociālo rehabilitāciju.
Šim Papildu protokolam pievienojušās šādas Eiropas Padomes
dalībvalstis: Dānija, Somija, Islande, Nīderlande, Polija,
Zviedrija, Lietuva, Igaunija, Čehija un citas valstis.
Izskatīts informatīvais ziņojums “Par līdzekļu piešķiršanu
Ceturtā Maija deklarācijas 15.gadskārtas pasākumiem un projektam
“Baltijas brīvības ceļš””.
Ministru kabinets uzdeva
Finanšu ministrijai no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem
piešķirt Kultūras ministrijai pārskaitīšanai Latvijas Republikas
Augstākās padomes Tautas frontes deputātu klubam Ceturtā Maija
deklarācijas 15.gadskārtas pasākumu un projekta “Baltijas
brīvības ceļš” īstenošanai 36 500 latus.
2005.gada 4.maijā būs pagājuši 15 gadi kopš Latvijas Republikas
Augstākā padome pasludināja Latvijas neatkarību. Baltijas valstu
neatkarības deklarācijas (1990.gada marts – maijs) bija lūzuma
posms PSRS sabrukuma procesā un ceļa sākums, lai Latvija,
Lietuva, Igaunija veidotos kā neatkarīgas, demokrātiskas valstis
un atgrieztos Eiropas demokrātiskajā telpā.
Pēdējais periods Latvijas Republikas valsts varas atjaunošanai
de facto noslēdzās, pieņemot 1991.gada 21.augustā
Konstitucionālo likumu “Par Latvijas Republikas valstisko
statusu”. Ar 2004.gadu Latvija ir Eiropas Savienības un NATO
dalībvalsts.
4.maijs līdzās 18.novembrim ir kļuvis par Latvijas tautas
izcilāko vērtību un Latvijas valsts nozīmīgākajiem svētkiem –
neatkarības atgūšanas dienu. Šī diena ir krasa robežšķirtne
Latvijas tautas neatkarības kustībā, bet Ceturtā maija
deklarācija, kas pavēra iespēju īsā laikā atgūt neatkarību, ir
Latvijas tautas un tās deleģēto pārstāvju augstākā
uzdrīkstēšanās.
Lai pienācīgi atzīmētu Neatkarības deklarācijas 15.gadskārtu,
Latvijas Inteliģences apvienība un Latvijas Republikas Augstākās
padomes Tautas frontes deputātu kluba valde ir izveidojusi darba
grupu Neatkarības deklarācijas 15.gadskārtas pasākumu
sagatavošanai. Tās vadītājs ir toreizējais Latvijas Republikas
Augstākās padomes deputāts un Rīgas mērs Andris Teikmanis. Darba
grupa kopš šā gada jūlija ir strādājusi pie Ceturtā maija
deklarācijas 15.gadskārtas pasākumiem un projekta “Baltijas
brīvības ceļš”.
Darba grupa paveiktais līdz šim brīdim:
• izstrādāts detalizēts Ceturtā maija Deklarācijas 15.gadskārtas
pasākumu plāns;
• sagatavota koncepcija, struktūra un apzinātas pamatproblēmas
grāmatai “Baltijas brīvības ceļš”;
• sagatavots detalizēts plāns starptautiskajai konferencei un
izstādei “Baltijas brīvības ceļš”;
• organizētas vairākkārtējas tikšanās ar Lietuvas un Igaunijas
pārstāvjiem, kuri līdzdarbosies 15.gadskārtas pasākumu
sagatavošanā;
• panākta vienošanās ar Rīgas domi par tautas saietu un koncertu
Daugavas krastmalā, Ceturtā maija parka veidošanu un citiem
nozīmīgiem pasākumiem.
Darba grupa Ceturtā maija deklarācijas 15.gadskārtas un projekta
“Baltijas brīvības ceļš” ietvaros ir plānojusi šādus
pasākumus:
• izdot grāmatu “Baltijas brīvības ceļš” latviešu un angļu
valodā, kuras kopējās plānotās izmaksas ir 34 564
lati;
• sarīkot Latvijas inteliģences 60.konferenci “Neatkarīgās
Latvijas 15.gadskārta un pirmais gads Eiropas Savienībā.
Ieguvumi. Zaudējumi. Risinājumi”, kuras kopējās plānotās izmaksas
ir 4 014 latu;
• veidot izstādi “Baltijas brīvības ceļš”, kuras kopējās plānotās
izmaksas ir 39 900 latu;
• segt Latvijas Tautas frontes muzeja izdevumus 17 000 latu
apmērā;
• segt Ceturtā maija deklarācijas pasākumu darba grupas
sekretariāta izdevumus 4 655 latu apmērā.
Pieņemts rīkojums “Par privatizācijas ieņēmumu novirzīšanu
neatliekamu pasākumu finansēšanai”.
Pamatojoties uz
likumu “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju”,
Privatizācijas aģentūrai atļauts 2004.gadā no valsts īpašuma
objektu privatizācijā gūto ienākumu atskaitījumiem piešķirt 1 682
925 latus šādiem izglītības un zinātnes nozares investīciju
projektu īstenotājiem:
Īles pagasta padomei Īles pamatskolas energoefektivitātes
paaugstināšanai – 5000 latu; Balvu rajona padomei Tilžas
internātpamatskolas siltumapgādes sistēmas rekonstrukcijai – 39
000 latu; Balvu rajona padomei Bērnu un jaunatnes sporta skolas
apkures sistēmas un sporta zāles rekonstrukcijai – 11 000 latu;
Straupes pagasta padomei Straupes pamatskolas sporta zāles
celtniecībai – 33 500 latu; Raunas pagasta padomei Raunas
vidusskolas sporta zāles celtniecībai – 30 000 latu; Daugavpils
pilsētas domei – grāmatu iegādei skolām – 5000 latu; Naujenes
pagasta padomei Vecpils pamatskolas siltināšanai – 40 000 latu;
Lielauces pagasta padomei Lielauces bērnu interešu centra
izveidei – 10 000 latu; Bērzes pagasta padomei Bērzes pamatskolas
apkures sistēmas renovācijai 17 000 latu; Dobeles rajona padomei
Dobeles rajona sporta skolas šautuves rekonstrukcijai – 15 000
latu; Jelgavas pilsētas domei – grāmatu iegādei skolām – 5000
latu; Zaļenieku pagasta padomei Zaļenieku izglītības centra
būvniecības darbu turpināšanai – 50 000 latu; Liepājas pilsētas
domei grāmatu iegādei skolām – 5000 latu; Kalsnavas pagasta
padomei Kalsnavas pamatskolas sporta zāles rekonstrukcijai – 60
000 latu; Aglonas pagasta padomei Aglonas vidusskolas internāta
remontdarbiem un sporta zāles tehniskajam projektam – 11 500
latu; Aglonas pagasta padomei Aglonas internātvidusskolas mācību
procesa uzsākšanai renovētās telpās – 10 000 latu; Preiļu rajona
padomei Rudzātu speciālās internātskolas remontam – 50 000 latu;
Rēzeknes pilsētas domei – grāmatu iegādei skolām – 5000 latu;
Ilzeskalna pagasta padomei Ilzeskalna kultūras nama pielāgošanai
skolas vajadzībām – 18 000 latu; Izglītības un zinātnes
ministrijai Murjāņu sporta skolas multifunkcionālās sporta halles
celtniecībai – 139 625 latu; Balgales pagasta padomei Dursupes
skolas jumta remontam – 10 000 latu; Mērsraga pagasta padomei
Mērsraga vidusskolas sporta zāles remontdarbiem, ugunsdzēsības
sistēmas ierīkošanai un sporta inventāra iegādei – 15 000 latu;
Sabiles novada domei Sabiles vidusskolas sporta halles
būvniecībai 100 000 latu; Laucienas pagasta padomei Laucienas
pamatskolas sporta zāles būvniecībai – 24 000 latu; Tumes pagasta
padomei Tumes vidusskolas sporta kompleksa celtniecības darbu
pabeigšanai – 30 000 latu; Kandavas novada domei Kandavas sporta
halles būvniecībai – 50 000 latu; Pūres pagasta padomei Pūres
sporta halles būvniecībai – 50 000 latu; Ventspils pilsētas domei
Modernas un mūsdienu prasībām atbilstošas Ventspils pilsētas
izglītības iestāžu infrastruktūras nodrošināšanai – 99 000 latu;
Izglītības un zinātnes ministrijai Ventspils Augstskolas
materiāltehniskās bāzes pilnveidošanai – 30 000 latu; Usmas
pagasta padomei Usmas pagasta pamatskolas ēkas jumta nomaiņai –
5000 latu; Užavas pagasta padomei Užavas pamatskolas renovācijas
darbiem – 10 300 latu; Ogres novada domei grāmatu iegādei skolām
– 4000 latu; Daugavpils pilsētas domei Daugavpils mākslas
vidusskolas “Saules skola” remontdarbiem un datorklases
aprīkošanai – 50000 latu; Rīgas domei Rīgas 213.pirmsskolas
izglītības iestādes logu nomaiņai 20000 latu; Rīgas domei Rīgas
23.pirmsskolas izglītības iestādes logu nomaiņai un telpu
remontdarbiem – 7000 latu; Silmalas pagasta padomei Kruķu
pamatskolas jumta seguma nomaiņai – 10 –000 latu; Čornajas
pagasta padomei Upesciema pamatskolas siltumsistēmas remontam,
logu nomaiņai un datorklases ierīkošanai – 20 000 latu; Rēzeknes
rajona padomei Tiskādu sanatorijas internātskolas dārzeņu
noliktavas celtniecībai – 30 000 latu; Izglītības un zinātnes
ministrijai Viļānu 41.arodvidusskolas remontdarbiem un mācību
materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 35 000 latu; Rīgas
domei Rīgas 49.vidusskolas logu nomaiņai – 20 000 latu; Rīgas
domei Rīgas 170.pirmsskolas izglītības iestādes remontdarbiem –
5000 latu; Liepājas pilsētas domei Liepājas Olimpiskās ledus
halles piebūves celtniecībai – 50 000 latu; Lutriņu pagasta
padomei Lutriņu pamatskolas energoefektivitātes paaugstināšanai –
50 000 latu; Pāvilostas pilsētas domei Pāvilostas vidusskolas
energoefektivitātes paaugstināšanai – 40 000 latu; Pāvilostas
pilsētas domei Pāvilostas vidusskolas sporta zāles būvniecībai –
20 000 latu; Atklātajam sabiedriskajam fondam TDA “Zelta sietiņš”
rekvizītu iegādei – 4000 latu; Izglītības un zinātnes ministrijai
Letonikas attīstības programmai – 200 000 latu; Jēkabpils
pilsētas domei Bērnu veselībai un higiēnai atbilstoša
mikroklimata nodrošināšanai Jēkabpils pirmsskolas izglītības
iestādēs “Zvaigznīte”, “Bērziņš” un “Zvaniņš” 35000 latu; Ādažu
Brīvās Valdorfa skolas attīstībai – 100 000 latu.
Izglītības un zinātnes ministram, pēc saskaņošanas ar
Privatizācijas aģentūru, uzdots apstiprināt maksājumu grafiku un
izdevumu tāmi minēto līdzekļu izlietojumam.
Privatizācijas aģentūrai uzdots rezervēt augstāk minētos finanšu
līdzekļus un nodrošināt šī rīkojuma izpildi atbilstoši izglītības
un zinātnes ministra apstiprinātajai izdevumu tāmei un maksājumu
grafikam, norēķiniem izmantojot Valsts kasē atvērtos norēķinu
kontus.
Akceptēts likumprojekts “Eiropas komercsabiedrību likums”.
Likumprojekta mērķis ir noteikt Eiropas komercsabiedrību
dibināšanas kārtību un darbības noteikumus, kā arī nodrošināt
darbinieku iesaistīšanu lēmumu pieņemšanā, tai skaitā
informēšanu, konsultēšanu un līdzdalību Eiropas komercsabiedrībā,
ja Eiropas komercsabiedrību ir paredzēts reģistrēt Latvijā vai
Latvijā reģistrēta komercsabiedrība tieši piedalās Eiropas
komercsabiedrības dibināšanā vai Latvijā ir reģistrēta atkarīgā
komercsabiedrība (valdošās komercsabiedrības izšķirošajā ietekmē
esoša komercsabiedrība).
Likumprojekts nosaka piemērojamās normas Eiropas
komercsabiedrībām tiktāl, ciktāl šos jautājumus neregulē Padomes
2001.gada 8.oktobrī pieņemtā regula Nr.2157/2001 par Eiropas
uzņēmējsabiedrības (SE) statūtiem, kā arī ievieš Padomes
2001.gada 8.oktobra direktīvu 2001/86/EK, ar ko papildina Eiropas
uzņēmējsabiedrības statūtus darbinieku iesaistīšanas jomā.
Likumprojekts nosaka Eiropas komercsabiedrības dibināšanas
nosacījumus, noteikumus Eiropas komercsabiedrības juridiskās
adreses maiņai uz citu dalībvalsti, Eiropas komercsabiedrības
pārvaldes noteikumus, jo atsevišķos gadījumos regula tieši
nosaka, ka attiecīgos jautājumus nosaka Eiropas Savienības
dalībvalstu nacionālie normatīvie akti. Likumprojekts nosaka arī
darbinieku iesaistīšanas noteikumus saskaņā ar Padomes 2001.gada
8.oktobra direktīvu 2001/86/EK, paredzot sarunu vešanas ar
darbiniekiem nosacījumus Eiropas komercsabiedrības dibināšanas
procesā, kā arī darbinieku līdzdalības noteikumus Eiropas
komercsabiedrībā.
Pieņemts rīkojums “Par Ministru kabineta Atzinības raksta
piešķiršanu”.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem
“Ministru kabineta Atzinības raksta nolikums” pieņemts Ministru
kabineta Apbalvošanas padomes priekšlikums un Ministru kabineta
Atzinības raksts piešķirts Hamburgas profesionālās
rehabilitācijas centra direktoram Ulriham Vitveram par nozīmīgu
ieguldījumu profesionālās rehabilitācijas attīstībā
Latvijā.
Noteikts, ka Ministru kabineta Atzinības rakstu U.Vitveram
pasniedz labklājības ministre Dagnija Staķe.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments