Konkurss par labāko zīmolu
Vakar izsludināts konkurss “Baltic Brand 2005”, kurā noskaidros populārākos un veiksmīgākos zīmolus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.
Konkurss labāko zīmolu
izvērtēšanai tika rīkots arī pērn, un tajā piedalījās vairāk nekā
50 dalībnieku no trijām Baltijas valstīm. To vidū bija arī valstu
lielākās bankas un populārākie preču ražotāji.
Šogad konkursā piedalīties var ne tikai Baltijas, bet arī citu
valstu uzņēmumi. Iesniegtie zīmoli tiks vērtēti pēc socioloģiskā
pētījuma rezultātiem – tie veidos 70 procentus zīmola galīgā
vērtējuma. Pētījuma ietvaros tiks aptaujāti 1000 pircēji katrā no
Baltijas valstīm. Aptaujas gaitā ņems vērā arī zīmola kvalitāti
un vērtību. Šādi tiks noskaidrota ne vien zīmola atpazīstamība,
bet arī patērētāju lojalitāte piedāvātajai precei. Daļu rezultāta
(30 procentu) veidos ekspertu komisijas vērtējums, kurā tiks
aplūkota zīmolu popularitāte, pozicionējums patērētāju
vajadzībām, kā arī zīmola attīstības turpmākās
perspektīvas.
Komisijas sastāvā ir sabiedrisko organizāciju, reklāmas
asociāciju pārstāvji, mārketinga speciālisti un uzņēmumu vadītāji
no visām trim Baltijas valstīm. Atsevišķās konkursa kategorijās
vērtējums būs vienīgi ekspertu kompetencē, piemēram,
jaunizveidotās kategorijas “Business-to-Business”, “Nišas” un
“Jauns zīmols”. Kopumā zīmoli tiks izvirzīti četrām nominācijām –
Baltijas zīmols, Nacionālais zīmols Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā
un vēl papildus 16 kategorijās. Par uzvarētājiem nominācijās un
kategorijās kļūs zīmoli, kas saņēmuši vislielāko punktu skaitu.
Nominācijās uzvarējušo zīmolu veidotāji saņems balvas, bet
kategoriju uzvarētājiem piešķirs diplomus.
Konkursa “Baltic Brand 2005” rīkotāji uzskata, ka konkurss tā
dalībniekiem palīdzēs noskaidrot pozīcijas tirgū un veikt
mārketinga stratēģijai nepieciešamās korekcijas. Pieteikumus
dalībai konkursā var iesniegt līdz 2005.gada 15.martam.
Apbalvošana paredzēta nākamā gada maijā Rīgā Baltijas Ekonomikas
foruma laikā.
Jānis Nicmanis