• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2004. gada 1. decembra lēmums Nr. 288 "Par Noteikumiem par universālo pakalpojumu elektronisko sakaru nozarē". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.12.2004., Nr. 192 https://www.vestnesis.lv/ta/id/97398

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.2274

Par grozījumiem ar Valsts ieņēmumu dienesta 2004.gada 23.jūlija rīkojumu Nr.1137 "Par galvojumu muitas parāda, pievienotās vērtības nodokļa un akcīzes nodokļa nodrošinājumu piemērošanu" apstiprinātajos "Metodiskajos norādījumos par galvojumu muitas parāda un pievienotās vērtības...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

03.12.2004., Nr. 192

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 288

Pieņemts: 01.12.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.288

Rīgā 2004.gada 1.decembrī (prot. Nr.52 (207) 5.p.)

Par Noteikumiem par universālo pakalpojumu elektronisko sakaru nozarē

Pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu, 62.panta pirmo daļu un 64.panta otro daļu un likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta otro daļu,

padome nolemj:

1. Apstiprināt Noteikumus par universālo pakalpojumu elektronisko sakaru nozarē (pielikumā).

2. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā minētie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Ar šī lēmuma 1.punktā minēto noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2002.gada 28.decembra lēmumu Nr.157 apstiprinātie Noteikumi par universālā telekomunikāciju pakalpojuma saistībām (Latvijas Vēstnesis, 2003, 3.nr.).

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

 

Noteikumi par universālo pakalpojumu elektronisko sakaru nozarē

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 62.panta pirmo daļu un 64.panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumos lietotie termini:

1.1. bezmaksas zvana pakalpojums — elektronisko sakaru pakalpojums, kuru universālā pakalpojuma lietotājs saņem bez maksas, sastādot speciālus šim elektronisko sakaru pakalpojumam piešķirtos numurus, un par kuru maksā izsaukuma saņēmējs;

1.2. datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojums — publiski pieejams elektronisko sakaru pakalpojums, kas nodrošina signālu pārraidi vai maršrutēšanu publiskajā elektronisko sakaru tīklā, izņemot interneta piekļuves un balss telefonijas pakalpojumu;

1.3. publiskā fiksētā telefonu tīkla taksofonu pakalpojums — publiski pieejams elektronisko sakaru pakalpojums, kuru nodrošina sabiedriskajās vietās ierīkotās elektronisko sakaru komersanta galiekārtas (taksofoni vai brīvās piekļuves taksofoni), izejošo vai ienākošo telefona sarunu veikšanai par samaksu (ar monētām, taksofonu karti, kredītkarti) vai bez maksas, ja par izejošo sarunu izsaukuma sastādītājam nav jāmaksā;

1.4. universālā pakalpojuma sniedzējs — elektronisko sakaru komersants, kurš saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk — Komisija) lēmumu sniedz universālo pakalpojumu.

2. Šie noteikumi nosaka universālā pakalpojuma sarakstu un universālā pakalpojuma saistības, kuras Komisija var noteikt elektronisko sakaru komersantiem.

3. Komisija nosaka vienu vai vairākus elektronisko sakaru komersantus, kuriem ir pienākums sniegt universālo pakalpojumu, nosakot katram noteiktu sniedzamā universālā pakalpojuma apjomu, ģeogrāfisko teritoriju un pakalpojuma sniegšanas termiņu.

II. Universālā pakalpojuma saraksts

4. Universālajā pakalpojumā ietverti šādi elektronisko sakaru pakalpojumi publiskā telefonu tīkla fiksētās pieslēguma vietās:

4.1. Vietējie, iekšzemes un starptautiskie balss telefonijas pakalpojumi;

4.2. Datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojumi publiskajā telefonu tīklā ar ātrumu ne mazāku kā 9600 bit/s;

4.3.Vismaz viena informatīvo pakalpojumu operatoru dienesta pakalpojumi;

4.4.Publiskā fiksētā telefonu tīkla taksofonu pakalpojumi:

4.4.1.vietējie, iekšzemes un starptautiskie balss telefonijas pakalpojumi;

4.4.2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, neatliekamās medicīniskās palīdzības un gāzes avārijas dienesta un numura “112” bezmaksas izsaukumi;

4.4.3. bezmaksas zvana pakalpojumi;

4.4.4.bojājumu pieteikumu pieņemšanas operatoru dienesta pakalpojumi;

4.4.5. informatīvo pakalpojumu operatoru dienesta pakalpojumi.

III. Universālā pakalpojuma lietotāji un ģeogrāfiskā teritorija

5. Universālā pakalpojuma lietotājs ir fiziska persona, kura pieprasa un lieto universālo pakalpojumu.

6. Universālā pakalpojuma sniegšana tiek nodrošināta visā Latvijas Republikas teritorijā, nosakot katram universālā pakalpojuma sniedzējam noteiktu universālā pakalpojuma sniegšanas ģeogrāfisko teritoriju.

IV. Universālā pakalpojuma saistības

7. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina, lai universālā pakalpojuma lietotājs saņemtu šo noteikumu 4.punktā noteiktos pakalpojumus.

8. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina abonentu saraksta pieejamību drukātā vai elektroniskā veidā.

9. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina publiskā fiksētā telefona tīkla taksofonu pakalpojumu pieejamību invalīdiem un veic citus īpašus pasākumus, lai nodrošinātu invalīdiem pieeju elektronisko sakaru pakalpojumiem, saskaņā ar Komisijas pieņemtajiem lēmumiem par universālā pakalpojuma nodrošināšanu konkrētajā kalendārajā gadā.

10. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina vismaz vienu izvēles tarifu plānu, nosakot telefona līnijas abonēšanas maksu, kas ir zemāka par telefona līnijas abonēšanas maksu, kuru apstiprinājusi Komisija, vai nosakot telefona līnijas abonēšanas maksu, kas nepārsniedz pieņemamu tarifu, saskaņā ar Komisijas noteikto pieņemamā tarifa noteikšanas principu.

11. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina invalīdiem sniegtā universālā pakalpojuma maksas atlaides saskaņā ar Komisijas pieņemtajiem lēmumiem par universālā pakalpojuma nodrošināšanu konkrētajā kalendārajā gadā.

12. Universālā pakalpojuma sniedzējs nodrošina iespēju universālā pakalpojuma lietotājiem par izmantotajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem pēc pieprasījuma saņemt detalizētu rēķinu.

13. Komisija katram universālā pakalpojuma sniedzējam nosaka minimālās prasības balss telefonijas pakalpojumu kvalitātes parametriem (pielikumā).

14. Šo noteikumu 13.punktā minēto parametru definīcijas, uzskaites un pārbaužu kārtību nosaka Komisija.

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Šajos noteikumos ir iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvas 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) // OJL 108, 24.02.2004.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka

Pielikums

Minimālās prasības balss telefonijas pakalpojumu kvalitātes parametriem universālā pakalpojuma sniedzējam

LAZ.PNG (131397 bytes)

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!