Reklāmas uzņēmumiem – jauni mērķi un uzdevumi
Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) iecerējusi īstenot vairākus jaunus uzdevumus, kuri skar sabiedrības informēšanu un izmaiņas organizācijas struktūrā.
LRA ir sabiedriska organizācija,
kas darbojas no 1994. gada un apvieno reklāmdevējus, medijus un
reklāmas aģentūras. Šā gada jūlijā darbu sākusī LRA jaunā padome
ķērusies pie vairāku jaunu projektu īstenošanas. To uzdevums ir
piedāvāt izsmeļošu informāciju par jaunumiem reklāmas tirgū, ar
reklāmas industriju saistīto likumdošanu un uzlabot jauno
speciālistus sagatavošanu Latvijas augstskolās. Vakar tika
atklāta LRA jaunā interneta mājas lapa, kurā atrodamas ziņas par
notiekošo reklāmas darījumu sfērā. Mājas lapā ievietoti arī
reklāmas jomu regulējošie normatīvie akti, jo, kā atzīst LRA
vadība, likumdošanas aspekti reklāmdevēju vidū rada daudz
jautājumu. Šo informēšanas pasākumu mērķis ir padarīt reklāmas
industrijas norises un sistēmu pieejamu katram interesentam un
attīstīt labāku sadarbību starp reklāmdevējiem un reklāmas
aģentūrām.
LRA prezidents Henrijs Bukavs norādīja, ka sākta arī studentu
izglītošana – paredzēti lekciju kursi lielākajās Latvijas
augstskolās. Tajos iecerēts koncentrēt uzmanību uz reklāmas
industrijas praktisko pusi un iesaistīt to veidošanā
pieredzējušus pasniedzējus. Nākotnē plānots piedāvāto kursu
skaitu palielināt, mācību darbā iesaistot uzņēmējus, kuri ir
ieinteresēti jaunu speciālistu sagatavošanā.
LRA struktūrā izveidotas vairākas jaunas struktūrvienības, kuru
vidū īpaši atzīmējama Ētikas komiteja. Tās uzdevums ir no
juridiskā aspekta izvērtēt reklāmu atbilstību likumu un ētikas
normām, sniedzot konsultācijas un atzinumus. Sākts darbs pie
profesionālo standartu izveides, kas regulēs klientu un aģentūru
attiecības. Jaunās Komunikāciju aģentūras grupas uzdevumos
ietilpst reklāmu aģentūru aizstāvība saistībā ar Eiropas varas
institūcijām un klientu un mediju organizācijām.
Nākotnē LRA vadība ieplānojusi rīkot vairākus pasākumus –
ikgadējo plašam ar reklāmas darījumiem saistītam interesentu
lokam adresēto konferenci, mārketinga konferenci, kā arī konkursu
“Golden hammer 2005”.
Jānis Nicmanis