• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2004. gada 3. novembra lēmums Nr. 72 "Par lietas neierosināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.11.2004., Nr. 183 https://www.vestnesis.lv/ta/id/96643

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.73

Par lietas neierosināšanu

Vēl šajā numurā

17.11.2004., Nr. 183

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 72

Pieņemts: 03.11.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Konkurences padomes lēmums Nr.72

Rīgā 2004.gada 3.novembrī (prot. Nr.62, 5.§)

Par lietas neierosināšanu

Par SIA “Lattelekom SIA” 27.10.2004. iesniegumu Nr.02–10/140

Konkurences padome 2004.gada 28.oktobrī saņēma SIA “Lattelekom SIA” (turpmāk — Lattelekom) 27.10.2004. iesniegumu Nr.02–10/140 “Par lietas izpētes uzsākšanu par reklāmas atbilstību Reklāmas likuma un Konkurences likuma normām” (turpmāk — Iesniegums).

Iesniegumā norādīts, ka 14.10.2004. laikrakstos “Dienas Bizness” un “Diena” publicēta reklāma “Attīsti starptautisko biznesu”, kurā salīdzināti Lattelekom sniegto starptautisko pakalpojumu tarifi ar Tele2Telefons sniegto starptautisko sarunu pakalpojumu tarifiem (turpmāk — Reklāma).

Lattelekom norādījis, ka gan Reklāmas aprakstošajā tekstā zem virsraksta “Izdevīgākie telefonsakari”, gan salīdzinošajā tabulā, gan arī Reklāmas apakšdaļā, kur lietots Tele2Telefons logo, kā reklamēto izdevīgo telefonsakaru pakalpojumu sniedzējs minēts Tele2Telefons. Uzņēmējs (komersants) ar nosaukumu Tele2Telefons nav reģistrēts ne uzņēmumu reģistrā, ne arī komercreģistrā. Tādējādi Reklāmas devējs nevar būt uzņēmējs (komersants) ar šādu nosaukumu, un Tele2Telefons varētu uzskatīt par kāda uzņēmēja (komersanta) preču zīmi. Norādīts, ka komercreģistrā ir reģistrēta SIA “Tele 2” (turpmāk — Tele2), kuras interneta adrese norādīta Reklāmas kreisajā apakšējā daļā, bet kura nav norādīta kā Reklāmas devēja.

Iesniedzējs uzskata, ka patērētājam ir zināms, ka Lattelekom sniedz publiskos fiksētos balss telefonijas pakalpojumus, savukārt patērētājam nav zināms, kādus elektronisko sakaru pakalpojumus sniedz uzņēmējs, kas lieto preču zīmi Tele2–Telefons. Pieņemot, ka Tele2 ir saistība ar Reklāmu, jāņem vērā, ka šis komersants sniedz publiskos mobilos elektronisko sakaru pakalpojumus. Reklāmā nav norādīts, ar kāda elektronisko sakaru pakalpojuma veidu (fiksētajiem vai mobilajiem) tiek salīdzināts Lattelekom pakalpojumu tarifs.

Iesniegumā norādīts, ka Reklāmā klienti tiek aicināti izmantot Tele2Telefons sniegtos telekomunikāciju pakalpojumus un starptautiskajām sarunām lietot Tele2Telefons lietišķo tarifu plānu. Lietišķais tarifu plāns Reklāmā tiek salīdzināts ar Lattelekom starptautisko sarunu pamata tarifiem. Saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk — SPRK) definīciju tarifu plāns ir elektronisko sakaru komersanta elektronisko sakaru pakalpojumu tarifu piedāvājums, kas atšķiras no pamata tarifiem un tiek piemērots pēc abonenta izvēles, elektronisko sakaru komersantam un abonentam savstarpēji vienojoties. Pamata tarifus un tarifu plānus veido pēc dažādiem principiem, līdz ar to atšķiras abu tarifu veidu piemērošana un būtība. Lattelekom uzskata, ka tādējādi elektronisko sakaru pakalpojumu pamata tarifu salīdzinājums ar tarifiem, kas klientam tiek piedāvāti tarifu plānu ietvaros, nav objektīvs un ir maldinošs.

Lattelekom uzskata, ka Reklāma atbilst Reklāmas likuma 8.panta otrajā daļā noteiktajam maldinošas reklāmas definējumam, ņemot vērā to, ka Reklāmā nav norādīts Reklāmas devējs, un norādes Reklāmā uz Tele2Telefons un Tele2 rada patērētājā neizpratni par to, kurš ir Reklāmas devējs. Turklāt Iesniedzējs norādījis, ka Reklāma maldina arī par Tele2Telefons sniegtajiem pakalpojumiem, jo Reklāmā nav skaidri norādīts, vai tiek reklamēti publiskie fiksētie vai publiskie mobilie elektrosakaru pakalpojumi. Tādējādi Reklāmas maldinošā rakstura dēļ var tikt ietekmēta patērētāja ekonomiskā rīcība, kas kaitētu Lattelekom.

Iesniedzējs norādījis, ka Reklāma saskaņā ar Reklāmas likuma 9.panta pirmo daļu ir atzīstama par salīdzinošu reklāmu, jo tajā izmantots Tele2Telefons sniegto pakalpojumu tarifu plāna salīdzinājums, kas tieši norāda uz Reklāmas devēja konkurenta Lattelekom starptautisko telefonsakaru jomā sniegtajiem pakalpojumiem, un minētā Reklāma neatbilst Reklāmas likuma 9.panta trešajā daļā salīdzinošai reklāmai izvirzītajiem nosacījumiem.

T.sk. Iesniegumā norādīts uz Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 3.punktā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma iespējamo pārkāpumu Reklāmas devēja darbībās, jo tā izplatītā Reklāma satur nepatiesu un nepilnīgu informāciju par Lattelekom piedāvāto pakalpojumu tarifiem, to veidošanas noteikumiem.

Iesniegumā Lattelekom lūdz Konkurences padomi noskaidrot Reklāmas devēju un izskatīt Reklāmas atbilstību Konkurences likuma un Reklāmas likuma normām.

Konkurences padome, ņemot vērā Iesniegumā norādīto,

konstatēja:

Lattelekom Iesniegumā norādītā informācija par Lattelekom sniegto starptautisko pakalpojumu tarifiem un Tele2Telefons sniegto starptautisko sarunu pakalpojumu tarifiem, ņemot vērā tās saturu, pasniegšanas veidu, uzskatāma par reklāmu saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu. Arī pēc būtības Iesniegumā un tam pievienotajos materiālos norādīts uz Reklāmas neatbilstību tiesību normām un Reklāmas devēja atbildību. Speciālā tiesību norma, kas nosaka jebkurai reklāmai izvirzāmās prasības, tiesiskuma kritērijus, kā arī procesa dalībnieku tiesības, pienākumus un atbildību sakarā ar reklāmas izplatīšanu un tās izvērtēšanu, ir Reklāmas likums. Tādējādi, ievērojot minēto un Iesniegumā norādīto, Konkurences padome 2004.gada 29.oktobrī, pamatojoties uz Reklāmas likuma 14.panta pirmo daļu, nolēma uzsākt Lattelekom Iesniegumā norādīto apstākļu pārbaudi par Reklāmas likuma iespējamiem pārkāpumiem.

Ņemot vērā minēto un Iesniegumā norādīto, Iesniegumā norādītie apstākļi tiks izvērtēti un lēmums tiks pieņemts saskaņā ar Reklāmas likumā kā speciālajā tiesību normā noteiktajām materiālajām un procesuālajām tiesību normām, ierobežojot Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 3.punktā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma tiesiskā sastāva kā vispārējās tiesību normas piemērošanu. Šajā sakarā Konkurences padome ir ņēmusi vērā arī tās līdzšinējo praksi, t.sk. Konkurences padomes 24.03.2004. lēmumu Nr.25, Konkurences padomes 15.07.2004. lēmumu Nr.51, Konkurences padomes 15.07.2004. lēmumu Nr.52, kuros Konkurences padome nolēma neierosināt lietu sakarā ar attiecīgajā iesniegumā norādīto Konkurences likuma 18.panta trešajā daļā noteikto negodīgas konkurences aizlieguma iespējamo pārkāpumu, izplatot reklāmu.

Pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 18.panta trešās daļas 3.punktu, 23.panta trešo daļu, Konkurences padome

nolēma:

neierosināt lietu uz SIA “Lattelekom SIA” 27.10.2004. Iesnieguma Nr.02–10/140 pamata daļā par Konkurences likuma 18.panta trešās daļas 3.punkta iespējamo pārkāpumu, izplatot Reklāmu.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja v.i. T.Jefremova

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!