Meklēs risinājumus transporta apdrošinātāju problēmām
Šodien Latvijas Tranportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvās padomes sēdē meklēs risinājumus vairākām problēmām saistībā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (OCTA).
Viens no diskutējamajiem
jautājumiem ir iecere rosināt izmaiņas likumdošanā, nosakot
diferencētas apdrošināšanas prēmijas atkarībā no soda punktiem.
Atgādinām, ka šis ierosinājums izskanēja Ceļu satiksmes drošības
padomes sēdē oktobra sākumā.
Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (TAB) un apdrošinātāji
atbalsta OCTA polišu cenu sasaisti ar soda punktiem, taču
uzskata, ka ar likumu šādu regulējumu nedrīkst noteikt, jo tas
būtu pretrunā ar ES direktīvām, norāda TAB valdes priekšsēdētājs
Juris Stengrevics. TAB un apdrošinātāji uzskata, ka jāmeklē cits
risinājums šīs sasaistes nodrošināšanai. Pati par sevi sasaiste,
kā uzskata apdrošinātāji, labvēlīgi ietekmētu braukšanas kultūru
Latvijā.
Sēdē spriedīs arī par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku
civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas
fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas noteikumu
projektu, kā arī OCTA likuma definētā jēdziena “trešā persona”
izpratnes attiecināšanu uz Katastrofu medicīnas centru.
TAB konsultatīvajā padomē piedalās Finanšu, Satiksmes un
Zemkopības ministrijas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas un
Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvji, kā arī
apdrošinātāju un profesionālo sabiedrisko organizāciju
pārstāvji.
“LV” informācija