Rīgā 2004.gada 9.novembrī (prot. Nr.64 21.§)
2.1. izstrādāt pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības (turpmāk — vispārējā izglītība) saturu;
2.2. izstrādāt vienotu vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas sistēmu un valsts pārbaudījumu saturu;
2.3. koordinēt un metodiski atbalstīt vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības sistēmas darbību un attīstību;
2.4. organizēt profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamās valsts valodas prasmes pārbaudi;
2.5. sniegt vispārējās izglītības pedagogiem atbalstu jautājumos, kas saistīti ar vispārējās izglītības saturu, valsts pārbaudījumiem, pedagogu tālākizglītības sistēmu, un citos ar centra darbību saistītos jautājumos;
2.6. izvērtēt un apstiprināt mācību grāmatu atbilstību valsts pamatizglītības standartam un attiecīgā mācību priekšmeta standartam vai valsts vispārējās vidējās izglītības standartam un attiecīgā mācību priekšmeta standartam, sastādīt ieteicamās mācību literatūras sarakstus, veikt valsts iepirkumu mācību līdzekļu izdošanai un iegādei;
2.7. apzināt talantīgos izglītojamos, organizējot un atbalstot mācību priekšmetu olimpiādes Latvijā un veicinot izglītojamo līdzdalību starptautiskajās olimpiādēs;
2.8. sniegt atbalstu Skolotāju tālākizglītības atbalsta fonda darbības organizēšanā, analizēt un vērtēt fondā iesniegtās valsts atzītās studiju programmas un pedagogu profesionālās meistarības kursu programmas.
3.1. organizē vispārējās izglītības satura apstiprināšanu un korekciju;
3.2. atbilstoši valsts vispārējās izglītības standartiem izstrādā priekšlikumus vispārējās izglītības mācību priekšmetu standartiem un mācību priekšmetu programmu paraugiem;
3.3. atbilstoši valsts vispārējās izglītības standartiem un attiecīgo mācību priekšmetu standartiem izstrādā valsts pārbaudījumu programmas un uzdevumus;
3.4. organizē valsts pārbaudījumu norisi, vērtēšanu un rezultātu paziņošanu;
3.5. pēta un analizē izglītības satura veidošanas, izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības pieredzi;
3.6. konsultē un informē izglītības pārvalžu pārstāvjus, pedagogu profesionālās apvienības un asociācijas, izglītības iestāžu administrācijas, mācību priekšmetu pedagogu metodisko apvienību vadītājus un sabiedrību par vispārējās izglītības satura, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības jautājumiem;
3.7. koordinē izglītības iestāžu un organizāciju līdzdalību starptautiskajos pasākumos un projektos, kas saistīti ar vispārējās izglītības satura, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanas un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītības jautājumiem;
3.8. veido valsts valodas prasmes pārbaudes darbus un izstrādā valsts valodas prasmes pārbaudes metodiku;
3.9. izskata sūdzības par valsts valodas prasmes novērtējumu vai profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamās valodas prasmes pārbaudes kārtību vai to ārzemnieku sūdzības par valsts valodas zināšanu apjoma un valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību, kuri ir tiesīgi pieprasīt pastāvīgās uzturēšanās atļauju;
3.10. nodrošina valsts valodas prasmes apliecību sagatavošanu, uzskaiti un izsniegšanu;
3.11. apkopo un analizē informāciju par pedagogu tālākizglītību un izstrādā attiecīgus priekšlikumus;
3.12. izstrādā pedagogu tālākizglītības projektus, izglītības darbinieku profesionālās pilnveides programmas un metodiku;
3.13. organizē pedagogu tālākizglītības kursus;
3.14. uztur nepieciešamās mācību literatūras informatīvo bāzi, vispārējo izglītību reglamentējošās dokumentācijas informatīvo bāzi un datu informatīvo bāzi;
3.15. nodrošina, lai Izglītības informācijas birojā būtu pieejama aktuālākā informācija par vispārējās izglītības saturu, vispārējās izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) vērtēšanu un vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītību.
4.1. veikt izglītības kvalitātes (mācību sasniegumu) izpēti un analīzi vispārējās izglītības iestādēs;
4.2. veidot ekspertu grupas, konsultatīvās padomes un darba grupas, kā arī izstrādāt projektus centra kompetencē esošo uzdevumu veikšanai;
4.3. sniegt maksas pakalpojumus izglītības jomā saskaņā ar tiesību aktiem, kuri regulē kārtību, kādā no valsts budžeta finansējamās iestādes var sniegt maksas pakalpojumus.
Izglītības un zinātnes ministrs J.Radzevičs