• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Auto jāieģērbj ziemas zābakos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.11.2004., Nr. 186 https://www.vestnesis.lv/ta/id/96878

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cenas kāpj arī rūpniecībā

Vēl šajā numurā

24.11.2004., Nr. 186

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Auto jāieģērbj ziemas zābakos

SNIEGS.PNG (104269 bytes)
Foto: Arnis Blumbergs, “LV”

Laikapstākļi diktē noteikumus un spiež autobraucējus sarūpēt saviem braucamajiem ziemas riepas. Ja tas vēl nav izdarīts, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atgādina, ka 1.decembrī visiem transportlīdzekļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām vai riepām ar radzēm. Šāda kārtība, kā ierasts, būs spēkā līdz 1. martam, kad atkarībā no laika apstākļiem pakāpeniski atkal varēs pāriet uz vasaras riepām.
Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka no 2008.gada stāsies spēkā aizliegums Latvijā braukt ar radžotām riepām. Līdz tam autovadītājiem ir četras sezonas, kuru laikā varēs nomainīt radžu riepas pret ziemas riepām bez radzēm, lēš CSDD, pēc speciālistu atzinuma, ka jebkuras ziemas riepas (arī radžotas) kalpošanas ilgums ir trīs sezonas. Tas nozīmē, ka pat tie, kas radžotas riepas iegādājušies tikai šajā rudenī, tās paspēs “nonēsāt” līdz 2008.gada ziemai. Būtiskākais iemesls, lai atteiktos no radžotu riepu izmantošanas Latvijā, – tās ļoti bojā ceļus. Proti, ziemas Latvijā kļūst arvien maigākas, radzes bezsniega un bezledus ziemās ievērojami bojā asfalta klājumu. CSDD kā piemēru min bremžu stendu tehniskās apskates stacijās, kura struktūra ļoti atgādina asfalta klājumu, kas pēc ziemas sezonas jāmaina, jo radžotās riepas to pilnībā sabojā.
CSDD min arī Skandināvijas ekspertu atzinumu: viņi, meklējot labāko risinājumu starp radžu izmantošanu un ceļu kaisīšanu, nosvērušies par labu ceļu kaisīšanai. Speciālisti atzīst, ka bezradžu ziemas riepu ražošanā panākts tāds līmenis, ka tās savu īpašību un bremzēšanas ceļa ziņā maz atšķiras no radžotajām.

“LV” informācija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!